REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

E-commerce, Firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Doradca internetowy – zakres obowiązków nowej specjalizacji biznesowej

W 2022 r. z usług 1000 doradców internetowych skorzystało ponad 3,3 tysiąca przedsiębiorców sektora MŚP.

Brak know-how hamuje ekspansję polskiego e-commerce

Jeśli polski e-handel chce się liczyć w skali globalnej, musi gonić europejską czołówkę. Ogromny wpływ na kiepskie tempo wzrostu handlu cross-border wśród rodzimych przedsiębiorstw mają nie tylko czynniki obiektywne, takie jak problemy z logistyką, ale też brak odpowiedniego know-how.

Czy robotyzacja sprawdzi się w każdej firmie? Kto może skorzystać z najnowszych technologii?

Myśląc o robotach, wiele osób wciąż wyobraża sobie zaawansowaną maszynę wykonującą zlecone jej prace. Tymczasem roboty to także oprogramowania, które doskonale sprawdzają się w pracy biurowej. Nie zajmują przestrzeni, nie wymagają dodatkowego sprzętu ani wykwalifikowanego personelu.

Masz dość nudnych konferencji? Energylandia ma dla Ciebie rozwiązanie! Zorganizuj event firmowy w największym Parku Rozrywki w Polsce!

Sala konferencyjna, białe ściany, niewygodne krzesła i niekończące się przemówienia. Z tym z reguły kojarzą się spotkania firmowe, których unika się jak przysłowiowego ognia! Czy da się w ogóle sprawić, by takie spotkania były pełne emocji, uśmiechu i przede wszystkim – zaangażowania? Oczywiście, że tak! Możliwość taką daje Energylandia, która kolejny raz wychodzi z inicjatywą i oferuje organizację firmowych spotkań, połączonych ze wspaniałą zabawą w Parku! Formalne spotkania nie muszą być nudne – sprawdź co może zaoferować największy w Park Rozrywki w Polsce!

REKLAMA

Cyberbezpieczeństwo firm : Niewiadome, Centrum Operacji Bezpieczeństwa (SOC)

Zespoły ds. bezpieczeństwa mają trudności z dotrzymaniem kroku postępowi cyberataków. Brak pełnego podglądu, trudność wykrywania nowoczesnych ataków i słaba integracja to czynniki wymienione jako trzy główne powody, dla których 79% decydentów ds. bezpieczeństwa stwierdziło, że narzędzia bezpieczeństwa nie spełniają swoich obietnic. Powód to „wielkie niewiadome”.

Przedsiębiorcy szykują się na trudną jesień

Taniec na granicy opłacalności, konieczność redukcji zatrudnienia i zmniejszenia siły operacyjnej, wielki problem dla małych firm i wielkich fabryk - przedsiębiorcy są zgodni, że jesień będzie czasem próby dla wielu firm.

Czy warto założyć stronę internetową dla małej lub średniej firmy?

W dzisiejszych czasach każda firma, która chce zdobywać klientów i odnieść sukces, powinna zadbać o swoją obecność w Internecie. Dzięki niej można wypromować własną działalność i zwiększyć sprzedaż. Podstawą jest tutaj strona internetowa, która przedstawia firmową ofertę 24/7. Jakie konkretnie korzyści przynosi biznesowi strona WWW? Dlaczego każdy przedsiębiorca powinien o nią zadbać? Jakimi cechami wyróżnia się skuteczna witryna internetowa, która przynosi zyski?

Handel internetowy i gospodarka cyfrowa przyspieszają. Do 2030 r. możliwe potrojenie wartości

Wartość polskiej gospodarki cyfrowej to ok. 44 mld euro, najwięcej w naszej części Europy. Nad Wisłą jest również ulokowany największy w tym regionie rynek e-commerce, który w ubiegłym roku był wart 27 mld euro i stanowił 17 proc. krajowego handlu.

REKLAMA

Dobre relacje z klientem to podstawa sukcesu w e-commerce

W ciągu najbliższych 5 lat wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o 94 mld zł do 187 mld zł. Ponad połowa tego wzrostu będzie pochodziła z branży modowej, elektroniki oraz zdrowia i urody[1]. W dwa lata od rozpoczęcia pandemii polski rynek e-commerce znacząco się rozwinął, a dziś klienci – mimo ponownego otwarcia punktów stacjonarnych – znacznie chętniej niż wcześniej dokonują zakupów przez internet i platformy. Zyskanie ich lojalności jest bardzo ważne, zwłaszcza w obliczu kurczącej się siły nabywczej polskich portfeli i szukania oszczędności w obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej. Kluczem do sukcesu może być umiejętne zarządzanie kanałem dostaw.

Jak możemy się bronić przed podszywaniem się pod naszą firmę?

Co w sytuacji, gdy ktoś używa oznaczenia naszej firmy, oferując swoje usługi? Może spotkać się to z surową odpowiedzialnością, zarówno finansową, jak i karną.

Sankcje w związku z wojną w Ukrainie - przepisy krajowe

W kwietniu 2022 r. uchwalona została ustawa o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Przepisy wprowadzają sankcje krajowe wobec „podmiotów rosyjskich i białoruskich" i stanowią uzupełnienie sankcji na poziomie unijnym.

Firma w Niemczech. Eksperci: Są korzyści, ale są też pułapki

Założenie firmy w Niemczech może czasem oznaczać niższe podatki. Ubezpieczenie emerytalne nie jest obowiązkowe, a rentowe pozostaje obligatoryjne tylko w wybranych branżach. Do tego dochodzi wyższa niż u nas kwota wolna od podatku. Jednak sama procedura zakładania biznesu jest bardziej skomplikowana niż w Polsce.

Ustawa Prawo przedsiębiorców - tekst jednolity 2024

Ustawa Prawo przedsiębiorców - tekst jednolity na podstawie obwieszczenia z dnia 9 lutego 2024 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo przedsiębiorców (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 236).

Podwyżka składek ZUS dla przedsiębiorców od 2023 r.

Składki ZUS przedsiębiorcy w 2023 r. Zgodnie z projektem ustawy budżetowej, prognozowane przeciętne wynagrodzenie w 2023 roku ma wynieść 6935 zł brutto. Oznacza to wzrost aż o 17,1%. Analogicznie wzrośnie też wysokość składek ZUS dla firm. Byłaby to największa podwyżka w historii.

„Nowy Start” pomoc dla MŚP z Funduszy Europejskich

O pomoc z funduszy unijnych w ramach programu „Nowy Start” mogą wnioskować MŚP, które ponownie rozpoczęły działalność gospodarczą.

Północna Izba Gospodarcza: Nawet 7 tys. firm dotkniętych kryzysem nadodrzańskim

"Kryzys odrzański najmocniej dotyka branże działające sezonowo, boimy się o ich przyszłość" - mówi Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.

E-commerce powoli hamuje - wypowiedzi ekspertów

Ostatnie trzy lata przyniosły znacznie większe zainteresowanie branżą e-commerce , niż spodziewali się sami uczestnicy rynku. Pandemia zmusiła firmy do przyspieszenia digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci, nawet w przypadku produktów codziennego użytku. Tymczasem dane z ostatniego okresu wskazują na pewne spowolnienie. Jakie wyzwania i perspektywy ma przed sobą branża?

22 sierpnia mija termin na zmianę formy opodatkowania

Ryczałtowcy, którzy chcieliby od drugiego półrocza przejść na skalę podatkową, mogą to zrobić do 22 sierpnia. Aby zmienić formę opodatkowania, należy zmodyfikować wpis w CEIDG na stronie biznes.gov.pl. Eksperci wyjaśniają dla kogo taka zmiana jest korzystna.

Dlaczego aktywność w Internecie jest tak ważna? Wskazówki dla małych i średnich firm

Obecność firmy w sieci to dziś już konieczność. Coraz więcej osób szuka produktów i usług w Internecie. Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw coraz chętniej promują swoje biznesy w świecie online. Odpowiednio zaplanowana strategia pozwala zdobywać rozpoznawalność i pozyskiwać więcej klientów. Dlaczego warto być aktywnym w Internecie? Jak wykorzystać możliwości marketingu internetowego?

Dlaczego firmy nie płacą swoim kontrahentom? [BADANIE]

Aż 42% przedsiębiorców wskazuje, że kontrahenci nie płacą im faktur na czas, bo sami mają problem z uzyskaniem płatności od odbiorców swoich usług czy towarów – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ERIF Biuro Informacji Gospodarczej.

Problemy firm widoczne na długo przed niewypłacalnością

Z danych Krajowego Rejestru Długów wynika, iż 1/3 bankrutów i 1/4 restrukturyzowanych przedsiębiorstw nie płaciła swoim kontrahentom już na 2 lata przed ogłoszeniem niewypłacalności.

Zaostrzanie nadzoru rejestrowania sprzedaży

Resort finansów pracuje nad zmianami prawa, które zabezpieczą źródła wpływów podatkowych państwa. Proponowane zmiany dotyczą głównie fiskalizacji sprzedaży przy użyciu kas w urządzeniach do automatycznego świadczenia usług i sprzedaży towarów. Do nowych przepisów będą musiały dostosować się kolejne grupy przedsiębiorców.

E-commerce: zmiana zawartości maila po wysyłce? To możliwe!

Zawartość wysłanego już maila można zmienić dzięki technologii real time content management (RTCM). Korzystanie z tego rozwiązania staje się coraz powszechniejszym trendem na polskim rynku e-commerce.

Marketing i reklama wobec różnych grup wiekowych

Działania marketingowe marek dotychczas koncentrowały się w przeważającej mierze na młodszych użytkownikach. Jednak, jak wynika z raportu GWI, każda grupa wiekowa to potencjalni klienci e-commerce

Zakupy na czacie. Conversational commerce

Gdy sieci handlowe stawiają kasy samoobsługowe, w internecie rozkręca się odwrotny trend. E-sklepy pozwalają zapytać o radę chatbota lub bezpośrednio sprzedawcę przez komunikator lub złożyć tą drogą zamówienie. Jak conversational commerce zmieni zwyczaje zakupowe - prognozują eksperci SMSAPI.

Projekt System Wczesnego Ostrzegania - wsparcie dla firm z problemami

Na wsparcie z Funduszy Europejskich mogą liczyć przedsiębiorcy, którzy doświadczają trudności w prowadzeniu działalności gospodarczej. Nabór do projektu System Wczesnego Ostrzegania (SWO) ruszył 27 lipca 2022 r.

Nowa firma dłużnikiem? Zdradzi to stary NIP

Prawie 2/3 firm, które trafiły do Krajowego Rejestru Długów w pierwszym roku działalności, była tu już notowana we wcześniejszych latach. Czy wiedza o długu nie znika?

Niezapłacone faktury problemem przedsiębiorców

W minionym półroczu problem z nieuregulowanymi lub opóźnionymi fakturami od swoich kontrahentów miała ponad połowa z ankietowanych małych i średnich przedsiębiorców. Szczególnie odczuwają to małe firmy. Jakie znaczenie ma wpisywanie dłużników do rejestru biura informacji gospodarczej?

Firma w czasie urlopu przedsiębiorcy

Wakacje to czas upragnionych urlopów, wspólnych rodzinnych wakacji i przerwy od pracy. Jednak wielu przedsiębiorców nie decyduje się na urlop. Nie przysługuje im ustawowy urlop jak podczas pracy na etat. Powstaje ryzyko zaniedbania firmy podczas odpoczynku i strach przed pozostawieniem jej w nie swoich rękach. W jaki sposób tego uniknąć?

Wpływ rynku e-commerce na rozwój usług branży transportowej

Branża e-commerce bardzo dynamicznie rośnie - tylko w Polsce, w przyszłym roku prognozuje się wolumen przekraczający miliard przesyłek. Już dziś ocenia się wartość tego rynku w Polsce na ponad 100 mld euro, a procentowy wzrost rok do roku jest regularnie dwucyfrowy. Te liczby na pewno robią wrażenie, a to dane tylko z naszego rodzimego rynku, który dopiero dogadania Zachód pod względem udziału e-commerce w całkowitej sprzedaży.

Wiele firm MŚP na zapłatę faktury czeka dłużej niż przed rokiem

Średni czas oczekiwania na zapłatę faktury w sektorze MŚP wyniósł w czerwcu 12,7 dnia, a w I półroczu 13,3 dnia. To oznacza, że wiele firm czeka znacznie dłużej.

Obawy mikrofirm - zmiany przepisów i podnoszenie składek ZUS

Obecnie mikrofirmy najbardziej obawiają się zmian w przepisach i podnoszenia składek na ZUS. Jakie mogą być przyczyny?

Jak zabezpieczyć markę przed kradzieżą?

Jak właściwie chronić swoją markę przed kradzieżą? Czy istnieją sprawdzone sposoby, które pomogą zabezpieczyć się przed nieuczciwymi praktykami konkurencji? Nie wyobrażasz sobie z pewnością sytuacji, w której otrzymujesz pismo z informacją, że od dzisiaj nie możesz już posługiwać się znanym klientom logo lub rozpoznawalną nazwą. Wyjaśniamy, jak skutecznie zabezpieczyć markę przed kradzieżą.

W jaki sposób zadbać o przewagę w branży e-commerce – komentarz ekspercki

Strategy& Poland prognozuje ogólny wzrost rynku e-commerce w Polsce oraz zwiększenie znaczenia platform typu marketplace. Dynamiczny rozwój jest także zakładany w poszczególnych sektorach produktowych. Jaką ścieżkę wybrać dla prowadzonej działalności? O które aspekty należy szczególnie zadbać? Co będzie miało znaczenie?

Prognoza dotycząca wzrostu rynku ecommerce

Strategy& Poland prognozuje wzrost rynku ecommerce w Polsce oraz zwiększenie znaczenia platform typu marketplace. "Teraz jest czas, żeby zdecydować, po której stronie chcę być jako sprzedawca za te 5 lat – na marketplace'ie czy we własnym sklepie. Przyszłość e-sprzedawców widzę w modelu D2C" komentuje dane z raportu Ewa Bartnik, dyrektorka finansowa IMKER.

Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?

Lojalny klient to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorcy. Kupuje więcej, wybiera droższe produkty, poleca firmę swoim znajomym i rodzinie. Dzięki zbudowaniu zaufania wśród klientów, firmy rozwijają sprzedaż i zarabiają więcej. Lojalni klienci zwiększają zyski od 25 do nawet 95%. Warto zadbać o odpowiednie relacje, żeby otworzyć swojej marce furtkę do większych zarobków. Jak zbudować zaufanie? Jednym ze sposobów jest rejestracja znaku towarowego. ® to niewątpliwy symbol prestiżu.

Polska przedsiębiorczość w zapaści. Co trzeci właściciel firmy myśli o tym, aby ją zamknąć

Z raport Assay Biznes wynika, że już prawie co trzeci przedsiębiorca myśli o zamknięciu swojej firmy, a co piąty – o jej sprzedaży. Połowa chętnie zamieniłaby własną działalność gospodarczą na pracę na etacie. Poza wojną, galopującą inflacją czy zerwanymi łańcuchami dostaw przedsiębiorcom sen z powiek spędza Polski Ład. 82 proc. przedsiębiorców przyznaje, że nie rozumie wprowadzonych w nim zmian, a podobny odsetek deklaruje, że w związku z reformą zwiększyły się ich obciążenia podatkowe. Jak szacują, po wprowadzeniu reformy stracili 2346 zł miesięcznie.

Lepszy etat niż własna firma. Tylko 7 na 100 Polaków zmuszonych do szukania pracy założyłoby własny biznes

Tylko 7 proc. Polaków zmuszonych do szukania pracy założyłoby własny biznes. Niemal 30 proc. osób prowadzących biznes myśli o zamknięciu działalności lub firmy, a nieco ponad 20 proc. o jej sprzedaży - wynika z badania gotowości biznesowej Polaków przygotowanego dla firmy Assay Group.

Przedsiębiorcy zapłacą mniejszy podatek już za czerwiec

Zmiany w Polskim Ładzie już od 1 lipca 2022 r. Jednak część przepisów będzie obowiązywała z datą wsteczną - od 1 stycznia bieżącego roku. Mimo tego przedsiębiorcy odczują zmiany w opłacanym podatku już od czerwca. Z czego to wynika?

Dostawy w e-handlu stały się zakładnikiem pandemicznych przyzwyczajeń klientów

Internetowi sprzedawcy i firmy logistyczne mierzą się z niechcianym dziedzictwem nawyków, które po pandemii pozostawili klienci e-sklepów. Powrót tradycyjnego handlu i spadki w e-commerce nie osłabiły jednak presji wywieranej na łańcuchy logistyczne, zwłaszcza w kontekście zwrotów na rynku mody – największej kategorii w globalnym e-handlu. Klient modowy w pandemii stał się kapryśny, dużo zamawia, ale także dużo odsyła, najchętniej za darmo. Kłopot w tym, że obsługa zwrotów jest skomplikowana i bardzo kosztowna. Na domiar złego odsetek zwrotów w segmencie mody w Europie wynosi aż 58%.

PRZEBUDZENIE ELASTYCZNYCH MOCY. Czyli jak DSR może wzmocnić bezpieczeństwo energetyczne Polski (bezpłatne webinarium)

Zapraszamy na bezpłatne webinarium "PRZEBUDZENIE ELASTYCZNYCH MOCY. Czyli jak DSR może wzmocnić bezpieczeństwo energetyczne Polski", które odbędzie się w dniu 28 czerwca 2022 r.

Czy voiceboty zwiększają sprzedaż w omnichannel?

Potencjalni klienci konwertują nawet 9-razy częściej, jeśli firma kontaktuje się z nimi w ciągu pierwszych 5 minut. Niestety robi tak zaledwie 7% przedsiębiorstw. Co więcej, ¾ leadów jest w ogóle ignorowana, a średnia szybkość kontaktu z leadem to aż 47 h. To mnóstwo czasu, aby potencjalny klient zrezygnował lub wybrał konkurencję. Czy automatyzacja sprzedaży jest odpowiedzią na tę bolączkę oraz inne wyzwania współczesnej sprzedaży wielokanałowej?

Co płacić w pierwszej kolejności, gdy pieniędzy w firmie jest za mało?

Zarządzanie kryzysowe przedsiębiorstwem nie raz łączy się z problemem potocznie zwanym „krótką kołdrą”. Jest to sytuacja, w której przedsiębiorca bądź menedżer nie jest w stanie opłacić w terminie (bądź chwilowo w ogóle) wszystkich zobowiązań firmy. Problem taki występuje najczęściej na przedpolu upadłości bądź sądowej restrukturyzacji przedsiębiorstwa, ale może być również zażegnany bez użycia narzędzi prawa upadłościowego lub restrukturyzacyjnego (choć mocno zaleca się rozważenie takich kroków!).

Wojna zmieniła warunki prowadzenia biznesu przez ukraińskich przedsiębiorców i ich kontrahentów

W ubiegłym roku Polska stała się drugim największym partnerem gospodarczym Ukrainy. Agresja Rosji na ten kraj położyła kres wypracowanym procedurom współpracy i wstrzymała możliwość otrzymywania przez polskie firmy współpracujące z ukraińskimi przedsiębiorstwami wynagrodzenia za dostawy i usługi. Zablokowano główne szlaki handlowe przez porty czarnomorskie. 80 proc. ukraińskich firm zostało dotkniętych skutkami wojny.

Zmiany podatkowe dla przedsiębiorców wspierających Ukraińców

Rząd wprowadził ulgi podatkowe dla przedsiębiorców udzielających pomocy Ukraińcom - w odpowiedzi na wspólny apel Rady Przedsiębiorczości i Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej. Obejmują one m.in. możliwość odliczenia przekazanych na ten cel darowizn od podstawy opodatkowania PIT i CIT odpowiednio do kwoty 6% lub 10% dochodu, 0% stawkę VAT na dostawy pomocowe, czy zaniechanie poboru ryczałtu od dochodów spółek.

W jakich branżach mikrofirmy wystawiają mniej faktur w 2022 r.?

W pierwszym kwartale 2022 r. mikrofirmy z wielu branż wystawiały mniej faktur niż w trzech pierwszych miesiącach zeszłego roku.

Jakie zachowania firmy tłumaczą wojną? [BADANIE]

Średnio co trzeci właściciel firmy doświadcza ze strony kontrahentów przeróżnych zachowań, które tamci tłumaczą… wojną na Ukrainie – wynika z badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej.

Handel konwersacyjny napędza e-commerce w 2022 roku

W ciągu najbliższych czterech lat wartość handlu konwersacyjnego wzrośnie o ponad 590%, do poziomu 290 miliardów dolarów. A chat i voiceboty będą odpowiadać za 50% wydatków na ten rodzaj sprzedaży online. Czy dzięki inteligentnej automatyzacji, uda się zwiększyć zyski w e-commerce?

Polski Ład i wojna w Ukrainie największymi przeszkodami w zakładaniu firm?

Polacy częściej niż rok temu zakładają nowe firmy. Jednak jak pokazują dane z CEIDG wzrost rok do roku wynosi tylko 3,5 procent. Jakie mogą być przyczyny?

„Bon na cyfryzację” dla polskich firm

Pandemia COVID-19 skłoniła polskie firmy do przyspieszenia cyfryzacji, Prawie 700 polskich firm z sektora MŚP dostanie od Polskiej Agencji Rozwoju przedsiębiorczości bon na cyfryzację. Jego maksymalna wartość to 255 tys. zł.

REKLAMA