REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rozliczenia pracowników - opodatkowanie i oskładkowanie różnego rodzaju wynagrodzeń - szkolenie

23 sierpnia 2017 r. w Warszawie odbędzie się szkolenie " Rozliczenia pracowników - opodatkowanie i oskładkowanie różnego rodzaju wynagrodzeń”. Szkolenie organizuje Centrum Promocji Informatyki. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego - warsztaty

22 sierpnia 2017 r. w Warszawie odbędą się warsztaty "Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego". Warsztaty organizuje Centrum Promocji Informatyki. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Skuteczna reklama w internecie z użyciem narzędzi Google AdWords - szkolenie

30 sierpnia 2017 r. w Warszawie odbędzie się szkolenie "Skuteczna reklama w internecie z użyciem narzędzi Google AdWords ". Szkolenie organizuje Centrum Promocji Informatyki. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Prawne aspekty profilowania osób - szkolenie

30 sierpnia 2017 r. w Warszawie odbędzie się szkolenie "Prawne aspekty profilowania osób". Szkolenie organizuje Centrum Promocji Informatyki. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

REKLAMA

Jak budować i utrzymywać dobre relacje z kontrahentami i klientami

Z badań przedsiębiorczości wynika, że koszty pozyskania nowego klienta są kilkakrotnie wyższe niż koszty utrzymania dotychczasowego portfela firm, z którymi współpracujemy. Niemniej, budowanie udanych relacji biznesowych nie jest łatwym zadaniem - nieprzypadkowo jest to też jedna z najbardziej pożądanych kompetencji na współczesnym rynku pracy. Jak rozwijać i dbać o kontakty biznesowe? O czym pamiętać, by budować długotrwałe, partnerskie relacje z naszymi klientami? Oto kilka wskazówek.

EraCoin - pierwsza polska kryptowaluta

W 2018 r. ruszy giełda EraCoinów. Pierwsza polska kryptowaluta zostanie zaprezentowana w USA.

Kredyty hipoteczne - zmiany od 22 lipca 2017 r.

22 lipca zaczęły obowiązywać nowe przepisy o kredycie hipotecznym. Teraz kredyt może być udzielany tylko w walucie, w której konsument uzyskuje większość dochodów.

Czy startupy potrzebują inkubatorów, jak wybrać właściwie?

Startupowcy mogą skorzystać z inkubatorów od początku, niezależnie od funduszy czy stopnia zaawansowania pracy. Inkubatory nie inwestują pieniędzy i nie otrzymują zapłaty za pomoc, za to służą wsparciem mentorów i dają wskazówki biznesowe.

REKLAMA

Ustawa o sukcesji firm rodzinnych od 2018 roku

W Ministerstwie Rozwoju powstał projekt ustawy o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej (tzw. ustawa o sukcesji firm). Aktualnie trwają konsultacje publiczne i uzgodnienia międzyresortowe tego projektu. To kolejna ustawa z pakietu „100 zmian dla firm”, która zgodnie z intencjami projektodawców ma pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie przedsiębiorców prowadzących firmę w formie indywidualnej działalności gospodarczej. Zmiany dotyczą co najmniej 2 mln firm i mają wejść w życie w I kwartale 2018 roku.

Ogólny system zachęt inwestycyjnych w Turcji

System zachęt inwestycyjnych ma na celu promowanie i wspieranie inwestycji zarówno krajowych jak i zagranicznych, aby zmniejszyć zależność od importu dóbr pośrednich kluczowych branż strategicznych kraju oraz wyeliminować dysproporcje regionalne w kraju przez kierowanie takich inwestycji do zagrożonych regionów.

Insurtech – innowacyjne start-upy przyszłością sektora ubezpieczeniowego?

Branża finansowa, tak jak większość segmentów rynku, od dekady poddawana jest zmianom związanym z transformacją cyfrową. Ich wynikiem są coraz prężniej działające w segmencie finansowym nowoczesne firmy technologiczne, zwane fintech-ami. Wyróżnikiem ich strategii jest wykorzystywanie nowoczesnych technologii w pełnym zakresie: od tworzenia produktu, poprzez sprzedaż, kontakt z klientem aż po utrzymywanie relacji z konsumentami.

Opinia przedsiębiorców w sprawie unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych

Rozporządzenie w sprawie poszanowania życia prywatnego oraz ochrony danych osobowych w łączności elektronicznej ma według polskich organizacji zrzeszających przedsiębiorców wpłynąć niekorzystnie na sektor cyfrowy.

ArchiDoc digitalizuje obieg dokumentów w ROHLIG SUUS Logistics

ArchiDoc z Grupy OEX wdrożył pierwszy etap kompleksowej usługi mającej na celu usprawnienie procesów biznesowych jednego z największych operatorów logistycznych w Polsce.

Renomowany znak towarowy w prawie polskim i orzecznictwie europejskim

Jak wykazać renomę danego znaku oraz jakie korzyści są z tym związane omawia Kamil Trzaskoś, prawnik z kancelarii KG LEGAL KIEŁTYKA GŁADKOWSKI – SPÓŁKA PARTNERSKA.

Dlaczego warto wprowadzić w firmie narzędzia wspierające procesy handlowe i sprzedażowe?

Dział handlowy jest jednym z najważniejszych w firmie.  Dzięki niemu przedsiębiorstwo może poruszać się dynamicznie do przodu. Wraz z rozwojem firmy, wymagane jest wprowadzenie rozwiązań wspierających zarządzenie procesami handlowymi i sprzedażowymi.

Przesłanki zwrotu dofinansowania udzielonego z budżetu Unii Europejskiej na gruncie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych cz.I

Jako kraj członkowski Unii Europejskiej, Polska otrzymuje duże środki na rozwój gospodarczy. Udzielane wsparcie finansowe przeznaczane jest m. in. na wzrost konkurencyjności polskiej gospodarki, poprawę zatrudnienia i życia obywateli, rozwój nowych technologii. Wsparcie finansowe udzielane jest za pośrednictwem różnego rodzaju programów i funduszy. Jak pokazują statystyki, polscy przedsiębiorcy chętnie korzystają z tego rodzaju wsparcia finansowego, celem rozwoju swojej firmy i podniesienia jej konkurencyjności. Jednakże środki z funduszy to nie tylko korzyści, ale też pewne zagrożenia.

Podwyżki stóp NBP oddalają się

Zgodnie z oczekiwaniami Rada Polityki Pieniężnej pozostawiła stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. Przewiduje się stopniowy powrót inflacji do celu 2,5%, a jednocześnie słabnące tempo wzrostu PKB. Takie połączenie daje RPP duży komfort w utrzymywaniu obecnych parametrów polityki pieniężnej na niezmienionym poziomie.

Recepcją oczarowani, czyli jak podnieść atrakcyjność budynku

Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat na mapie Warszawy pokazało się kilkanaście nowych biurowców, które zaciekle konkurują o dobrych najemców. Gdzie w tej bitwie jest miejsce dla budynków starszych? Jak utrzymać atrakcyjność budowli kilku- czy kilkunastoletnich?

Nowoczesne biura w Polsce przyciągają inwestorów

Sektor nowoczesnych usług dla biznesu rozwija się w naszym kraju w niesamowicie szybkim tempie. Według specjalistów z Jones Lang LaSalle i ABSL, zatrudnienie w centrach takich usług wynosi obecnie 244 tys. osób, a do roku 2020 wzrośnie do co najmniej 300 tys. Polska jest bardzo atrakcyjną lokalizacją dla inwestorów zagranicznych, a jak się okazuje - kluczowym czynnikiem wyboru dla dużych firm jest dostępność do nowoczesnej powierzchni biurowej.

Dotacje dla innowacyjnych firm w 2017 r.

Konfederacja Lewiatan przygotowała przegląd wsparcia z funduszy UE dla przedsiębiorstw w roku 2017 r. W materiale skupiono się na wsparciu dotacyjnym na działalność firm w zakresie B+R i innowacyjności.

Spread walutowy jako wskaźnik zależny od banku

Mimo to, że sama wysokość spreadu jest kwestią indywidualnej polityki cenowej banku i nie ma mowy o jej administracyjnej regulacji to jednak zasady ustalania spreadu powinny być jasne dla klienta. Spread jest wynagrodzeniem banku, które jednak nie stanowi opłaty lub prowizji w rozumieniu prawa bankowego.

Konstytucja Firmy Rodzinnej

Kontynuując cykl artykułów poświęconych najważniejszym mechanizmom Ładu Rodzinnego przyjrzyjmy się jednemu z mnie najbliższych – Konstytucji Firmy Rodzinnej. To jeden z najbardziej kompleksowych dokumentów rodzinnych, który porównać można do przewodnika prowadzenia firmy, napisanego wspólnie przez jej założycieli. Dzięki niemu przyszłe pokolenia mogą poznać cele i sposób zarządzania firmą rodzinną, jakie przyświecały jej założycielom lub cele te modyfikować idąc z duchem czasu.

O czym powinni wiedzieć przyszli startupowcy?

Jak pokazują statystyki upada 9 na 10 start-upów[1]. Oprócz rozsądku oraz solidnego przygotowania ekonomicznego, do rozpoczęcia działalności biznesowej niezbędna jest znajomość podstaw prawa handlowego, cywilnego, a nawet autorskiego. Mimo iż start-upy są jedynie etapem przejściowym w rozwoju organizacji, w świetle prawa polskiego nie różnią się niczym od innych przedsiębiorstw - tłumaczy dr Mariusz Bidziński, Szkoła Prawa Uniwersytetu SWPS.

Brexit mięknie w oczach, a to cieszy Polaków i ich firmy

Choć Theresa May kosztem miliarda funtów zdołała uformować koalicyjny rząd, to zarówno komentatorzy, jak i opozycja na Wyspach wróżą już kolejne wybory parlamentarne. Efektem ubocznym spektakularnej porażki konserwatystów jest za to zyskująca na popularności koncepcja miękkiego Brexitu. Dlaczego May przegrała wybory, czym miałby być miękki Brexit i co to oznacza dla Polaków i polskich firm a Wyspach?

Obowiązkowy audyt energetyczny dla firm

Niewiele firm wykonuje audyt energetyczny. Co grozi za niewykonanie tego obowiązku?

ELSA Wrocław Law School on International Trade we Wrocławiu

Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA Wrocław organizuje pierwszą edycję flagowego projektu międzynarodowego tego Stowarzyszenia, jakim są projekty law school.

Zwyczajne zgromadzenie wspólników – o czym należy pamiętać

Odbycie zwyczajnego zgromadzenia wspólników (ZZW) stanowi niezbędny element prawidłowego funkcjonowania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Zgodnie z przepisami kodeksu spółek handlowych zgromadzenie takie powinno odbyć się w terminie 6 miesięcy po upływie każdego roku obrotowego. W większości funkcjonujących spółek, w których rok obrotowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym, ostateczny termin odbycia ZZW za poprzedni rok obrotowy przypada więc na dzień 30 czerwca. O czym jeszcze trzeba pamiętać?

Bitcoin – czym się różni od konwencjonalnych środków płatniczych?

Pieniądz fiducjarny (fides z łacińskiego- wiara) to waluta o wartości umownej, która nie ma żadnego oparcia w dobrach materialnych. Ma moc zwalniania z zobowiązań, ale nie jest wymienialna na złoto czy też inne kruszce. Jest zatem wyłącznie umownym środkiem płatniczym na danym terytorium, emitowanym przez bank narodowy.

Ty też jesteś przedsiębiorcą! Bezpłatne warsztaty dla studentów z Warszawy i województwa mazowieckiego

Od 17 do 21 lipca w domku na Jazdowie odbędą się bezpłatne warsztaty z przedsiębiorczości dla studentów z Warszawy i województwa mazowieckiego. Są one organizowane przez Fundację Wspierania Rozwoju „Realia Kariery” i współfinansowane ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego w ramach projektu „Ty też jesteś przedsiębiorcą”.

Inwestowanie w surowce. Komentarz i prognoza BPH TFI

Gra na rynku surowców bywa bardzo zyskowna, ale jest obarczona sporym ryzykiem inwestycyjnym. Pomimo tego, Polacy z roku na rok lokują coraz więcej oszczędności w funduszach surowcowych.

Wpływ zmian prawnych na kondycję sektora małych i średnich przedsiębiorstw w 2017 r.

2017 rok niesie ze sobą liczne zmiany i nowelizacje przepisów prawnych, które maja wpływ na koniunkturę gospodarczą, a co za tym idzie na sektor MŚP. 13. fala badania Bibby MSP Index wskazała nieznaczną poprawę nastrojów wśród przedsiębiorców. Aktualnie ponad jedna czwarta badanych uważa, że klimat ekonomiczny w Polsce w ostatnim półroczu był sprzyjający, co stanowi wzrost o 3,1 pkt. proc. w porównaniu z poprzednią falą badania z października 2016 r.

Frank szwajcarski ustabilizuje się poniżej 4 zł.

Dobre wieści dla frankowiczów. Ustawa spreadowa powinna powstać jeszcze w tym roku a kurs franka szwajcarskiego spada. Zdaniem Adama Koreckiego z TMS Brokers jest duża szansa na to, że kurs franka szwajcarskiego w dłuższym okresie ustabilizuje się na poziomie poniżej 4 zł.

Pracownicze programy emerytalne od 2018 r.

Rewolucja w systemie emerytalnym zbliża się wielkimi krokami. Od 2018 roku firmy będą musiały włączyć się w system emerytalny na nowych zasadach.

Wideokonferencje: nowoczesna komunikacja dla firm i organizacji każdej wielkości

Żyjemy w czasach, w których skuteczna komunikacja to kluczowy czynnik w funkcjonowaniu firm i instytucji publicznych. To, jak szybko, wygodnie i efektywnie pracownicy mogą porozumiewać się między sobą oraz ze światem zewnętrznym – klientami czy partnerami – ma ogromne znaczenie dla poprawnego funkcjonowania organizacji.

Polecamy książkę „Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie” Beaty Kozyry

Czy to nam się podoba, czy nie, świat idzie do przodu coraz szybciej, a organizacje chcące utrzymać się na rynku powinny za światem nadążać. We wciąż zmieniającym się środowisku bez zdolności adaptacji nie da się przetrwać. Dzięki książce Beaty Kozyry przejście ze stanu obecnego do stanu pożądanego, przestaniecie postrzegać jako zagrożenie – a zaczniecie upatrywać w nim szansy na usprawnienie organizacji! Patronem medialnym książki jest portal Infor.pl.

Najważniejsze mechanizmy Ładu Rodzinnego – Strategia międzypokoleniowa firmy

Firmy rodzinne zakładane na przełomie lat 80/90 stają obecnie przed widmem sporych zmian. Rodzinne biznesy prowadzone przez pierwsze pokolenie, nadal funkcjonują zgodnie z wypracowanymi przez lata schematami i zależnościami. Często takie porządki są czymś naturalnym dla właściciela a tym samym, mocno niesformalizowanym. Jednak wraz z rozwojem firmy i wchodzeniem nowych pokoleń do jej struktur, konieczne staje się sformalizowanie wcześniejszych zasad. Zwłaszcza jeśli właścicielom zależy na sprawnym funkcjonowaniu firmy i zachowaniu jej ciągłości.

Czas na Twój StartUP – czas na przedsiębiorcze mamy! 28 czerwca Kraków

Fundacja Twój StartUP zaprasza na bezpłatne warsztaty dla kobiet, które odbędą się 28 czerwca br., na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

40 euro kary za opóźnienie w zapłacie faktury

Za opóźnienie w płatności faktury choćby o 1 dzień możemy otrzymać 40 euro kary. Kara ta jest naliczana niezależnie od odsetek za zwłokę.

Siedem zdań, którymi skutecznie zdemotywujesz pracowników

Motywowanie pracowników to ważne, choć niełatwe wyzwanie, przed którym stoją współcześni menedżerowie. Zdecydowanie prościej przygasić zaangażowanie członków zespołu, na przykład przez nieumiejętną komunikację, niż je rozpalić. Jakich zdań lepiej unikać, żeby nie zaprzepaścić ich chęci do działania?

Alior Bank wspiera innowacyjne firmy

Dotacje unijne dają szansę na realizację wielu ciekawych projektów biznesowych, dlatego ciągle wzbudzają duże zainteresowanie wśród przedsiębiorców.

Przydatne narzędzia do komunikacji w firmie

Każdy startup prędzej czy później musi pokonać własną drogę w poszukiwaniu optymalnych narzędzi komunikacji wewnętrznej i zarządzania pracą. Dmitry Wołoszyn, jeden z założycieli Preply.com, opisuje swoje doświadczenia w poszukiwaniu świętego Graala komunikacji w młodym zespole startupowym. Dokonał wyboru najbardziej intuicyjnych i prostych asystentów codziennej pracy. Poniżej subiektywny przegląd przetestowanych na własnej, startupowej skórze.

II edycja Kongresu Business Without Limits

II edycja Kongresu Business Without Limits odbędzie się w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym Województwa Podkarpackiego G2A Arena w Jasionce pod Rzeszowem w dniach 21-22 czerwca br. W ponad 20 sesjach tematycznych weźmie udział blisko setka panelistów, w tym ekonomiści, przedsiębiorcy, samorządowcy, animatorzy w gospodarce. Kongresowi towarzyszyć będą rocznicowe obchody pierwszego roku działalności G2A Arena. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal infor.pl.

Networking – jak tego nie robić?

Skuteczne budowanie użytecznych relacji to nie sztuka wymiany wizytówek, w ślad za którą idzie zarzucanie listami powitalnymi. W networkingu nie wystarczy jedynie dobrze się zaprezentować podczas pierwszego spotkania, trzeba też zadbać o utrzymanie kontaktu na długie lata, ciągle go podtrzymywać oraz właściwie wykorzystywać. A o tym, czego nie należy robić, opowiada założyciel platformy dla poszukiwania korepetytorów Preply.com Kirill Bigai.

Jak zbudować zespół marzeń: dziesięć zasad

Rekrutacja pracowników to dopiero połowa sukcesu. Najważniejsze to stworzyć zespół współpracujący ze sobą w absolutnej harmonii. Jak tego dokonać?

Lex Specialis - konkurs dla praktykantów

Jesteś w czasie sesji? A może już pomyślnie przebrnąłeś przez studia prawnicze? Jeśli tak, to znaczy, że WIESZ JUŻ WSZYSTKO, żeby móc powalczyć o płatną praktykę w jednej z dwóch partnerskich kancelarii!

Regulacje prawne a dobre praktyki w marketingu bezpośrednim

Zbliża się termin niezwykle interesującej konferencji "Ethical code marketingu bezpośredniego - tendencje regulacyjne i dobre praktyki”. Wysoki poziom merytoryczny gwarantuje między innymi UOKiK oraz grono ekspertów, którzy zaprezentują wiele praktycznych aspektów marketingu bezpośredniego. Z tej okazji udało nam się porozmawiać z Panem Jackiem Barankiewiczem, który jest Prezesem Zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy i jednocześnie Członkiem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Marketingu.

Kiedy można przyznać i jak ustalać ryczałt za pracę w nocy

Pracownikowi przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej. Pracodawca, zamiast ustalać dodatki za każdą godzinę pracy w nocy, może ustalić należności z tego tytułu w formie ryczałtu. Jednak możliwość taka jest ograniczona jedynie do pracowników wykonujących pracę w porze nocnej stale poza zakładem pracy.

Jak rozliczyć VAT od WNT, gdy transakcja nie została udokumentowana fakturą

Przedsiębiorca, będący podatnikiem VAT-UE, kupuje na terenie Unii Europejskiej towary. Są to drobne transakcje, w związku z tym zazwyczaj nie ma możliwości otrzymania faktury a jedynym dokumentem potwierdzającym zakup jest paragon fiskalny. Czy w związku z powyższym, biorąc pod uwagę, że dochodzi do przemieszczenia towaru między dwoma krajami UE, a sprzedawca i nabywca są zarejestrowanymi podatnikami VAT, rozpoznać należy WNT?

Korekty rozliczeń VAT

Deklaracja dla podatku od towarów i usług powinna uwzględniać wszystkie czynności wykonane przez podatnika w danym okresie rozliczeniowym, zgodnie z faktycznym przebiegiem transakcji. Podatnik, który składa miesięczne lub kwartalne deklaracje VAT, w przypadku stwierdzenia jakiejkolwiek pomyłki lub błędu w rozliczeniu, powinien niezwłocznie złożyć deklarację korygującą.

Jak rozliczać import usług - wybrane problemy

W rzeczywistości definicja importu usług oraz warunki, które muszą zostać spełnione, aby nabycie zagranicznej usługi podlegało rozliczeniu przez polskiego usługobiorcę, są nieco bardziej złożone, niż by się wydawało. Podatnicy nadal mają problemy z prawidłowym określeniem daty powstania obowiązku podatkowego czy korygowaniem importu usług.

REKLAMA