REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy handel społecznościowy to klucz do szerokiej adopcji kryptowalut?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dominik Podlaski
analityk Bitget
Kryptowaluty
Handel społecznościowy kryptowalutami. Na czym polega i jak działa?

REKLAMA

REKLAMA

Handel społecznościowy kryptowalutami, który działa podobnie jak media społecznościowe, to nowy trend. Na czym polega i jak działa?

Na czym polega handel społecznościowy?

Platforma społecznościowego handlu kryptowalutami działa jak inne media społecznościowe, takie jak Facebook lub Twitter. Użytkownicy mogą śledzić ekspertów kryptowalutowych, aby się od nich uczyć i czerpać inspirację. Ten nowy trend jest szczególnie atrakcyjny, ponieważ zyskują na nim obie strony. Z jednej strony, nowi użytkownicy mogą polegać na historiach sukcesu swoich poprzedników, aby rozeznać się w skomplikowanym świecie kryptowalut. Z drugiej strony, doświadczeni traderzy mogą otrzymywać zachęty za wysokiej jakości wkład w społeczność handlową.

REKLAMA

Jak handel społecznościowy zmienia inwestowanie?

Kiedyś ogromne różnice pomiędzy wynikami traderów i instytucji odpychały użytkowników od zainteresowania rynkiem kryptowalut. Dzięki internetowi wszystko zaczęło się zmieniać, ale indywidualni traderzy nadal byli w gorszej sytuacji ze względu na brak wiedzy i cennych informacji. Handel społecznościowy wydaje się odpowiedzią na obniżenie barier wejścia na rynek kryptowalut.

Taki handel czyni inwestowanie bardziej dostępnym. Dzięki społeczności można łatwo dzielić się poradami i wyjaśniać je w sposób zrozumiały dla szerszego grona odbiorców.

REKLAMA

Taki handel zapewnia też większą przejrzystość. Handel społecznościowy demokratyzuje dane, ponieważ każda transakcja zainicjowana przez profesjonalistę powiadomi jego obserwujących o trendach makroekonomicznych, ruchach na rynku i wiadomościach o projektach. Wszystkie te informacje były wcześniej dostępne tylko dla dużych graczy.

Kolejna ważna zmiana dotyczy oceny wiarygodności projektu. Dzięki recenzjom i komentarzom społeczności na temat konkretnych strategii można ocenić zbiorowe zaufanie, a tym samym wiarygodność określonych aktywów lub ekspertów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Handel społecznościowy zapewnia też bezpieczeństwo. Platformy handlowe oferujące handel społecznościowy dominują nad innymi giełdami, mając kilka wysokiej jakości produktów, duży dzienny wolumen obrotów, jak również oddanych użytkowników. Dzięki temu użytkownicy mają dostęp do zgranej społeczności traderów. Na tych platformach stosowane są odpowiednie środki w celu utrzymania jakości porad handlowych, aby chronić mniej doświadczonych traderów.

Na czym polega Copy Trading?

REKLAMA

Copy trading to proces kopiowania strategii i transakcji doświadczonego tradera. Użytkownicy, którzy nie mają czasu lub niezbędnego doświadczenia, aby przeprowadzić dogłębną analizę techniczną w celu uzyskania swoich strategii lub algorytmów handlowych, mogą kopiować transakcje doświadczonych traderów. Taka strategia zwiększa prawdopodobieństwo dokonywania zyskownych transakcji. Większość profesjonalnych traderów rutynowo przeprowadza analizę techniczną, więc skorzystanie z ich doświadczenia jest niezawodnym sposobem na stworzenie kompleksowego przeglądu sytuacji rynkowej i potencjalnych prognoz dotyczących zmian cen aktywów.

Takie podejście nie tylko zapewnia szybsze zrozumienie handlu, ale także daje wszystkim nowym graczom gotową strategię. Przejrzystość copy tradingu ujawnia również zwroty wybranego tradera, historię handlu, stosowane metody i strategie oraz sposób i poziom dywersyfikacji portfela. W połączeniu z różnymi narzędziami handlowymi, takimi jak Maksymalna Inwestycja, zlecenia Stop Loss i Take Profit, copy trading jest idealnym rozwiązaniem zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych traderów, którzy szukają sposobów na uproszczenie i ulepszenie swoich operacji handlowych.

Niektóre z głównych giełd oferują usługi copy tradingu już od kilku lat. Bitget to pierwsza giełda kryptowalut, która wprowadziła do oferty copy trading. Teraz umożliwia copy trading na rynku spot, kontraktów futures i kopiowanie strategów. Od momentu uruchomienia funkcja copy trading na Bitget przyciągnęła ponad 80 000 wybitnych traderów, którzy dzielą się swoimi strategiami i ponad 380 000 obserwujących, co czyni Bitget największą platformą kryptowalutową oferującą copy trading.

Handel społecznościowy i masowa adopcja kryptowalut

Jak pokazało ostatnie badanie Triple-A , liczba użytkowników kryptowalut na świecie wzrosła z 101 milionów w 2020 roku do 320 milionów w 2022 roku, co stanowi wzrost o 217%. Widać zatem, że kryptowaluty cieszą się dużym zainteresowaniem i w najbliższym czasie będą się nadal rozwijać.

Przed nami jeszcze długa droga do osiągnięcia masowej adopcji, głównie z powodu braku wiedzy lub dezinformacji w sektorze. Handel społecznościowy to doskonały sposób na przyciągnięcie większej liczby użytkowników, dzięki czemu inwestycje w kryptowaluty staną się dostępne dla każdego. Umożliwia początkującym rozpoczęcie handlu i dogłębną naukę bez wcześniejszego zrozumienia tej branży. Taki handel również zbliża ludzi i pomaga tworzyć pozytywne efekty finansowe i społeczne.

Autor: Dominik Podlaski, analityk Bitget

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA