REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy mocniejsze w walce z koronawirusem

Firmy mocniejsze w walce z koronawirusem
Firmy mocniejsze w walce z koronawirusem

REKLAMA

REKLAMA

Pół roku temu pandemia koronawirusa zaskoczyła cały świat. Od tego czasu każda branża próbuje odnaleźć się w nowej sytuacji, starając się utrzymać na rynku, a wręcz wymyślając nowe aktywności, które wzmocnią jej pozycję i utrzymają miejsca pracy. Wiele przedsiębiorstw wykorzystało ten czas na dogłębną analizę, efektywniejszą i na nowo zaplanowaną pracę czy dostosowanie się do aktualnych standardów sanitarnych i zmianę profilu działalności.

Choć dziwnie jest w pandemii koronawirusa szukać pozytywów, to jednak można znaleźć wiele, jak np. możliwość pogłębienia relacji rodzinnych czy spędzenia więcej czasu z dziećmi. Również wiele firm postanowiło wykorzystać ten czas na poprawę swojego przedsiębiorstwa pomimo przymusowego zachowywania dystansu społecznego. Firmy, które chcą się rozwijać i nie boją się zmian oraz związanego z tym ryzyka, dostosowały procesy czy produkcję do aktualnych obostrzeń: zachowanie dystansu między stanowiskami, środki dezynfekujące, dostosowanie miejsca pracy do wymogów sanitarnych. Jednocześnie inwestują w maszyny i zautomatyzowanie procesów.

REKLAMA

REKLAMA

Każde przedsiębiorstwo musiało dostosować warunki pracy do rygorystycznych zasad dystansu społecznego. Tam, gdzie było to możliwe, pracownicy pracowali zdalnie, jednak w zakładach produkcyjnych czy magazynach nie jest to możliwe. Dlatego w tych miejscach zaczęto jeszcze bardziej użytkować maszyny. Przedsiębiorcy zaczęli dostrzegać konieczność zastosowania nowych technologii i zwiększania poziomu automatyzacji dla usprawnienia planowania i funkcjonowania przedsiębiorstwa – mówi Mikołaj Dramowicz, prezes zarządu DATAPAX.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Rozwiązania usprawniające produkcję

Wiele firm wprowadziło system zmianowy, skrócenie czasu pracy poszczególnych grup, by jak najbardziej zminimalizować kontakt między zmianami i zapobiec ewentualnym infekcjom wśród pracowników. Zaczęto wykorzystywać technologie, dzięki którym pracownicy zachowują dystans między sobą i są w stanie obsługiwać więcej niż jedno stanowisko, co w przyszłości jeszcze bardziej usprawni produkcję. Wiele firm potrafiło dostrzec korzyści płynące z zaistniałej sytuacji, szybko dostosować strategię, zaplanować wszystko od nowa, a tym samym poprzez swoją elastyczność wprowadzić odpowiednie planowanie na bieżąco, możliwość dostosowania się do aktualnej sytuacji i zmian rynkowych, co pozwoliło im uniknąć wpadek i spadków, a wręcz pomogło poprawić wyniki. Pandemia pokazała, jak ważne jest dobre planowanie i reagowanie na bieżąco, by szybko korygować swoje działania.

REKLAMA

– Oprócz wprowadzenia odpowiednich zabezpieczeń w firmach, by zminimalizować możliwość zarażenia się wśród pracowników, był i jest to również czas na poprawę funkcjonowania przedsiębiorstwa. W pierwszym etapie największych obostrzeń, kiedy panował chaos informacyjny i nikt nie wiedział, co będzie jutro, wielu przedsiębiorców wykorzystało go na rozwój firmy, pokonując opór przed zmianą. W naszej firmie wykorzystaliśmy początkowy okres pandemii na nadrobienie tematów oraz projektów, na które wcześniej nie mieliśmy odpowiednio dużo czasu. Od tej pory mamy zdwojoną energię i chęci do udoskonalania naszych usług. Uważamy, że cała ta sytuacja nas wzmocniła, odkryła pokłady energii i bardziej twórczego, kreatywnego myślenia, co zainicjowało nowe pomysły. Postanowiliśmy dopracować nasze strony internetowe oraz udoskonalić naszą platformę, by klienci czuli się komfortowo, przebywając na niej i by w łatwy sposób dostrzegali i czerpali korzyści płynące z jej użytkowania. Mieliśmy czas, by spojrzeć z dystansem na nasze działania, porozmawiać i wyciągnąć wnioski. Od lat pracujemy zdalnie, posiadając zespoły w różnych miastach w Polsce, a lokalnie dając pracownikom swobodę wyboru miejsca pracy. Również z klientami udało nam się zacieśnić relacje. Udostępniamy im za darmo nasze narzędzie, dzięki któremu mogą w łatwy sposób znaleźć klientów, zlecenia czy dostawców rozwiązań, maszyn, systemów it, wybrać dostępne gotowe rozwiązania, pozyskać moce produkcyjne, zbadać aktualną sytuację swojego przedsiębiorstwa poprzez którąś z  analiz online, np. analizę oceny wybranego stanowiska pracy czy całego procesu na podstawie widoku z kamer, a to wszystko bez wychodzenia z domu i narażania zdrowia. Dajemy im narzędzie w postaci platformy dpx, by mogli sprawniej, efektywniej i szybciej działać oraz znajdować nowych partnerów biznesowych, a to wszystko zdalnie – dodaje Aneta Rybarczyk, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu DATAPAX.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Choć pandemia COVID-19 zachwiała całą gospodarką, to wiele przedsiębiorstw już wychodzi z tego kryzysu dużo silniejszych, z wieloma nowymi pomysłami i rozwiązaniami, które usprawnią pracę i przyciągną nowych klientów i kontrahentów, bez uszczerbku wśród pracowników.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA