REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawa konsumenta, Reklama

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów

Dzięki promocji firmy w Internecie skutecznie zwiększyć można świadomość marki. Oto interesujące trendy w marketingu internetowym, na które warto zwrócić uwagę estymując budżet na promocję w 2018 roku.

Jak wypromować sklep internetowy? Sprawdź skuteczne sposoby

Poniżej kilka skutecznych rozwiązań, które warto zastosować w przypadku prowadzenia e-sklepu. Niektóre z nich można wdrożyć samodzielnie, inne wymagają wsparcia specjalistów. Jedno jest pewne – aby zwiększyć ruch na naszej stronie, który będzie generował sprzedaż, postawmy na kilka źródeł dotarcia do odbiorcy. Oto, co rekomendujemy.

Większa ochrona klientów zawierających umowy ubezpieczenia od 2018 roku

Przed zawarciem umowy ubezpieczenia, sprzedawca ubezpieczeń ma określić – na podstawie uzyskanych od klienta informacji – jego wymagania i potrzeby oraz podać mu w zrozumiałej formie obiektywne informacje o produkcie ubezpieczeniowym - tak wynika z projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Ustawa ma obowiązywać od 2018 roku.

Jak wypromować lokalny biznes?

Od wielu lat w Polsce panuje moda na lokalne biznesy. Porzucamy sieciówki na rzecz lokalnych kawiarni, restauracji, sklepów i punktów usługowych. Popularność takich miejsc po części budują ich klienci, polecając je sobie wzajemnie. Jednak w głównej mierze sukces wynika z dobrze zbudowanego wizerunku i odpowiedniej promocji firmy na długo przed otwarciem.

REKLAMA

Nowe zasady rozstrzygania sporów z konsumentami od 2017 roku

Od 10 stycznia 2017 roku obowiązywać zacznie ustawa o pozasądowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich, która ma na celu uproszczenie i przyśpieszenie rozstrzygania sporów konsumentów ze sprzedawcami także na drodze polubownej. Sprzedawca m.in. będzie musiał poinformować konsumentów o możliwości polubownego i pozasądowego rozstrzygnięcia sporu. Mediacje między konsumentami a sprzedawcami będą prowadzić specjalne organy przy UOKiK.

Pozasądowe rozwiązywanie problemów konsumenckich – aspekty prawne i praktyczne

W dniu 1 lutego 2017 r. w Centrum Konferencyjnym Golden Floor w Warszawie odbędzie się szkolenie „Pozasądowe rozwiązywanie problemów konsumenckich – aspekty prawne i praktyczne” organizowany przez MM Conferences S.A. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Dochodzenie wierzytelności od zagranicznych dłużników

Rząd przyjął projekt ustawy, która ułatwi dochodzenie roszczeń pochodzących od zagranicznych dłużników.

Polacy liderami w blokowaniu reklam

Niemal co druga reklama w polskim Internecie została zablokowana przez użytkownika – wynika z raportu OnAudience (Cloud Technologies), który przeprowadzono w sierpniu 2016 roku.

REKLAMA

Wzrost budżetów reklamowych na kanały cyfrowe

W 2016 i 2017 r. w skali globalnej wzrośnie udział nakładów na reklamy w przestrzeni cyfrowej w całkowitych wydatkach na reklamy w mediach. Najszybciej udział ten będzie rósł w regionie Azji i Pacyfiku - prognozuje firma eMarketer.

Google podwyższy jakość reklam

The Coalition for Better Ads to nowa organizacja, która ma pilnować wysokich standardów reklam publikowanych w internecie. Powstała z inicjatywy Google, a partnerami projektu są wydawcy i reklamodawcy, m.in. Procter & Gamble, Unilever i „The Washington Post”.

Na czym polega upadłość konsumencka?

Upadłość konsumencka jest postępowaniem sądowym skierowanym do konsumentów, którzy stali się niewypłacalni. Konsument może zostać całkowicie zwolniony z długów, pod pewnymi warunkami.

Brak możliwości zwrotu - umowy, od których konsument nie może odstąpić bez podania przyczyny

Ustawa o prawach konsumenta określa rodzaje umów, od których Konsument nie może odstąpić. W porównaniu z poprzednim ustawodawstwem lista wyjątków została prawie o połowę wydłużona, jednocześnie zwiększyła się też ilość obowiązków po stronie przedsiębiorców, szczególnie obowiązków informacyjnych. Przy opisie wyjątków od prawa odstąpienia od umowy już na wstępie należy podkreślić, że prawo to z definicji nie dotyczy przedsiębiorców.

7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

Twoja strona zawiera znakomite treści. Posiadasz świetne zdjęcia, a design wygląda profesjonalnie. Dzięki inicjatywom marketingowym udaje Ci się na nią przyciągnąć sporo użytkowników. Dlaczego więc tylko niewielki odsetek z nich staje się ostatecznie klientami?

Język korzyści, czyli zwroty ułatwiające sprzedaż

Język korzyści jest bardzo ważną techniką w komunikacji z konsumentem, bowiem ułatwia sprzedaż oraz pozwala budować pozytywne relacje z klientami. Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej.

Sejm przyjął ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów przewiduje więcej uprawnień UOKiK, tak by chronić konsumentów usług finansowych. Przedsiębiorca stosujący niedozwolone klauzule będzie miał możliwość uniknięcia kary, jeżeli sam zobowiąże się do zmiany praktyk. Ustawa została uchwalona przez Sejm.

Nowy standard drukowania (nie tylko) w biurze!

Drukarka, którą sterujemy nawet za pomocą smartfona? Lekka i bezprzewodowa, więc możemy zabierać ją ze sobą do archiwum, sali konferencyjnej czy „podzielić się” z koleżankami z pokoju obok? Taka, która „podpowie” szablon etykiety, naklejki czy identyfikatora, pozwoli na jego personalizację (logo, zdjęcie), a potem szybko wydrukuje dowolną ilość? Poznajmy nowy Leitz Icon!

UOKiK przeprowadzi kontrole w firmach w 2016 r.

Na początku 2016 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma przeprowadzić kontrole w związku ze zmianą ustawy o prawach konsumenta i zmian w kodeksie cywilnym. UOKiK sprawdzi jak w praktyce wygląda stosowanie nowych przepisów przez przedsiębiorców. W razie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Urząd może nałożyć karę do 10 proc. obrotu.

Przedsiębiorcy mają problem z nowym prawem konsumenckim

Przedsiębiorcy mają problemy z dostosowaniem się do nowych przepisów prawa konsumenckiego. Jednym z celów nowelizacji było wprowadzenie ograniczeń dla telemarketerów, bowiem klient musi wyrazić zgodę na przedstawienie mu oferty handlowej telefonicznie. Przedsiębiorca kontaktujący się z konsumentem w celach sprzedażowych musi udowodnić, że uzyskał taką zgodę. Często przedsiębiorcy nie stosują się do nowego prawa.

Media społecznościowe pomagają budować wizerunek firmy

Firmy coraz chętniej korzystają z mediów społecznościowych w celu promocji swojej firmy. Dzięki takiej formie promocji można obserwować reakcje klientów, słuchać ich opinii i natychmiastowo odpowiadać na ich komentarze.

Zmiana praktyk firm wypożyczających samochody

Wypożyczalnie samochodów zobowiązały się do dostosowania swoich obecnych praktyk do wymogów unijnych, zgodnie z którymi konsument otrzyma czytelniejsze warunki umów, zasad tankowania, przejrzystszą informację o wszystkich obowiązkowych opłatach i dodatkowych kosztach, a także mają być wprowadzone bardziej sprawiedliwe procedury w przypadku uszkodzeń samochodu.

Najważniejsze zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów

Rząd przyjął nowelizację ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, której głównym celem ma być szybsze eliminowanie niekorzystnych praktyk dla konsumentów oraz usprawnienie kontroli klauzul niedozwolonych.

Pay Per Click – o czym warto pamiętać przed rozpoczęciem kampanii?

Model Pay Per Click jest w swoich założeniach banalnie prosty. Reklamodawca decyduje się na reklamę w wyznaczonym miejscu, jednak nie płaci za samo jej umieszczenie, a dopiero wtedy, kiedy potencjalny klient na nią kliknie. Dzięki temu znacznie łatwiej dokładnie rozplanować kampanię i śledzić rezultaty, jakie przynosi, a przedsiębiorcy nie płacą za coś, co kompletnie nie przynosi zysków. Ta forma promocji jest możliwa do zrealizowania jedynie w przypadku Internetu, dlatego wraz ze wzrostem popularności tego medium, sama nabierała znaczenia.

Sankcje za stosowanie reklamy wprowadzającej w błąd

Reklama wprowadzająca w błąd jest jednym z przejawów nieuczciwej reklamy obok reklamy sprzecznej z przepisami prawa czy dobrymi obyczajami i innych. Taka reklama nie tylko zakłóca stosunki rynkowe pomiędzy konkurującymi przedsiębiorcami, ale też uniemożliwia bądź znacznie utrudnia odbiorcom reklamy podjęcie rzeczowej decyzji co do zakupu produktu lub usługi.

Jak zbadać skuteczność content marketingu? – Poradnik

Mówiąc wprost – jeśli nie mierzysz wyników osiąganych z przeprowadzanych kampanii, nie zajmujesz się marketingiem. Produkowanie artykułów blogowych i infografik bez wcześniej wyznaczonych celów biznesowych nie ma większego sensu. Twoja praca jako marketera i twórcy treści polega na pokazaniu szefowi uzyskanych dochodów – nie ruchu na stronie, nie linków, tylko twardej gotówki. W tym artykule dowiesz się, jak zacząć efektywnie mierzyć wysiłki związane z marketingiem treści.

Karta Ochrony Praw Konsumenta nie istnieje

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed firmami, które oferują przedsiębiorcom tzw. Karty Ochrony Praw Konsumenta.

Jak reklamować szkołę językową w internecie, by precyzyjnie trafiać do grup docelowych?

Jak skutecznie reklamować szkołę językową w internecie? Dlaczego przy planowaniu kampanii online warto zwracać uwagę na trendy sezonowe? Jakie znaczenie dla skuteczności reklamy w wyszukiwarce ma położenie geograficzne szkoły? Mieszkańcy których województw i miast wyrażają największe zainteresowanie ofertę szkoleniową? W końcu - co determinuje koszty i efekty takiej kampanii?

Polski a europejski konsument - gwarancja i reklamacja

Czy polski konsument rożni się od tego zagranicznego swoimi prawami w obszarze gwarancji i reklamacji? Informacje na ten temat można znaleźć w raporcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) „Warranty are they worth money?”.

Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu

Marketing zmienił się bardziej w ciągu ostatnich pięciu lat niż w ciągu ostatnich pięćdziesięciu. Wszystko wskazuje na to, że w ciągu kolejnych lat zaobserwujemy jeszcze więcej przemian. Nowe metody komunikacji, narzędzia marketingowe i zachowania konsumentów należą do głównych wyzwań, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć, a adaptacja do nowych warunków wydaje się być jedynym ratunkiem dla specjalistów ds. marketingu.

Klienci firm pożyczkowych bardziej chronieni

Projekt przepisów zwiększających poziom ochrony konsumentów korzystających z pożyczek od tzw. chwilówek zakłada wyeliminowanie pobierania nadmiernych opłat związanych z udzieleniem i obsługą pożyczek oraz zapobieganie wpadaniu przez klientów w spiralę zadłużenia.

Paragon nie jest niezbędny do reklamacji - decyzja UOKiK

Prawo konsumenta do reklamacji nie może być w żaden sposób ograniczane. Według UOKiK paragon jest jednym z wielu możliwych dowodów zakupu, jaki konsument może przedstawić sprzedawcy zgłaszając reklamację.

Opłaty za usługę Halo Granie niekorzystne dla klientów

Decyzją UOKiK, usługa Halo Granie dla osób posiadających karty pre-paid ma zostać wyłączona po bezpłatnym okresie, chyba że klient będzie chciał z niej korzystać odpłatnie. Dzięki temu praktyka polegająca na automatycznym przekształceniu po 30 dniach usługi bezpłatnej w płatną - zostanie wyeliminowana.

Odpowiedzialność przedsiębiorcy za wady fizyczne po 25 grudnia 2014 r.

Przedsiębiorca odpowiada za wady fizyczne rzeczy sprzedanej. Od dnia 25 grudnia 2014r. wada fizyczna rzeczy doczekała się definicji legalnej zamieszczonej w Kodeksie cywilnym.

Nowe prawa konsumenta – poradnik

Pod koniec ubiegłego roku, w związku z ostatnimi regulacjami unijnymi, zaczęła w Polsce obowiązywać nowa ustawa o prawach konsumenta. Aktualne zasady wprowadzają szereg udogodnień dla klientów robiących zakupy przez Internet. Warto się z nimi zapoznać, aby w każdej sytuacji być świadomym przysługujących nam praw.

Reklama online w branży budowlanej 2015 - ile kosztuje?

Mimo stopniowego ożywienia na rynku budowlanym, ceny materiałów nadal pozostają na rekordowo niskim poziomie. Mniejsze zyski mogłyby stanowić motor napędowy do podwyżek, jednak duża konkurencyjność branży utrudnia zwiększanie rentowności tą drogą. Blink.pl przeprowadził badanie pokazujące jak w wyeksponowaniu oferty może pomóc reklama online – jak przedstawiają się szacunkowe koszty oraz przewidywane efekty takiej kampanii?

Jak złożyć wniosek o upadłość konsumencką na nowych zasadach?

Nowe przepisy o upadłości konsumenckiej poluzowały zasady ogłaszania upadłości konsumenckiej. Uproszczono i zmniejszono koszty składania wniosków o upadłość - mówi adwokat Michał Hajduk, który radzi też, o czym należy pamiętać przy składaniu takiego wniosku.

Planujesz zimowy wypoczynek? - sprawdź co powinieneś wiedzieć

Planując zimowy wyjazd, musimy mieć na względzie, że choć z prawnego z punktu widzenia nie różni się on specjalnie od wakacyjnego letniego wyjazdu, to faktycznie jego organizacja wymaga dużo więcej uwagi. Jak zaplanować zimowy wyjazd?

Reklama e-papierosów będzie zakazana

Projekt zakazujący reklamy e-papierosów jest na ostatecznym etapie przygotowań legislacyjnych w resorcie zdrowia i w I kwartale 2015 r. powinien trafić do konsultacji społecznych - powiedział w czwartek w Sejmie wiceminister zdrowia Igor Radziewicz-Winnicki.

Wysokie kary za rozsyłanie spamu

Konsument będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość, będzie mu też łatwiej zwrócić towar zakupiony online. To główne zmiany, które na mocy ustawy o prawach konsumenta wejdą w życie 25 grudnia. Nowe przepisy zakazują również wysyłania reklamowych e-maili i telemarketingu osobom, które nie wyraziły na to zgody, co powinno ucieszyć konsumentów.

Jakie zmiany dla przedsiębiorców wprowadza nowe prawo ochrony konsumentów?

25 grudnia br., wchodzi w życie Ustawa o prawach konsumenta, co oznacza wiele nowych obowiązków dla przedsiębiorców i większą ochronę praw konsumentów. Jakie zmiany dla przedsiębiorców wprowadza nowe prawo ochrony konsumentów?

Konsekwencje dla przedsiębiorców wprowadzenia zmian w prawach konsumenta

Już 25 grudnia 2014 r. wejdzie w życie ustawa o prawach konsumenta, której celem jest zwiększenie ochrony osób prywatnych zawieranych z przedsiębiorcami, w szczególności poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość. Nowe przepisy będą jednak mniej korzystne dla małych przedsiębiorców.

Zmiany w ubezpieczeniach inwestycyjnych

Projekt ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej wprowadzi udogodnienia dla konsumentów. Ubezpieczyciel w pierwszej kolejności będzie zobowiązany sprawdzić potrzeby swojego klienta oraz jego sytuację finansową. Dzięki temu ubezpieczenia inwestycyjne będą mniej ryzykowne.

Zmiana regulaminu akcji promocyjnej o charakterze nieciągłym

Prawidłowe przeprowadzenie akcji promocyjnej – o charakterze nieciągłym bądź ciągłym, wiąże się w pierwszej kolejności ze sporządzeniem regulaminu promocji. Obowiązek sporządzenia regulaminu nie wynika jednakże bezpośrednio z przepisów prawa. Czy można zmienić regulamin w czasie trwania promocji o charakterze nieciągłym?

UOKiK przygotował specjalny portal dla konsumentów i przedsiębiorców

UOKiK przygotował specjalny portal, który ma pomóc sprzedawcom internetowym przygotować się do zmian, jakie niesie ustawa konsumencka wchodząca w życie 25 grudnia. Dzięki ujednoliceniu przepisów w całej UE firmom ma być łatwiej działać na rynkach zagranicznych.

Nowe prawo ochrony konsumenta a rozwoju e-commerce

Coraz więcej przedsiębiorców sięga po e-commerce jako kanał dotarcia do klientów. Powinni zatem wiedzieć, że koniec roku przyniesie internetowym sprzedawcom duże zmiany. Jeśli nie dostosują się w porę do nowych przepisów, będą narażeni na ryzyko grzywny lub kary ze strony UOKiK. Muszą też liczyć się z możliwością utraty zaufania klientów, które w tej formie handlu jest towarem niezbędnym i wrażliwym.

Czy dostawca internetu odpowiada za jego jakość?

Twoje łącze internetowe działa wolno? Transfer danych jest znacznie wolniejszy, niż wynikałoby z wybranego planu taryfowego? Takie sytuacje się zdarzają i nie są wcale wyjątkowe. Koniecznie przeczytaj poniższy tekst, aby dowiedzieć się, co możesz z tym zrobić.

Nowe prawo konsumenckie i zmiany w e - sklepach

Pod koniec 2014 r. wejdzie w życie nowa ustawa o prawie konsumentów. Wprowadzi zmiany wzmacniające pozycję konsumentów, a przedsiębiorcom da możliwość rozwoju. Właściciele e – sklepów rozpoczęli już działania zmierzające do dostosowania swoich biznesów do nowych wymogów.

Zmiany w upadłości konsumenckiej w 2015 roku

23 września 2014 r. Prezydent RP podpisał zmianę wadliwych przepisów o upadłości konsumenckiej i polski konsument otrzymał łatwiejszy dostęp do procedury ogłoszenia upadłości w sytuacji nadmiernego zadłużenia. Będzie to nowa szansa dla osób, które popadły w kłopoty finansowe nie ze swojej winy. Nowy start dla wielu osób, także dla bohaterki naszego artykułu.

Szkolenie "Nowe prawo konsumenckie - konsekwencje prawne nowej ustawy o prawach konsumenta" - 25 września 2014 r.

Zapraszamy na szkolenie "Nowe prawo konsumenckie - konsekwencje prawne nowej ustawy o prawach konsumenta", które odbędzie się 25 września 2014 r. w Warszawie.

Co grozi za nieprawidłowe oznakowanie produktu?

Producenci zdają sobie sprawę z siły oznaczeń zamieszczonych na opakowaniach produktu. By podnieść sprzedaż, potrafią się czasem uciekać do nieuczciwych praktyk konsumenckich. Co im za to grozi?

Postępowanie mediacyjne w sprawach konsumenckich

Konsument, którego prawa zostały naruszone może dochodzić polubownego rozstrzygnięcia sporu z przedsiębiorcą przez sądem polubownym przy właściwych inspektorach Inspekcji Handlowej. Aby uniknąć drogi sądowej, można wszcząć postępowanie mediacyjne, które zrealizuje Izba Handlowa.

REKLAMA