REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy handel społecznościowy to klucz do szerokiej adopcji kryptowalut?

Dominik Podlaski
analityk Bitget
Kryptowaluty
Handel społecznościowy kryptowalutami. Na czym polega i jak działa?

REKLAMA

REKLAMA

Handel społecznościowy kryptowalutami, który działa podobnie jak media społecznościowe, to nowy trend. Na czym polega i jak działa?

Na czym polega handel społecznościowy?

Platforma społecznościowego handlu kryptowalutami działa jak inne media społecznościowe, takie jak Facebook lub Twitter. Użytkownicy mogą śledzić ekspertów kryptowalutowych, aby się od nich uczyć i czerpać inspirację. Ten nowy trend jest szczególnie atrakcyjny, ponieważ zyskują na nim obie strony. Z jednej strony, nowi użytkownicy mogą polegać na historiach sukcesu swoich poprzedników, aby rozeznać się w skomplikowanym świecie kryptowalut. Z drugiej strony, doświadczeni traderzy mogą otrzymywać zachęty za wysokiej jakości wkład w społeczność handlową.

REKLAMA

REKLAMA

Jak handel społecznościowy zmienia inwestowanie?

Kiedyś ogromne różnice pomiędzy wynikami traderów i instytucji odpychały użytkowników od zainteresowania rynkiem kryptowalut. Dzięki internetowi wszystko zaczęło się zmieniać, ale indywidualni traderzy nadal byli w gorszej sytuacji ze względu na brak wiedzy i cennych informacji. Handel społecznościowy wydaje się odpowiedzią na obniżenie barier wejścia na rynek kryptowalut.

Taki handel czyni inwestowanie bardziej dostępnym. Dzięki społeczności można łatwo dzielić się poradami i wyjaśniać je w sposób zrozumiały dla szerszego grona odbiorców.

Taki handel zapewnia też większą przejrzystość. Handel społecznościowy demokratyzuje dane, ponieważ każda transakcja zainicjowana przez profesjonalistę powiadomi jego obserwujących o trendach makroekonomicznych, ruchach na rynku i wiadomościach o projektach. Wszystkie te informacje były wcześniej dostępne tylko dla dużych graczy.

REKLAMA

Kolejna ważna zmiana dotyczy oceny wiarygodności projektu. Dzięki recenzjom i komentarzom społeczności na temat konkretnych strategii można ocenić zbiorowe zaufanie, a tym samym wiarygodność określonych aktywów lub ekspertów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Handel społecznościowy zapewnia też bezpieczeństwo. Platformy handlowe oferujące handel społecznościowy dominują nad innymi giełdami, mając kilka wysokiej jakości produktów, duży dzienny wolumen obrotów, jak również oddanych użytkowników. Dzięki temu użytkownicy mają dostęp do zgranej społeczności traderów. Na tych platformach stosowane są odpowiednie środki w celu utrzymania jakości porad handlowych, aby chronić mniej doświadczonych traderów.

Na czym polega Copy Trading?

Copy trading to proces kopiowania strategii i transakcji doświadczonego tradera. Użytkownicy, którzy nie mają czasu lub niezbędnego doświadczenia, aby przeprowadzić dogłębną analizę techniczną w celu uzyskania swoich strategii lub algorytmów handlowych, mogą kopiować transakcje doświadczonych traderów. Taka strategia zwiększa prawdopodobieństwo dokonywania zyskownych transakcji. Większość profesjonalnych traderów rutynowo przeprowadza analizę techniczną, więc skorzystanie z ich doświadczenia jest niezawodnym sposobem na stworzenie kompleksowego przeglądu sytuacji rynkowej i potencjalnych prognoz dotyczących zmian cen aktywów.

Takie podejście nie tylko zapewnia szybsze zrozumienie handlu, ale także daje wszystkim nowym graczom gotową strategię. Przejrzystość copy tradingu ujawnia również zwroty wybranego tradera, historię handlu, stosowane metody i strategie oraz sposób i poziom dywersyfikacji portfela. W połączeniu z różnymi narzędziami handlowymi, takimi jak Maksymalna Inwestycja, zlecenia Stop Loss i Take Profit, copy trading jest idealnym rozwiązaniem zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych traderów, którzy szukają sposobów na uproszczenie i ulepszenie swoich operacji handlowych.

Niektóre z głównych giełd oferują usługi copy tradingu już od kilku lat. Bitget to pierwsza giełda kryptowalut, która wprowadziła do oferty copy trading. Teraz umożliwia copy trading na rynku spot, kontraktów futures i kopiowanie strategów. Od momentu uruchomienia funkcja copy trading na Bitget przyciągnęła ponad 80 000 wybitnych traderów, którzy dzielą się swoimi strategiami i ponad 380 000 obserwujących, co czyni Bitget największą platformą kryptowalutową oferującą copy trading.

Handel społecznościowy i masowa adopcja kryptowalut

Jak pokazało ostatnie badanie Triple-A , liczba użytkowników kryptowalut na świecie wzrosła z 101 milionów w 2020 roku do 320 milionów w 2022 roku, co stanowi wzrost o 217%. Widać zatem, że kryptowaluty cieszą się dużym zainteresowaniem i w najbliższym czasie będą się nadal rozwijać.

Przed nami jeszcze długa droga do osiągnięcia masowej adopcji, głównie z powodu braku wiedzy lub dezinformacji w sektorze. Handel społecznościowy to doskonały sposób na przyciągnięcie większej liczby użytkowników, dzięki czemu inwestycje w kryptowaluty staną się dostępne dla każdego. Umożliwia początkującym rozpoczęcie handlu i dogłębną naukę bez wcześniejszego zrozumienia tej branży. Taki handel również zbliża ludzi i pomaga tworzyć pozytywne efekty finansowe i społeczne.

Autor: Dominik Podlaski, analityk Bitget

 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA