REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Firma 2012

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Osobisty PR

Kto chce w dzisiejszych czasach osiągnąć sukces (i go utrzymać), nie może zrezygnować z efektywnego, osobistego PR-u. Ukazanie się w pozytywnym świetle sprawia jednak trudności wielu ludziom. Jedni nie lubią o sobie mówić, lecz w głębi ducha mają nadzieję, że ktoś zauważy ich zasługi. Inni mówią o sobie aż nazbyt chętnie, jednakże nie udaje im się przekonać do siebie swojego rozmówcy. Dobry PR jest czymś innym.

Stosowny strój od stóp do głów

Elegancki garnitur dla mężczyzn i kostium dla kobiet obowiązuje w większości branż jako odpowiedni strój biznesowy. Kolorystycznie dobrana, jasna koszula z naturalnego włókna lub odpowiednia bluzka dopełniają całości. Mężczyźni nie powinni nosić jasnych krawatów do ciemnych koszul, ponieważ często nie wygląda to zbyt poważnie. To samo dotyczy kolorowej muchy. Zasady ubierania się mężczyzn sukcesu zawodowego wciąż są na ogół bardziej konserwatywne, niż można by sądzić.

Stosowne ubranie w każdej sytuacji

„Wygląd zewnętrzny człowieka to strona tytułowa jego wnętrza” – mówi przysłowie perskie. Zadbany wygląd ma decydujące znaczenie dla powodzenia w życiu zawodowym i prywatnym. W ciągu trzech pierwszych minut najsilniej skupia się na nas uwaga rozmówcy i to pierwsze wrażenie jest właśnie wizualne. Aż do 90% tego, co właściwie chcemy powiedzieć, wyrażamy mimiką, gestem i językiem naszego ciała. Dlatego nasz wygląd jest często kartą wstępu do pewnych kręgów.

Wizerunek firmy w internecie

Nie tylko kandydaci poszukujący pracy powinni dbać o to, jak są postrzegani w internecie. Kiedy zapraszasz na rozmowę rekrutacyjną kandydata, kiedy rozpoczynasz współpracę z kimś nowym, bardzo często ta osoba szuka informacji o Twojej firmie w internecie. Zastanów się, co przeczyta o Tobie?

REKLAMA

Ład korporacyjny

Ład korporacyjny to struktura władzy w spółce, za pośrednictwem której właściciele lub akcjonariusze ustalają cele ekonomiczne firmy, środki ich realizacji oraz metody monitorowania osiąganych rezultatów. Taka warstwa zarządzania jest konieczna, gdy właściciele lub akcjonariusze nie mogą sami nią zarządzać (nie znają się, nie mają ochoty), ale nie mają ochoty pozostawić swoich pieniędzy bez ochrony ze strony nieuczciwych dyrektorów i menedżerów.

Skuteczna komunikacja w biznesie


Pracownicy którzy potrafią się umiejętnie komunikować, popełniają mniej błędów, rzadziej zdarzają im się nieporozumienia, generują mniej nieprzyjemnej atmosfery. Dzięki temu są bardziej wydajni. Ta książka o komunikacji w biznesie może być używana zarówno przez osoby z niewielkim doświadczeniem zawodowym czerpiące z niej podstawową wiedzę nt. niezbędnych umiejętności komunikacyjnych, jak i przez doświadczonych profesjonalistów chcących odświeżyć lub uzupełnić swoje umiejętności.

Przełomowe innowacje

Książka traktuje o niepowodzeniach firm z utrzymaniem czołowej pozycji w swoich branżach. Chodzi o firmy „dobre” – podziwiane, naśladowane, znane ze skutecznego działania. Gdy jednak przychodzi moment kontaktu tych firm z pewnego rodzaju zmianami technologii branży, nie są one w stanie nadążyć i utrzymać klientów. Miało to miejsce w handlu detalicznego, w branży dysków komputerowych, koparek, stalowni i wielu innych. Na czym polega to zjawisko i jak je okiełznać – dowiesz się z tej książki.

Modele karier. Przewidywanie kolejnego kroku.

Dzięki pracy mamy pieniądze na życie, rachunki i przyjemności. Dlatego każda zmiana pracy wywołuje w nas stan podenerwowania – bo nie wiemy czy nowa praca będzie „lepsza” od starej, czy sobie poradzimy, czy nowi koledzy przyjmą nas serdecznie. Chcemy mieć poczucie, że poświęciliśmy tej decyzji sporo uwagi, że nie postępujemy nieodpowiedzialnie. Gdy zastosujesz zawarty w książce model czterech prostych wskaźników kariery, podejmiesz decyzję spokojnie, z pełną ufnością co do swojego wyboru.

REKLAMA

Koncepcje zarządzania

Książki o zarządzaniu dzielą się na dwie grupy. Pierwsza to poradniki, które miło się czyta w samolocie, ale trudno je zastosować w praktyce. Druga grupa to podręczniki, które trudno się czyta, ale za to otrzymujesz fachową wiedzę do wykorzystania w pracy. Ta książka należy do grupy drugiej, ale „puszcza oko” w kierunku książek z grupy pierwszej tzn. jest sporo list z punktorami i tabelek oraz niedużo stron dla każdej koncepcji (autorzy nie mają po prostu miejsca by brnąć w nudne szczegóły).

Odkryć zarządzanie

Menedżerowie lubią zdobywać wiedzę przez książki i artykuły. Jednak wybór jest duży, a czas możliwy do przeznaczenia na poszukiwanie wartościowej lektury – ograniczony. Z pomocą przychodzą więc tak zwane książki zbiorcze, które przedstawiają kilka koncepcji i narzędzi za jednym zamachem. Ważny jest wtedy wybór ciekawych a jednocześnie przydatnych treści – tak jak zrobiła to autorka tej książki.

Mistrzowskie prezentacje

Spotkanie z klientem, zebranie działu, wystąpienie na konferencji tematycznej – wszędzie tam w prezentacji korzysta się ze slajdów i najczęściej są to slajdy źle zbudowane. Przeładowanie treścią, oklepane grafiki, brak elementów zapadających w pamięć – to główne błędy prelegentów. W tej książce autorzy pokazują, że można robić wspaniałe slajdy (a dzięki temu wspaniałe prezentacje) i że nie jest to trudne. Wystarczy trochę zapału i postępowanie zgodnie z opisanymi w tej książce zasadami.

Coaching kadry kierowniczej

Ta książka ma dwa oblicza. Dla coacha wyższej kadry zarządzającej będzie świetną lekturą o tym jak być skutecznym coachem (opis siedmiu kompetencji skutecznego coachingu) oraz źródłem nowego modelu działania (opis siedmiu kroków modelu Coachingu Achieve). Z kolei dla prezesa lub menedżera będzie to przewodnik pomocny w wyborze właściwego coacha (który powinien wykazywać w działaniu siedmiu kompetencji) i kontroli procesu coachingu (który powinien przebiegać zgodnie z 7-oma krokami modelu).

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach

Dla części ekspertów warunkiem osiągnięcia sukcesu w biznesie jest stworzenie inspirującego i przyjaznego środowiska pracy. Tylko w takich warunkach pracownicy są w stanie reagować na sytuacje rynkowe, sprawnie i skutecznie rozwiązywać problemy klientów. Ważne jest więc monitorowanie nastrojów w firmie i umiejętne zarządzanie systemem kadr. Ta książka pokazuje jak radzą sobie z tym polskie przedsiębiorstwa. Świetnie służy jako punkt wyjścia do ulepszenia obecnego systemu kadrowego w firmie.

Zarządzanie wartością klienta

Posiadanie rzeszy lojalnych klientów to upragniony cel każdego pracownika działu marketingu. Dlaczego? Bo lojalni klienci przynoszą regularny wpłaty, są tańsi w obsłudze, mogą płacić więcej niż zwykli klienci i polecają kupowane produkty znajomym… Jeśli tak sądzisz, to szybko wybij to sobie z głowy. Lojalność klientów nie jest tak prosta jak wygląda. Z tej książki dowiesz się na czym naprawdę polega lojalność i jak zdobyć ją skutecznie i z zyskiem dla firmy.

Strategiczna karta wyników firm usługowych


Teorie zarządzania takie jak strategiczna karta wyników pomagają menedżerom opracować, wdrażać i kontrolować nowe inicjatywy nastawione na przynoszenie oszczędności finansowych. W firmach sprzedających produkty takie podejście sprawdza się nieźle, ponieważ produkt łatwo zmierzyć, zważyć, ocenić jego jakość. W firmach sprzedających niematerialne usługi jest z tym gorzej – dlatego trzeba podejść do tematu inaczej. I o tym jest ta książka, która przyda się każdemu kto planuje oferować usługi.

Skuteczne wdrażanie strategii

Dyrektorzy często świetnie wiedzą dokąd chcą zaprowadzić firmy na przestrzeni najbliższych dwóch lat. Kłopot w tym, że większość z nich nie ma pewności, że tam trafi. Pewność taką daje wdrażanie strategii poprzez projekty/inwestycje. To dzięki projektom powstają nowe produkty, usługi, systemy, nowe umiejętności, sojusze i mechanizmy realizacji zobowiązań względem klientów. Opisany w książce proces pozwoli ci prawidłowo wybierać projekty i skutecznie je realizować – zgodnie z przyjętą strategią.

Psychologia zarządzania w organizacji

Tytuł książki jest nieco zagmatwany, dotyczy jednak czegoś prostego. Otóż człowiek w miejscu pracy odczuwa wiele różnych nacisków na swoje życie wewnętrzne (tożsamość, postawy, przekonania, samoocenę). Brak świadomości o istnieniu, kierunku i sile tych nacisków oznacza poddawanie się im lub przypadkową obronę, co na dłuższą metę kończy się nieprzyjemnie dla pracownika. Nie jest to poradnik, raczej książka do refleksji i odkrycia wagi pewnych rzeczy, które zwykle zbywa się „to nieistotne”.

Zarządzanie. Kanony i trendy


Autorzy tej książki łączą klasyczne podejście do zarządzania oparte na czterech głównych działaniach (planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola) z nowoczesnymi koncepcjami zarządzania wiedzą, budowania relacji i odkrywaniem potrzeb klienta. Ich zdaniem, w obecnych czasach tylko taki sposób postępowania może przynieść sukces – klasyczne sposoby nie działają, ponieważ klienci chcą otrzymywać więcej niż dotychczas. Dobry jakościowo produkt po dobrej cenie już nie wystarczy.

O dobry wizerunek firmy powinni dbać wszyscy

Czy dbanie o dobre imię firmy jest zobowiązaniem nałożonym tylko na członków zarządu, czy również na inne osoby na stanowiskach kierowniczych i pozostałych pracowników?

Plan życia zawodowego

O ile wcześniejsze etapy Twojego życia – kolejne etapy edukacji miały swój początek i raczej rychły koniec, o tyle życie zawodowe wydaj się nie mieć końca. Założenia dotyczące świadczeń emerytalnych są takie, że każda zdrowa osoba będzie aktywna zawodowo przez blisko 40 lat.

Umiejętności przywódcze

Może wcale nie szykujesz się do zajęcia stanowiska kierowniczego, ale mimo wszystko powinieneś zwrócić uwagę na rozwijanie swoich umiejętności przywódczych.

Luz kontrolowany

W zależności od polityki firmy i jej wizerunku na zewnątrz pracownicy są zobowiązani do stosowania się do określonych zasad w zakresie stroju służbowego. Jeśli przychodząc na rozmowę kwalifikacyjną lub po raz pierwszy do pracy widzisz pracowników ubranych w garnitury i garsonki to sprawa jest jasna – powinieneś ubierać się podobnie. Co zrobić jeśli ubiór pracowników wskazuje, że w firmie panuje dowolność w zakresie stroju?

Czego unikać w wypowiedziach ustnych? - grzeczność języka

W tej chwili albo nie ma wielu osób dobrze wychowanych, albo dobre wychowanie dopuszcza wulgaryzmy. Język z każdym dniem staje się coraz bardziej nasycony przekleństwami w wykonaniu przedstawicieli niemal wszystkich środowisk.

Zadbaj o siebie

Dbasz o podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych, o nienaganny wygląd ubrań, o właściwy wygląd miejsca pracy – by wszystko było uporządkowane, o wygląd i estetykę dokumentów, które są twoją wizytówką. A czy dbasz o siebie?

Nie szata zdobi człowieka – a jednak …

Kilka dni temu byłam u mówiona na spotkanie z doradcą finansowym. Spotkanie miało się odbyć z samego rana. Byłam kilka minut przed czasem i musiałam zaczekać na otwarcie biura. Czekając zobaczyłam młodego mężczyznę ubranego w bluzę i dżinsy – patrząc na niego pozazdrościłam mu studenckiego luzu. Jakie było moje zdziwienie, gdy wchodząc do biura zobaczyłam właśnie tego mężczyznę siedzącego za biurkiem. Teraz był ubrany w dobrze skrojony garnitur, jasną koszulę i krawat. Nawet jeśli to chwyt marketingowy to zadziałał – wchodząc na spotkanie zobaczyłam profesjonalistę, któremu nie zawahałam się powierzyć swoich finansów.

Czy znasz elementy mailowej etykiety?

Jeśli zapoznałeś się z naszymi poradami na temat formułowania służbowych wiadomości lub chcesz sprawdzić swoją wiedze na ten temat, przeczytaj poniższe zdania. Zdecyduj, czy zgadzasz się z nim, czy też nie. Powodzenia!

Mentor pilnie poszukiwany

Słyszałeś o programie mentoringowym i miałeś nadzieję, że zostaniesz nim objęty w nowej firmie. Tak się jednak nie stało. Musisz radzić sobie sam, jednak niełatwo jest poruszać się w gąszczu układów personalnych starając się zrobić na wszystkich dobre wrażenie i jednocześnie bez zarzuty wykonywać nowe zadania.

Awans zawodowy – dlaczego mnie ominął?

Zastanawiasz się dlaczego po raz kolejny propozycję awansu otrzymał kolega a nie ty? Może masz bogate doświadczenie, a może świetne kwalifikacje, a mimo to zostałeś pominięty. Teraz rozmyślasz, dlaczego tak się stało?

Budowanie sieci kontaktów biznesowych

Człowiek nie jest samotną wyspą, chętnie nawiązuje kontakty towarzyskie, dąży do rozmów z drugą osobą, wymiany informacji. Spotkania w gronie bliższych i dalszych znajomych to nie tylko źródło przyjemności, mogą one mieć przynieść wymierne korzyści w życiu zawodowym.

Telepraca – wizerunek pracownika

Pracujesz w domu, więc masz poczucie, że jesteś bardziej anonimową osobą niż koledzy i koleżanki z pracy, którzy spotykają się osobiście z klientami. Jeśli tak myślisz to jesteś w błędzie.

CV – pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Przed wyjściem na spotkanie w sprawie pracy długo się do niego przygotowujesz, ale czy nie zastanawiałeś się nad tym, że może twoja przyszłość w danej firmie została już przesądzona?

Romans w pracy

Spora część życia prawie każdego człowieka kręci się wokół jego pracy. Nic więc dziwnego, że wielu ludzi właśnie w miejscu pracy szuka również swojej drugiej połówki, ale czy faktycznie romanse w pracy opłacają się?

Jak wyrażać krytykę i jak ją przyjmować?

Zarówno przyjmowanie słów krytyki z odpowiednią klasą jak i taktowne jej wypowiadanie jest nie lada wyzwaniem. Jak mu sprostać?

Firmowe kartki świąteczne

W epoce Internetu wiele firm rezygnuje ze zwyczaju wysyłania tradycyjnych kartek świątecznych z ręcznie wypisanymi życzeniami. Coraz częściej wybierają kartki elektroniczne, albo kartki z wydrukowanymi już życzeniami. Czy to jednak dobre posunięcie?

Czym jest savoir-vivre w biznesie?

Codzienne relacje międzyludzkie odbywają się w formie, która kształtowana jest przez kulturę i preferencję ludzi – uczestników interakcji. Region pochodzenia, rodzaj wychowania, wykształcenie, a nawet płeć warunkują zachowania jednostek w kontaktach ze sobą. Istnieją jednak sytuacje, gdzie te „naturalne” sposoby zachowania powinny być podporządkowane pewnym ogólnie przyjętym zasadom.

Komórka może stać się Twoim wrogiem

Telefon komórkowy niezwykle ułatwia życie nam i osobom, które chcą się z nami skontaktować, jednak nieumiejętne z niego korzystanie może przysporzyć nam wielu problemów. Jak używać tego cudu techniki zgodnie z zasadami savoir vivre’u?

Niech czas będzie Twoim sprzymierzeńcem

W świecie biznesu czas to pieniądz, dlatego nic dziwnego, że umiejętność zarządzania czasem jest jednym z kluczowych założeń biznesowego savoir vivre’u.

Zrób dobre pierwsze wrażenie

W kontaktach służbowych podobnie jak i w prywatnych ważne jest pierwsze wrażenie. Jak oczarować swoją osobą przyszłego szefa, klientów, konkurencję, kolegów i koleżanki z pracy?

Uścisk dłoni oznaką profesjonalizmu

Jest tylko niewielkim szczegółem w gąszczu różnych biznesowych zachowań, niepozorny i wielokrotnie niedoceniany, ale potrafiący zdziałać prawdziwe cuda. Uścisk dłoni - bo o nim mowa -pomoże Ci zbudować dobre relacje zawodowe.

Gdy nie masz ochoty na alkohol?

Podczas służbowych spotkań często pojawia się alkohol. Jest dodatkiem do jedzenia, rozluźnia atmosferę, sprawia przyjemność. Jeśli nie należysz do miłośników mocniejszych trunków lub nie lubisz ich w nadmiarze – nie musisz się do tego zmuszać.

REKLAMA