REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy mocniejsze w walce z koronawirusem

Subskrybuj nas na Youtube
Firmy mocniejsze w walce z koronawirusem
Firmy mocniejsze w walce z koronawirusem

REKLAMA

REKLAMA

Pół roku temu pandemia koronawirusa zaskoczyła cały świat. Od tego czasu każda branża próbuje odnaleźć się w nowej sytuacji, starając się utrzymać na rynku, a wręcz wymyślając nowe aktywności, które wzmocnią jej pozycję i utrzymają miejsca pracy. Wiele przedsiębiorstw wykorzystało ten czas na dogłębną analizę, efektywniejszą i na nowo zaplanowaną pracę czy dostosowanie się do aktualnych standardów sanitarnych i zmianę profilu działalności.

Choć dziwnie jest w pandemii koronawirusa szukać pozytywów, to jednak można znaleźć wiele, jak np. możliwość pogłębienia relacji rodzinnych czy spędzenia więcej czasu z dziećmi. Również wiele firm postanowiło wykorzystać ten czas na poprawę swojego przedsiębiorstwa pomimo przymusowego zachowywania dystansu społecznego. Firmy, które chcą się rozwijać i nie boją się zmian oraz związanego z tym ryzyka, dostosowały procesy czy produkcję do aktualnych obostrzeń: zachowanie dystansu między stanowiskami, środki dezynfekujące, dostosowanie miejsca pracy do wymogów sanitarnych. Jednocześnie inwestują w maszyny i zautomatyzowanie procesów.

REKLAMA

REKLAMA

Każde przedsiębiorstwo musiało dostosować warunki pracy do rygorystycznych zasad dystansu społecznego. Tam, gdzie było to możliwe, pracownicy pracowali zdalnie, jednak w zakładach produkcyjnych czy magazynach nie jest to możliwe. Dlatego w tych miejscach zaczęto jeszcze bardziej użytkować maszyny. Przedsiębiorcy zaczęli dostrzegać konieczność zastosowania nowych technologii i zwiększania poziomu automatyzacji dla usprawnienia planowania i funkcjonowania przedsiębiorstwa – mówi Mikołaj Dramowicz, prezes zarządu DATAPAX.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Rozwiązania usprawniające produkcję

Wiele firm wprowadziło system zmianowy, skrócenie czasu pracy poszczególnych grup, by jak najbardziej zminimalizować kontakt między zmianami i zapobiec ewentualnym infekcjom wśród pracowników. Zaczęto wykorzystywać technologie, dzięki którym pracownicy zachowują dystans między sobą i są w stanie obsługiwać więcej niż jedno stanowisko, co w przyszłości jeszcze bardziej usprawni produkcję. Wiele firm potrafiło dostrzec korzyści płynące z zaistniałej sytuacji, szybko dostosować strategię, zaplanować wszystko od nowa, a tym samym poprzez swoją elastyczność wprowadzić odpowiednie planowanie na bieżąco, możliwość dostosowania się do aktualnej sytuacji i zmian rynkowych, co pozwoliło im uniknąć wpadek i spadków, a wręcz pomogło poprawić wyniki. Pandemia pokazała, jak ważne jest dobre planowanie i reagowanie na bieżąco, by szybko korygować swoje działania.

REKLAMA

– Oprócz wprowadzenia odpowiednich zabezpieczeń w firmach, by zminimalizować możliwość zarażenia się wśród pracowników, był i jest to również czas na poprawę funkcjonowania przedsiębiorstwa. W pierwszym etapie największych obostrzeń, kiedy panował chaos informacyjny i nikt nie wiedział, co będzie jutro, wielu przedsiębiorców wykorzystało go na rozwój firmy, pokonując opór przed zmianą. W naszej firmie wykorzystaliśmy początkowy okres pandemii na nadrobienie tematów oraz projektów, na które wcześniej nie mieliśmy odpowiednio dużo czasu. Od tej pory mamy zdwojoną energię i chęci do udoskonalania naszych usług. Uważamy, że cała ta sytuacja nas wzmocniła, odkryła pokłady energii i bardziej twórczego, kreatywnego myślenia, co zainicjowało nowe pomysły. Postanowiliśmy dopracować nasze strony internetowe oraz udoskonalić naszą platformę, by klienci czuli się komfortowo, przebywając na niej i by w łatwy sposób dostrzegali i czerpali korzyści płynące z jej użytkowania. Mieliśmy czas, by spojrzeć z dystansem na nasze działania, porozmawiać i wyciągnąć wnioski. Od lat pracujemy zdalnie, posiadając zespoły w różnych miastach w Polsce, a lokalnie dając pracownikom swobodę wyboru miejsca pracy. Również z klientami udało nam się zacieśnić relacje. Udostępniamy im za darmo nasze narzędzie, dzięki któremu mogą w łatwy sposób znaleźć klientów, zlecenia czy dostawców rozwiązań, maszyn, systemów it, wybrać dostępne gotowe rozwiązania, pozyskać moce produkcyjne, zbadać aktualną sytuację swojego przedsiębiorstwa poprzez którąś z  analiz online, np. analizę oceny wybranego stanowiska pracy czy całego procesu na podstawie widoku z kamer, a to wszystko bez wychodzenia z domu i narażania zdrowia. Dajemy im narzędzie w postaci platformy dpx, by mogli sprawniej, efektywniej i szybciej działać oraz znajdować nowych partnerów biznesowych, a to wszystko zdalnie – dodaje Aneta Rybarczyk, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu DATAPAX.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Choć pandemia COVID-19 zachwiała całą gospodarką, to wiele przedsiębiorstw już wychodzi z tego kryzysu dużo silniejszych, z wieloma nowymi pomysłami i rozwiązaniami, które usprawnią pracę i przyciągną nowych klientów i kontrahentów, bez uszczerbku wśród pracowników.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA