Dziś przed godziną 10.00 poznaliśmy dobre publikacje ze strefy euro. Wprawdzie indeks usług spadł do 56 z 56,7 w kwietniu, ale jest to i tak lepszy wynik od spodziewanych 55,4. Również wskaźnik PMI dla Niemiec miło zaskoczył, plasując się na poziomie 56,1, a nie – jak się spodziewano – 54,9.
W Polsce mamy kilka serwisów, które opanowały rynek. To ogromni gracze, którzy ani myślą ustąpić pola nowej firmie wkraczającej na rynek. Jeśli chcemy osiągnąć taką pozycję jak największe serwisy internetowe, musimy uzbroić się w cierpliwość i ogromną gotówkę. Jeśli jednak nie mamy tak wysokich ambicji, możemy spróbować uderzyć w rynek niszowy, który nie jest opanowany przez stado konkurencji.
Wiele mówi się o tym, że największe serwisy internetowe i e-biznesy czerpią zyski ze swojej renomy, że praktycznie same na siebie pracują, a ich właściciele jedynie liczą pieniądze praktycznie nic nie robiąc. Tak się składa, że są to tylko marnej jakości plotki, które nawet w niewielkim stopniu nie potwierdzają rzeczywistości. Czy faktycznie dobry e-biznes sam się kręci?
Wczoraj pojawiły się spekulacje na temat tego, że Unia Europejska przygotowuje pakiet pomocowy dla Aten, które nie są w stanie samodzielnie uregulować swoich zobowiązań finansowych. Jeżeli Grecja dostanie w przyszłym miesiącu zapomogę, uchroni to ją przed bankructwem. Międzynarodowy Fundusz Walutowy ostrzegł wcześniej, że nie wypłaci piątej transzy pożyczki dla Grecji, jeśli UE nie zapewni temu państwu finansowania na 2012 rok.
Nie zawsze nasz komputer jest w 100% osobisty. Niekiedy korzysta z niego ktoś inny, lub nawet cała grupa osób, jeśli jest to komputer firmowy. Oczywiście możemy stworzyć swoje własne konto i myśleć, że jest ono w pełni prywatne i osobiste, ale prawda jest taka, że nie zawsze uda nam się nie odpuścić do tego, aby inni nie korzystali z naszego konta. Co więc w takiej sytuacji zrobić?
Wiemy już, że oryginalny pomysł na e-biznes nie jest niemożliwy. Oczywiście każdy zdaje sobie sprawę z tego, że w sieci można znaleźć niemal wszystko i już nic nowego nie można wymyślić. Warto jednak pamiętać, że to, co jest popularne i powszechnie stosowane na świecie, niekoniecznie jest tak samo popularne w Polsce. Mowa tu o e-learningu. Czym to tak naprawdę jest i czy to dobry pomysł na e-biznes?