REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

E-handel, Handel

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Handel, budownictwo, transport – kolejny rok rośnie liczba firm, które mają kłopoty z utrzymanie się na rynku i bankrutują lub wchodzą w restrukturyzację

Kolejny rok z rzędu rośnie liczba firm, które ogłosiły upadłość. Trend wzrostowy dotyczy także przedsiębiorstw, które próbują ratować swój byt w procesie restrukturyzacji. Na rynku jest równie źle jak w okresie pandemii Covid.

Branża winiarska walczy o uregulowanie sprzedaży przez internet

- Handel alkoholem przez Internet przypomina dziś prawdziwy Dziki Zachód, zależy nam na zapanowaniu nad tym chaosem i jasnych zasadach dla wszystkich - mówią przedsiębiorcy z branży winiarskiej i apelują o uregulowanie kwestii sprzedaży ich produktów przez internet. Pismo w tej sprawie trafiło właśnie do Ministerstwa Rolnictwa. Na ewentualnych zmianach najbardziej zyskaliby mali, krajowi producenci wina, miodu pitnego czy cydru, którzy bez możliwości sprzedawania swoich produktów za pomocą internetu – są praktycznie skazani na niebyt. Najdobitniej pokazał to czas pandemii. 

Polacy wciąż robią zakupy nie szalejąc z wydatkami, dlatego handel już trzeci rok w rzędu nie może wrócić do silnego trendu wzrostowego

Wbrew powszechnym oczekiwaniom ekonomistów, konsumpcja wciąż nie jest kołem napędowym gospodarki. Mocno odczuwa to branża handlowa, która wciąż nie może wrócić do koniunktury notowanej w ostatnim kwartale 2021 roku. Handel wciąż jest w dołku przez oszczędne zakupy Polaków.

REKLAMA

Branża handlowa w letargu. Co czwarta firma obawia się mniejszych zamówień, a co druga wysokich cen

Branża handlowa w Polsce jest jedyną, która nie wyszła nawet na krótko z kryzysu w ciągu minionych dwóch lat. Menadżerowie nie widzą wciąż sprzyjających okoliczności do prowadzenia biznesu w handlu – ani teraz, ani w najbliższej przyszłości.

Rewolucja w handlu internetowym. Szczegółowe dane trafią do skarbówki

Szczegółowe informacje o transakcjach internetowych, w tym wynajmu mieszkań, będą przekazywane do Urzędu Skarbowego. Dodatkowo, konta na platformach takich jak Allegro, OLX czy Vinted mogą zostać zablokowane, a wypłaty wstrzymane - informuje "Gazeta Wyborcza".

E-handel w sektorze przedsiębiorstw - co pokazują dane GUS? [raport]

Prezentowane w raporcie dane e-handlu dotyczą sektora przedsiębiorstw, czyli podmiotów zatrudniających powyżej 9 osób. Podmioty te realizują około ¾ całości obrotów realizowanych w handlu detalicznym.

Jak handel wykorzystuje nowe technologie

Technologia to nieodłączna część funkcjonowania nowoczesnej dystrybucji towarów. Pracownicy sektora sprzedaży nie wyobrażają sobie bez niej pracy. Tak wynika z raportu Slack przygotowanego na bazie ankiety wśród dyrektorów i menadżerów z sektora handlowego. 

REKLAMA

Dlaczego opłaca się ponownie wykorzystywać, odnawiać lub odsprzedawać stare urządzenia elektroniczne?

Współczesny rynek elektroniki użytkowej opiera się głównie na handlu nowym sprzętem w sieciach sprzedaży stacjonarnej i na platformach online. Ostatnio dużym zainteresowaniem cieszy się również recommerce (reverse commerce), czyli sprzedaż zakupionych produktów w celu ich ponownego wykorzystania, odnowienia, poddania recyklingowi lub odsprzedaży. Jakie zalety ma handel zwrotny? Komu i czemu służy? Czy ma szansę dalej się rozwijać? 

Przedsiębiorcy chcą podwyższenia kar za kradzieże w sklepach. Skala zjawiska jest porażająca: 30 tys. przypadków co miesiąc

Przedsiębiorcy piszą do ministra sprawiedliwości. Chcą, by kradzież była ścigana od kwoty 500 złotych, a nie 800 złotych. To powrót do stanu sprzed roku gdy podwyższenie wartości kradzieży uznawanej za przestępstwo spowodowało, że na gorącym uczynku łapanych jest w sklepach o 40 proc. więcej sprawców niż rok temu.

Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

E-commerce. Zaległości przekroczyły 400 mln zł. Średnia zaległość z tytułu zobowiązań pozakredytowych to niemal 22 000 zł, a kredytowych – ponad 176 000 zł!

Przeterminowane zadłużenie firm zajmujących się sprzedażą wysyłkową lub handlem online na koniec sierpnia 2023 r. wynosiło niemal 401 mln zł. Przez rok zadłużenie sektora e-commerce zwiększyło się o ponad 73 mln zł – wynika z danych rejestru dłużników BIG InfoMonitor.

95 proc. klientów już rozgląda się za świątecznymi prezentami

W sklepach już pojawiają się świąteczne dekoracje. Dla handlowców to czas żniw, bo niektórzy w tym okresie zarabiają nawet 1/3 rocznych przychodów. A 95 proc. klientów właśnie w październiku i listopadzie zaczyna rozglądać się za świątecznymi prezentami. 

Obsługa zwrotów w sektorze e-mody będzie drożeć. Wszystko przez bracketing i wardrobing

Nowy program "Lokalna półka" - w marketach co najmniej 2/3 żywności od lokalnych dostawców. Znikną ze sklepów ziemniaki z Egiptu i pomidory z Maroka?

Program "Lokalna półka” to wprowadzenie obowiązku, aby markety w swojej ofercie miały minimum 2/3 owoców, warzyw, produktów mlecznych i mięsnych oraz pieczywa pochodzących od lokalnych dostawców - zapowiedział 6 września 2023 r. doradca prezydenta Jan Krzysztof Ardanowski. To kolejny, nowy punkt programu PiS.

Handel za 10-15 lat będzie inaczej wyglądał niż teraz. Seniorzy wymuszą na rynku nowe trendy

Handel czeka transformacja. Zmiana pokoleniowa wymusi na sklepach sporo zmian. A to dopiero początek!

Handel w czasach zawirowań

Gdy wydawało się, że kryzys wywołany pandemią ustępuje miejsca stabilizacji, popyt się odradza i powoli znikają utrudnienia w dostawach, światową gospodarką wstrząsnęły skutki wojny. Wydarzenia te pokazały, jak bardzo gospodarki są od siebie zależne i połączone w skomplikowaną sieć relacji handlowych.

Nowa sieć handlowa w Polsce od maja 2023 r.

W maju 2023 r. Woolworth, najszybciej rozwijająca się sieć domów towarowych w Niemczech otworzy pierwsze sklepy na polskim rynku. Już teraz w aplikacji Blix jest prowadzona kampania promująca nową markę.

Handel hurtowy w lutym 2023 i nowe zamówienia w przemyśle. Nowe dane GUS

Handel hurtowy w lutym 2023 roku - Główny Urząd Statystyczny zaprezentował dane.

Coraz więcej sztucznej inteligencji w handlu

Wartość wdrożeń sztucznej inteligencji na globalnym rynku detalicznym w 2023 roku ma wynieść 10,76 mld dolarów. To dopiero początek.

Czy handel społecznościowy to klucz do szerokiej adopcji kryptowalut?

Handel społecznościowy kryptowalutami, który działa podobnie jak media społecznościowe, to nowy trend. Na czym polega i jak działa?

Nowy standard robienia e-zakupów: metaverse

Tysiące zamykanych sklepów stacjonarnych może przywołać pytanie: „To gdzie właściwie będziemy kupować niezbędne produkty”? Coraz częstszą odpowiedzią jest internet. Rozwiązania i sposoby sprzedaży, które są stosowane w sieci, mają jednak zachęcić konsumentów również do tego, żeby nie odkładali tradycyjnych sklepów do lamusa. 

Jak centra outletowe przyciągają klientów w dobie kryzysu

Ostatnie lata to czas bezprecedensowych zawirowań dla obiektów handlowych: pandemia, wojna, inflacja czy rosnące znaczenie zakupów internetowych na długo zmieniły zachowania polskiego konsumenta.

Metaverse – wirtualna pomoc w obsłudze klienta oraz rzeczywistość alternatywna

Przedsiębiorcy są optymistycznie nastawieni do metaverse, 70% z nich wierzy, że może on poprawić doświadczenia klientów i stać się ich kluczowym wyróżnikiem – wynika z najnowszych badań

Marki własne sieci handlowych zyskują rynek detaliczny

W czasach, gdy dla konsumentów głównie liczy się cena, wybieramy marki własne sieci handlowych. Po takie produkty aktualnie sięga praktycznie każdy z nas. Udział „private labels” w całościowym koszyku zakupowym systematycznie rośnie. To już ponad 20% sprzedaży.

Automaty paczkowe – czy zastąpią tradycyjne sklepy?

Automaty paczkowe w ostatnich latach stały się kluczowym ogniwem w sektorze przesyłek oraz e-commerce. Umożliwiają one komfortowe odbiory i nadawanie towarów w cyklu całodobowym, siedem dni w tygodniu. 

Polacy częściej na zakupach, ale kupują mniej

Polacy na zakupach. W ub.r. średnia liczba wizyt statystycznego konsumenta zwiększyła się rdr. o 21,4%. Największy skok zanotowały supermarkety – o 29,4%. Za nimi są dyskonty oraz hipermarkety – odpowiednio 16,7% i 12,5%. Przy tym przeciętna wizyta w placówce handlowej nieznacznie się skróciła rdr. Natomiast średnia liczba różnych sklepów odwiedzanych przez jednego konsumenta powiększyła się z 9 do 10. Ponadto wiadomo, że średni łączny czas spędzony na wszystkich zakupach w ciągu roku, przypadający na jednego klienta, wzrósł o 19,2% rdr. 

Usprawnienie procesu zakupowego. Technologia w e-handlu

Handel w sieci nadal jest rynkiem przyszłości, który skutecznie wpisuje się w potrzeby e-konsumentów. Już teraz stanowi uzupełnienie tradycyjnej sprzedaży, a w wielu aspektach nawet ją wyprzedza. Jak wynika z badania „Narzędzia i wtyczki w e-commerce 2022”, ponad 80% sklepów internetowych w Polsce sięga po rozwiązania technologiczne, wspierające handel online. 14% planuje natomiast digitalizację procesów sprzedażowych.

E-commerce. Rozwój nowych technologii oraz sztucznej inteligencji

Mimo trudności oraz wielu wyzwań, sektor e-commerce w Polsce odnotował w ubiegłym roku wzrost o niemal 20%. Jak wynika z raportu, łączny obrót uczestników e-handlu osiągnie aż 109 mld zł.

Handel hurtowy w grudniu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Dane GUS o handlu hurtowym w grudniu 2022 roku pokazują sezonowy spadek sprzedaży w ujęciu miesięcznym i wciąż wysoką dynamikę roczną. W ostatnim miesiącu ubiegłego roku nastąpił wyraźny spadek nowych zamówień w przemyśle. Jest to efektem m.in. wysokiej bazy z grudnia 2021 roku, kiedy notowano ponadprzeciętne wzrosty zamówień.

Jak automatyzować handel, aby maksymalizować korzyści?

Firmy będą wydawać na robotykę i automatyzację coraz więcej. Także sklepy detaliczne. Wiele z nich będzie potrzebowało we wdrożeniach wsparcia.

Personalizacja przekazów marketingowych kluczowa dla sprzedaży w sieci

Jeśli firmy nie zbiorą danych własnych o odbiorcach swoich produktów, nie będą w stanie spełnić oczekiwań klientów dotyczących personalizacji przekazów marketingowych i skutecznie sprzedawać w sieci.

KRD: długi handlu wzrosły do 2,07 mld zł

Zaległości przedsiębiorstw z branży handlowej wzrosły do 2,07 mld zł. W najtrudniejszej sytuacji są firmy zajmujące się m.in. sprzedażą hurtową i detaliczną żywności oraz napojów - wynika z danych Krajowego Rejestru Długów.

Badanie: Polacy najczęściej robią zakupy internetowe przez telefon komórkowy

46 proc. Polaków kupujących w internecie najchętniej robi to przez telefon komórkowy - wynika z badania „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022". Dodano, że należność za e-zakupy za pomocą BLIK-a i szybkiego przelewu pay-by-link reguluje 7 na 10 Polaków.

Handel hurtowy w październiku 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Handel hurtowy w Polsce 2022. GUS zaprezentował dane o wynikach handlu hurtowego w październiku 2022 roku.

Black Friday i święta dla handlowca. Jak dobrze zaplanować zapasy?

Black Friday, Cyber Monday, a przede wszystkim Boże Narodzenie – to najważniejszy okres dla sprzedawców. Firmy będą musiały manewrować powierzchnią magazynową.

Brak know-how hamuje ekspansję polskiego e-commerce

E-commerce. Jeśli polski e-handel chce się liczyć w skali globalnej, musi gonić europejską czołówkę. Jak pokazuje analiza Strix, ogromny wpływ na kiepskie tempo wzrostu handlu transgranicznego (cross-border) wśród rodzimych przedsiębiorstw mają nie tylko czynniki obiektywne, takie jak problemy z logistyką czy niepewność rynkowa, ale też brak odpowiedniego know-how.

Rynek pożyczkowy wobec branży e-commerce

Sektor consumer finance w ujęciu tradycyjnym jest postrzegany jako jeden z kluczowych elementów działalności bankowej. W sytuacji, gdy firmy pożyczkowe znalazły swoje miejsce na mocno zagęszczonym rynku, przyszłość całej branży opiera się na innowacyjnych technologiach, e-commerce oraz kooperacji z zaawansowanymi FinTechami. Celem jest tworzenie nowych narzędzi biznesowych oraz poddanie się cyfrowej transformacji, aby jeszcze lepiej odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów.

Handel hurtowy w sierpniu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Handel hurtowy w sierpniu 2022, zgodnie z danymi GUS, zanotował wyraźne wzrosty – zarówno w ujęciu miesięcznym jak i rocznym. Rośnie również dynamika nowych zamówień w przemyśle oraz zamówień eksportowych. Daje to nadzieję, że wbrew niektórym pesymistycznym prognozom polskie firmy nie będą aż tak bardzo spowalniać aktywności w najbliższych miesiącach.

Handel hurtowy w lipcu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Lipcowe dane GUS o handlu hurtowym pokazują spadek w ujęciu miesięcznym o 1,7% oraz wzrost o 31,4% w stosunku do wyników osiągniętych przed rokiem. Ze statystyk wynika również, że w stosunku do ubiegłego roku wzrosły nowe zamówienia w przemyśle oraz zamówienia eksportowe. Analizując wyniki handlu i zamówień w przemyśle warto jednak pamiętać, że na poziom ich dynamiki wpływ ma rosnąca inflacja i słaba wycena złotego - komentuje Grzegorz Stańczak z Biura Polityki Gospodarczej KIG.

Zakupy na czacie. Conversational commerce

Gdy sieci handlowe stawiają kasy samoobsługowe, w internecie rozkręca się odwrotny trend. E-sklepy pozwalają zapytać o radę chatbota lub bezpośrednio sprzedawcę przez komunikator lub złożyć tą drogą zamówienie. Jak conversational commerce zmieni zwyczaje zakupowe - prognozują eksperci SMSAPI.

Handel hurtowy w maju 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Handel hurtowy w stosunku do kwietnia zanotował wzrost o 2,7%. W ujęciu rocznym handel hurtowy wciąż notuje wysoką, ponad 40 proc. dynamikę sprzedaży ogółem na czele z półproduktami i odpadami pochodzenia nierolniczego oraz złomem, których sprzedaż r/r zwiększyła się o 76,9%. Dane GUS pokazują również wyższe niż w kwietniu poziomy wzrostu (w ujęciu rocznym) nowych zamówieni w przemyśle (zarówno krajowych jak i eksportowych) - komentuje Grzegorz Stańczak z Krajowej Izby Gospodarczej.

Dostawy w e-handlu stały się zakładnikiem pandemicznych przyzwyczajeń klientów

Internetowi sprzedawcy i firmy logistyczne mierzą się z niechcianym dziedzictwem nawyków, które po pandemii pozostawili klienci e-sklepów. Powrót tradycyjnego handlu i spadki w e-commerce nie osłabiły jednak presji wywieranej na łańcuchy logistyczne, zwłaszcza w kontekście zwrotów na rynku mody – największej kategorii w globalnym e-handlu. Klient modowy w pandemii stał się kapryśny, dużo zamawia, ale także dużo odsyła, najchętniej za darmo. Kłopot w tym, że obsługa zwrotów jest skomplikowana i bardzo kosztowna. Na domiar złego odsetek zwrotów w segmencie mody w Europie wynosi aż 58%.

Handel konwersacyjny napędza e-commerce w 2022 roku

W ciągu najbliższych czterech lat wartość handlu konwersacyjnego wzrośnie o ponad 590%, do poziomu 290 miliardów dolarów. A chat i voiceboty będą odpowiadać za 50% wydatków na ten rodzaj sprzedaży online. Czy dzięki inteligentnej automatyzacji, uda się zwiększyć zyski w e-commerce?

Handel hurtowy w marcu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Marzec przyniósł zaskakująco wysokie wyniki sprzedaży hurtowej – zarówno w ujęciu miesięcznym jak i rocznym. Interesujące są m.in. dane dotyczące półproduktów i odpadów pochodzenia nierolniczego oraz złomu – wysoka dynamika ich sprzedaży może świadczyć o przygotowywaniu się firm do realizacji strumienia nowych zamówień - komentuje Grzegorz Stańczak z Krajowej Izby Gospodarczej.

Handel hurtowy w lutym 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Jak wynika z danych GUS, luty był kolejnym miesiącem wysokiej, rocznej dynamiki handlu hurtowego. Na rynku widoczne są sygnały odbicia po wcześniejszych, sezonowych spadkach wynikających z wygaśnięcia szczytu zaopatrzenia w okresie świąteczno-noworocznym. Dane pokazują również wciąż utrzymujący się wysoki poziom zamówień w przemyśle – zarówno krajowych jak i eksportowych. Utrzymanie tej dynamiki w kolejnych miesiącach stoi niestety pod znakiem zapytania – pod koniec lutego rozpoczęła się rosyjska inwazja na Ukrainę, która może spowodować duże perturbacje w handlu hurtowym i poziomie zamówień eksportowych - komentuje Grzegorz Stańczak z Krajowej Izby Gospodarczej.

Polskie firmy będą musiały zakończyć współpracę z Rosją? Jakie to będzie miało dla nich skutki finansowe?

Przemysł jest w tej chwili rozpędzoną lokomotywą, ale wojna w Ukrainie może rykoszetem odbić się na funkcjonowaniu niektórych polskich firm, zwłaszcza tych współpracujących do tej pory z Rosją - uważa ekspert ekonomiczny Konfederacji Lewiatan Mariusz Zielonka. Jego zdaniem pragmatyzm i ekonomiczny rachunek mogą pomóc polskiemu przemysłowi w najbliższym czasie.

Zakaz handlu w niedziele zmusza do omijania prawa

Zakaz handlu w niedziele jest nikomu niepotrzebny. Zmusza przedsiębiorców do omijania prawa. Dochodzi do absurdów. Zakaz handlu należy traktować jak nieudany eksperyment. O jego zniesienie apeluje Północna Izba Gospodarcza.

Koncentracja firm handlowych. UOKiK wydał warunkową zgodę

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał warunkową zgodę na nabycie przez Carrefour Polska powierzchni handlowej wykorzystywanej przez hipermarket Tesco w Bielanach Wrocławskich - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

REKLAMA