REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zakładanie działalności, Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Spotkania bezpośrednie a e-spotkania

Kiedyś wszystkie spotkania miały charakter bezpośredni. Dzisiejsza technologia oferuje wiele innych możliwości.

Wsparcie małych przedsiębiorstw w województwie małopolskim – dokumentacja

Przedsiębiorcy zainteresowani otrzymaniem wsparcia na działania inwestycyjne w swoich firmach powinni złożyć wymaganą dokumentację aplikacyjną w terminie do 19 maja 2010 roku. Nabór wniosków prowadzi Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości z siedzibą w Krakowie.

Loteria promocyjna wymaga zezwolenia

Prowadzę księgowość niedużej hurtowni artykułów pościelowych. Mój szef postanowił, że wśród klientów, którzy w pierwszym półroczu bieżącego roku dokonają zakupów powyżej określonej kwoty, zostanie rozlosowana nagroda w formie wycieczki do Tunezji dla dwóch osób. Ogłoszenie w tej sprawie już od dwóch tygodni wisi w naszej hurtowni, a na wystawionych fakturach dział handlowy przybija dużą pieczątkę informującą odbiorców o promocji. Wczoraj jeden z klientów zapytał w jaki sposób załatwiliśmy pozwolenie na zorganizowanie loterii, czym zarówno szefa jak i mnie wprawił w zdumienie. Żadne z nas nie traktowało tej formy promocji sprzedaży jako loterii. Poproszę o informację czy rzeczywiście to co robimy należy zakwalifikować jako zorganizowanie loterii oraz jakie są skutki podatkowe?

Dotacje dla mikroprzedsiębiorstw w województwie lubelskim – Działanie 1.2 RPO WL

W obliczu trudności w pozyskaniu kapitału zewnętrznego na nowe inwestycje i rozwój przedsiębiorstwa warto zainteresować się możliwościami jakie oferuje Unia Europejska w ramach regionalnych programów operacyjnych.

REKLAMA

Wypróbowana marka jako zaleta franczyzy

Dotąd koncentrowaliśmy się na powodach, dla których można traktować franczyzę jak ucieczkę od rutyny zatrudnienia na etacie i jak możliwość spełnienia marzenia o byciu sobie samemu szefem.

Franczyza detaliczna i inwestycyjna

Napoleon pogardliwie nazwał Brytyjczyków narodem sklepikarzy i miał rację, oczywiście nie w przypadku pogardy, ale w kwestii trafności opisu. Sprzedaż detaliczna stanowi istotną część brytyjskiej gospodarki.

Franczyza o formacie przedsiębiorstwa

Rozróżnienie na pracowników fizycznych i umysłowych doskonale nadaje się do przedstawienia różnicy między franczyzą jednoosobową a taką o formacie przedsiębiorstwa.

Franczyza jednoosobowa

Bezsprzecznie najpopularniejsza i najczęstsza forma franczyzy, zazwyczaj wymaga jednej osoby — właściciela (wykonawcy), który często, choć nie zawsze jeździ do klientów furgonetką wyposażoną w narzędzia potrzebne do wykonania usługi albo wypełnioną towarem na sprzedaż.

REKLAMA

Cechy franczyzy – zysk brutto ze sprzedaży


Franczyza powinna odznaczać się pewnymi szczególnymi cechami. Prócz unifikacji - czyli zdolności do replikowania, unikalnych cech oferty pozwalających na pozyskanie wiernych klientów oraz prostoty działania, równie ważne a wręcz kluczowe jest przynoszenie zysku przez punkt franczyzowy.

Cechy franczyzy – prostota działania

Franczyza lepiej niż jakakolwiek inna forma biznesu pozwala ludziom mającym różne doświadczenie i umiejętności robić coś zupełnie odmiennego od tego, co robili w przeszłości.

Cechy franczyzy – Unikalna Cecha Oferty


Działalność franczyzowana musi pozwalać na replikację - każdy punkt handlowy, czy usługowy musi być podobny do innych. Musi mieć także coś, co ją wyróżni na tle konkurencji i co sprawi, że będzie wybierana przez klientów - chodzi tu o unikalne cechy oferty.

Cechy franczyzy - unifikacja


Zdolność franczyzowania jest relatywnie rzadkim towarem - na pierwszy rzut oka wydaje się, że niewiele form biznesowych można z powodzeniem zaadaptować do tego formatu. Aby przedsięwzięcie miało perspektywę rozwoju i osiągnięcia dojrzałości, musi dodatkowo charakteryzować się pewnymi cechami. Pierwszą z nich jest unifikacja.

Franczyza w Polsce


Firma konsultingowa PROFIT system, specjalizująca się w doradztwie z zakresu franczyzy, już po raz czwarty prezentuje raport o rynku franczyzowym w Polsce.

Współczesna franczyza


Mówiąc dziś o franczyzie, mamy na myśli „franczyzę formatu biznesowego”. Najistotniejsza jest  format, czyli wypróbowany i przetestowany system prowadzenia biznesu — sprzedaży dóbr lub usług — który może zostać powielony przez innych. Równie często stosuje się bardzo pomocne określenie „pakiet franczyzowy”.

Pozyskiwanie dotacji za pośrednictwem zewnętrznego konsultanta

Przed przystąpieniem do realizacji prac, które zakończą się złożeniem wniosku o dofinansowanie, beneficjent powinien rozwiązać podstawowy dylemat: czy decyduje się na przejście całego procesu samodzielnie, czy będzie współpracował z zewnętrznym konsultantem.

Efektywne czytanie dokumentacji konkursowej

Pozyskanie środków publicznych przez przedsiębiorstwo powinno zostać poprzedzone szczegółowym zapoznaniem się z kilkoma dokumentami.

Na czym polega franczyza?

Nie ma pewności, kiedy i gdzie użyto po raz pierwszy tego terminu w stosunku do tego rodzaju działalności, ale prawie na pewno miało to miejsce w Stanach Zjednoczonych. Mówi się również, że system umów licencyjnych w handlu w Wielkiej Brytanii, polegający na tym, że piwowarzy udzielali właścicielom pubów wyłącznych praw na sprzedaż wytwarzanych przez nich gatunków piwa i żadnych innych, był wczesną formą franczyzy.

Firmy spóźniają się z zapłatą faktur

Polskie firmy otrzymują rocznie około 15 tys. faktur, które potwierdzają zakup. Jednak obowiązujące metody pracy powodują, że duża ilość faktur nie zostaje zapłacona na czas.

Miary oceny sytuacji majątkowej firmy – wskaźniki płynności finansowej

Wskaźnik bieżący płynności finansowej (Wp), pozwala ocenić w jakim stopniu firma jest w stanie spłacać bieżące zobowiązania wobec dostawców oraz innych wierzycieli np. banku kredytującego.

Ostatnia szansa na zdobycie unijnych środków dla dolnośląskich przedsiębiorców w 2010 roku

Na Dolnym Śląsku kończą się fundusze skierowane bezpośrednio do przedsiębiorców. W 2010 roku będzie możliwość aż trzykrotnie sięgnąć po dotacje unijne na rozwój w ramach Priorytetu 1 "Inwestycje dla przedsiębiorstw".

Innowacyjność marketingowa - poddziałanie 4.5.1 POIG

Wśród kryteriów oceny, którym podlega dokumentacja aplikacyjna, dodatkowo premiowane będą projekty zakładające wdrożenie innowacyjnych rozwiązań marketingowych oraz organizacyjnych. Czym jest innowacyjność marketingowa i organizacyjna i jak zdobyć dodatkowe punkty i tym samym zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wsparcia z UE?

Sklep mięsny

Otwarcie sklepu mięsnego to może być bardzo dobry pomysł. Polacy bardzo lubią dobrą wędlinę i generalnie potrawy mięsne. Często zamiast szukać tych wyrobów w hipermarketach - kupują je w małym specjalistycznym sklepie. Taka decyzja często oznacza większą pewność dobrego smaku i świeżości.

Sklep spożywczy - lokal

Do otwarcia sklepu spożywczego wystarczy już lokal o powierzchni 50 m2. Będzie to powierzchnia wystarczająca do otwarcia małego sklepu spożywczego. Oczywiście każda większa powierzchnia lokalu daje automatycznie szersze możliwości prowadzenia tego typu sklepu.

Sklep spożywczy - pozwolenia

Trzeba uzyskać kilka pozwoleń, by prowadzić sklep z prawdziwego zdarzenia.

Jak zareklamować się w książce telefonicznej

Książka telefoniczna to miejsce, w którym może reklamować się każda firma. Jest to jeden wielki katalog reklamowy i dlatego musisz wymyślić jakiś sposób, aby reklama wyróżniała się na tle tysięcy innych.

