REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Financial assistance - finansowanie przez spółkę nabycia własnych akcji

Pod zgrabną nazwą financial assistance kryje się finansowanie przez spółkę nabycia lub objęcia jej akcji własnych. Konstrukcja ta często wykorzystywana jest przy wykupach menadżerskich. Menadżerowi zamierzający nabyć akcje spółki potrzebują środków na realizację transakcji. Sama spółka może ułatwić przeprowadzenie takiego zamierzenia albo przez udzielenie finansowania (w postaci pożyczki, zaliczkowej wypłaty) albo poprzez udzielenie zabezpieczenia dla finansowania od innego podmiotu (m.in. banku) – np. poręczenia.

Korygowanie dokumentów przez płatnika w związku z reklamacjami ubezpieczonych

Każdy ubezpieczony w ZUS otrzymuje informacje o stanie indywidualnego konta. Jeżeli po otrzymaniu informacji okaże się, że na koncie nie zostały zewidencjonowane wszystkie składki, wówczas ubezpieczony zgłasza się do płatnika o dokonanie korekty dokumentów.

Jak rozpoznać fałszywego e-maila?

Jeśli masz podejrzenie, że otrzymałeś fałszywego e-maila, wysłanego przez cyberprzestępcę, zwróć uwagę na kilka jego elementów. Dzięki temu unikniesz konsekwencji internetowych oszustw – spoofingu i phishingu.

Jakie dane osobowe może zbierać agencja zatrudnienia?

Jeżeli obawiasz się samodzielnie szukać pracy w innym państwie UE, możesz skorzystać z pomocy agencji zatrudnienia. Podmioty te świadczą usługi w zakresie: doradztwa zawodowego, pośrednictwa pracy oraz pracy tymczasowej. Tym samym należy uznać je jako jeden z kanałów poszukiwania pracy. Oznacza to, że agencje zatrudnienia mogą zbierać i przetwarzać dane osobowe kandydatów do pracy także jako odrębni administratorzy danych.

REKLAMA

O czym pamiętać zamieszczając CV w Internecie?

Gromadzenie danych przez Internet jest jedną z najbardziej popularnych form tworzenia baz danych, często wykorzystywaną także w procesie rekrutacji pracowników. Jeżeli potencjalny pracodawca zdecyduje się pozyskiwać dane kandydatów przez Internet (np. poprzez swoją stronę internetową lub na adres e-mail), powinien wdrożyć w celu ich ochrony środki techniczne i organizacyjne, odpowiednie do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną.

Czy zakup soczewek kontaktowych dla pracownika jest opodatkowany?

Pracodawca, który zwróci pracownikowi koszty zakupu soczewek kontaktowych nie potrąci składek do ZUS i nie zapłaci zaliczki na podatek dochodowy, jeżeli ich noszenie zostało zalecone przez lekarza medycyny pracy po przeprowadzeniu badań.

Jakie jest znaczenie zgody na przetwarzanie danych osobowych?

Zgoda jest jedną z podstaw prawnych uprawniających administratora danych do przetwarzania informacji o osobie, która taką zgodę wyraziła. Może ona zostać udzielona w formie pisemnej lub ustnej. Obecnie niektórzy pracodawcy wymagają od kandydatów do pracy zamieszczenia w CV zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych. Generalnie jednak, jeżeli wysyłasz swoje CV bezpośrednio do pracodawcy w odpowiedzi na określoną ofertę pracy, możesz, ale nie musisz zamieszczać w nim takiej zgody. Wyraźna zgoda na przetwarzanie danych może być niezbędna jedynie w określonych sytuacjach.

Strefy ekonomiczne mają pomagać innowacyjnym branżom

Resort gospodarki pracuje nad nową koncepcją specjalnych stref ekonomicznych (SSE). Pomoc publiczna ma być ukierunkowana na rozwój innowacyjnych branż, takich jak lotnictwo. SSE miałyby też zachęcać przedsiębiorców do inwestowania w mniej rozwinięte regiony. To z kolei ma zapewnić wzrost płac i zatrzymać pogłębianie się nierówności w rozwoju kraju.

REKLAMA

Pracodawcy narzekają na brak wykwalifikowanych kandydatów

Nawet 80 proc. polskich pracodawców ma problemy ze znalezieniem osób o odpowiednich kwalifikacjach. W tym samym czasie blisko 1/3 młodych Polaków nie może znaleźć żadnej pracy. Ten sam problem, nawet w większej skali, występuje w większości krajów UE, dlatego eksperci apelują o systemowe rozwiązania. Komisja Europejska chce, by państwa gwarantowały młodym zatrudnienie lub możliwość nauki i daje na ten cel 6 mld euro.

Odpisy z KW i zaświadczenie z KRK dostępne online

Ministerstwo Sprawiedliwości uruchomiło dwie nowe usługi, dzięki którym obywatele zyskają łatwy i szybki dostęp przez Internet do ksiąg wieczystych z możliwością wydruku ich odpisu oraz do elektronicznego Krajowego Rejestru Karnego. Oba projekty sfinansowano ze środków unijnych z Programu Innowacyjna Gospodarka na rozwój e-administracji.

Program "Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie” dostępny w całym kraju

Do tej pory z programu „Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie” pieniądze na założenie działalności gospodarczej mogli otrzymać bezrobotni z trzech województw: małopolskiego, mazowieckiego i świętokrzyskiego. Od października wsparcie zostanie rozciągnięte na całą Polskę.

Kadencja a mandat członka zarządu

Czas na jaki powoływany jest członek zarządu i okres jego faktycznego pełnienia funkcji, to bardzo ważne kwestie, o których trzeba pamiętać zarówno przy związywaniu nowej spółki, jak i dokonywaniu zmian w umowie spółki już istniejącej.

Kiedy pasażerowi należy się odszkodowanie?

Bilet jest dowodem umowy zawartej pomiędzy pasażerem a przewoźnikiem. Oznacza to, że na przewoźniku ciążą obowiązki i odpowiedzialność za ich wykonanie. Kiedy i jak pasażer może domagać się odszkodowania?

Prawa pasażerów na kolei

Często nie wiemy, jakie prawa przysługują nam jako pasażerom kolei. Znajomość tych uprawnień pomoże nam radzić sobie w nieoczekiwanych sytuacjach, a nie raz uchroni przed oszustwem. Co powinien wiedzieć pasażer pociągu?

Jak przygotować się na kontrolę z ZUS?

ZUS zobowiązany jest przestrzegać zasad kontroli wskazanych w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych, ale również ograniczeń, które przewiduje ustawa o swobodzie działalności gospodarczej.

Zgłoszenie danych do ZUS dotyczących pracy w szczególnych warunkach

Płatnik składek ma obowiązek prowadzenia ewidencji pracowników wykonujących pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, za które opłaca składki na Fundusz Emerytur Pomostowych. Zgłoszenia danych dokonuje się do 31 marca następnego roku kalendarzowego.

Czym jest trójstronna umowa szkoleniowa?

Pracodawca może ubiegać się o podpisanie umowy szkoleniowej jednocześnie z firmą szkoleniową i starostą. Będzie to wtedy specjalna – trójstronna umowa szkoleniowa. Na czym polega istota takiej umowy?

Jak długo chronione są prawa autorskie?

Majątkowe prawa autorskie są ograniczone w czasie. Po upływie określonego w ustawie terminu, każdy może korzystać z utworu bezpłatnie i swobodnie, pamiętając jednak o przestrzeganiu autorskich praw osobistych, które nigdy nie wygasają.

Zatrudnienie członka zarządu sp. z o.o. w spółce

Członek zarządu, zgodnie z art. 201 par 4 k.s.h. jest powoływany i odwoływany uchwałą wspólników, chyba że umowa stanowi inaczej . Wynikiem powołania jest nawiązanie stosunku organizacyjnego, który nie musi być jedynym stosunkiem, jaki wiąże członka zarządu i spółkę.

Nowe prawo antymonopolowe od 2015 r.

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów została opublikowana w Dzienniku Ustaw RP. Oznacza to, ze wejdzie w życie 18 stycznia 2015 r. Celem nowelizacji prawa antymonopolowego jest zwiększenie ochrony konsumentów oraz skuteczniejsze wykrywanie praktyk ograniczających konkurencję.

Aktualizacja Programu PŁATNIK

ZUS poinformował, iż od 15 lipca 2014 r. obowiązuje nowa wersja 9.01.001D programu PŁATNIK.

Roszczenia twórcy za naruszenie praw autorskich

Ustawa przyznaje twórcom roszczenia przeciwko osobom łamiącym prawa autorskie. Czego domagać się mogą autorzy, których majątkowe lub osobiste prawa autorskie zostały naruszone?

Jak zmienić niekorzystną decyzję administracyjną?

Co może zrobić przedsiębiorca, gdy organ administracji publicznej wydał niekorzystną dla niego decyzję? Kodeks postępowania administracyjnego przewiduje możliwość odwoływania się od decyzji administracyjnych. Jak prawidłowo się odwołać?

Kongres Profesjonalistów Public Relations 2015. Jak kształtować wizerunek marki za pośrednictwem media relations?

Relacje z mediami to podstawa PR-u. Rozsądnie prowadzone zawsze są w cenie, ale jeden nierozważny krok może wywołać prawdziwą medialną burzę. O trudnej sztuce kształtowania wizerunku w mediach i partnerskiej współpracy z dziennikarzami będzie mowa podczas przyszłorocznego Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Kolejna konferencja z cyklu branżowych spotkań została zaplanowana na 23-24 kwietnia w Rzeszowie. Już teraz serdecznie zapraszamy. Patronat nad Kongresem objął portal Infor.pl

Jak prawidłowo wystawić weksel?

Weksel jest wygodną i tanią formą zabezpieczenia zobowiązań wśród przedsiębiorców. By jednak dokument ten był ważny, musi zostać prawidłowo sporządzony. Jak wystawić weksel?

Więcej funduszy dla firm na ochronę środowiska

Od 10 lipca 2014r. obowiązuje rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych warunków udzielania horyzontalnej pomocy publicznej na niektóre cele z zakresu ochrony środowiska.

Wędzone wędliny dozwolone, ale z ograniczeniami

Od 1 września będą obowiązywać ostrzejsze normy dotyczące substancji smolistych w żywności. Część drobnych producentów w Polsce obawiała się, że rozporządzenie unijne de facto zakaże wędzenia wędlin i mięs. Komisja Europejska zdecydowała się jednak pozostawić obecne, 2,5 razy wyższe normy dla wyrobów wpisanych na listę produktów tradycyjnych. Nie będą one mogły jednak trafiać na zagraniczne rynki.

Trwają prace nad kolejnymi ułatwieniami w prowadzeniu firmy

Na najbliższym posiedzeniu Sejmu odbędzie się pierwsze czytanie przyjętego przez Radę Ministrów w dniu 10 czerwca b.r., projektu ustawy o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej. Zasadniczym celem tego projektu jest poprawa warunków prowadzenia działalności gospodarczej.

Jak odwołać się od decyzji administracyjnej?

Odwołanie od decyzji administracyjnej wymaga kilku dosyć prostych działań. Należy jednak pamiętać o sprawdzeniu przepisów szczególnych dotyczących organu, który decyzję wydał.

Czym jest dozwolony użytek osobisty?

Dozwolony użytek osobisty pozwala wykorzystywać cudzy utwór bez zezwolenia twórcy i bez wypłacania mu za to wynagrodzenia. Jak nie przekroczyć tego uprawnienia?

Czemu służy mediacja administracyjna?

Mediacja administracyjna to szczególny przykład mediacji pomiędzy organem administracji publicznej, a stroną w sprawie której wydano decyzję. Taka forma rozwiązania sporu ma na celu odciążenie sądów administracyjnych od składania skarg na rozstrzygnięcia organów.

Czy można świadczyć usługi bez wpisu do CEIDG?

Przedsiębiorcą jest osoba prowadząca działalność na podstawie wpisu do CEIDG. W razie braku wpisu, błędów w określeniu kodu PKD bądź prowadzeniu działalności bez koncesji, przedsiębiorca popełnia wykroczenie i podlega karze ograniczenia wolności bądź grzywny.

Zwolnienia grupowe - 5 kroków pracodawcy

Gdy pracodawca zamierza zwolnić większą liczbę pracowników musi zwrócić uwagę, czy zwolnienie to nie będzie podlegało pod przepisy o zwolnieniach grupowych. Jeżeli tak, pracodawca ma do wykonania obowiązki wynikające z przepisów prawa. Przedstawiamy te obowiązki w 5 krokach.

Jak korzystać z prawa cytatu?

Konstrukcja prawa cytatu pozwala, pod pewnymi warunkami, na korzystanie z cudzego utworu. Cytat musi być odpowiednio oznaczony i spełniać określony cel. Zapoznanie się z ustawowymi zasadami cytowania uchroni nas przed naruszeniem praw twórcy.

Stabilne koszty w egzekucji administracyjnej

Od 12 lipca obowiązuje kolejna zmiana w często ostatnio nowelizowanej Ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Tym razem dotyczy ona instytucji wykonania zastępczego.

Jak ubiegać się o dodatek aktywizacyjny?

Dodatek aktywizacyjny mogą otrzymać osoby posiadające status osoby bezrobotnej z prawem do zasiłku, w przypadku podjęcia zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej. Dodatek aktywizacyjny uregulowany jest w art. 48 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Jak ubiegać się o dodatek aktywizacyjny?

Konieczne zmiany w regulaminach e-sklepów

Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. wejdzie w życie dopiero w grudniu 2014 r., gdy jednocześnie straci moc dotychczas obowiązująca Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Ustawodawca przewidział w nowym akcie wiele zmian, z którymi powinien zapoznać się przedsiębiorca prowadzący sprzedaż na odległość.

Kompleksowe warsztaty praktyczne "Czas pracy dla praktyków" - 25 sierpnia 2014 r.

Zapraszamy na kompleksowe warsztaty praktyczne "Czas pracy dla praktyków", które odbędą się 25 sierpnia 2014 r. w Warszawie.

Jak chronić wynalazki w kraju?

Wynalazca, który ubiega się o ochronę patentową może wybrać jedną z procedur, na podstawie której będzie toczyć się postępowanie. Jak w takim razie chronić wynalazki w kraju? Jak prawidłowo dokonać zgłoszenia o udzielenie ochrony?

Jak opodatkować dochody niani? – umowa uaktywniająca

Na podstawie umowy uaktywniającej niania sprawuje opiekę nad dziećmi od ukończenia 20 tygodnia życia. Jest ona zawierana w formie pisemnej między nianią a rodzicem/rodzicami dziecka. W jaki sposób opodatkowane są dochody niani?

Krótszy czas pracy osób niepełnosprawnych

16 lipca weszła w życie nowelizacja ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Zgodnie z nowymi przepisami, czas pracy osoby niepełnosprawnej w stopniu znacznym lub umiarkowanym nie będzie mógł przekraczać 7 godzin na dobę i 35 godzin w tygodniu.

Elastyczny czas pracy popularny w wakacje

Efektywność pracy nie musi zależeć od liczby godzin, jakie spędzamy w biurze – podkreślają eksperci. Często skrócony czas pracy może zmobilizować pracownika do większej koncentracji na powierzonych obowiązkach. Tym bardziej że ułatwi mu to również realizację pozazawodowych pasji. To może być jeden z argumentów przekonujących zarówno pracownika, jak i pracodawcę, że nie należy obawiać się wprowadzania elastycznych godzin pracy.

Skutki podatkowe nabycia przedsiębiorstwa w spadku

Z chwilą śmierci spadkodawcy będącego właścicielem przedsiębiorstwa, jego firma wejdzie w skład masy spadkowej. Spadkobiercy powinni jednak dokładnie przemyśleć przyjęcie spadku, gdyż wraz z samym przedsiębiorstwem przejmują również długi spadkowe spadkodawcy. Oznacza to, że będą również odpowiadać za wszystkie zobowiązania związane z prowadzeniem firmy. W takim przypadku spadkobierca zobowiązany będzie uregulować wszelkie zaległe należności.

Zmiany w postępowaniu egzekucyjnym w administracji

Do tej pory podniesienie zarzutu przez dłużnika nie wstrzymywało biegu egzekucji, działo się to wyłącznie w drodze osobnej decyzji organu, w uzasadnionych przypadkach. Zmiana z końca roku 2013 r. sprawiła, że postępowanie egzekucyjne zawieszane jest automatycznie z chwilą podniesienia zarzutu.

Co można zaliczyć do kosztów jednoosobowej firmy?

W jednoosobowej firmie możemy obniżyć swoje podatki pomniejszając przychody o koszty poniesione na ich uzyskanie. Jeśli prowadzimy działalność gospodarczą w mieszkaniu, kosztami takimi mogą być opłaty eksploatacyjne. Co jeszcze możemy odliczyć od podatku?

Jakie porozumienia są wyjęte spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję?

Spod zakazu zawierania porozumień ograniczających konkurencję wyłączone są porozumienia o charakterze specjalistycznym i badawczo – rozwojowym. Jakie dokładnie porozumienia korzystają z takiego wyłączenia?

Prawa i obowiązki kontrolowanego przedsiębiorcy

Chociaż kontrola przedsiębiorstwa jest z reguły momentem uciążliwym dla przedsiębiorcy, ustawodawca dołożył wielu starań, by na kontrolowanym spoczywało więcej praw, niż obowiązków.

Zatrudnienie stażysty z Urzędu Pracy - jak to zrobić?

Przedsiębiorcy mają możliwość zatrudnienia stażysty, którego wynagrodzenie oraz składki będą opłacane przez urząd pracy. Jakie warunki należy spełnić, żeby zatrudnić stażystę z urzędu pracy?

Przekazanie firmy dzieciom

Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność, który ze względu na wiek lub brak siły chce przekazać firmę swoim dzieciom, musi dobrze zaplanować swoje działanie. Polskie prawo nie przewiduje bowiem prostego sposobu na przekazanie jednoosobowej działalności. W jaki sposób taki przedsiębiorca może przekazać firmę swoim dzieciom?

Czy warto skorzystać z mediacji?

W Polsce wciąż najpopularniejszym sposobem rozwiązywania sporów między przedsiębiorcami jest droga sądowa mimo, że nowelizacja Kodeksu Postępowania Cywilnego wprowadziła możliwość rozstrzygnięcia konfliktu poprzez mediację już w 2005 r.

REKLAMA