REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Szkolenia, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Coaching - tani sposób na szkolenie pracowników

Obecnie w wielu przedsiębiorstwach dostrzega się wartość coachingu jako jednego z najskuteczniejszych i najtańszych sposobów rozwijania pracowników.

Zawód coach

Podobnie jak to jest ze wszystkimi zawodami, ludzie pragną zająć się coachingiem z wielu różnych powodów. Najczęściej wymieniane to poczucie samorealizacji i możliwość pomagania innym.

Co się składa na popularność coachingu?

Od kilku lat obserwujemy znaczący wzrost popularności coachingu. Bez względu na to, jak opiszemy to zjawisko mamy do czynienia z prawdziwym boomem.

Menedżer sprzedaży w roli Coacha

Wiatru nie widać, widać tylko jego efekty. Ta wielka siła może być destruktywna jak zmiatające wszystko z powierzchni ziemi tornada. Może też być wielce pomocna w realizacji pragnień i dążeń wypełniając żagle łodzi i okrętów. Pompatyczne? Może, ale łatwiej dzięki temu zobaczyć jak ważne jest odpowiednie wykorzystanie możliwości wywierania wpływu przez menedżera na swój zespół.

REKLAMA

W procesie zmian potrzebne jest wsparcie

Celem coacha nie jest podjęcie decyzji za klienta, coach nie jest ekspertem w każdej dziedzinie, nie jest wyrocznią. Jednym z zadań coacha jest wspomaganie klienta w przejściu z jednego etapu życia do drugiego.

Zalety e-nauki

Kraje zachodnie, które już dawno wykorzystują zaawansowane technologie doceniły także zalety e-learningu. Jakie są właściwie pozytywne strony nauczania na odległość?

E-learning wciąż jest nowością

Polska musiała pokonać bardzo długi i szeroko zakrojony cykl przemian technicznych i merytorycznych, aby móc zrównać się poziomem z technologicznie zaawansowanym Zachodem. Dlatego nauczanie na odległość jest nowością na rynku usług edukacyjnych.

E-learning - nowy wymiar edukacji?

E-learning to wspomaganie procesów edukacyjnych wszelkiego typu urządzeniami elektronicznymi oraz technologiami informatycznymi i komunikacyjnymi. Jest to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi technologii informacyjnej.

REKLAMA

„Zmysłowy” odbiór szkolenia

Zmysły – węch, wzrok, smak, słuch, dotyk – pozwalają na pełniejszy odbiór rzeczywistości. Warto tą wiedzę umiejętnie wykorzystać podczas przeprowadzania szkolenia.

Określ swoje oczekiwania wobec uczestników

Praca z dorosłymi jest specyficzna – istnieje ryzyko, że na to, co im się nie spodoba, zareagują agresją wymierzoną w prowadzącego. Określenie oczekiwań, celów, formuły szkolenia pozwoli na uniknięcie takich nieprzyjemnych sytuacji.

Wzbudzenie zainteresowania – cierpliwie, ale skutecznie

Zainteresowanie uczestników szkolenia tematem jest jednym z głównych zadań prowadzącego. Jednak w tej kwestii niezbędna jest cierpliwość oraz sukcesywne, spokojne dążenie do celu.

Aby szkolenie było udane…

Metod na udane szkolenie jest wiele i to prowadzący ostatecznie decyduje jak zyskać przychylność słuchaczy. Jednak logika wypowiedzi i unikanie monotonii to żelazne zasady każdego udanego wystąpienia.

Odpowiednia atmosfera – czyli jaka?

Dorośli są co do zasady bardziej sceptyczni i krytyczni niż dzieci. Stworzenie odpowiedniej atmosfery podczas szkolenia pomoże stworzyć partnerską relację między prowadzącym a uczestnikami, a także zachęci ich do aktywnego udziału w zajęciach.

Na czym polega zarządzanie strategiczne?

Zarządzanie przedsiębiorstwem jest jednym z kluczowych składników świadomych działań zwiększających szansę na odniesienie sukcesu w procesie prowadzenia działalności gospodarczej.

Co kryje się za słowem e-learning?

W dobie coraz dynamiczniej rozwijającego się społeczeństwa i popularnego trendu dążącego do poprawy stanu naszej planety zmuszeni jesteśmy do poszukiwania nowych dróg kształcenia. Jedną z możliwości są rozwiązania, które proponuje nam e-learning.

Komunikacja międzyludzka – warsztaty w praktyce

W XXI wieku komunikacja międzyludzka wychodzi poza wszelkie ograniczenia, nie zatrzymuje się jedynie na poziomie werbalnym. Jednak czy postęp techniczny, dzięki któremu mamy coraz większe możliwości do podtrzymywania kontaktów uczy nas także umiejętności słuchania i empatii?

Szkolenia językowe - jak rozsądnie wykorzystać pieniądze?

Szkolenia a zwłaszcza szkolenia językowe finansowane przynajmniej częściowo z budżetu firmy są wypadkową dwóch sił: potrzeb i możliwości (zwłaszcza finansowych) firm. W idealnej sytuacji każdemu pracownikowi możemy zapewnić taki zakres i sposób szkoleń oraz pakietów motywacyjnych, jaki tylko sobie zamarzy.

Czym jest wizja firmy?

Każda występują w obrocie firma posiada wyobrażenie o jej funkcjonowaniu w bliższej i dalszej przyszłości. Obraz ten określany jest mianem wizji firmy.

Coaching drogą do celu

Moc coachingu polega na skutecznym osiąganiu celów. Dział personalny wdrażając kulturę coachingową, powinien odnosić się do celów strategicznych firmy, powiązać kolejne etapy działań coachingowych z wypływającymi z nich celami działów, kadry zarządzającej, menedżerów liniowych.

Dlaczego warto badać potrzeby szkoleniowe?

Badanie potrzeb - pracowników i pracodawcy - jest kluczem do dobrania odpowiedniej tematyki i modelu szkolenia. Warto zatem zwrócić na to uwagę – tak, by przyniosło ono oczekiwane efekty.

Ustalanie zasad współpracy przy projekcie

Klarowne zasady współpracy zawsze ułatwiają relacje w kontaktach służbowych. To samo dotyczy kwestii projektów szkoleniowych. Kilka prostych ustaleń znacznie usprawnią pracę oraz pozwolą na wyciągnięcie odpowiednich konsekwencji w razie zaniedbania obowiązków jednej ze stron.

Cele i etapy tworzenia projektu szkoleniowego

Szkolenia, które zyskują coraz większą, mogą mieć wydźwięk typowo informacyjno – edukacyjny lub uczą tzw. umiejętności miękkich. Przyjrzyjmy się podstawowym celom, cechom oraz etapom tworzenia udanego projektu szkoleniowego.

Nowoczesne zarządzanie

Słowo renesans znają wszyscy. Wiedzę na temat tego okresu kultury europejskiej czerpiemy z podręczników, z podróży, zainteresowań…

Niepokój obniża efektywność pracy

W walce ze stresem przydaje się nie tylko usuwanie trudności, które wywołują lek. Pomocne jest także głębsze spojrzenie na wpływ niepokoju na wyniki Twojej pracy.

Walka z lękiem - wskazówki treningowe

Nie od dziś wiadomo, że pracując w stresie stajemy się mniej wydajni jesteśmy narażeniu na nerwice i depresje. Są jednak sposoby, które pomagają przeciwstawić się trudnym sytuacjom.

Projektowanie, jako model rozwiązywania sporów

Projektowanie – czyli planowanie, wypracowanie czegoś zupełnie nowego. Stosując ten model rozwiązywania konfliktów gwarantujemy przeciwnikom innowacyjne podejście do przyczyn konfliktu i oferujemy wspólną pracę nad końcowym efektem.

Znalezienie źródła konfliktu nie zawsze przyspiesza rozwiązanie sporu

W sytuacjach konfliktowych i stresowych naturalną reakcją jest szukanie przyczyn i próby ich likwidacji. Okazuje się jednak, że takie rozwiązywanie problemów tylko pozornie jest najszybszą i najprostszą drogą.

Konflikt - idziemy na wojnę

Podejście do konfliktu jak do wojennej bitwy może wzniecić motywację i chęć „wygranej”. Jednak czy na pewno zawsze warto stawiać sprawę „na ostrzu noża”?

Pułapki negocjacji

Negocjacje są powszechnie uważane za bardzo dobry sposób rozwiązywania problemów. Jednak czasami przeradzają się w spór, w którym żadna strona nie chce ustąpić, a negocjator pełni jedynie rolę posłannika. Jak poradzić sobie z taką sytuacją?

Czy pracujesz pod wpływem stresu? - test

Zaprezentowane poniżej ćwiczenie zostało stworzone w celu wyselekcjonowania sytuacji, w których ogarniają nas lęk, strach i niepokój związane z pracą zawodową. Dzięki odpowiedziom na zawarte tu pytania możliwe stanie się zidentyfikowanie tych głównych obszarów, w których lęk, strach i niepokój wpływają na nas najbardziej.

Szef sprzedaży w roli mediatora

Dla zapewnienia sprawnej komunikacji w firmie, szef sprzedaży musi często pełnić rolę pośrednika pomiędzy zarządem a swoimi podwładnymi. Z jednej strony musi realizować polecenia zarządu, z drugiej chronić swoich pracowników. Nie zawsze jest to łatwe.

Presja planu sprzedaży

Dyrektor handlowy często odpowiada za plan sprzedaży, którego nie jest autorem. Mimo możliwości przekazywania swoich sugestii, czy też przekonywania do najlepszych rozwiązań, jego wpływ na założenia budżetowe jest ograniczony. Zazwyczaj po narzuceniu nowego obowiązującego planu sprzedaży, szefowi nie pozostaje nic innego, jak jego akceptacja.

Dlaczego warto inwestować w szkolenia pracowników?

Dzisiejszy rynek inwestycyjny, jak również rynek pracy wymaga od osób z poszczególnych branż ciągłego podnoszenia kwalifikacji i „bycia na bieżąco” z nowinkami.

Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej

W procesie rekrutacji czynny udział biorą obydwie zainteresowane strony. Pracodawca, który chce poznać kompetencje kandydata i potencjalny pracownik, który musi odnaleźć się w nowej dla niego sytuacji. To od wypowiedzi i autoprezentacji zależy dalsza przyszłość zawodowa kandydata.

Właściwe kierowanie zespołem

Menadżer w swojej pracy powinien stosować twórcze i świadome kierowanie, które dotyczyłoby własnych zachowań oraz pracy kierowanego przez niego zespołu.

Od emocji do motywacji

Zastanawiam się czasem, co tak naprawdę jest zasadniczym impulsem do działania. Na pewno uczucia, emocje. Ale jak od emocji dojść do motywacji?

Potencjał firmy tkwi w jej zespole

Skuteczne zarządzanie zespołem przekłada się nie tylko na sprawne funkcjonowanie firmy, ale i na jakość towarów czy świadczonych usług oferowanych klientom firmy.

Procesy poznawcze w pracy menedżera

Poziomy logiczne dotyczą między innymi procesów poznawczych. Tymi właśnie chcę się tu zająć mając na myśli rozwijanie samoświadomości jako narzędzia pracy menedżera.

Stres w pracy a koncepcje zarządzania ludźmi

Przyglądam się koncepcjom zarządzania ludźmi i zastanawiam się nad nimi. Komu służą? Jak motywują i czy pomagają w zarządzaniu stresem?

„Zarządzanie” konfliktami

Konflikty w środowisku pracy są nieuniknione, a z założenia są chwilowe i konieczne do „oczyszczenia atmosfery”. Jednak zdarza się, że przekładają się one na sposób i wyniki pracy.

Podstawowe etapy budowania zespołu

Dobry szef, czy menedżer powinien znać możliwości i słabości swojego zespołu oraz metody na stworzenie zgranej grupy. Taka wiedza pozwala na lepsze koordynowanie pracownikami, a także na skuteczne porozumiewanie się z nimi podczas ich konfliktów.

Delegowanie zadań - czyli jak przydzielać nowe obowiązki

Nierzadko w pracy nad skomplikowanym i długim projektem okazuje się, że początkowy podział obowiązków się nie sprawdza. Może się też zdarzyć, że pojawiły się nowe zadania, których nie sposób było przewidzieć wcześniej. W takich sytuacjach warto poprosić o pomoc współpracowników.

Atmosfera w pracy - działanie we wspólnym celu

Relacje między pracownikami oraz między pracownikami, a ich bezpośrednim przełożonym są niezwykle ważne. Dobra, przyjazna atmosfera motywuje grupę, a jasno postawiony cel jednoczy ją i zachęca do dalszych działań.

Sztuka dobrej nagrody

Nagrody odgrywają istotną rolę przy wzmocnieniu motywacji w zespole. Tak nagradzanie pochwałą powinno mieć publiczny charakter, im więcej osób o nagrodzie usłyszy tym lepiej.

Jak zadbać o najlepszych pracowników?

Rynek pracy ciągle się rozwija. Ten rozwój nie hamuje nawet kryzys, gdyż właśnie spowolnienie gospodarcze motywuje pracowników, którzy podnoszą swoje kwalifikacje. A to z kolei daje im większe szanse na znalezienie innej pracy. Więc warto jest się zastanowić, co można zrobić, aby nie stracić tych najlepszych.

Rotacji zespołu można zapobiec

Bez wykwalifikowanej kadry nie poradzi sobie nawet najbardziej doświadczony kierownik w branży. Jak zatem pozyskać i zatrzymać dobrych specjalistów, by nie zwabiła ich konkurencja.

Kiedy warto wprowadzić motywację pozafinansową?

Motywacja pozafinansowa to zachęty inne niż ekonomiczne. Obecnie pracodawcy chętnie stosują ten rodzaj motywacji, ponieważ daję on wymierne rezultaty nie nadwyrężając budżetu firmy.

Motywacja zespołu, czyli pieniądze to nie wszystko

Kierując zespołem menedżer powinien pamiętać o właściwym motywowaniu swoich podwładnych. Skuteczność pracy jest w dużej mierze zależna od tego, w jaki sposób kierownik zachęca pracowników do realizacji zadań.

Konsekwencja główna zaleta menedżera

Sprawność w działaniach managerskich jest z pewnością funkcją czasu i nabieranych doświadczeń. Zestaw wartości, jakie wyznaje pozostaje jednak elementem wyróżniającym go spośród innych.

Jak pogodzić podróż służbową z innymi obowiązkami?

Podróż służbowa to nie tylko milsza i atrakcyjniejsza część wykonywania swoich obowiązków. Okazuje się, że naprawdę trudno jest pogodzić podróż z innymi obowiązkami, tak by po powrocie nie zostawać „po godzinach” by nadrobić zaległości…

REKLAMA