REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Handel hurtowy w lipcu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Krajowa Izba Gospodarcza
Dbamy o przedsiębiorczość już ponad 30 lat
GUS zaprezentował dane o wynikach handlu hurtowego w lipcu 2022 roku
GUS zaprezentował dane o wynikach handlu hurtowego w lipcu 2022 roku
EPA/PAP

REKLAMA

REKLAMA

Lipcowe dane GUS o handlu hurtowym pokazują spadek w ujęciu miesięcznym o 1,7% oraz wzrost o 31,4% w stosunku do wyników osiągniętych przed rokiem. Ze statystyk wynika również, że w stosunku do ubiegłego roku wzrosły nowe zamówienia w przemyśle oraz zamówienia eksportowe. Analizując wyniki handlu i zamówień w przemyśle warto jednak pamiętać, że na poziom ich dynamiki wpływ ma rosnąca inflacja i słaba wycena złotego - komentuje Grzegorz Stańczak z Biura Polityki Gospodarczej KIG.

Wyniki handlu hurtowego w lipcu 2022 roku

REKLAMA

Główny Urząd Statystyczny zaprezentował dane o wynikach handlu hurtowego w lipcu 2022 roku. Sprzedaż spadła o 1,7% w stosunku do czerwca br. i jednocześnie była o 31,4% wyższa niż w analogicznym okresie 2021 roku. Lipcowe spadki sprzedaży hurtowej są zjawiskiem sezonowym.

REKLAMA

Na ogólny spadek sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym (o 1,7%) wpłynęły gorsze niż przed miesiącem wyniki w niemal wszystkich grupach. Największy spadek (o 9,8%) zanotowano w przypadku narzędzi technologii informacyjnej i komunikacyjnej, maszyn, urządzeń i dodatkowego wyposażenia. Sprzedaż hurtowa agd, rtv, artykułów użytku domowego była niższa niż przed miesiącem o 8,5%, napojów alkoholowych i bezalkoholowych o 8,2%, sprzedaż realizowana na zlecenie o 6,2%, niewyspecjalizowanych o 5,4%, wyrobów tytoniowych o 3,9%, kosmetyków i wyrobów farmaceutycznych o 2,3% a żywności o 0,5%. Wzrosła tylko sprzedaż półproduktów i odpadów pochodzenia nierolniczego oraz złomu (o 2,6%).

REKLAMA

Statystyki w ujęciu rocznym pokazują wzrost sprzedaży hurtowej w niemal wszystkich grupach. Kolejny miesiąc utrzymuje się wysoka roczna dynamika sprzedaży półproduktów i odpadów pochodzenia nierolniczego oraz złomu, która była wyższa o 50,6% niż rok wcześniej. Zwiększyła się również sprzedaż w grupach: żywność (o 43,2%), niewyspecjalizowane (o 24,8%), kosmetyki i wyroby farmaceutyczne (o 24,6%), narzędzia technologii informacyjnej i komunikacyjnej, maszyny, urządzenia i dodatkowe wyposażenie (o 12,4%), agd, rtv, artykuły użytku domowego (o 10,9%) oraz wyroby tytoniowe (o 2,8%). W dwóch grupach – sprzedaż realizowana na zlecenie oraz napoje alkoholowe i bezalkoholowe – wyniki okazały się gorsze niż przed rokiem (odpowiednio o 2,2% o 0,2%).

Nowe zamówienia w przemyśle wzrosły w lipcu (w ujęciu rocznym) o 29,8% (w czerwcu były o 16,8% wyższe r/r). Poziom zamówień eksportowych był o 28,9% wyższy niż przed rokiem (w czerwcu zamówienia eksportowe wzrosły o 20,9% r/r).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA