REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ośrodek hipoterapii jako pomysł na biznes

PARP KSU
Ośrodek hipoterapii jako pomysł na biznes
Ośrodek hipoterapii jako pomysł na biznes

REKLAMA

REKLAMA

Wykorzystywanie kontaktu z zwierzętami w lecznictwie nie jest niczym zaskakującym. Jak się okazuje, może to być również sposób na zarabianie pieniędzy prowadząc własną firmę. Jaką? Ośrodek hipoterapii.

O ośrodku hipoterapii pani Marcelina Adamska-Krzempek nigdy nie myślała, zawsze jednak lubiła konie. Od dzieciństwa, opiekowała się troskliwie ulubionymi czworonogami traktując to zajęcia jako hobby. Niestety, nieszczęśliwy wypadek w życiu Pani Marceliny i uraz kręgosłupa jakiego doznała spowodował, że nie mogła już więcej zajmować się jazdą konną. Wtedy to właśnie narodził się pomysł aby otworzyć ośrodek hipoterapii.

REKLAMA

Koń chodzi jak człowiek

REKLAMA

Pani Marcelina skończyła więc studia pedagogiczne i w 2004 r. założyła terapeutyczną działalność gospodarczą. Jej podopiecznymi stały się głównie dzieci od 3 roku życia oraz osoby dorosłe. Wskazań do hipoterapii jest wiele, wśród nich m.in.: mózgowe porażenie dziecięce, choroby mięśni, zespoły genetyczne czy opóźnienie psychoruchowe.

Co daje koń? - Koń posiada wiele właściwości terapeutycznych. Najważniejszą spośród nich jest możliwość kodowania w mózgu prawidłowego wzorca ruchu miednicy podczas chodu. Ponadto następuje normalizacja napięcia mięśniowego, doskonaleniu ulega równowaga, koordynacja, orientacja przestrzenna, schemat własnego ciała, poczucie rytmu. No i, oczywiście, nieoceniony kontakt emocjonalny – tłumaczy Marcelina Adamska-Krzempek.

Sam koń jednak nie wystarczy. Dla pełnej terapii konieczny jest też odpowiedni sprzęt, umożliwiający rozwijanie tego, co osiągnięte zostaje w trakcie zajęć ze zwierzęciem. A to już sporo kosztuje.

Polecamy: Jak założyć salon fryzjerski?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Lepszy start” z konsultantami

Pani Marcelina zaczęła się więc rozglądać za unijnym dofinansowaniem na otwarcie działalności gospodarczej. Początkowe podejmowane próby nie szły dobrze: profil jej biznesu nie pasował do Regionalnego Programu Operacyjnego ani do najpopularniejszego w kraju Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Jednak w 2009 r. znajoma pani Marceliny pochwaliła się jej uzyskanym dofinansowaniem z działania 6.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Pani Marcelina uznała więc, że to byłoby rozwiązanie w sam raz dla jej pomysłu.

REKLAMA

W poszukiwaniu informacji na temat Programu, zaczęła przeglądać strony internetowe. Trafiła tam na Centrum Przedsiębiorczości S.A. w Woli - lokalną, acz niezwykle prężną instytucję wpierającą rozwój małych firm. Oprócz licznych form aktywności, Centrum prowadzi Punkt Konsultacyjny Krajowego Systemu Usług.

Marcelina Adamska-Krzempek umówiła się więc na wizytę z konsultantem. Okazało się, że najlepszym rozwiązaniem dla Pani Marceliny jest właśnie skorzystanie z pomocy finansowej oferowanej w projekcie „Lepszy start – stabilna firma” z działania 6.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Czas na psa…

Apetyt rośnie jednak w miarę jedzenia, a pani Marcelinie już w głowie kolejne pomysły na rozwój swojej firmy. Chce rozpocząć zajęcia z tzw. dogoterapię, czyli z udziałem psa. Również te czworonogi mają zbawienny wpływ na chore dzieci i nie tylko. – Dogoterapia znajduje zastosowanie w terapii i rehabilitacji dzieci ze wszystkimi rodzajami niepełnosprawności . Odpowiednio przygotowane zajęcia mogą być elementami wszystkich rodzajów rehabilitacji. Mogą zawierać np. ćwiczenia ruchowe, elementy psychodramy, ćwiczenia stymulujące rozwój poznawczy bądź rozwój społeczny. Wyobraźmy sobie, że podczas zajęć dziecko musi czołgać się na brzuchu do przodu z wyciąganiem i zginaniem na przemian rąk i nóg. Ćwiczenie trudne i męczące. Jeśli jednak obok małego pacjenta będzie czołgał się pies, to takie ćwiczenie nabiera zupełnie innego wymiaru – mówi Marcelina Adamska-Krzempek. Ale realizacja tych planów nie byłaby możliwa bez wcześniejszych osiągnięć firmy.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA