REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mikrotarcza dla turystyki - jakie 3 poprawki przeszły?

Subskrybuj nas na Youtube
Mikrotarcza dla turystyki - 3 ważne założenia
Mikrotarcza dla turystyki - 3 ważne założenia

REKLAMA

REKLAMA

Sejm zakończył prace nad „Mikrotarczą dla Turystyki”, czyli programem pomocy dla najbardziej poszkodowanej przez pandemię branży turystycznej. W ostatecznym kształcie ustawy znalazły się trzy poprawki, o które zabiegali Pracodawcy RP, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT) oraz Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (RPSiW). Poprawki te poparli parlamentarzyści i Ministerstwo Rozwoju.

Przeszły 3 poprawki postulowane przez Pracodawców RP.  Przedsiębiorcy funkcjonujący w szeroko rozumianej branży spotkań potrzebują dedykowanego im wsparcia w związku z trwającą pandemią koronawirusa. Wiele firm działajacych w branży cały czas nie może prowadzić działalności albo jest ona w bardzo istotnym stopniu ograniczona. A to przekłada się na brak przychodów.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

3 poprawki

Poprawka pierwsza, obniżająca pułap zmniejszenia przychodów z 80 proc. do 75 proc., zapewni jednolitość z innymi przepisami pomocowymi. Dotyczy to chociażby wsparcia w ramach tarczy finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju.

REKLAMA

Druga poprawka przesunie okres zwolnienia ze składek ZUS na okres lipca, sierpnia i września. W ten sposób pomoc będzie bardziej realna, gdyż przynajmniej składki za wrzesień nie zostaną jeszcze przekazane przez firmy do ZUS. Nie dojdzie też do dublowania pomocy w czerwcu (co obniżyłoby sumaryczną pomoc dla branży).

Trzecia poprawka dodała do procedury zwrotów Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG) w umowach B2B nazwę przedsiębiorcy zamiast imienia i nazwiska podróżnych. Dzięki temu nie będzie wątpliwości przy obejmowaniu pomocą TFG wpłat za imprezy turystyczne organizowane dla klientów biznesowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Turystyczny Fundusz Zwrotów

REKLAMA

Kluczowym elementem pomocy jest zaproponowany w ustawie mechanizm stabilizujący rynek w postaci Turystycznego Funduszu Zwrotów (TFZ), a w przyszłości Turystycznego Funduszu Pomocowego (TFP). Działalność organizatorów turystyki w świetle obowiązującej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z 2017 roku przypomina bowiem w czasach pandemii grę w ruletkę.

Ogromne ryzyko wynika z faktu, że przygotowując imprezę na zlecenie klienta, organizator inwestuje pieniądze u podwykonawców. Gdy jednak klient ją odwołuje w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, organizator ma ustawowy obowiązek 100 proc. zwrotu! W dobie pandemii imprezy są odwoływane bardzo często, dlatego wiele firm powstrzymuje się przed wznowieniem działalności. Zmiany, jakie uchwalił Sejm umożliwiają obniżenie tego ryzyka poprzez zamiany straty na oprocentowany wieloletni kredyt.

Aby mechanizm stabilizacyjny zadziałał, potrzebne są dwa kluczowe warunki. Pierwszy z nich to zapewnienie wystarczającej ilości środków. W przeciwnym razie mechanizm wprowadzi panikę na rynku i jeszcze bardziej nim zachwieje, co może doprowadzić go na krawędź katastrofy. Drugi warunek to zmotywowanie klientów do skorzystania z pomocy oferowanej przez fundusz. Potencjalnie jest możliwe, że nawet jeśli część z klientów nie skorzysta z możliwości uzyskania środków z funduszu, może to doprowadzić do konieczności uruchomienia środków z TFG.

Co ważne, firmy te zostały pominięte w zwolnieniu ZUS i stoją przed trudną decyzją zamknięcia działalności. Sama turystyka przyjazdowa według GUS wygenerowała w 2019 r 70 mld zł. Cała ta kwota pozostała u polskich przedsiębiorców. Spotkania sektora MICE, za które odpowiadają firmy eventowe, wyceniane są w raporcie Poland’s Events Impact 2019 na 35 mld zł. Brak pomocy szacowanej pomiędzy 400-800 mln zł może więc znacząco wpłynąć na wysokość obrotów generowanych do PKB w przyszłości.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa transportowego? Co zrobić w przypadku naruszenia poufności?

Współczesny rynek transportowy charakteryzuje się rosnącą konkurencją, wysoką dynamiką zmian oraz presją na efektywność kosztową. Przedsiębiorstwa działające w tym sektorze muszą nie tylko inwestować we flotę, nowoczesne technologie i kwalifikacje pracowników, ale także skutecznie chronić informacje, które stanowią o ich przewadze rynkowej.

Tańsze tankowanie od września – ORLEN wprowadza nową promocję dla kierowców

Od 1 września 2025 roku na stacjach ORLEN w całej Polsce rusza nowa akcja promocyjna. Kierowcy mogą liczyć na zniżki nawet do 20 zł przy jednym tankowaniu, a co ważne – promocja obowiązuje codziennie, przez cały miesiąc. To kontynuacja wakacyjnych rabatów, ale w nieco innej, bardziej elastycznej formie.

REKLAMA

Czy firmy wolą pozyskiwać nowych klientów czy utrzymywać relacje ze starymi?

Trzy czwarte firm w Europie planuje zwiększyć wydatki na narzędzia lojalnościowe, jak karty podarunkowe. W Polsce tylko 4% firm B2B stawia na budowanie relacji w marketingu, co – zdaniem ekspertów – jest niewykorzystanym potencjałem, zwłaszcza przy rosnących kosztach pozyskania klientów.

Co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu [BADANIE]

Z badań przeprowadzonych przez platformę edukacyjną Centrum Profilaktyki Społecznej wynika, iż co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu. Zjawisko to odbija się na rodzinach. Terapeuci coraz częściej spotykają pacjentów, którzy nie wiedzą, jak żyć razem po latach „małżeństwa na odległość”.

Zasiłek chorobowy 2025 – jakie zmiany planuje rząd

To może być prawdziwa rewolucja w systemie świadczeń chorobowych. Rząd chce, by już od 2026 roku pracodawcy nie musieli płacić za pierwsze dni choroby pracowników. Zasiłek od początku zwolnienia lekarskiego ma przejąć ZUS. Zmiana oznacza ulgę dla firm, ale jednocześnie zwiększy wydatki Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Czy pracownicy zyskają, a system wytrzyma dodatkowe obciążenia?

Obowiązkowy KSeF wpłynie nie tylko na sposób wystawiania faktur [KOMENTARZ]

Obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-faktur (KSeF) obejmie wszystkich podatników (czynnych i zwolnionych z VAT), nawet najmniejsze firmy i wpłynie nie tylko na sposób wystawiania faktur - podkreśla Monika Piątkowska, doradca podatkowy e-pity.pl i fillup.pl.

REKLAMA

Boom na wynajem aut i rosnące zobowiązania firm

Wakacje pełne przygód? Kamper. Krótka wycieczka? Auto na godziny. Dojazd z dworca? Samochód na minuty. Wynajem pojazdów w Polsce rośnie, także w firmach. Jednak branża ma problemy – długi firm wynajmujących sięgają 251 mln zł i nadal rosną.

System kaucyjny od 1 października wchodzi w życie, co dla firm oznacza prawdziwą zmianę paradygmatu w obsłudze klientów

Większość Polaków uważa, że system kaucyjny to najlepszy sposób na odzyskiwanie opakowań po napojach – społeczna akceptacja jest ogromna, a oczekiwania klientów rosną. Dla sklepów i producentów to nie tylko obowiązek prawny, ale także nowe wyzwania logistyczne, technologiczne i edukacyjne. Firmy będą musiały nauczyć klientów prostych, ale ważnych zasad – jak prawidłowo zwracać butelki i puszki, by otrzymać kaucję, jak zorganizować punkt zwrotów i jak zintegrować systemy sprzedaży, aby proces był szybki i intuicyjny. To moment, w którym codzienne zakupy przestają być tylko rutyną – stają się gestem odpowiedzialności, a dla firm szansą na budowanie wizerunku nowoczesnego, ekologicznego biznesu, który rozumie potrzeby klientów i dba o środowisko.

REKLAMA