Kategorie

Działalność gospodarcza, Umowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prowadzenie działalności gospodarczej jest nieodłącznie związane z zawieraniem szeregu umów. Prawidłowe sformułowanie ich postanowień powinno leżeć w interesie obu stron, gdyż pozwala to zminimalizować ryzyko przyszłego sporu. O czym warto pamiętać, a czego się wystrzegać? Anna Nowak z Kancelarii Radców Prawnych Lubasz & Wspólnicy omawia przykłady 8 najczęstszych błędów popełnianych przez przedsiębiorców przy konstruowaniu umów.
Wielu przedsiębiorców oraz członków zarządu wykonując swoje obowiązki wykorzystuje narzędzie jakim jest faksymile, czyli pieczęć zastępująca odręczny podpis. Faksymile używana osobiście lub powierzona zaufanemu pracownikowi, służy zazwyczaj do „podpisywania” pism o mniejszym znaczeniu, korespondencji seryjnej, ale niekiedy również umów cywilnoprawnych, czy też innych dokumentów urzędowych.
Każda umowa musi określać podstawowe elementy: wskazanie osób, które ją zawierają czyli określenie stron umowy, przedmiot umowy i treść stosunku zobowiązaniowego – czyli określenie zachowania każdej ze stron. Strony mogą także zamieścić w umowie zastrzeżenie dodatkowe. Niektóre zastrzeżenia dodatkowe pozwolą lepiej zabezpieczyć interesy strony, inne z kolei wprowadzą do umowy rozluźnienie umożliwiające uelastycznienie umowy. O jakich zapisach umownych mowa?