Sklep spożywczy - franczyza

Franczyza to sposób na własny biznes, w oparciu o pomysł organizatora przedsięwzięcia. W oparciu o znane logo łatwiej często prowadzić sklep, czy inne przedsięwzięcie gospodarcze. Minusem są z pewnością większe koszty - franczyzodawcy trzeba płacić stałą opłatę za pomysł i know how.

Sklep spożywczy - pomysł

Można powiedzieć, że otwarcie sklepu spożywczego to nie jest dobry pomysł. Biorąc pod uwagę fakt, że w dobie wolnego rynku prawie na każdym rogu działają już małe prywatne sklepy, większe sieciowe lub super- i hipermarkety. Niemniej cały czas w tej branży jest miejsce na nowe biznesy.

Jak opracować slogan reklamowy

Slogany odgrywają w reklamach dużą rolę. Postaraj się opracować firmowy slogan, który ściśle wiąże się z tym, co robisz, i jest jednocześnie błyskotliwy.

Zastosuj formułę AIDA

Inny sposób na zainteresowanie odbiorcy reklamą to postępowanie zgodne z formułą AIDA (akronim utworzony od angielskich słów Attention — uwaga, Interest — zainteresowanie, Desire — pożądanie i Action — działanie).

Zarządzanie unijnymi dotacjami w Polsce

Po wejściu Polski do UE ilość środków unijnych przeznaczonych na wspieranie przedsiębiorstw gwałtownie wzrosła. Pojawiło się też wiele różnych programów i działań a wdrażaniem zajęło się wiele instytucji.

Jak samemu napisać reklamę

Napisanie reklamy prasowej, w porównaniu ze scenariuszami do reklam radiowych i telewizyjnych, jest zadaniem prostym. Nie trzeba korzystać z pomocy agencji reklamowej, by przygotować ją w sposób skuteczny. Treść reklamy powinna być krótka, a przekaz prosty w odbiorze.

Jak to jest z reklamą w telewizji

Nie od dzisiaj wiemy, że telewizja jest potężnym środkiem przekazu o wysokiej sile oddziaływania. Błyskotliwy film reklamowy może zmienić zwyczaje konsumentów. Istnieje wiele środków masowego przekazu, w których możesz się zareklamować - prasa, radio i telewizja.

Zareklamuj się w lokalnej stacji radiowej

Możesz dotrzeć do bardzo szerokiego kręgu odbiorców niższym kosztem niż w przypadku reklamy w telewizji. Zareklamuj się w stacjach radiowych.

Gazety o zasięgu lokalnym i regionalnym

Istnieje wiele środków masowego przekazu, w których możesz się zareklamować. Musisz wybrać taki, przy pomocy którego zrealizujesz swój cel kampanii reklamowej.

Jest już projekt nowego rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zgłoszeń INTRASTAT

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie z 21 kwietnia 2004 r. w sprawie zgłoszeń INTRASTAT. Do czasu jego uchwalenia należy stosować bezpośrednio przepisy wspólnotowe w aktualnym brzmieniu.

Osoba nieuprawniona działająca jako pełnomocnik

Udzielenie pełnomocnictwa procesowego osobie nie mogącej być pełnomocnikiem strony jest procesowo bezskuteczne - a więc czynności podjęte przez takiego wadliwego pełnomocnika nie wywołują co do zasady żadnych skutków prawnych (powinny być przez sąd pominięte).

Wsparcie z UE na inwestycje w sektorze produkcyjnym? Poddziałanie 4.5.1 POIG

Ubiegając się o wsparcie z funduszy unijnych, musimy wiedzieć, że po złożeniu wniosku o dofinansowanie zostanie on poddany szczegółowej analizie i weryfikacji. Od jej wyników będzie zależało przyznanie wsparcia finansowego na realizację projektów.

Jak skorzystać z pomocy Promotorów Projektów Innowacyjnych? Działanie 4.2 POIG

Ubiegając się o środki z działania 4.2 POIG mamy możliwość skorzystania z bezpłatnych usług Promotorów Projektów Innowacyjnych (PPI). Na czym konkretnie polega ich wsparcie i jak skorzystać z ich pomocy? Na te i inne pytania odpowie poniższy artykuł.

Wsparcia z UE na wzornictwo przemysłowe - działanie 4.2 POIG

Ubiegając się o środki z UE na wsparcie swojego przedsiębiorstwa należy pamiętać, iż dokumentacja aplikacyjna jest oceniana pod kątem kryteriów obowiązkowych oraz dodatkowych. Większa liczba punktów przyznana podczas oceny kryteriów dodatkowych zwiększa szanse na uzyskanie wsparcia.

Jak otrzymać środki z UE na badania i rozwó? Działanie 4.2 POIG

Aby zwiększyć swoje szanse na uzyskanie wsparcia ze środków unijnych musisz spełnienie dodatkowych kryteriów podczas oceny dokumentacji aplikacyjnej.

Ocena dokumentacji aplikacyjnej dla innowacyjnych produktów - działanie 1.4 i 4.1 POIG

Złożyłeś wniosek o dofinansowanie na innowacyjny produkt i nie wiesz co dalej? Poznaj zasady oceny wniosków i przygotuj się na przyznanie wsparcia.

Przygotuj plan rozwoju eksportu i zdobądź rynki zagraniczne – działanie 6.1 POIG – część II

Przedsiębiorcy zainteresowani wejściem na rynki zagraniczne mogą otrzymać dofinansowanie na tego typu działania ze środków europejskich. Przewiduje to działanie 6.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Przypomnijmy – realizacja projektów w ramach działania 6.1 ma charakter dwu etapowy i obejmuje przygotowanie planu rozwoju eksportu (>etap I) oraz jego wdrożenie (etap II).

Wsparcie inwestycji w sektorze produkcyjnym - poddziałanie 4.5.1 POIG

Przedsiębiorcy działający w sektorze produkcyjnym i dokonujący inwestycji w innowacje mogą starać się o wsparcie ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Przez innowacyjne rozwiązania do konkurencyjnych produktów - działanie 4.4 POIG

W ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka przedsiębiorcy mogą otrzymać dofinansowanie z UE na innowacyjne przedsięwzięcia z przeznaczeniem na nabycie lub wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych.

Pomoc doradcza dla innowacyjnych przedsiębiorstw - działanie 3.3.2 POIG

W dzisiejszych czasach pozyskiwanie kapitału zewnętrznego na rozwój firmy jest zadaniem trudnym. Może to ułatwić Unia Europejska, dzięki Programowi Operacyjnemu Innowacyjna Gospodarka (POIG).

AdWords-y zgodne z prawem UE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dawniej ETS) uznał w wyroku z 23 marca 2010 r. (w sprawach połączonych od C 236/08 do C 238/08), że Gogle świadcząc usługę AdWords nie narusza prawa znaków towarowych, umożliwiając reklamodawcom nabywanie słów kluczowych odpowiadających znakom towarowym ich konkurentów. Jednak zdaniem Sądu reklamodawcy nie mogą za pomocą takich słów zlecać Google zamieszczania reklam, które nie pozwalają internautom łatwo domyślić się, z jakiego przedsiębiorstwa pochodzą reklamowane towary lub usługi.

Lewiatan: inwestycje budowlane hamuje niedoskonałe ustawodawstwo

W projekcie nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (nad którym pracuje rząd) znajduje się wiele dobrych propozycji, ale nie ma rozwiązań, które umożliwiłyby likwidację (istotne zmniejszenie) podstawowych problemów gospodarki przestrzennej.

Zwalczanie nieuczciwej konkurencji

Nieuczciwa konkurencja to takie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami działanie przedsiębiorcy, które zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. Aktem prawnym regulującym te kwestie jest ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Racjonalizacja gospodarowania zapasami – optymalizacja stanów magazynowych

Nie rzadko zapasy towarowe znacznie odbiegają od rzeczywistych potrzeb handlowych firmy. Przyczyny tego stanu mogą być różne. Często mają charakter obiektywny i niewiele można zrobić aby to zmienić. Jeszcze częściej jednak przyczyna leży wewnątrz organizacji. Firma nie robi wszystkiego by zoptymalizować strukturę zapasów lub wręcz popełnia błędy w tym zakresie, aktywnie - acz pewnie nie całkiem świadomie, działając na własną szkodę.

Racjonalizacja gospodarowania zapasami – elementy rachunku ekonomicznego

W pierwszej części omówiliśmy przyczyny tworzenia zapasów w przedsiębiorstwie ich podział ze względu na wielkość i wskazaliśmy na zapasy jako składową sumy środków obrotowych firmy. Teraz kolej na elementy rachunku ekonomicznego.

REKLAMA