REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Turystyka, Koronawirus

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak być skutecznym sprzedawcą w trudnych czasach?

Teraz, gdy wszyscy znajdujemy się w trudnej sytuacji, musimy poszukiwać nowych możliwości i próbować wszystkiego, co może uratować nasze firmy – radzi Robert Lipiński. Jeśli jednak zdarzyło się tak, że straciliśmy pracę, też warto spróbować spojrzeć na to jak na szansę – być może przyszedł czas na realizację marzeń o przejściu na własne i zawalczenie o swoją niezależność?

Koronawirus. Czerwona i żółta strefa - większe ograniczenia dla firm

Od 17 października obowiązują większe ograniczenia w strefach czerwonych i żółtych m.in. krótsze godziny otwarcia lokali gastronomicznych czy zakaz organizacji wesel.

Kolejny lockdown? Gastronomia tego nie wytrzyma [KOMENTARZ]

W tej chwili niestety mamy do czynienia z sytuacją kryzysową, bliską faktycznemu zamknięciu sektora gastronomicznego - apeluje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców i przedstawia rekomendacje strategiczne. Firm nie stać na kolejny lockdown.

Tarcza 5.0 dla turystyki i kultury wchodzi w życie

Od 15 października przedsiębiorcy z branży turystycznej, estradowej i wystawienniczej będą mogli wnioskować do ZUS o dodatkowe wsparcie. Tylko na Mazowszu z pomocy może skorzystać niemal 21 tys. firm.

REKLAMA

Koronawirus. Browarnictwo na skraju przepaści [OPINIA]

Gospodarczy lockdown, restrykcje sanitarne i pogorszenie nastrojów konsumenckich postawiło branżę browarniczą w bardzo trudnym położeniu. Przedstawiciele branży przygotowali – 5 postulatów dla rządzących, które pozwolą im przetrwać.

Nie będzie spadku obrotów w branży meblarskiej

Produkcja sprzedana polskiej branży meblarskiej może wzrosnąć w 2020 roku o ok.2,5 proc rdr - wynika z badania B+R Studio we współpracy z Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Producentów Mebli.

Koronawirus a gastronomia. Firmy ze spadkami obrotów

Choć od początku pandemii nie minął nawet rok, to jednak COVID-19 w olbrzymim stopniu wpłynął na nasz styl życia – nie wyłączając przy tym gastronomii. Najnowsze badanie PAYBACK Opinion Poll pokazuje, że zainteresowanie wizytami w restauracjach, barach i kawiarniach zmalało o prawie 30%.

Przedsiębiorcy: kolejny lockdown nie jest praktycznie uzasadnionym rozwiązaniem

Koronawirus zmienił podejście firm do biznesu. Przedsiębiorstwa w największej mierze postawiły na usprawnienie komunikacji kanałami online. W ślad za tym poszedł rozwój infrastruktury technologicznej oraz rozbudowa sieci e-commerce. Nadal trwają procesy dostosowania firm do pracy zdalnej, choć druga fala nie jest mile widziana przez biznes.

REKLAMA

Druga fala i ponowny lockdown. Gospodarki na to nie stać

Zdaniem ekspertów Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, brak jasnej strategii i skutecznych procedur pokazuje, że okres „wyciszenia” wirusa został przespany przez instytucje kierujące systemem opieki zdrowotnej w Polsce.

Świadczenie postojowe dla agentów turystycznych

Dodatkowe świadczenie postojowe otrzymają agenci turystyczni. 9 października br. weszła w życie ustawa o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania społeczno-gospodarczym skutkom COVID-19

Koronawirus - strefa czerwona i żółta. Obostrzenia dla firm

Ministerstwo Rozwoju przypomina przedsiębiorcom jakie obowiązują obostrzenia w związku z koronawirusem w strefach czerwonych i żółtych. M.in. w strefach czerwonych niektóre formy działalności np. targi czy konferencje, są zakazane.

Ile będzie nas kosztować żółta strefa?

Od 10 października cała Polska zostanie objęta żółtą strefą. Koszt ekonomiczny rozszerzenia restrykcji sanitarnych na cała Polskę może być znaczący – oceniają ekonomiści Citi Handlowego. Ich zdaniem, nowe obostrzenia stanowią ryzyko w dół dla oczekiwań dotyczących PKB, które prawdopodobnie jest niedoszacowane w obecnych prognozach.

Sektor odzieżowy walczy z koronawirusem

COVID-19 zmienił podejście do zakupów ubrań. Konsumenci, w znacznej mierze przyzwyczaili się do zakupów online. Sektor modowy, napędzany głównie konsumenckimi pragnieniami, stanął więc przed nowymi wyzwaniami. A koronawirus mu tego nie ułatwia.

Koronawirus Niemcy. Ograniczenia w branży turystycznej

Prowadzisz biznes i współpracujesz z kontrahentami z niemieckiej branży turystycznej? Sprawdź, jakie restrykcje wprowadził niemiecki rząd.

Koronawirus: od 10 października całą Polska w żółtej strefie. Co to oznacza dla firm?

Koronawirus przybiera na sile. Od 10 października wprowadzone zostaną nowe zasady bezpieczeństwa. Cały kraj zostanie objęty żółtą strefą, co oznacza m.in. obowiązek zakrywania nosa i ust w przestrzeni publicznej,. Ale to nie jedyne obostrzenie w tym zakresie.

Turystyka miejska odrabia straty

Zamiast zagranicznych wakacji - urlop w kraju.A najlepiej weekend w mieście. Coraz większym zainteresowaniem, jak potwierdzają wyniki sondy „City break po polsku”, cieszą się w Polsce wyjazdy w formule weekendowej. Nie w góry czy nad morze, ale właśnie do miast udaje się wielu turystów w poszukiwaniu atrakcji i aktywnego wypoczynku.

Rynek producentów żywności wygrywa z pandemią [VIDEO]

Pandemia stała się dla producentów żywności wstrząsem. Na szczęście sytuacja wygląda wyraźnie lepiej od czarnych prognoz. Eksport polskiej żywności w niektórych segmentach, jak mięso, spadł gwałtownie, ale rynek jako całość nie zanotował dużych spadków.

Brakuje rąk do pracy. Apel polskich przedsiębiorców o zniesienie kwarantanny

O zniesienie kwarantanny dla pracowników z Białorusi zatrudnionych w Polsce zaapelowali w poniedziałek podlascy przedsiębiorcy. Jak mówią, firmy potrzebują "rąk do pracy".

3 formy wsparcia dla branży turystycznej. Wnioski od 15 października

Jest pomoc dla turystyki. Od 15 października kolejni przedsiębiorcy będą mogli wnioskować do ZUS o wsparcie. Nowe przepisy wprowadzają trzy formy wsparcia dla przedstawicieli branży turystycznej, estradowej i wystawienniczej.

Koronawirus. Młode pokolenia widzą w nim szansę

Pokolenie Y oraz Z mocno odczuło konsekwencje pandemii, jeśli chodzi o utrzymanie czy rozpoczęcie pracy. Jednocześnie okazało się też grupą najbardziej odporną psychicznie na nową sytuację. W trakcie pandemii aż o 8 pp. spadła liczba przedstawicieli pokolenia Y na świecie, którzy przyznają, że odczuwają stres ciągle lub przez większość czasu. Niemal 3 na 4 przedstawicieli pokolenia Y i Z twierdzi, że kryzys zainspirował ich do wywierania pozytywnego wpływu na lokalne społeczności.

Pożyczki dla firm turystycznych z Polski Wschodniej

Już blisko pół tysiąca firm działających w branży turystycznej w Polsce Wschodniej skorzystało z pożyczek na rozwój turystyki. Dzięki nim przedsiębiorstwa mogą nie tylko inwestować, lecz także sfinansować bieżące wydatki i utrzymać działalność w trudnym dla branży czasie pandemii.

Czy epidemia przyspieszy powstawanie inteligentnych miast przyszłości?

Masowa urbanizacja powoduje, że miasta na całym świecie znalazły się w centrum wyzwań społecznych i środowiskowych. Żyje w nich już ok. 3,5 mld ludzi. Wg prognoz demograficznych do 2050 roku ta liczba ulegnie co najmniej podwojeniu, sięgając być może nawet 7,5 mld. Jak zmienią się miasta pod wpływem koronawirusa?

Koronawirus. 70% firm funkcjonuje inaczej

Według najnowszego badania Krajowego Rejestru Długów, pandemia wymusiła zmiany w ponad 3/4 firm z sektora MŚP. Dla części z nich oznaczały one cięcie kosztów, np. pensji (33%). Dla innych był to czas szukania nowych pomysłów na swoją działalność (24%) czy większej cyfryzacji (21%). Zmieniając swój biznes, firmy chcą przygotować się na skutki pandemii. 8 na 10 przedsiębiorców spodziewa się, że wpływ Covid-19 na ich biznes będzie bowiem długotrwały. Gra toczy się o wysoką stawkę, stąd też podwyższony poziom stresu związany z prowadzeniem działalności, który odczuwa 71% przedsiębiorców.

Tarcza 5.0 - jakie wsparcie otrzyma branża turystyczna?

Od 15 października kolejni przedsiębiorcy będą mogli wnioskować do ZUS o wsparcie. Nowe przepisy wprowadzają trzy formy wsparcia dla przedstawicieli branży turystycznej, estradowej i wystawienniczej - przypomina Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Zgłoś swój pomysł jak odbudować gospodarkę

Do 30 września można zgłaszać pomysły, jak odbudować polską gospodarkę po pandemii. To działanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

Od 15 października 2020 r. można składać wnioski o wsparcie z branżowej Tarczy Antykryzysowej 5.0

Tarcza Antykryzysowa 5.0 dla branży turystycznej wejdzie w życie 15 października 2020 r. Od tego dnia będzie można wnioskować do ZUS o ulgi i świadczenia przewidziane w ramach tej ustawy. Otrzymanie wsparcia ponownie będzie możliwe po złożeniu wniosku drogą elektroniczną, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Koronawirus rozwinął branżę e-commerce [VIDEO]

Jak pandemia wpłynęła na branżę e-commerce – m. in. o tym Adam Miziołek, ‎Country Manager ‎TWISTO Polska, rozmawiał z Robertem Bohdanowiczem z Dziennika Gazety Prawnej podczas Impact’20. Zapraszamy do obejrzenia video.

Chcesz tanio produkować? Przenieś biznes do Polski

Koronawirus powoduje, że firmy poszukują tanich miejsc do produkcji swoich produktów. Dla wielu przedsiębiorców – przede wszystkim z Europy Zachodniej, lecz także z Azji – dobrą lokalizacją będzie właśnie Polska, ze względu na położenie w Europie Środkowej, przynależność do Unii Europejskiej i fakt, że wciąż mamy dużo niższe koszty pracy niż na Zachodzie.

Rynek pracy: co się przyda po pandemii? [KOMENTARZ]

Niektóre rozwiązania powstałe w czasie pandemii COVID-19 mogą okazać się przydatne także w czasie, kiedy wirus zostanie ostatecznie pokonany.

Roboty w branży turystycznej - czy to stanie się standardem?

Lotniska, hotele i linie kolejowe poszukują autonomicznych robotów do dezynfekcji, aby zwiększyć bezpieczeństwo i komfort wewnętrzny oraz przyczynić się do poprawy sytuacji w branży turystycznej. Jednym słowem - branża turystyczna walczy o klienta.

Czy firmy państwowe wykorzystują rządową pomoc? [OPINIA]

Państwowe spółki powinny wykorzystać rządowe wsparcie do aktywnej restrukturyzacji i poprawy efektywności działalności komercyjnej. Czy tak się dzieje? Eksperci BCC mają pewne wątpliwości.

Mikrotarcza dla turystyki - jakie 3 poprawki przeszły?

Sejm zakończył prace nad „Mikrotarczą dla Turystyki”, czyli programem pomocy dla najbardziej poszkodowanej przez pandemię branży turystycznej. W ostatecznym kształcie ustawy znalazły się trzy poprawki, o które zabiegali Pracodawcy RP, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT) oraz Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (RPSiW). Poprawki te poparli parlamentarzyści i Ministerstwo Rozwoju.

Turystyczny Fundusz Zwrotów - jak otrzymać zwrot pieniędzy?

Zapewnienie preferencyjnych pożyczek na zwroty wpłat klientów organizatorów turystyki, specjalny fundusz, w którym będą gromadzone pieniądze dla turystów i organizatorów wycieczek za odwołane imprezy turystyczne, postojowe oraz zawieszenie składek ZUS dla całej branży turystycznej - taką pomoc dla turystyki przygotowało Ministerstwo Rozwoju.

Czy firmy w ogóle wykorzystują automatyzację?

Proces automatyzacji i robotyzacji różnych gałęzi biznesu widoczny jest na polskim rynku już od wielu lat. Jednak nie wszystkie firmy postanowiły wprowadzić na bieżąco te zmiany, przez co ostatecznie bardziej ucierpiały podczas pandemii. Czy można było przygotować swoje przedsiębiorstwo na lockdown związany z koronawirusem?

Koronawirus testem dla firmy

Możliwości oceniania wpływu COVID-19 na gospodarkę jest wiele – inaczej patrzą na niego firmy produkcyjne, inaczej firmy usługowe. Przez inny pryzmat postrzegają go również przedsiębiorcy z różnych sektorów rynku.

Wydatki na innowacje to konieczność

Przedsiębiorcy uważają, że wydatki na innowacje nie powinny być wstrzymywane. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród 23 globalnych korporacji przez Startup Resau i Noba Ventures, biznes nie tylko nie planuje wstrzymać wydatków na innowacje, ale w niektórych wypadkach nawet znacząco je zwiększyć.

234 mln zł trafiło do firm poszkodowanych przez koronawirusa

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła właśnie ósmą, ostatnią listę firm, które otrzymają bezzwrotną pomoc w ramach naboru "Dotacje na kapitał obrotowy". Tym razem na wsparcie z funduszy Unii Europejskiej może liczyć 1 407 przedsiębiorstw, które na skutek pandemii COVID-19 znalazły się w trudnej sytuacji finansowej.

Ponad 40% pracowników obawia się powrotu do biura

W trakcie trwania pandemii COVID-19 65% polskich firm przeszła na pracę zdalną . Obecnie dziewięć na dziesięć z nich przygotowuje się na choćby częściowy powrót do biura jesienią . Aby zapewnić bezpieczne wznowienie normalnego trybu działania pracodawcy musieli znacznie przearanżować przestrzeń biurową i wdrożyć stosowne środki ochrony. Wciąż jednak ponad 40% Polaków obawia się powrotu do biura. Jak zminimalizować te obawy i czuć się bezpiecznie w miejscu pracy?

Aplikacja skontroluje, czy pracownik zachowuje odległość

Aplikacja "Mind The Gap" wykorzystywana przez brytyjskie przedsiębiorstwo kolejowe Network Rail ma informować, kiedy pracownicy nie zachowują należytego dystansu społecznego. W swoim działaniu program wykorzystuje technologię Bluetooth.

66 mln wsparcia dla firm poszkodowanych przez koronawirusa

Ponad 66 milionów złotych trafi do firm z województwa śląskiego, które wnioskowały o wsparcie działalności w specjalnym konkursie pt. „Inwestycje w MŚP”, dedykowanym przedsiębiorstwom poszkodowanym w wyniku epidemii koronawirusa.

Czy firmy mogły się przygotować na koronawirusa?

Proces automatyzacji i robotyzacji różnych gałęzi biznesu widoczny jest na polskim rynku już od wielu lat. Jednak nie wszystkie firmy postanowiły wprowadzić na bieżąco te zmiany, przez co ostatecznie bardziej ucierpiały podczas pandemii. Czy można było przygotować swoje przedsiębiorstwo na lockdown związany z koronawirusem?

Koronawirus podniósł znaczenie działów marketingu

Według większości marketerów zajmujących wyższe stanowiska w czasie pandemii COVID-19 wzrosło znaczenie działów marketingu i to pomimo redukcji etatów w wielu przedsiębiorstwach. To pokazuje, że w czasach niepewności organizacje chętniej sięgają po kompetencje zespołów, które dobrze znają potrzeby klientów i są w stanie szybko dostroić strategię firmy do zmiany.

W jakim stanie będzie biznes po pandemii? [KOMENTARZ]

Pandemia COVID-19 wpłynęła niemal na każdy aspekt naszego życia. Szczególnie odczuł to szeroko rozumiany biznes. Przymusowe zamknięcie biur, a także konieczność oddelegowania pracowników na tzw. home office wymusiła na firmach reorganizację modelu prowadzenia swojej działalności. Zaczęły one coraz bardziej stawiać na rozwiązania technologiczne, które umożliwiły pracę zdalną w obliczu lockdownu. Co pozostawi po sobie pandemia?

Dotacje dla przedsiębiorców, którzy ucierpieli wskutek pandemii COVID-19

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego uruchomione zostaną dodatkowe środki z przeznaczeniem na pomoc przedsiębiorcom oraz wsparcie dla jednostek ochrony zdrowia. Unijne pieniądze pozwolą rozszerzyć Zachodniopomorski Pakiet Antykryzysowy o kolejne narzędzia, które pomagają w przeciwdziałaniu oraz minimalizowaniu skutków pandemii COVID-19 na Pomorzu Zachodnim.

5 sposobów na utrzymanie firmy w kryzysie

Lockdown, globalna pandemia oraz niepewna sytuacja gospodarcza wymogły na wielu firmach zmianę modelu działania. Niektóre firmy zostały sparaliżowane przez COVID-19, ale nie wszystkie. Odpowiednie wykorzystanie już wcześniej istniejących trendów i korzystanie z narzędzi zapewniających ciągłość działania oraz płynność finansową to klucz do sukcesu w trudnych czasach. Oto 5 trendów, dzięki którym firmy zyskują w kryzysie.

Branża sportowa z ogromną stratą

Imprezy masowe, w tym również sportowe, jako pierwsze były odwoływane w związku z pandemią koronawirusa. Choć większość branż wróciła lub wraca do normalności, w przypadku dużych eventów obostrzenia nie zostały poluzowane.

Praca zdalna wciąż obowiązuje na niejasnych zasadach

Przepisy ustawy covidowej, dotyczące pracy zdalnej miały już wygasnąć. Jednak za sprawą jej nowelizacji pozostały w mocy. Będą obowiązywać aż do 3 miesięcy po odwołaniu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii. Czasowy charakter przepisów budzi jednak niepewność pracodawców.

Druga fala to nawet 150 mld zł straty w gospodarce [KOMENTARZ]

Wprowadzenie na jesień lockdownu takiego jak wiosną jest mało prawdopodobne. Jednak eksperci nie wykluczają powtórzenia scenariusza sprzed kilku miesięcy, jeśli gwałtownie wzrośnie liczba zachorowań. Możliwe są za to obostrzenia lokalne i w wybranych branżach.

Wellbeing: pracodawcy nie zdali jeszcze egzaminu z pandemii

Przedsiębiorcy niedostatecznie odrobili lekcję, jaką była dla rynku pandemia. 3,3 na 5 – to ocena jaką pracownicy wystawili swoim firmom za działania w obszarze zdrowia i samopoczucia. Zmieniły się też oczekiwania zatrudnionych - w nowej rzeczywistości pracujący stawiają przede wszystkim na elastyczne podejście do czasu i miejsca wykonywania pracy oraz usługi medyczne.

Firmy mocniejsze w walce z koronawirusem

Pół roku temu pandemia koronawirusa zaskoczyła cały świat. Od tego czasu każda branża próbuje odnaleźć się w nowej sytuacji, starając się utrzymać na rynku, a wręcz wymyślając nowe aktywności, które wzmocnią jej pozycję i utrzymają miejsca pracy. Wiele przedsiębiorstw wykorzystało ten czas na dogłębną analizę, efektywniejszą i na nowo zaplanowaną pracę czy dostosowanie się do aktualnych standardów sanitarnych i zmianę profilu działalności.

REKLAMA