REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy mocniejsze w walce z koronawirusem

Subskrybuj nas na Youtube
Firmy mocniejsze w walce z koronawirusem
Firmy mocniejsze w walce z koronawirusem

REKLAMA

REKLAMA

Pół roku temu pandemia koronawirusa zaskoczyła cały świat. Od tego czasu każda branża próbuje odnaleźć się w nowej sytuacji, starając się utrzymać na rynku, a wręcz wymyślając nowe aktywności, które wzmocnią jej pozycję i utrzymają miejsca pracy. Wiele przedsiębiorstw wykorzystało ten czas na dogłębną analizę, efektywniejszą i na nowo zaplanowaną pracę czy dostosowanie się do aktualnych standardów sanitarnych i zmianę profilu działalności.

REKLAMA

Choć dziwnie jest w pandemii koronawirusa szukać pozytywów, to jednak można znaleźć wiele, jak np. możliwość pogłębienia relacji rodzinnych czy spędzenia więcej czasu z dziećmi. Również wiele firm postanowiło wykorzystać ten czas na poprawę swojego przedsiębiorstwa pomimo przymusowego zachowywania dystansu społecznego. Firmy, które chcą się rozwijać i nie boją się zmian oraz związanego z tym ryzyka, dostosowały procesy czy produkcję do aktualnych obostrzeń: zachowanie dystansu między stanowiskami, środki dezynfekujące, dostosowanie miejsca pracy do wymogów sanitarnych. Jednocześnie inwestują w maszyny i zautomatyzowanie procesów.

REKLAMA

Każde przedsiębiorstwo musiało dostosować warunki pracy do rygorystycznych zasad dystansu społecznego. Tam, gdzie było to możliwe, pracownicy pracowali zdalnie, jednak w zakładach produkcyjnych czy magazynach nie jest to możliwe. Dlatego w tych miejscach zaczęto jeszcze bardziej użytkować maszyny. Przedsiębiorcy zaczęli dostrzegać konieczność zastosowania nowych technologii i zwiększania poziomu automatyzacji dla usprawnienia planowania i funkcjonowania przedsiębiorstwa – mówi Mikołaj Dramowicz, prezes zarządu DATAPAX.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Rozwiązania usprawniające produkcję

Wiele firm wprowadziło system zmianowy, skrócenie czasu pracy poszczególnych grup, by jak najbardziej zminimalizować kontakt między zmianami i zapobiec ewentualnym infekcjom wśród pracowników. Zaczęto wykorzystywać technologie, dzięki którym pracownicy zachowują dystans między sobą i są w stanie obsługiwać więcej niż jedno stanowisko, co w przyszłości jeszcze bardziej usprawni produkcję. Wiele firm potrafiło dostrzec korzyści płynące z zaistniałej sytuacji, szybko dostosować strategię, zaplanować wszystko od nowa, a tym samym poprzez swoją elastyczność wprowadzić odpowiednie planowanie na bieżąco, możliwość dostosowania się do aktualnej sytuacji i zmian rynkowych, co pozwoliło im uniknąć wpadek i spadków, a wręcz pomogło poprawić wyniki. Pandemia pokazała, jak ważne jest dobre planowanie i reagowanie na bieżąco, by szybko korygować swoje działania.

REKLAMA

– Oprócz wprowadzenia odpowiednich zabezpieczeń w firmach, by zminimalizować możliwość zarażenia się wśród pracowników, był i jest to również czas na poprawę funkcjonowania przedsiębiorstwa. W pierwszym etapie największych obostrzeń, kiedy panował chaos informacyjny i nikt nie wiedział, co będzie jutro, wielu przedsiębiorców wykorzystało go na rozwój firmy, pokonując opór przed zmianą. W naszej firmie wykorzystaliśmy początkowy okres pandemii na nadrobienie tematów oraz projektów, na które wcześniej nie mieliśmy odpowiednio dużo czasu. Od tej pory mamy zdwojoną energię i chęci do udoskonalania naszych usług. Uważamy, że cała ta sytuacja nas wzmocniła, odkryła pokłady energii i bardziej twórczego, kreatywnego myślenia, co zainicjowało nowe pomysły. Postanowiliśmy dopracować nasze strony internetowe oraz udoskonalić naszą platformę, by klienci czuli się komfortowo, przebywając na niej i by w łatwy sposób dostrzegali i czerpali korzyści płynące z jej użytkowania. Mieliśmy czas, by spojrzeć z dystansem na nasze działania, porozmawiać i wyciągnąć wnioski. Od lat pracujemy zdalnie, posiadając zespoły w różnych miastach w Polsce, a lokalnie dając pracownikom swobodę wyboru miejsca pracy. Również z klientami udało nam się zacieśnić relacje. Udostępniamy im za darmo nasze narzędzie, dzięki któremu mogą w łatwy sposób znaleźć klientów, zlecenia czy dostawców rozwiązań, maszyn, systemów it, wybrać dostępne gotowe rozwiązania, pozyskać moce produkcyjne, zbadać aktualną sytuację swojego przedsiębiorstwa poprzez którąś z  analiz online, np. analizę oceny wybranego stanowiska pracy czy całego procesu na podstawie widoku z kamer, a to wszystko bez wychodzenia z domu i narażania zdrowia. Dajemy im narzędzie w postaci platformy dpx, by mogli sprawniej, efektywniej i szybciej działać oraz znajdować nowych partnerów biznesowych, a to wszystko zdalnie – dodaje Aneta Rybarczyk, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu DATAPAX.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Choć pandemia COVID-19 zachwiała całą gospodarką, to wiele przedsiębiorstw już wychodzi z tego kryzysu dużo silniejszych, z wieloma nowymi pomysłami i rozwiązaniami, które usprawnią pracę i przyciągną nowych klientów i kontrahentów, bez uszczerbku wśród pracowników.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA