REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rynek fotoksiążek w Polsce i na świecie

Subskrybuj nas na Youtube
Rynek fotoksiążek w Polsce i na świecie /fot. Fotolia
Rynek fotoksiążek w Polsce i na świecie /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Fotoksiążka to flagowy produkt na rynku foto usług. Rynek fotoksiążek w Europie stabilnie rośnie.

Dominującym kanałem sprzedaży jest online (blisko 94% ogółu zamówień w Polsce i w Europie Zachodniej). Europie Zachodniej najczęściej zamówienia składane są w modelu z dostawą do domu (73% zamówień online), zaś 21% zamówień online to te z odbiorem w punkcie – w Polsce wartość ta wynosi aż 56%, a za przyczynę takiego stanu rzeczy uważa się niechęć polskiego konsumenta do płatności online. Znaczny odsetek polskich zamówień online z dostawą do domu zakłada płatność przy odbiorze.

REKLAMA

REKLAMA

Średnia cena fotoksiążki w Europie Zachodniej i Polsce mocno się różni, wynosząc w 2015 roku odpowiednio 31 euro w Europie Zachodniej i blisko 17 euro w Polsce – polski wynik to najniższa średnia cena wśród krajów CEE, do których poza Polską zaliczono Czechy, Węgry i Rosję, i dla których średnia wyniosła w 2015 roku 21,8 euro. Zakłada się, że to właśnie niskie ceny przyczyniły się do rozwoju polskiego rynku fotoksiążek.

Wartość rynku fotoksiążek w Europie zachodniej w 2020 roku prognozuje się na około 925 mln euro (przy 738 mln euro w roku 2014), podczas gdy dla Polski prognoza ta wynosi 10 mln euro, zaś dla Polski Czech, Węgier i Rosji – 85mln euro.

W kontekście wolumenu sprzedaży przewiduje się, że w 2020 roku wyniesie on dla Europy Zachodniej 28 mln sztuk (przy 24,15 mln w roku 2014), zaś dla Polski 0,65 mln sztuk (przy 0,37 mln sztuk w 2014). Region CEE rozumiany jako Polska, Czechy, Węgry i Rosja ma łącznie wygenerować wolumen rzędu 3,2 mln sztuk (przy 1,71 mln sztuk w 2014 roku).

Polecamy: Pakiet żółtych książek - Podatki 2018

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Średnia cena fotoksiążki w Europie Zachodniej stale rośnie, na co może wpływać fakt, że konsumenci coraz częściej wybierają rozwiązania wysokiej jakości, do których zalicza się np. twarda okładka czy wydruk na wysokiej jakości papierze. Dodatkowo coraz większą popularnością cieszą się coraz obszerniejsze fotoksiążki, co w połączeniu z drukiem na szlachetnym materiale podnosi ich cenę. Choć na Zachodzie dynamika wzrostu wolumenu maleje, wartość rynku i średnia cena fotoksiążki rosną, co ma swoje źródła w nowych produktach wysokiej jakości i coraz wyższych marżach uzyskiwanych w kanale online (w tym mobile).

W Europie Zachodniej produkcja zdominowana jest przez CEWE z 26% udziałem w rynku w 2015 roku i 50 milionami sprzedanych fotoksiążek do 2017 roku.

Najpopularniejszy format fotoksiążki zarówno w Polsce, jak i w Europie Zachodniej to A4.

Źródło: CEWE

Zobacz: ABC małej firmy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA