REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Handel konwersacyjny napędza e-commerce w 2022 roku

Subskrybuj nas na Youtube
Handel konwersacyjny napędza e-commerce w 2022 roku
Handel konwersacyjny napędza e-commerce w 2022 roku

REKLAMA

REKLAMA

W ciągu najbliższych czterech lat wartość handlu konwersacyjnego wzrośnie o ponad 590%, do poziomu 290 miliardów dolarów. A chat i voiceboty będą odpowiadać za 50% wydatków na ten rodzaj sprzedaży online. Czy dzięki inteligentnej automatyzacji, uda się zwiększyć zyski w e-commerce?

Czym jest handel konwersacyjny?

Handel konwersacyjny wykorzystuje innowacyjną technologię, w tym sztuczną inteligencję, do automatyzacji transakcji i płatności za pośrednictwem takich kanałów, jak czat i voiceboty, emaile, telefony, komunikatory i cyfrowi asystenci głosowi. Umożliwia tworzenie wartościowego dialogu pomiędzy firmami i potencjalnymi klientami na różnych płaszczyznach i w wielu kanałach. W efekcie na angażowanie klientów w głębsze relacje z markami, a dzięki temu na zwiększenie sprzedaży.

REKLAMA

REKLAMA

Handel konwersacyjny - skuteczność

Jednak, w praktyce obsługa wszystkich kanałów komunikacji, wymaga zaangażowania dużych zasobów firmowych. A im więcej firmy inwestują i dedykują, aby osiągnąć dany wskaźniki i zaplanowane miary, tym mniejszą efektywność uzyskują.

- Im mniej zasobów i zaangażowania zespołu poświęcasz na rutynowe i monotonne zadania, tym bardziej twój zespół jest zmotywowany i efektywny. Tym samym kluczowe wskaźniki skuteczności w twoich procesach rosną. Im więcej automatyzacji wprowadzasz w swojej organizacji, tym więcej przestrzeni zapewniasz swoim pracownikom na zadania kreatywne i strategiczne. – mówi Bartosz Malinowski, Head of Voicebot Department w firmie APIFONICA.com. - Automatyzacja komunikacji umożliwia firmom zarówno wielokanałowość, jak i efektywność, co przekłada się na wyższy zwrot z inwestycji. – dodaje Malinowski z APIFONICA.

Jednak, jak wynika z badań Sales Insight Lab, nawet 50% wszystkich leadów, z którymi kontaktuje się dział sprzedaży, cechuje się niską jakością i małym prawdopodobieństwem zakończenia rozmów sprzedażowych. Z kolei, wg McKinsey Global Institute, aż 65% czasu pracy sprzedawcy to aktywności, które nie generują przychodu, a faktyczna sprzedaż to zaledwie 35% czasu handlowców.

REKLAMA

Automatyzacja działań sprzedażowych w praktyce

Dlatego firmy automatyzują proces sprzedaży, tak aby dział handlowy mógł przeznaczyć więcej czasu na faktyczną sprzedaż, aby w efekcie zwiększyć sprzedaż. Ciekawym przykładem tego, jak firmy wykorzystują inteligentną automatykę komunikacyjną do analizy i optymalizacji procesów, jest firma Intercars. Jest to największy importer i dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych i użytkowych w Europie Środkowej i Wschodniej. Rozmowy telefoniczne są jednym z głównych kanałów komunikacji z klientami, dlatego mierzenie i śledzenie aktywności połączeń ma kluczowe znaczenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Z myślą o nich wprowadziliśmy rozwiązanie znane jako maskowanie numeru telefonu. Intercars używa ponad 10 tysięcy różnych numerów telefonów do śledzenia połączeń przychodzących z różnych źródeł. Wynika to z faktu, że jeden numer telefonu jest przypisany indywidualnemu działania lub narzędziu z marketingu – mix, tj. każdej reklamie, stronie internetowej, krajowi, etc. Dzięki temu klient wie, które zasoby generują sprzedaż, a które nie. Inwestowanie w działania i kanały osiągające najlepsze wyniki i eliminowanie tych, które osiągają gorsze wyniki, pozwala zwiększyć zwrot z inwestycji. – mówi Bartosz Malinowski, Head of Voicebot Department w firmie APIFONICA.com.

Innym przykładem tego, jak firmy automatyzują proces sprzedaży, np. przetwarzania przychodzących leadów, jest platforma e-learningowa Foxford.com. Przed wdrożeniem systemu, szybkość reakcji na nowy kontakt wynosiła średnio 8 minut na jeden lead. Po implementacji automatyzacji, voicebot dzwoni do potencjalnego rozmówcy już minutę po tym, jak informacje o nim pojawią się w CRM. Dodatkowo, inteligentny system zadaje pytania wstępne, sam zbiera odpowiedzi lub na życzenie klienta umawia się na późniejszy termin rozmowy. Odpowiedzi leadów są umieszczane samodzielnie przez voicebota w odpowiednich polach w CRM. Nadaje on także status każdemu kontaktowi w CRM, przypisując go do określonego działu.

Praktyczne dane pokazały, że w okresie 2 miesięcy około 30% kontaktów było całkowicie nieosiągalne. Łącznie aż 2 500 nieważnych numerów telefonów w bazach, brak odpowiedzi, etc. W efekcie wdrożenia Voicebota Apifonica, firma Foxford zaoszczędziła 333 osobogodzin. Automatyzacja pozwoliła nie tylko zaoszczędzić zasoby, ale także przyczyniła się do utrzymania wysokiego współczynnika konwersji oraz zwiększenia zwrotu z inwestycji, tzw. ROI, pomagając w utrzymaniu najcenniejszego zasobu firmy – jej pracowników.

Dane dotyczące handlu konwersacyjnego pochodzą z raportu Juniper Research.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA