REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Handel hurtowy w sierpniu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Stańczak Grzegorz
Krajowa Izba Gospodarcza
Dbamy o przedsiębiorczość już ponad 30 lat
Handel hurtowy w sierpniu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle
Handel hurtowy w sierpniu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle
EPA/PAP

REKLAMA

REKLAMA

Handel hurtowy w sierpniu 2022, zgodnie z danymi GUS, zanotował wyraźne wzrosty – zarówno w ujęciu miesięcznym jak i rocznym. Rośnie również dynamika nowych zamówień w przemyśle oraz zamówień eksportowych. Daje to nadzieję, że wbrew niektórym pesymistycznym prognozom polskie firmy nie będą aż tak bardzo spowalniać aktywności w najbliższych miesiącach.

Handel hurtowy w sierpniu 2022

Główny Urząd Statystyczny zaprezentował dane o wynikach handlu hurtowego w sierpniu 2022 roku. Sprzedaż hurtowa wzrosła o 4,7% w stosunku do lipca br. i jednocześnie była o 39,3% wyższa niż w analogicznym okresie 2021 roku (w lipcu zanotowano wzrost o 31,4% r/r).

REKLAMA

REKLAMA

Dobre wyniki handlu hurtowego w ujęciu miesięcznym były efektem wzrostu sprzedaży we wszystkich grupach. Największy wzrost zanotowano w przypadku agd, rtv, artykułów użytku domowego – o 19,7%. Sprzedaż hurtowa wyrobów tytoniowych wzrosła o 11,0%; półproduktów i odpadów pochodzenia nierolniczego oraz złomu o 8,6%; narzędzi technologii informacyjnej i komunikacyjnej, maszyn, urządzeń i dodatkowego wyposażenia o 7,6%; napojów alkoholowych i bezalkoholowych o 6,7%; żywności o 4,7%; kosmetyków i wyrobów farmaceutycznych o 2,7%; sprzedaż realizowana na zlecenie wzrosła o 2,6% a sprzedaż w grupie „niewyspecjalizowane” o 2,3%.

Wzrost we wszystkich grupach można zaobserwować również w ujęciu rocznym – najmocniejszy w przypadku sprzedaży półproduktów i odpadów pochodzenia nierolniczego oraz złomu, która była o 57,6% wyższa niż w sierpniu ub. roku. Może to świadczyć o przygotowaniach przedsiębiorstw do jesiennej sprzedaży oraz realizacji zwiększonego poziomu zamówień – co może być pozytywnym sygnałem, będącym przeciwwagą dla pojawiających się pesymistycznych prognoz dotyczących m.in. kondycji przemysłu w najbliższych miesiącach. Wyniki sprzedaży hurtowej (w ujęciu rocznym) w pozostałych grupach wyglądały następująco: żywność – wzrost o 49,0%; niewyspecjalizowane – wzrost o 30,2%; narzędzia technologii informacyjnej i komunikacyjnej, maszyny, urządzenia i dodatkowe wyposażenie – wzrost o 29,2%; kosmetyki i wyroby farmaceutyczne – wzrost o 23,3%; wyroby tytoniowe – wzrost o 19,7%; agd, rtv, artykuły użytku domowego – wzrost o 14,4%; napoje alkoholowe i bezalkoholowe – wzrost o 11,5%; sprzedaż realizowana na zlecenie – wzrost o 4,9%.

Nowe zamówienia w przemyśle

Nowe zamówienia w przemyśle wzrosły w sierpniu (w ujęciu rocznym) o 31,5% (w lipcu były o 29,8% wyższe r/r). Poziom zamówień eksportowych był o 36,3% wyższy niż przed rokiem (w lipcu zamówienia eksportowe wzrosły o 28,9% r/r). Wysoka dynamika zamówień eksportowych może świadczyć o tym, że – pomimo coraz trudniejszej sytuacji u najważniejszych partnerów handlowych– polskie przedsiębiorstwa są w stanie nie tylko utrzymywać, ale może też umacniać swoją pozycję w międzynarodowych łańcuchach dostaw.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Sprzedaż hurtowa i zamówienia w przemyśle

Sprzedaż hurtowa i zamówienia w przemyśle

INFOR

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA