REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szkolenie "Nowe prawo konsumenckie - konsekwencje prawne nowej ustawy o prawach konsumenta" - 25 września 2014 r.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Zapraszamy na szkolenie "Nowe prawo konsumenckie - konsekwencje prawne nowej ustawy o prawach konsumenta", które odbędzie się 25 września 2014 r. w Warszawie.

Nowa ustawa o prawach konsumenta, przyniesie ogromne zmiany w przepisach odnośnie obowiązków przedsiębiorcy względem konsumenta. Nowe prawo będzie odczuwalne dla przedsiębiorstw, zarówno tych zaangażowanych w sprzedaż tradycyjną, jak i sprzedających usługi i sprzęt on-line. Warto z wyprzedzeniem przygotować swoje przedsiębiorstwo na nadchodzące zmiany oraz w pełni zrozumieć ich konsekwencje.

REKLAMA

Jak należy się przygotować:

  • dostosować umowy i regulaminy do nowych przepisów
  • wprowadzić nowe reguły w handlu elektronicznym, w tym nowe wymagane prawem „przyciski”
  • wprowadzić kodeks dobrych praktyk oraz udostępnić go w sposób trwały
  • dopełnić obowiązku informacyjnego
  • skoordynować procesy reklamacyjne

Dlaczego warto wziąć udział:

  • poznaj konsekwencje nowego prawa konsumenckiego dla firm
  • przygotuj swoje przedsiębiorstwo na nowe obowiązki, które należy spełnić od czerwca 2014
  • przeanalizuj na praktycznych przykładach, jakie zmiany są niezbędne w Twojej firmie

Kto powinien wziąć udział:

Spotkanie skierowane jest przede wszystkim do kadry zarządzającej oraz osób zajmujących kierownicze stanowiska w departamentach:

  • Obsługi Reklamacji
  • Obsługi Klienta
  • Kontroli Jakości i Produkcji
  • Sprzedaży
  • Zakupów
  • Prawnych

W PROGRAMIE:

1.       KONSEKWENCJE PRAWNE NOWEJ USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA - WPROWADZENIE

  • Nowe definicje prawa konsumenckiego.
  • Treści cyfrowe jako nowy rodzaj dobra.
  • Wyłączenia spod zakresu ustawy.

2.       NOWE OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORCÓW W PROCESIE SPRZEDAŻY

  • Nowe rozszerzone obowiązki przedsiębiorcy w umowach z konsumentami. Konsekwencje ich niedopełnienia.
  • Obowiązek informacyjny.
  • Ustawowe prawo odstąpienia przez konsumenta od umowy.
  • Zgoda na płatność za świadczenia.
  • Wskazanie treści usług posprzedażowych, jeżeli są oferowane
  • Specyficzne obowiązki związane ze sprzedażą sprzętu teleinformatycznego lub oprogramowania.
  • Problematyka zawierania umów zakupowych sprzętu, wyposażenia, itd. Kwestia dowodowa, skuteczność zawarcia umowy, forma. Wykorzystanie profesjonalnych systemów EDI. Zakupy drogą elektroniczną.

3.       ZMIANY W SPRZEDAŻY ON-LINE

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Obowiązki informacyjne w umowach zawieranych na odległość.
  • Przedłużone prawo odstąpienia od umowy. Zmienione przesłanki uprawniające do odstąpienia. Nowe formy dla oświadczenia o odstąpieniu.
  • Nowe zasady płatności oraz zwrotu należności i kosztów w przypadku odstąpienia od umowy.
  • Nowe obowiązki informacyjne na stronach internetowych sprzedawcy i konsekwencje ich niedopełnienia.
  • Udostępnianie informacji na trwałym nośniku lub on-line.

4.       RĘKOJMIA – ZMIANY I NOWE PRZEPISY

  • Nowe zasady dotyczące rękojmi.
  • Uchylenie przepisów dotyczących niezgodności towaru z umową.

5.       GWARANCJA – NOWE UJĘCIE

  • Konsekwencje likwidacji gwarancji z ustawy o sprzedaży konsumenckiej.
  • Zmiana przepisów dotyczących roszczenia sprzedawcy odnośnie producenta, hurtownika itd. w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej.

WIĘCEJ INFORMACJI ORAZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY >>>

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA