REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak wybrać kamerę do firmy – pamięć flash czy dysk twardy?

Wiemy już, że kamera cyfrowa to przydatne urządzenie w firmie. Oczywiście nie w każdej firmie, jeśli prowadzimy sklep mięsny, kamera jest nam raczej zbędna, jednak, jeśli mamy agencję reklamową, kamera z pewnością się przyda. Jeśli już zdecydowaliśmy się na kupno kamery, warto zdecydować, jaki sposób zapisu danych będzie dla nas lepszy. Od jakiegoś już czasu producenci zasypują nas różnymi sposobami przechowywania wideo, włączając w to kasety DV (Digital Video), MiniDVD i dyski twarde wmontowane w sprzęt rejestrujący. Ostatnio pojawił się nowy sposób zapisywania materiału. Jest to pamięć flash. Co więc wybrać i dlaczego?

Jak wybrać kamerę cyfrową do firmy?

Po co kamera cyfrowa w firmie? Wbrew pozorom takie urządzenie przydaje się w wielu sytuacjach. Filmowanie firmowych przyjęć, różnych wydarzeń, konferencji, spotkań etc. Poza tym, niektóre firmy ze względu na specyficzną działalność są zmuszone do kupna tego typu urządzenia. Nie jest to łatwe, gdyż na rynku znajdziemy całe mnóstwo najróżniejszych urządzeń, które oferują setki funkcji, opcji etc. Ponadto obecnie produkowane kamery wideo HD są niewielkie, przyjazne w transporcie, a przede wszystkim pozwalają na kręcenie pięknych, żywych filmów wideo w rozdzielczości HD. Poznajmy najważniejsze opcje, które pozwolą nam dobrać odpowiednie urządzenie do potrzeb.

Alternatywne oprogramowanie dla firm – co wybrać?

Komercyjne pakiety oprogramowania do firmy potrafią kosztować krocie. Wykup licencji na kilka komputerów mnoży wydatki, co sprawia, że wiele firm popełnia kardynalny błąd i sięga po pirackie oprogramowanie. Niewiele osób jednak wie, ze istnieje mnóstwo odpowiedników, co najważniejsze, darmowych odpowiedników drogich pakietów biurowych. Poznajmy, więc kilka przykładów programów zastępczych, które z pewnością będą w stanie zastąpić drogie pakiety.

Czy przedsiębiorca musi przyjąć zwrot towaru sprzedanego w internecie?

Nabycie towaru w internecie związane jest z zawarciem umowy sprzedaży. Kupującemu przysługują w związku z tym specyficzne uprawnienia, m.in. do zwrotu towaru bez podania przyczyny. Czy przedsiębiorca musi przyjmować go z powrotem?

REKLAMA

Linux, Chrome, Zimbra czy KWord – alternatywne oprogramowanie dla firm

Wiemy już, jak drogie mogą być pakiety komercyjnych programów dla firm. Na szczęście istnieje wiele alternatywnych rozwiązań, które pozwalają oszczędzić mnóstwo pieniędzy. Poznajmy część z proponowanych programów, które z powodzeniem możemy wprowadzić do naszej firmy.

Jak mała firma może walczyć z opóźnieniami płatniczymi?

Opóźnienia w płatnościach to jeden z największych problemów trapiących polskie firmy. Trudności związane z terminową realizacją umów i egzekwowaniem zobowiązań należą do podstawowych przeszkód w rozwijaniu działalności gospodarczej i sprawnym funkcjonowaniu na rynku. Jak z nimi walczyć?

Jak zaoszczędzić na oprogramowaniu firmowym?

Prowadzenie własnej firmy to spory wydatek, a profesjonalne oprogramowanie firmowe może kosztować majątek. Niestety, mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że drogie programy i licencje można z powodzeniem zastąpić ich o wiele tańszymi, lub nawet darmowymi odpowiednikami. Oczywiście nie mówimy to o wersjach podejrzanych i pirackich, tylko o niekomercyjnych odpowiednikach. W następnych częściach poradnika przybliżymy pokrótce kilka alternatyw, dla wielu płatnych programów.

Jak dokonać konwersji dokumentu na plik PDF?

Korzystanie z plików PDF to przede wszystkim wygoda i bezpieczeństwo. Kolejnymi zaletami plików PDF jest możliwość otworzenia ich na niemal każdym komputerze, a dzięki niewielkiej wadze plików, można je wysyłać pocztą elektroniczna nawet w dużych ilościach. Poznajmy sposób na tworzenie plików PDF na podstawie istniejącego dokumentu.

REKLAMA

Kiedy przedsiębiorca ma obowiązek odzysku i recyklingu opakowań?

Obowiązki odnoszące się do gospodarki opakowaniami, produktami w tych opakowaniach oraz odpadami opakowaniowymi określone zostały w ustawie z 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz.U. 2001 nr 63 poz. 639 z poźn. zm.)

Jak nie utracić płynności finansowej?

Płynność finansowa ma kluczowe znaczenia dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dlatego sprawdzenie naszych potencjalnych partnerów biznesowych leży w naszym interesie. Aby to zrobić, najłatwiej skorzystać z wywiadowi finansowych.

Jakie są prognozy dla rynku nieruchomości na rok 2011?

W najbliższym roku nominalne ceny mieszkań mogą wzrosnąć o 1,7%. W obliczu dwa razy wyższej inflacji, przewidywanej na rok 2011, w największym miastach Polski może nastąpić realny spadek cen mieszkań. Spodziewa się go 35% doradców nieruchomości.

Jakie skutki wywołuje rezygnacja z umowy leasingu?

Umowa leasingu z zasady zawierana jest na określony czas. Jej cel, zarówno prawny jak i ekonomiczny, zakłada że będzie ona trwała przez okres, na który została ustanowiona. Z tego też powodu może zostać rozwiązana tylko w szczególnych przypadkach.

Jak Unia Europejska wspiera przedsiębiorczych Warszawiaków

Jeśli jesteś absolwentem szkoły zawodowej lub uczniem ostatniej klasy takiej szkoły, mieszkasz w Warszawie i myślisz o rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej – aplikuj już teraz o przyznanie unijnej dotacji w ramach projektu „Lepszy start dla zawodowca”. Dzięki udziałowi w projekcie oprócz wiedzy z zakresu przedsiębiorczości możesz otrzymać także wsparcie finansowe w wysokości do 40 tys. złotych.

Jak skutecznie ulokować pieniądze w górskiej nieruchomości za granicą?

W przypadku górskich inwestycji postawy deweloperów nie różnią się zasadniczo od ich podejścia do sprzedaży nieruchomości na innych obszarach geograficznych. Za każdym razem kluczowe jest przygotowanie atrakcyjnej oferty. Istnieją jednak pewne czynniki, na które zwrócą uwagę kupujący.

Jak wysoka może być pomoc de minimis?

Pomoc de minimis jest szczególnym rodzajem pomocy udzielanym przedsiębiorcom przez państwo. Jej specyfika polega na tym, że nie podlega kontroli ze strony Komisji Europejskiej, gdyż jest wsparciem o niewielkich rozmiarach, a to nie narusza konkurencji na rynku. Jaka jest wysokość pomocy de minimis?

Jak mały przedsiębiorca może chronić środowisko?

Okazuje się, że nie trzeba zarządzać wielkim konsorcjum, by chronić naszą przyrodę. Tak naprawdę za pomocą kilku prostych i nie wymagających wielkich kwot metod możemy stać się w pełni proekologicznymi przedsiębiorcami. Wystarczy jedynie odrobina zaangażowania i chęci do nabrania nowych nawyków.

Niepokoje na Półwyspie Koreańskim umocniły dolara

Dzisiaj nie można narzekać na nadmiar wydarzeń makroekonomicznych. W związku z tym należy spodziewać się tego, że inwestorzy skupią się na starych problemach, takich jak zadłużenie w strefie euro. Wśród nich wysuwa się na czoło dodatkowy czynnik, który pojawił w ciągu ostatnich godzin.

Niepokoje na Półwyspie Koreańskim umocniły dolara

Dzisiaj nie można narzekać na nadmiar wydarzeń makroekonomicznych. W związku z tym należy spodziewać się tego, że inwestorzy skupią się na starych problemach, takich jak zadłużenie w strefie euro. Wśród nich wysuwa się na czoło dodatkowy czynnik, który pojawił w ciągu ostatnich godzin.

Profesor Roubini kupił apartament za 5,5 USD

Ryzykowne aktywa nadal cieszą się dużą popularnością. Mimo że w piątek dolar umacniał się, to skorelowane z nim przeciwnie towary nie tylko zyskiwały na wartości, ale także pięły się do góry. Tymczasem Nouriel Roubini, który przewidział wybuch ostatniego kryzysu gospodarczego, zadłużył się na penthouse o wartości 5,5 USD.

Straciłeś dane z komputera? Jak je odzyskać?

Awaria dysku, błąd oprogramowania, wirus? Stało się – Twoja firma straciła ważne dane, bez których jej funkcjonowanie może zostać przynajmniej na jakiś czas poważnie zachwiane. W zależności od tego, jak przygotowałeś się na taką ewentualność, masz do wyboru kilka scenariuszy.

Jak skutecznie szukać pracy?

Chcąc znaleźć nową pracę wiele osób pozostaje przy jednej drodze poszukiwania przyszłego pracodawcy. Zazwyczaj są to ogłoszenia na portalach lub w prasie. Nie jest to jedyna możliwości znalezienia ofert pracy.

Kiedy leasing będzie dostawą towarów?

Dzisiejszy przedsiębiorca, korzystający z leasingu, musi liczyć się z koniecznością płacenia podatku VAT. Wynika to m.in. z faktu, że niektóre czynności wykonywane w ramach umowy leasingu są traktowane przez ustawodawcę jako dostawa towarów.

Drukowanie książek z serwisu Google Books – jak to zrobić?

Jeśli skorzystaliśmy z porady odnośnie wyszukiwania i zapisywania książek z serwisu Google Books, z pewnością chcemy ściągniętą książkę lub przynajmniej jej fragment wydrukować, aby ją przeczytać w spokoju bez blasku monitora prosto w oczy. Dowiedzmy się, jak to zrobić sprawnie i wydajnie.

Jak dokonać wydruku książki z serwisu Google Books – przygotowanie do drukowania

Od jakiegoś czasu działa serwis Google Books. Usługa dopiero się rozwija, ale już teraz pozwala użytkownikowi na przeglądanie pokaźnego zbioru książek w formie elektronicznej. Jednak jak doskonale wiemy, czytanie książek na komputerze nie należy do przyjemności, męczy również oczy. Czytanie książek „smakuje” najlepiej w fotelu lub łóżku. Na szczęście jednak istnieje możliwość wydrukowania jednego z dostępnych tytułów. Jak to zrobić?

Dlaczego polski rynek najmu jest słabo rozwinięty?

Na 25 singli w Polsce tylko 1 zdecyduje się na wynajem mieszkania. W Niemczech w tej grupie przeważają wynajmujący. Mało tego, w naszym kraju najem cieszy się średnio dziewięć razy mniejszą popularnością niż w innych państwach Unii Europejskiej. Pod tym względem gorzej od nas wypadają tylko Chorwaci i Bułgarzy.

Jak wysłać faks z komputera?

Korzystanie z faksu wyszło już dawno z mody, zastąpione przez pocztę elektroniczną. Mimo wszystko czasami zdarza się, że w przypadku oficjalnej wymiany danych trzeba wysłać dokumenty, faktury VAT, umowy staromodnym faksem. Jeśli jednak nie mamy faksu, możemy go wysłać za pomocą naszego komputera. Jak to zrobić?

Jak sporządzić remanent?

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą podatkową księgę przychodów i rozchodów obowiązani są do sporządzenia remanentu (spisu z natury) wraz z nadejściem ostatnich dni roku podatkowego. Po sporządzeniu spisu podatnicy powinni dokonać wycenę remanentu w terminie 14 dni.

Co to jest e-pełnomocnictwo i dlaczego jest takie ważne dla przedsiębiorców?

Przeglądając witrynę internetową Ministerstwa Gospodarki, możemy się dowiedzieć, że misją Ministerstwa jest „stworzenie najlepszych w Europie warunków prowadzenia działalności gospodarczej”. Znając polskie realia, można i należy przypuszczać, że jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie, nim ten szczytny cel zostanie zrealizowany, niemniej jednak warto odnotować kroki, które mają nas do tego celu przybliżyć. Jednym z nich jest wprowadzenie elektronicznego rejestru przedsiębiorstw.

Kolejna pomoc Unii Europejskiej dla powodzian

Zapadła długo oczekiwana przez polski rząd decyzja w sprawie przyznania środków finansowych na odbudowę infrastruktury zniszczonej w wyniku tegorocznych powodzi. Dodatkowa pula środków w wysokości ponad 100 mln euro będzie pochodzić z Funduszu Solidarności.

Przedświąteczny boom produkcyjny

Listopadowy wzrost produkcji przemysłowej względem analogicznego okresu ubiegłego roku wyniósł 10,1% - podał GUS. Powód do radości mają w szczególności firmy zajmujące się wytwarzaniem materiałów budowlanych, ponieważ w tym sektorze skok był jeszcze wyższy.

Spółkę z o.o. zarejestrujesz za pomocą wzorca

Rejestracja spółki z o.o. z wykorzystaniem prostego ustawowego wzorca umowy to jedno z założeń projektu ustawy o zmianie ustawy - Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw. Pierwsze czytanie obyło się 16 grudnia 2010 r.

Ministerstwo Finansów nie przewiduje refundacji zakupu kasy fiskalnej

Ministerstwo Finansów nie przewiduje zwrotu wydatków na zakup nowych kas fiskalnych - powiedział wiceminister finansów Maciej Grabowski. Od 1 stycznia 2011 r. zmieniają się stawki podatku VAT, co sprawia, że potrzebne są nowocześniejsze urządzenia.

Przedsiębiorcy niespokojni m.in. o nowe stawki VAT

Wzrost stawek podatku VAT, ograniczenie możliwości odliczenia tego podatku od paliwa i pojazdów czy propozycje podniesienia wysokości składek rentowych - to zdaniem Krajowej Izby Gospodarczej główne powody do niepokoju dla polskich przedsiębiorców.

Święta w firmie - przekazywanie bonów

Święta Bożego Narodzenia to okres zwyczajowego obdarowywania się prezentami. Zwyczaj ten jest obecny również w firmach. Pracodawcy z okazji świąt obdarowują pracowników m.in. bonami, talonami. Jakie są skutki podatkowe tych działań?

Nieuczciwe praktyki rynkowe

Jak prowadzić działalność gospodarczą w zgodzie z prawem i interesami konsumentów?

PIP zapowiada blisko 90 tys. kontroli w 2011 r.

W 2011 roku Państwowa Inspekcja Pracy (PIP) planuje przeprowadzenie w całym kraju 88 tysięcy kontroli, z czego 30 proc. ma dotyczyć skarg pracowników na pracodawców. Szczególną uwagą PIP objęte będą sektory budownictwa oraz pozyskiwania i obróbki drewna.

Jak zmienić dysk twardy w laptopie?

Jeszcze jakiś czas temu dysk twardy o pojemności 160 GB był luksusem, niemal przesadą. Obecnie nikogo nie dziwią dyski twarde o pojemności 1 TB. Dziś pojemność 160 GB jest bardzo szybko wykorzystywana. Wszystkiemu winne są pliki multimedialne oraz filmy w wysokich rozdzielczościach, które zajmują coraz większą powierzchnię na talerzach dysków twardych. Oprócz tego ciągle powiększana biblioteka muzyczna oraz galeria zdjęć i z pojemności 160 GB nagle robi się 16 GB. Dlatego też, jeśli wolne miejsce na naszym dysku twardym zaczyna się kurczyć w zastraszającym tempie, warto pomyśleć o jego wymianie, lub kupnie zewnętrznego dysku twardego. Podpowiadamy, jak zmienić dysk twardy w laptopie.

MyPhone 1080 Duro – telefon dla nowoczesnych seniorów

Dla niektórych telefon komórkowy nie musi posiadać setki funkcji, aparatu fotograficznego o matrycy aparatu kompaktowego, wielkiego wyświetlacza dotykowego etc. Długi czas czuwania, proste menu na kolorowym wyświetlaczu, metalowa obudowa, głośne dzwonki – dla wielu ludzi takie z pozoru banalne dane są wystarczające do tego, aby kupić właśnie ten model. Urządzenie myPhone 1080 DURO posiada właśnie taką charakterystykę i z pewnością przypadnie do gustu starszym użytkownikom.

Meizu M9 – podobizna iPhone’a z Androidem

Chińska firma Meizu jest znana z tworzenia kopii urządzeń wyprodukowanych przez Apple. Połowa tej popularności czerpana jest z licznych oskarżeń o plagiaty i podróbki, mimo to firma nie przejmuje się zarzutami i zamierza wypuścić na rynek kolejnego smartphona, ale tym razem o plagiacie nie ma mowy. Czym więc zaskoczy nas Meizu M9?

Niejednoznaczne dane na temat produkcji budowlano-montażowej

W listopadzie produkcja budowlano-montażowa zwiększyła się o 10,9% w skali roku, biorąc pod uwagę czynniki sezonowe. Jednocześnie był to pierwszy w tym roku dwucyfrowy wzrost. W październiku wyniósł on 9,7%.

Poprawa nastrojów wśród przedsiębiorców

Najnowsze doniesienia ze świata sugerują, że wśród przedsiębiorców przeważają optymistyczne nastroje. Odczyt indeksu Ifo w Niemczech może utwierdzić w tym przekonaniu. Grudniowy Ifo wzrósł do 109,9 pkt., poprawiając swój wynik z 109,3 pkt w listopadzie.

Jak traktować prognozy analityków i ekonomistów? Cz. II

Wszyscy oczekują od prognostyków nieomylności, zwłaszcza media i bezpośredni odbiorcy prognoz. Dopiero wówczas, gdy przewidywania dotyczące kursów walut czy akcji sprawdzałyby się z dokładnością co do jednego grosza, inwestorzy byliby zadowoleni.

Co to jest faktura VAT marża?

Faktury VAT marża wystawia podatnik, dla którego podstawą opodatkowania jest marża. Transakcje, które można opodatkowywać wg tej procedury określa ustawa o podatku od towarów i usług. Do tej grupy należą podatnicy świadczący usługi turystyki oraz dokonujący dostaw towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków.

Na czym polega personal banking?

Już osoby, zarabiające nieco ponad równowartość dwóch średnich krajowych, mogą skorzystać z usług w ramach bankowości osobistej. Decydując się na prestiżowy rachunek, w ramach personal banking muszą liczyć się z wysokimi kosztami jego utrzymania, ale również otrzymują dostęp do ekskluzywnych ofert, unikatowych produktów i korzystnych warunków cenowych, niedostępnych dla innych.

Kto udziela pomocy de minimis i kto jest jej adresatem?

Pomoc publiczna jest przydatnym narzędziem przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Może przybierać ona różne formy. Jedną z nich jest pomoc de minimis. Czym ona tak naprawdę jest, kto jej udziela i kto może być jej adresatem?

W oczekiwaniu na trzy wiedźmy

W ciągu ostatnich kilku dni notowania na warszawskim parkiecie kilkukrotnie zdołały wpłynąć na obraz rynku. Dzisiaj czekamy na godzinę cudów, tzw. godzinę trzech wiedźm. To zjawisko typowe dla dnia na giełdzie, podczas którego dochodzi do rozliczenia kolejnej serii kontraktów terminowych na WIG20.

Jak zima wpływa na usługi assistance?

Jak co roku, grudzień wita kierowców firmowych opadami śniegu i zmianą warunków drogowych na utrudnione. W tym roku, podobnie jak w latach poprzednich, oznaczało to  wzrost zapotrzebowania na usługi assistance. W pierwszym tygodniu grudnia br. roku według danych Inter Partner Assistance wyniósł on aż 84 procent. W drugim tygodniu utrzymywał się na poziomie 40 proc. względem listopada.

Niespodziewana zmiana kursu EUR/USD

Nie pierwszy raz kanclerz Angela Merkel zwróciła uwagę na to, że trzeba podjąć wszelkie niezbędne środki, aby utrzymać stabilność europejskiej waluty. Dowodzi to tego, jak istotny jest szczyt Unii Europejskiej i decyzje, które w trakcie niego zapadną.

Niespodziewana zmiana kursu EUR/USD

Nie pierwszy raz kanclerz Angela Merkel zwróciła uwagę na to, że trzeba podjąć wszelkie niezbędne środki, aby utrzymać stabilność europejskiej waluty. Dowodzi to tego, jak istotny jest szczyt Unii Europejskiej i decyzje, które w trakcie niego zapadną.

Od 1 stycznia zmiany zasad odliczania VAT dla aut z kratką

Od 1 stycznia 2011 r. zmienią się zasady odliczania VAT dla aut "z kratką". Pełne odliczenie VAT będzie możliwe tylko przy zakupie samochodu o ładowności ponad pół tony. Ze świadectwa producenta lub importera auta musi wynikać, że nie jest to samochód osobowy.

REKLAMA