REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szkolenie "Nowe prawo konsumenckie - konsekwencje prawne nowej ustawy o prawach konsumenta" - 25 września 2014 r.

REKLAMA

REKLAMA

Zapraszamy na szkolenie "Nowe prawo konsumenckie - konsekwencje prawne nowej ustawy o prawach konsumenta", które odbędzie się 25 września 2014 r. w Warszawie.

Nowa ustawa o prawach konsumenta, przyniesie ogromne zmiany w przepisach odnośnie obowiązków przedsiębiorcy względem konsumenta. Nowe prawo będzie odczuwalne dla przedsiębiorstw, zarówno tych zaangażowanych w sprzedaż tradycyjną, jak i sprzedających usługi i sprzęt on-line. Warto z wyprzedzeniem przygotować swoje przedsiębiorstwo na nadchodzące zmiany oraz w pełni zrozumieć ich konsekwencje.

REKLAMA

Jak należy się przygotować:

  • dostosować umowy i regulaminy do nowych przepisów
  • wprowadzić nowe reguły w handlu elektronicznym, w tym nowe wymagane prawem „przyciski”
  • wprowadzić kodeks dobrych praktyk oraz udostępnić go w sposób trwały
  • dopełnić obowiązku informacyjnego
  • skoordynować procesy reklamacyjne

Dlaczego warto wziąć udział:

  • poznaj konsekwencje nowego prawa konsumenckiego dla firm
  • przygotuj swoje przedsiębiorstwo na nowe obowiązki, które należy spełnić od czerwca 2014
  • przeanalizuj na praktycznych przykładach, jakie zmiany są niezbędne w Twojej firmie

Kto powinien wziąć udział:

Spotkanie skierowane jest przede wszystkim do kadry zarządzającej oraz osób zajmujących kierownicze stanowiska w departamentach:

  • Obsługi Reklamacji
  • Obsługi Klienta
  • Kontroli Jakości i Produkcji
  • Sprzedaży
  • Zakupów
  • Prawnych

W PROGRAMIE:

1.       KONSEKWENCJE PRAWNE NOWEJ USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA - WPROWADZENIE

  • Nowe definicje prawa konsumenckiego.
  • Treści cyfrowe jako nowy rodzaj dobra.
  • Wyłączenia spod zakresu ustawy.

2.       NOWE OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORCÓW W PROCESIE SPRZEDAŻY

  • Nowe rozszerzone obowiązki przedsiębiorcy w umowach z konsumentami. Konsekwencje ich niedopełnienia.
  • Obowiązek informacyjny.
  • Ustawowe prawo odstąpienia przez konsumenta od umowy.
  • Zgoda na płatność za świadczenia.
  • Wskazanie treści usług posprzedażowych, jeżeli są oferowane
  • Specyficzne obowiązki związane ze sprzedażą sprzętu teleinformatycznego lub oprogramowania.
  • Problematyka zawierania umów zakupowych sprzętu, wyposażenia, itd. Kwestia dowodowa, skuteczność zawarcia umowy, forma. Wykorzystanie profesjonalnych systemów EDI. Zakupy drogą elektroniczną.

3.       ZMIANY W SPRZEDAŻY ON-LINE

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Obowiązki informacyjne w umowach zawieranych na odległość.
  • Przedłużone prawo odstąpienia od umowy. Zmienione przesłanki uprawniające do odstąpienia. Nowe formy dla oświadczenia o odstąpieniu.
  • Nowe zasady płatności oraz zwrotu należności i kosztów w przypadku odstąpienia od umowy.
  • Nowe obowiązki informacyjne na stronach internetowych sprzedawcy i konsekwencje ich niedopełnienia.
  • Udostępnianie informacji na trwałym nośniku lub on-line.

4.       RĘKOJMIA – ZMIANY I NOWE PRZEPISY

  • Nowe zasady dotyczące rękojmi.
  • Uchylenie przepisów dotyczących niezgodności towaru z umową.

5.       GWARANCJA – NOWE UJĘCIE

  • Konsekwencje likwidacji gwarancji z ustawy o sprzedaży konsumenckiej.
  • Zmiana przepisów dotyczących roszczenia sprzedawcy odnośnie producenta, hurtownika itd. w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej.

WIĘCEJ INFORMACJI ORAZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY >>>

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Skuteczne zarządzanie zespołem: relacje i współpraca

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, skuteczne zarządzanie zespołem jest kluczowym czynnikiem sukcesu każdej organizacji. Budowanie relacji, współpraca oraz efektywna komunikacja stanowią fundamenty, na których opiera się sprawne funkcjonowanie zespołu.

Wniosek o zwrot nadpłaty składki zdrowotnej warto złożyć do 3 czerwca 2024 r.

Przedsiębiorcy do 3 czerwca 2024 r. mają czas na złożenie wniosku o zwrot nadpłaty składki zdrowotnej. Co, jeśli przedsiębiorca nie złoży wniosku o zwrot nadpłaty?

Walka o przetrwanie. W ciągu dekady zniknie większość sklepów internetowych

Na rynku e-commerce, który jest niezwykle konkurencyjny, już w pierwszym roku działalności zanika 5% firm. Po upływie dziesięciu lat nadal funkcjonuje jedynie 37% z nich - informuje wtorkowe wydanie "Rzeczpospolitej".

Handel w dwie niedziele w każdym miesiącu - jest wniosek o odrzucenia projektu nowelizacji

Polska Izba Handlu wnioskuje o odrzucenie w całości poselskiego projektu przywracającego handel w 2 niedziele w miesiącu - wynika z opinii PIH złożonego w trakcie procesu legislacyjnego.

REKLAMA

Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

REKLAMA