REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Alkohol na przyjęciach firmowych

Uczestnictwo w spotkaniach i przyjęciach firmowych należy do obowiązków pracownika. Nie ulega wątpliwości, że głównym „gościem” na tego rodzaju przyjęciach jest alkohol, pozostaje tylko pytanie, jak właściwie należy się z nim obchodzić, by nie spalić się w oczach kolegów i pracodawcy?

Jak zachować się na spotkaniu towarzyskim w restauracji?

Odnośnie etykiety biznesowej często pada pytanie dotyczące norm zachowania na luźnym niezobowiązującym spotkaniu. Czy tego typu okoliczność powinna już być zaliczona do sfery towarzyskiej, czy może nadal pozostaje w sferze służbowej?

Zaproszenia na przyjęcia firmowe

W zależności od rodzaju spotkania biznesowego należy dopasować odpowiednie zaproszenie. Formułując je musimy zwrócić uwagę nie tylko na jego formę graficzną, ale przede wszystkich na zawarte w nim informacje. Gość musi w zaproszeniu dostać wszystkie najważniejsze szczegóły.

Small-talk

Jest to tak zwana rozmowa o niczym, rozmowa wstępna, która ma na celu zaznajomienie się oraz ew. wprowadzenie do dalszej, już właściwej, konwersacji. Small-talk służy równie często jako rozmowa zawiązana na chwilę z osobą będącą obok, np. przed podaniem aperitifu; ponieważ small-talk jest rozmową lekką nie powinno się w nim podejmować żadnych tematów poważnych, w związku z tym omija się tematy związane z polityką, religią czy też z nauką. Zwykle konwersacja ta ogranicza się do przeskakiwania z tematu na temat. Głęboki sens rozmowy small-talk nie tkwi więc w poruszanych tematach, ale w samym zawiązaniu rozmowy, a tym samym w nawiązaniu nowej znajomości, która może przerodzić się w przyszłości w koleżeństwo.

REKLAMA

Zasada pięciu groszy

Działanie, które polega na mówieniu komplementów osobom, które na to zasługują; pozwala ona na budowanie pozytywnych relacji w pracy. Zasada pięciu groszy została wymyślona w środowisku biznesowo-kupieckim. Każdy z pięciu groszy odpowiada komplementowi powiedzianemu poznanej osobie. Po każdym komplemencie przekłada się jeden grosz z jednej kieszeni do drugiej. Dziś ma to tylko wymiar symboliczny.

Swobodny ubiór

Strój mniej oficjalny, który jest dopuszczalny, w określonych ramach, przez pracodawcę.

Strefa osobista

Odległość od 46 do 122cm, dzieląca człowieka od innych ludzi w pracy czy na przyjęciach; strefa ta zapewnia człowiekowi poczucie komfortu podczas rozmowy.

Strefa intymna

Strefa do około 45 cm wokół człowieka, która jest jego całkowitą własnością; dopuszcza się do niej tylko osoby, z którymi człowiek jest związany uczuciowo.

REKLAMA

Bon ton

Zachowanie w dobrym tonie, zróżnicowane ze względu na kulturę.

Business lunch

Obiad, którego termin ustalany jest przez obie strony; zwykle miejscem obiadu roboczego jest restauracja lub bar znajdujący się blisko miejsca pracy; podczas business lunchu obowiązuje zasada, że płaci osoba zapraszająca, to ona również powinna wcześniej zarezerwować stolik.

Garden - party

Przyjęcia o charakterze mniej oficjalnym, organizowane z reguły w ogrodzie z grillem; podczas tego rodzaju przyjęcia obowiązuje kilka ważnych zasad: po pierwsze podane dania powinny być w kawałeczkach; po drugie koreczki i kawałeczki mięsa czy owoców powinny być takiej wielkości, by można je było w całości włożyć do ust; po trzecie na około 15 gości powinien przypadać jeden kelner.

Przyjęcie bufetowe

Jest to odmiana cocktail-party; te dwa przyjęcia różnią się między sobą tylko tym, że na przyjęciach bufetowych serwowane są również dania na gorąco.

Cocktail - party

Przyjęcie organizowanie w godzinach popołudniowych, których czas trwania nie powinien przekraczać dwóch godzin. Zwykle cocktail-party kończą się koło godziny 20. Podczas tego rodzaju przyjęcia obowiązuje, tzw. self-service, a więc zgromadzeni obsługują się sami, a kelnerzy jedynie zajmują się barkiem i sprzątaniem naczyń. Z reguły na cocktail-party serwuje się zimne przekąski, a czołowe miejsce zajmują różnego rodzaju drinki;

Czym jest savoir-vivre w biznesie?

Codzienne relacje międzyludzkie odbywają się w formie, która kształtowana jest przez kulturę i preferencję ludzi – uczestników interakcji. Region pochodzenia, rodzaj wychowania, wykształcenie, a nawet płeć warunkują zachowania jednostek w kontaktach ze sobą. Istnieją jednak sytuacje, gdzie te „naturalne” sposoby zachowania powinny być podporządkowane pewnym ogólnie przyjętym zasadom.

Kultura osobista na spotkaniach biznesowych

W środowisku biznesowym kultura osobista odgrywa nieprzecenioną rolę. Właściwe zachowanie na zebraniach i naradach może otworzyć Ci drogę do awansu. I przeciwnie brak znajomości zasad właściwego zachowania się może Cię z niej zawrócić.

Naucz się pracy w zespole

Uczestnicząc w projektach zbiorowych pamiętaj, że jesteś jednym z ogniwek łańcuszka, który w razie Twojej zawodności zerwie się. Konsekwencje Twoich błędów i niedociągnięć poniesie cała grupa. Empatia, odpowiedzialność, zorganizowanie, terminowość, szczerość i uczynność – to cechy, które powinieneś pielęgnować, aby dobrze poradzić sobie z zadaniami zespołowymi.

Poprawne relacje ze współpracownikami

Wzorowe wypełnianie obowiązków służbowych to nie jedyna umiejętność ceniona przez pracodawcę. Bardzo ważna, choć często niedoceniana staje się sztuka bezkonfliktowej współpracy z kolegami i koleżankami. Umiejętność tę można w sobie wyrobić – wystarczą tylko dobre chęci.

Sztuka przyjmowania krytyki

Życie w społeczeństwie wymaga od człowieka głębokiego zaangażowania, a czasami wręcz i poświęcenia. Szczególnie istotna wydaje się umiejętność przyjmowania właściwie krytyki, skierowanej pod naszym adresem. Często od zaprezentowanego przez nas zachowania w takiej sytuacji zależy powodzenie dalszej rozmowy czy też znajomości.

Zajmowanie miejsc w pomieszczeniach

Etykieta zajmowania miejsc przy stole jest ściśle ustalona. Kiedy i w jaki sposób zająć miejsce przy stole na spotkaniu biznesowym w firmie?

Relacje między szefem a podwładnym

Jak powinna wyglądać nienaganna współpraca z szefem? Co zrobić by była ona dla obu stron zadowalająca? Jak postępować z kobietą-szefem? Co zrobić gdy szefem jest ktoś od nas młodszy? Jakie cechy powinien posiadać dobry szef? O tym wszystkim poniżej.

Jak przygotować się do prezentacji?

Nie wystarczy trafnie wybrany temat, aby podczas konferencji zebrani słuchali nas bez ziewania,. Na dobrą prezentację składa się coś więcej, ważny jest ton głosu, Twoja gestykulacja, dobra znajomość tematu, mocne punkty prezentacji, właściwy kontakt wzrokowy ze słuchającymi. Wszystkie te elementy można wcześniej przećwiczyć, a w dzień wystąpienia zabłysnąć swobodą prezentacji.

Jedzenie w biurze

Jedzenie w miejscu pracy jest tematem dość delikatnym. Jedząc w pracy łatwo popełnić mnóstwo niewybaczalnych gaf.

Kolacja biznesowa - ważne wskazówki

Często w życiu najważniejsze decyzje zapadają nie w gabinetach i biurach, lecz w zaciszu restauracji podczas biznesowych spotkań. Kiedy wypadnie nam uczestniczyć w jednym z nich, warto wcześniej zapoznać się z obowiązującą etykietą, aby nie popełnić przysłowiowej gafy i – być może – tym samym zamknąć przed sobą nowe drogi rozwoju.

Small talk - niezbędną umiejętnością biznesmena

Umiejętność prowadzenia krótkich rozmów towarzyskich jest nieoceniona w biznesie. Otwiera wrota do nowych znajomości i pozwala utrzymać stare. I nie prawdą jest, że z umiejętnością tą trzeba się urodzić. Kilka wskazówek i ćwiczenia na żywo pozwolą Ci na własnej skórze obalić ten mit.

Office Groove 2007 - pracuj zdalnie

Ten program to zupełnie nowy członek rodziny Office wchodzący w skład tego pakietu 2007. Jest to oprogramowanie sieciowe w całości przeznaczone dla współpracujących ze sobą członków zespołu rozproszonych geograficznie.Dzięki Office Groove 2007 mogą bez problemów jednocześnie pracować nad jednym projektem.

TurboDemo - bądź interaktywny

TurboDemo jest prostym programem przeznaczonym do tworzenia interaktywnych demonstracji, symulacji i samouczków.

Zasady pierwszeństwa w polityce i biznesie

Najważniejsza dla biznesmena i polityka przy stosowaniu etykiety okazuje się umiejętność okazywania szacunku partnerom. W praktyce wiąże się to ściśle z przestrzeganiem zasad precedencji – pierwszeństwa.

Praca w boksach

Praca w dużych biurach wymaga od nas umiejętnego układania stosunków z innymi ludźmi, szanowania ich prywatności i potrzeby spokoju. Jak zachowywać się, aby nie przeszkadzać kolegom w wykonywaniu czynności służbowych? Co na ten temat mówi biznesowy savoir vivre?

Przygotowane przez Ciebie dokumenty są Twoją wizytówką

Dokumenty firmowe są wizytówką przedsiębiorstwa, jego właściciela i pracowników. Dlatego wystawianie faktur, redagowanie pism, podań i wyciągów wymaga od nas staranności i dbałości o szczegóły.

Mowa ciała a spotkania biznesowe

Język gestów, inaczej komunikacja niewerbalna jest nieodłączną częścią porozumiewania się ludzi. Warto ją poznać, po to choćby, żeby umieć rozszyfrowywać to, co chce nam powiedzieć lub też ukryć przed nami rozmówca.

Stanowiska po polsku, czy po angielsku

Kiedyś był Dyrektor ds. Sprzedaży – dziś mamy Sales Managera, zamiast wyrazu księgowy niektóre firmy wybierają nazwę Chief Accountant. Czy jednak dobrze się dzieje, że obce nazewnictwo tak ekspansywnie wkracza do naszej polskiej rzeczywistości? Jak nie zagubić się w gąszczu tych wszystkich angielskich nazw?

Poprawność językowa Twoją wizytówką

Kulturę osobistą człowieka tworzy nie tylko jego zachowanie, sposób ubierania się, ale także to, jak się wypowiada. Czysta wymowa, staranny sposób formułowania myśli oraz dbałość o poprawność językową w służbowej korespondencji jest wysoko ceniona nie tylko przez znawców etykiety, ale także przez pracodawców i kontrahentów.

Rozmowy telefoniczne z klientem

Odbieranie telefonów i wykonywanie rozmów telefonicznych należy do naszych obowiązków służbowych. W czynności tej musimy wykazać się swobodą zwięzłego formułowania myśli, umiejętnością wnikliwego słuchania, taktem, wyczuciem sytuacji, umiejętnością dochodzenia do kompromisów oraz uprzejmością.

Komórka może stać się Twoim wrogiem

Telefon komórkowy niezwykle ułatwia życie nam i osobom, które chcą się z nami skontaktować, jednak nieumiejętne z niego korzystanie może przysporzyć nam wielu problemów. Jak używać tego cudu techniki zgodnie z zasadami savoir vivre’u?

Niech czas będzie Twoim sprzymierzeńcem

W świecie biznesu czas to pieniądz, dlatego nic dziwnego, że umiejętność zarządzania czasem jest jednym z kluczowych założeń biznesowego savoir vivre’u.

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach?

Każdemu z nas zdarzyła się biznesowa gafa – przekręcenie nazwiska lub nazwy firmy, wyciągnięcie ręki do naszego przełożonego nie czekając na jego inicjatywę, czy podane nieprawdziwej informacji. Najważniejsze jednak, abyśmy potrafili wyjść z takich sytuacji obronną ręką.

Męski ubiór w biznesie

Jak sprawić, by nasz image w świecie biznesu był nienaganny? Przede wszystkim zadbajmy o elegancki ubiór. Jego podstawą jest umiejętność właściwego doboru garderoby i dodatków.

Zrób dobre pierwsze wrażenie

W kontaktach służbowych podobnie jak i w prywatnych ważne jest pierwsze wrażenie. Jak oczarować swoją osobą przyszłego szefa, klientów, konkurencję, kolegów i koleżanki z pracy?

Uścisk dłoni oznaką profesjonalizmu

Jest tylko niewielkim szczegółem w gąszczu różnych biznesowych zachowań, niepozorny i wielokrotnie niedoceniany, ale potrafiący zdziałać prawdziwe cuda. Uścisk dłoni - bo o nim mowa -pomoże Ci zbudować dobre relacje zawodowe.

Spotkanie z klientem

Praca polegająca na spotkaniach z klientem (np. doradztwo finansowe) wyzwala szereg pytań o prawidłowe zachowanie. Jak się witać z klientami starszymi od siebie? Jak zachować się w kawiarni i w domu klienta?

PlusOffice - dobry pakiet biurowy

Odmiana popularnego pakietu biurowego OpenOffice, rozwijana przez polską firmę OpenZone.W edycji 2009 udoskonalono wiele narzędzi i dodano nowe opcje.

Automatyzacja przetwarzania dokumentów receptą na kryzys

W trudnych czasach kryzysu wiele firm zadaje sobie pytanie: inwestować, czy nie inwestować? Specjaliści jednogłośnie twierdzą, że najwięcej zyskają Ci, którzy właśnie teraz podejmą odważne i trafne decyzje biznesowe. Większość firm próbuje przetrwać kryzys i przygotowuje się na przyjście „lepszych czasów”, szukając oszczędności.

pdfFactory 3.49 - generator PDF

Jeden z najlepszych programów umożliwiających generowanie dokumentów w formacie PDF.

FinePrint 6.09 - drukuj profesjonalnie

FinePrint to rozbudowany program obsługi drukarki umożliwiający wydruk 2, 4 lub 8 stron na jednej kartce papieru.

GS-Base - baza danych

Prosty w obsłudze program bazodanowy polskiego producenta. Umożliwia tworzenie baz, z nieograniczaną ilością rekordów.

miniOffice 1.5 - mały polski office

W skład tego polskiego pakietu biurowego wchodzą dwa podstawowe programy opatrzone ciekawy imionami: Edyta - edytor tekstów oraz Arkadiusz - arkusz kalkulacyjny.

Zinio Leader - czasopisma online

Nadeszły ciężkie czasy dla wydawnictw prasowych. Sprzedaż gazet spada, ludzie jako źródło informacji wybierają internet. Gdzieś pomiędzy ekonomią a ekologią uplasowały się elektroniczne wydania dzienników i czasopism. A oto ich przeglądarka.

CamStudio 2.0 - instrukcje video

Zdarza się że jesteśmy proszeni o pomoc, dla przykładu związaną z komputerami. Musimy zrobić szkolenie z obsługi poczty elektronicznej dla pracowników. A co jeśli mamy ich 30 lub więcej ? Na pomoc przychodzi nam CamStudio 2.0

Wstawanie przy powitaniu

Czy zawsze powinienem wstawać, kiedy witam się z kimś? Co mówią o tym zasady savoir-vivru?

Nagrania poczty głosowej

Jakie informacje powinny znaleźć się w nagraniu poczty głosowej? Czego unikać w takich nagraniach?

REKLAMA