REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Software house, czyli wsparcie technologiczne i regulacyjne biznesu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Software house, czyli wsparcie technologiczne i regulacyjne biznesu
Software house, czyli wsparcie technologiczne i regulacyjne biznesu
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Nie wszystkie firmy korzystające z kompleksowych rozwiązań IT mogą sobie pozwolić na skompletowanie własnego zespołu specjalistów w tej dziedzinie. Bywa również, że zapotrzebowanie spółek na tego typu usługi przybiera charakter incydentalny, co podważa ekonomiczną rację stałego zatrudnienia grona wykwalifikowanych ekspertów. W obu przypadkach trafnym rozwiązaniem wydaje się skorzystanie z zewnętrznego software house’u. Tym bardziej że takie spółki oferują dziś nie tylko usługi IT, ale też wsparcie z zakresu regulacji prawnych.

Software house – czym jest

Firmy IT typu software house zatrudniają z reguły programistów, którzy na życzenie klienta biznesowego tworzą systemy, rozwiązania chmurowe czy aplikacje mobilne i webowe.

Wielu pracodawców, których działalność biznesowa opiera się na nowych technologiach, może stanąć przed dylematem, czy tworzyć własny dział specjalistów, czy też korzystać z usług software house’u. Przy wyborze pierwszego rozwiązania należy liczyć się ze sporym budżetem. Programiści należą wszak do najlepiej opłacanych fachowców. Dzieje się tak m.in. dlatego, że podaż pracowników nie nadąża tu za popytem, zwłaszcza jeśli mówimy o osobach z rozległą wiedzą opartą na solidnym fundamencie zawodowego doświadczenia. Właśnie z takich specjalistów składają się najlepsze software house’y. Ich przewagę zdają się też tworzyć dodatkowe usługi, takie jak wsparcie z zakresu regulacji prawnych, analizy biznesowe, projektowanie UX czy też optymalizacja SEO. 

Na skorzystanie z oferty software house'u może się zdecydować np. start-up, któremu brakuje zasobów – czy to finansowych, czy ludzkich – na realizację swoich projektów. Usługi grup zewnętrznych ekspertów z dziedziny architektury systemów, rozwiązań chmurowych, aplikacji mobilnych i webowych czy też otoczenia formalno-prawnego mogą okazać się korzystnym rozwiązaniem również dla firmy z ugruntowaną rynkową pozycją. Najczęściej wynika to po prostu z wyboru określonego modelu biznesowego. Spółka koncentruje się na swojej specjalności i kompletuje załogę pod kątem tego, co jest dla niej najistotniejsze i przynosi zysk. Gdy zaś potrzebuje narzędzi (np. nowej aplikacji), określa swoje oczekiwania i powierza zadanie przygotowania produktu partnerom z wybranego software house'u.

REKLAMA

Dlaczego warto skorzystać z usług software house’u? Czas i pieniądz, ale korzyści znajdzie się więcej

REKLAMA

Za skorzystaniem z oferty software house'u najmocniej wydaje się przemawiać argument ekonomiczny. Współpraca z zewnętrzną firmą może okazać się po prostu tańsza niż etaty dla programistów. Przesłanka ta nabiera dodatkowej wagi, gdy pracodawca wie, że w jego firmie zapotrzebowanie na określone usługi pojawia się okazjonalnie. 

Istnieje także duże prawdopodobieństwo, że wyspecjalizowany w swojej branży software house może też zrealizować zamówienie szybciej, dostarczając przy tym produkt lepszej jakości, bardziej użyteczny, intuicyjny i graficznie dopracowany. Z jednej strony decyduje o tym rutyna, ale także tzw. stos technologiczny, czyli zasób np. języków programowania, narzędzi do optymalizacji pracy, w tym kreowania interfejsu użytkownika bibliotek i rozwiązań serwerowych.

Różne formy współpracy

Zlecenia dla firmy zewnętrznej często przybiera charakter jednorazowy, ale nawet wówczas współpraca z reguły nie kończy się na dostarczeniu gotowego produktu i rozliczeniu za usługę. W przypadku software house'u w grę wchodzi bowiem jeszcze wsparcie powdrożeniowe. Strony określają, że np. przez 24 kolejne miesiące usługobiorca będzie monitorował dostarczone i wdrożone rozwiązanie, reagując na pojawiające się w trakcie użytkowania potrzeby wprowadzania zmian lub korekt.

Zleceniodawca przekonany do walorów korzystania z outsourcingu i usług konkretnego software house'u często decyduje się na stałą współpracę w ramach ustalonego budżetu. Zewnętrzny partner może tu oszacować całkowity koszt pracy według ustalonej ceny albo przedstawić łatwo weryfikowalne faktury do rozliczenia. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyzwaniem bywają przepisy i wymogi regulatorów

REKLAMA

Software house’y kojarzą się wprawdzie z usługami programistów, w praktyce jednak ich oferta jest znacznie szersza. Co więcej, w niektórych przypadkach posiłkowanie się zewnętrznymi specjalistami bywa wręcz konieczne, by nie pogubić się w gąszczu przepisów krajowych bądź np. unijnych oraz regulacji ogólnych związanych choćby z ochrony danych osobowych klientów. Są także regulacje charakterystyczne dla danej branży, np. usług finansowych online, gdzie w grę wchodzą wymogi dotyczące kontroli w zakresie przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy i zapobiegania nadużyciom finansowym. 

Wkraczająca na taki rynek firma mogłaby szybko narazić się na uszczerbek wizerunku, ogromne koszty działań naprawczych czy wręcz utratę możliwości prowadzenia działalności, gdyby nie mogła liczyć wsparcie partnera z odpowiednim doświadczeniem i możliwościami technologicznymi. Przykładem może tu być software house Cyber Geeks, czyli zespół specjalistów z branży finansowej (FinTech, RegTech), gwarantujący także wsparcie ekspertów z zakresu regulacji prawnych (AML, RODO, compliance), za którymi stoi 12-letnie rynkowe doświadczenie oraz rynkowy sukces związany z najpierw krajową, a następnie globalną ekspansją polskiego fintechu Cinkciarz.pl.

Wybierz software house, który dopasuje się do Twojej firmy

Korzystanie z usług firm zewnętrznych może wiązać się z pewnymi obawami. Aby je ograniczyć, warto wybrać software house, za którym stoi renomowana marka. Chodzi tu m.in. o staż i osiągnięcia. Niezwykle ważne jest także partnerskie podejście do biznesowych relacji. 

Wśród rynkowej konkurencji można wyłonić software house, który na czas realizacji zadania stanie się niejako częścią zespołu swojego zleceniodawcy, umożliwiając mu na każdym kroku aktywny udział w projekcie, weryfikację postępów oraz decyzje dotyczące proponowanych rozwiązań.

Optymalne wydaje się nawiązanie współpracy z podwykonawcą, który potraktuje zlecenie jak swój własny projekt. Będzie od początku do końca otwarty na uwagi, przeanalizuje rozwiązania konkurencji, zoptymalizuje czas wdrożenia, dobierze też odpowiednią technologię w oparciu o plany i potrzeby swojego klienta.

Andrzej Arendt, CEO Cyber Geeks

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA