REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

ZUS, Pracodawca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czym jest dyskryminacja?

Płeć, wiek, narodowość, religia, orientacja seksualna - to tylko wybrane przyczyny dyskryminacji, z którymi możemy się spotkać na co dzień. To, co wydaje się być oczywiste w teorii okazuje się być ogromnym wyzwaniem w praktyce.

Jak odejść z klasą?

Decydując się na odejście z pracy, pamiętaj o etykiecie - zachowaj odpowiednią formę i styl wypowiedzenia.

Jak przeprowadzić prezentację?

Poznaliśmy już tajniki dobrego przygotowania prezentacji. Pora abyśmy zajęli się samym wystąpieniem.

Jaka motywacja do pracy odstrasza pracodawców?

Złe uzasadnienie zmiany pracy może skazać Cię na porażkę w trakcie rozmowy rekrutacyjnej.

REKLAMA

Dlaczego warto unikać kompromisów?

Niezależnie od tego czy jesteś pracodawcą czy pracownikiem, pamiętaj, że kompromis na etapie rekrutacji jest źródłem problemów w przyszłości.

Jak często zmieniać prace?

Jak często w tym miesiącu zadawałeś sobie to pytanie - Co ja tu jeszcze robię? Dlaczego nie poszukam lepszej pracy? Ale czy aby dokładnie przeanalizowałeś wszystkie za i przeciw?

Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy headhunterskiej?

Musisz pamiętać, że head hunter, pracownik zatrudnionej agencji, będzie przez jakiś czas stanowić wizytówkę Twojej firmy. To jego profesjonalizm i sposób traktowania kandydatów będzie świadczył o firmie zlecającej rekrutację.

Niebezpieczeństwo headhuntingu

Niestety, nie zawsze wyciąganie kandydatów, błyskotliwych talentów, przynosi pozytywne rezultaty. W metodzie headhuntingu drzemią też zagrożenia.

REKLAMA

Łowcy głów – metoda rekrutacji

Czy wiesz, jak dobrze wybrać head huntera, aby zachować dobre imię własnej firmy i pozyskać najcenniejszych pracowników? W poniższym artykule odpowiemy na te i inne pytania.

Asystentka też ma szansę na awans

Jeśli jesteś asystentką prezesa, to drogę do awansu masz otwartą. Asystentce jest łatwiej niż sekretarce objąć wyższe stanowisko w strukturze firmy.

Podróże lotnicze przełożonego

Jeśli Twój szef często lata służbowo najczęściej linie lotnicze proponują przeloty w klasie business, która zapewnia wysoki standard podróży.

Szef i asystentka

Nie jest tajemnicą, że w firmach rozmawia się o cechach charakteru i sposobu bycia współpracowników i przełożonych. Stąd też różnorodność poglądów. Jakie są zatem najczęstsze opinie, które można usłyszeć o prezesach firm, a także ich asystentkach?

Wyjazdy zagraniczne a zwrot wydatków

Trudno sobie wyobrazić nowoczesną firmę, pracownicy której ani razu nie odbyli podróży służbowej. Warto jest zatem wiedzieć jakie świadczenia przysługują pracownikowi z tytułu wyjazdu w sprawach służbowych.

Jak poradzić sobie z nadgorliwym szefem?

Nie można zaprzeczyć, że w niektórych przedsiębiorstwach nadgorliwy szef stał się drugim co do ważności (pierwsze to telefon) źródłem zakłóceń toku pracy. Poza tym zakłócenia powodowane przez szefa mają jedną poważną wadę: telefon można przełączyć na automatyczną sekretarkę, tego samego nie da się zrobić z szefem.

Gdy kobieta jest silnym typem

Czy jesteś typem, któremu wszystko się udaje? Podejmujesz się tego, czego inni nie chcą się podjąć? To, czy uda Ci się robić wszystko tak dobrze, jak myślisz, i tak, jak byś sobie tego życzył, zależy całkowicie od sytuacji, w której się znajdujesz albo w którą się wplątałeś. Gdy zespół ma problemy z rozwiązaniem jakiegoś problemu, wówczas jesteś ich wybawcą.

Zgrany zespół

Obecnie firmy odchodzą od modelu hierarchicznego i kładą coraz większy nacisk na współpracę. W związku z tym relacje między pracownikami firmy w większym stopniu opierają się na oddziaływaniu i perswazji niż na zwierzchności.

Organizacja przyjęć w biurze

Osoba zajmująca się organizacją przyjęć, narad czy też konferencji w biurze powinna znać zasady savoir-vivre i wykazywać się profesjonalizmem. Przed przystąpieniem do organizacji przyjęcia zastanów się z jakiej okazji jest ono organizowane i jaki jest jego cel.

Praca a ubiór

W dzisiejszych czasach nastąpiło pewne rozluźnienie obyczajów dotyczące stroju do pracy. Ubiór starannie dopasowany do pory, miejsca i okoliczności nie tylko zapewnia dobre samopoczucie a świadczy także o zamiłowaniu do porządku i jest oznaką szacunku do innych i siebie samego. Pamiętać należy aby wszystkie części ubioru były bezwzględnie czyste i wyprasowane.

Pracodawca odzyska wartość utraconego samochodu służbowego

Pracodawcy powszechnie powierzają pracownikom samochody służbowe, gdyż z uwagi na charakter pracy często jest to konieczne. W przypadku utraty takiego samochodu przez pracownika, mają dużą szansę odzyskać jego pełną wartość.

Jak „mailować” z przyszłym pracodawcą?

CV wraz ze zdjęciem prosimy wysyłać na adres mailowy – czytamy prawie w każdym ogłoszeniu dotyczącym pracy. Warto jest zatem przyjrzeć się schematom formalnej korespondencji.

Zmiany w ubezpieczeniu wypadkowym

Od 1 kwietnia 2010 r. określono w nowy sposób grupy działalności, kategorie ryzyka i stopy procentowe składki na ubezpieczenie wypadkowe dla poszczególnych grup działalności.

Czy upadłość firmy w Polsce oznacza jej upadłość w całej UE?

Dnia 21 stycznia 2010 roku Europejski Trybunał Sprawiedliwości (dalej „ETS”) po raz kolejny zajął się sprawą mającą bezpośredni związek z Polską i wydał wyrok w sprawie dotyczącej polskiej spółki i zajęcia jej środków finansowych przez niemiecki sąd, po orzeczeniu przez sąd polski jej upadłości.

Comiesięczne obowiązki przedsiębiorców

Własna działalność gospodarcza to nie tylko uprawnienia, ale również wiele obowiązków m.in. formalnych, o których należy pamiętać co miesiąc. Warto być już na początku świadomym zobowiązań, które podejmujemy. Jeżeli planujemy rozpocząć działalność na niewielką skalę, jesteśmy sumienni i dobrze potrafimy rozplanować swój czas, możemy zająć się formalnościami na własną rękę. Jeżeli zaś nasza działalność będzie większych rozmiarów i nie chcemy przyjmować na siebie dodatkowych obowiązków, warto pomyśleć o pomocy fachowców, tj. np. biur rachunkowych, które za miesięczną opłatą wypełnią za nas szereg obowiązków.

Kobiety wciąż zarabiają mniej od mężczyzn

Płace mężczyzn były w 2009 roku o 30% wyższe niż zarobki pań. Podczas gdy kobiety otrzymywały 3 000 PLN, mediana płac ich kolegów wyniosła 3 900 PLN brutto.

Czy można umorzyć składki ZUS

Zapłata składek na ubezpieczenia społeczne jest obowiązkowa. Ustawodawca przewidział jednak pewne przypadki, gdy należności te mogą być umarzane w całości lub w części.

Pamiętaj, szef wszystko widzi


Postęp technologiczny spowodował, że dzięki wykorzystaniu skanera tęczówki oka czy czytnika linii papilarnych, pracodawca może pozyskiwać coraz bardziej szczegółowe dane. Pracownicy są poddawani testom psychologicznym oraz badani wykrywaczem kłamstw, a sposób wykonywania przez nich obowiązków zawodowych kontrolowany jest przez kamery. Czy i w jakich przypadkach pracodawca ma prawo kontrolować swojego pracownika?

Składki na emerytury pomostowe

Od 1 stycznia 2010 r. weszły w życie przepisy dotyczące obowiązku opłacania składek na Fundusz Emerytur Pomostowych. Poniżej publikujemy wskazówki ekspertów ZUS odnośnie tej kwestii.

ZUS wypełni druki i formularze za przedsiębiorców

Począwszy od 1 marca 2010 r. płatnicy opłacający składki na własne ubezpieczenia, którzy przekazują do ZUS dokumenty ubezpieczeniowe w formie papierowej, nie będą musieli samodzielnie wypełniać formularzy ubezpieczeniowych. Dokumenty utworzą za nich pracownicy sal obsługi klientów oddziałów ZUS na podstawie informacji uzyskanych prze płatników oraz przy wspomaganiu oprogramowania KSI ZUS.

Racjonalizacja gospodarowania zapasami - przyczyny tworzenia i wielkość zapasów

Skumulowanie nieprawidłowych zapasów towarowych może zagrażać dalszemu funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Tyle teoria, czasami materializująca się w praktyce. A jaka jest praktyka?

Używanie samochodu służbowego dla celów prywatnych

Udostępnienie przez pracodawcę pracownikowi samochodu służbowego niesie za sobą określone implikacje także w sferze podatkowej.

Używanie samochodu prywatnego w działalności gospodarczej

Zgodnie z przepisami ustaw o podatkach dochodowych, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem tzw. wydatków niepotrącalnych (niestanowiących kosztów uzyskania przychodów).

Od dziś Pan Dyrektor

Znacie się do wielu lat. Pracujecie razem, ale też lubicie się prywatnie. Nawet dwa razy wyjechaliście wspólnie na wakacje zabierając całe rodziny. Wszystko się zmieniło, kiedy jeden z was awansował.

Jak się zachować wobec nowego pracownika?

Z Tomkiem znaliście się od dawna, był niezastąpionym ogniwem całego waszego zespołu. Zawsze życzliwy i uśmiechnięty, a przede wszystkim przygotowany do pracy zyskał sobie sympatię i uznanie wszystkich współpracowników. Niestety odszedł z pracy, a jego miejsce ma zająć ten „nowy”.

Kiedy jesteś tym „nowym”

Najpierw rozsyłałeś CV, potem entuzjastycznie reagowałeś za każdym razem, gdy słyszałeś dźwięk telefonu, z podnieceniem szedłeś na rozmowę kwalifikacyjną. I pewnego dnia telefon zadzwonił inaczej – „Czy może pan podjąć pracę w naszej firmie z dniem pierwszym …”

Romans w pracy

Spora część życia prawie każdego człowieka kręci się wokół jego pracy. Nic więc dziwnego, że wielu ludzi właśnie w miejscu pracy szuka również swojej drugiej połówki, ale czy faktycznie romanse w pracy opłacają się?

Jak powinno się prosić o podwyżkę?

Pieniądze nie są łatwym tematem rozmów. Kto nie zadaje sobie pytań w stylu – jak poprosić szefa o podwyżkę, by ten nie poczuł się urażony? Poznaj kilka zasad, które pomogą Ci w tej trudnej sprawie.

Zatrudnienie osób niepełnosprawnych będzie łatwiejsze

Aby zatrudnić niepełnosprawnego w stopniu znacznym lub umiarkowanym pracodawca nie będzie już musiał czekać na opinie Państwowej Inspekcji Pracy.Eksperci Konfederacji Pracodawców Polskich (KPP) w pełni rozwiązanie przygotowane przez Komisję Przyjazne Państwo, które wprowadza nowelizacja ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej.

Jak skorzystać z funduszu socjalnego

Pracuję w niedużej firmie. W tym roku szef poinformował nas, że został utworzony Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. Zastanawiam się jak mogę z niego korzystać?

Jakie składki od umowy zlecenia

Jestem zatrudniony na stałe na podstawie umowy o pracę na pełen etat. Czasami w firmie u kolegi łapię zlecenia – jedno lub dwa w miesiącu. Kolega twierdzi, że może mi zapłacić więcej niż mój pracodawca, bo nie musi płacić za mnie całego ZUS-u. Trochę się obawiam czy to prawidłowe i czy nie będę musiał kiedyś płacić tych składek z odsetkami?

Wypowiedzenie umowy o pracę na czas nieokreślony

Umowę o pracę zawarta a czas nieokreślony może wypowiedzieć zarówno pracodawca i pracownika.

Wypowiedzenie umowy na czas określony

Musisz wiedzieć, że w przypadku umowy o pracę zawartej na czas określony ograniczona jest możliwość wypowiedzenia stosunku pracy.

Rodzaje umów o pracę

Przed zawarciem umowy o pracę, musisz podjąć właściwą decyzję przy wyborze odpowiedniej umowy. Jakie zatem umowy o pracę mogą zawierać między sobą pracownik i pracodawca?

Umowa o pracę na czas nieokreślony

Jedną z najbardziej pożądanych umów o prace przez pracownika jest umowa o pracę na czas nieokreślony. Daje ona pracownikom największą stabilność zatrudnienia.

Umowa o pracę na czas określony

Umowa o pracę na czas określony należy do umów terminowych. Umowa ta zawierana jest jak sama nazwa wskazuje, na z góry określony okres. Po upływie którego dochodzi do rozwiązania stosunku pracy.

Wszystko o umowie o pracę na okres próbny

Zanim zdecydujesz się zatrudnić pracownika zawrzyj umowę o prace na oes próbny. Umowa ta ma dać odpowiedź pracownikowi i pracodawcy, czy nadal chcą kontynuować zawarty miedzy nimi stosunek pracy.

Wzór przedwstępnej umowy o pracę

Aby zawrzeć umowa o pracę z pracownikiem możesz ją poprzedzić zawarciem umowy przedwstępnej. W poniższym artykule znajdziesz najważniejsze informację dotyczące przedwstępnej umowy o pracę.

Jaka powinna być treść umowy o pracę?

Musisz wiedzieć, że poprzez nawiązanie umowy o pracę pracownik zobowiązuje się świadczyć pracę na rzecz i pod kierownictwem pracodawcy w zamian za wynagrodzenie. Pracodawca jest zobowiązany do zatrudnienia pracownika i wypłaty wynagrodzenia za świadczoną pracę. W poniższym artykule zamieszczamy informacje jakie powinny naleźć się w umowie o pracę.

Czym jest umowa o pracę?

Umowa o pracę jest najczęstszą podstawą nawiązania stosunku pracy. Poprzez umowę o pracę pracownik zobowiązuje się do świadczenia za wynagrodzeniem określonej pracy, a pracodawca do wypłaty wynagrodzenia za pracę.

Jakie elementy wynagrodzenia są wolne od ZUS-u

Zgodnie z ustawą o systemie ubezpieczeń społecznych podstawą wymiaru składek na ZUS stanowi co do zasady osiągany przez pracowników u pracodawcy z tytułu zatrudnienia w ramach stosunku pracy przychód.

Zgłoszenie w ZUS wspólników spółek z KRS

Wpisowi do KRS podlegają spółki, których zasady funkcjonowania reguluje kodeks spółek handlowych – spółka jawna, spółka partnerska. spółka komandytowa, spółka komandytowo-akcyjna, spółka akcyjna, spółka z o.o.

REKLAMA