REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Handel hurtowy w lipcu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Krajowa Izba Gospodarcza
Dbamy o przedsiębiorczość już ponad 30 lat
GUS zaprezentował dane o wynikach handlu hurtowego w lipcu 2022 roku
GUS zaprezentował dane o wynikach handlu hurtowego w lipcu 2022 roku
EPA/PAP

REKLAMA

REKLAMA

Lipcowe dane GUS o handlu hurtowym pokazują spadek w ujęciu miesięcznym o 1,7% oraz wzrost o 31,4% w stosunku do wyników osiągniętych przed rokiem. Ze statystyk wynika również, że w stosunku do ubiegłego roku wzrosły nowe zamówienia w przemyśle oraz zamówienia eksportowe. Analizując wyniki handlu i zamówień w przemyśle warto jednak pamiętać, że na poziom ich dynamiki wpływ ma rosnąca inflacja i słaba wycena złotego - komentuje Grzegorz Stańczak z Biura Polityki Gospodarczej KIG.

Wyniki handlu hurtowego w lipcu 2022 roku

Główny Urząd Statystyczny zaprezentował dane o wynikach handlu hurtowego w lipcu 2022 roku. Sprzedaż spadła o 1,7% w stosunku do czerwca br. i jednocześnie była o 31,4% wyższa niż w analogicznym okresie 2021 roku. Lipcowe spadki sprzedaży hurtowej są zjawiskiem sezonowym.

REKLAMA

REKLAMA

Na ogólny spadek sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym (o 1,7%) wpłynęły gorsze niż przed miesiącem wyniki w niemal wszystkich grupach. Największy spadek (o 9,8%) zanotowano w przypadku narzędzi technologii informacyjnej i komunikacyjnej, maszyn, urządzeń i dodatkowego wyposażenia. Sprzedaż hurtowa agd, rtv, artykułów użytku domowego była niższa niż przed miesiącem o 8,5%, napojów alkoholowych i bezalkoholowych o 8,2%, sprzedaż realizowana na zlecenie o 6,2%, niewyspecjalizowanych o 5,4%, wyrobów tytoniowych o 3,9%, kosmetyków i wyrobów farmaceutycznych o 2,3% a żywności o 0,5%. Wzrosła tylko sprzedaż półproduktów i odpadów pochodzenia nierolniczego oraz złomu (o 2,6%).

Statystyki w ujęciu rocznym pokazują wzrost sprzedaży hurtowej w niemal wszystkich grupach. Kolejny miesiąc utrzymuje się wysoka roczna dynamika sprzedaży półproduktów i odpadów pochodzenia nierolniczego oraz złomu, która była wyższa o 50,6% niż rok wcześniej. Zwiększyła się również sprzedaż w grupach: żywność (o 43,2%), niewyspecjalizowane (o 24,8%), kosmetyki i wyroby farmaceutyczne (o 24,6%), narzędzia technologii informacyjnej i komunikacyjnej, maszyny, urządzenia i dodatkowe wyposażenie (o 12,4%), agd, rtv, artykuły użytku domowego (o 10,9%) oraz wyroby tytoniowe (o 2,8%). W dwóch grupach – sprzedaż realizowana na zlecenie oraz napoje alkoholowe i bezalkoholowe – wyniki okazały się gorsze niż przed rokiem (odpowiednio o 2,2% o 0,2%).

Nowe zamówienia w przemyśle wzrosły w lipcu (w ujęciu rocznym) o 29,8% (w czerwcu były o 16,8% wyższe r/r). Poziom zamówień eksportowych był o 28,9% wyższy niż przed rokiem (w czerwcu zamówienia eksportowe wzrosły o 20,9% r/r).

REKLAMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

REKLAMA

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

REKLAMA