REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mikrotarcza dla turystyki - jakie 3 poprawki przeszły?

Mikrotarcza dla turystyki - 3 ważne założenia
Mikrotarcza dla turystyki - 3 ważne założenia

REKLAMA

REKLAMA

Sejm zakończył prace nad „Mikrotarczą dla Turystyki”, czyli programem pomocy dla najbardziej poszkodowanej przez pandemię branży turystycznej. W ostatecznym kształcie ustawy znalazły się trzy poprawki, o które zabiegali Pracodawcy RP, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT) oraz Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (RPSiW). Poprawki te poparli parlamentarzyści i Ministerstwo Rozwoju.

Przeszły 3 poprawki postulowane przez Pracodawców RP.  Przedsiębiorcy funkcjonujący w szeroko rozumianej branży spotkań potrzebują dedykowanego im wsparcia w związku z trwającą pandemią koronawirusa. Wiele firm działajacych w branży cały czas nie może prowadzić działalności albo jest ona w bardzo istotnym stopniu ograniczona. A to przekłada się na brak przychodów.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

3 poprawki

Poprawka pierwsza, obniżająca pułap zmniejszenia przychodów z 80 proc. do 75 proc., zapewni jednolitość z innymi przepisami pomocowymi. Dotyczy to chociażby wsparcia w ramach tarczy finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju.

REKLAMA

Druga poprawka przesunie okres zwolnienia ze składek ZUS na okres lipca, sierpnia i września. W ten sposób pomoc będzie bardziej realna, gdyż przynajmniej składki za wrzesień nie zostaną jeszcze przekazane przez firmy do ZUS. Nie dojdzie też do dublowania pomocy w czerwcu (co obniżyłoby sumaryczną pomoc dla branży).

Trzecia poprawka dodała do procedury zwrotów Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG) w umowach B2B nazwę przedsiębiorcy zamiast imienia i nazwiska podróżnych. Dzięki temu nie będzie wątpliwości przy obejmowaniu pomocą TFG wpłat za imprezy turystyczne organizowane dla klientów biznesowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Turystyczny Fundusz Zwrotów

REKLAMA

Kluczowym elementem pomocy jest zaproponowany w ustawie mechanizm stabilizujący rynek w postaci Turystycznego Funduszu Zwrotów (TFZ), a w przyszłości Turystycznego Funduszu Pomocowego (TFP). Działalność organizatorów turystyki w świetle obowiązującej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z 2017 roku przypomina bowiem w czasach pandemii grę w ruletkę.

Ogromne ryzyko wynika z faktu, że przygotowując imprezę na zlecenie klienta, organizator inwestuje pieniądze u podwykonawców. Gdy jednak klient ją odwołuje w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, organizator ma ustawowy obowiązek 100 proc. zwrotu! W dobie pandemii imprezy są odwoływane bardzo często, dlatego wiele firm powstrzymuje się przed wznowieniem działalności. Zmiany, jakie uchwalił Sejm umożliwiają obniżenie tego ryzyka poprzez zamiany straty na oprocentowany wieloletni kredyt.

Aby mechanizm stabilizacyjny zadziałał, potrzebne są dwa kluczowe warunki. Pierwszy z nich to zapewnienie wystarczającej ilości środków. W przeciwnym razie mechanizm wprowadzi panikę na rynku i jeszcze bardziej nim zachwieje, co może doprowadzić go na krawędź katastrofy. Drugi warunek to zmotywowanie klientów do skorzystania z pomocy oferowanej przez fundusz. Potencjalnie jest możliwe, że nawet jeśli część z klientów nie skorzysta z możliwości uzyskania środków z funduszu, może to doprowadzić do konieczności uruchomienia środków z TFG.

Co ważne, firmy te zostały pominięte w zwolnieniu ZUS i stoją przed trudną decyzją zamknięcia działalności. Sama turystyka przyjazdowa według GUS wygenerowała w 2019 r 70 mld zł. Cała ta kwota pozostała u polskich przedsiębiorców. Spotkania sektora MICE, za które odpowiadają firmy eventowe, wyceniane są w raporcie Poland’s Events Impact 2019 na 35 mld zł. Brak pomocy szacowanej pomiędzy 400-800 mln zł może więc znacząco wpłynąć na wysokość obrotów generowanych do PKB w przyszłości.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA