Szkolenie "Nowe prawo konsumenckie - konsekwencje prawne nowej ustawy o prawach konsumenta" - 25 września 2014 r.
REKLAMA
REKLAMA
Nowa ustawa o prawach konsumenta, przyniesie ogromne zmiany w przepisach odnośnie obowiązków przedsiębiorcy względem konsumenta. Nowe prawo będzie odczuwalne dla przedsiębiorstw, zarówno tych zaangażowanych w sprzedaż tradycyjną, jak i sprzedających usługi i sprzęt on-line. Warto z wyprzedzeniem przygotować swoje przedsiębiorstwo na nadchodzące zmiany oraz w pełni zrozumieć ich konsekwencje.
REKLAMA
Jak należy się przygotować:
- dostosować umowy i regulaminy do nowych przepisów
- wprowadzić nowe reguły w handlu elektronicznym, w tym nowe wymagane prawem „przyciski”
- wprowadzić kodeks dobrych praktyk oraz udostępnić go w sposób trwały
- dopełnić obowiązku informacyjnego
- skoordynować procesy reklamacyjne
Dlaczego warto wziąć udział:
- poznaj konsekwencje nowego prawa konsumenckiego dla firm
- przygotuj swoje przedsiębiorstwo na nowe obowiązki, które należy spełnić od czerwca 2014
- przeanalizuj na praktycznych przykładach, jakie zmiany są niezbędne w Twojej firmie
Kto powinien wziąć udział:
Spotkanie skierowane jest przede wszystkim do kadry zarządzającej oraz osób zajmujących kierownicze stanowiska w departamentach:
- Obsługi Reklamacji
- Obsługi Klienta
- Kontroli Jakości i Produkcji
- Sprzedaży
- Zakupów
- Prawnych
W PROGRAMIE:
1. KONSEKWENCJE PRAWNE NOWEJ USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA - WPROWADZENIE
- Nowe definicje prawa konsumenckiego.
- Treści cyfrowe jako nowy rodzaj dobra.
- Wyłączenia spod zakresu ustawy.
2. NOWE OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORCÓW W PROCESIE SPRZEDAŻY
- Nowe rozszerzone obowiązki przedsiębiorcy w umowach z konsumentami. Konsekwencje ich niedopełnienia.
- Obowiązek informacyjny.
- Ustawowe prawo odstąpienia przez konsumenta od umowy.
- Zgoda na płatność za świadczenia.
- Wskazanie treści usług posprzedażowych, jeżeli są oferowane
- Specyficzne obowiązki związane ze sprzedażą sprzętu teleinformatycznego lub oprogramowania.
- Problematyka zawierania umów zakupowych sprzętu, wyposażenia, itd. Kwestia dowodowa, skuteczność zawarcia umowy, forma. Wykorzystanie profesjonalnych systemów EDI. Zakupy drogą elektroniczną.
3. ZMIANY W SPRZEDAŻY ON-LINE
- Obowiązki informacyjne w umowach zawieranych na odległość.
- Przedłużone prawo odstąpienia od umowy. Zmienione przesłanki uprawniające do odstąpienia. Nowe formy dla oświadczenia o odstąpieniu.
- Nowe zasady płatności oraz zwrotu należności i kosztów w przypadku odstąpienia od umowy.
- Nowe obowiązki informacyjne na stronach internetowych sprzedawcy i konsekwencje ich niedopełnienia.
- Udostępnianie informacji na trwałym nośniku lub on-line.
4. RĘKOJMIA – ZMIANY I NOWE PRZEPISY
- Nowe zasady dotyczące rękojmi.
- Uchylenie przepisów dotyczących niezgodności towaru z umową.
5. GWARANCJA – NOWE UJĘCIE
- Konsekwencje likwidacji gwarancji z ustawy o sprzedaży konsumenckiej.
- Zmiana przepisów dotyczących roszczenia sprzedawcy odnośnie producenta, hurtownika itd. w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej.
REKLAMA
REKLAMA