REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szkolenie "Nowe prawo konsumenckie - konsekwencje prawne nowej ustawy o prawach konsumenta" - 25 września 2014 r.

REKLAMA

REKLAMA

Zapraszamy na szkolenie "Nowe prawo konsumenckie - konsekwencje prawne nowej ustawy o prawach konsumenta", które odbędzie się 25 września 2014 r. w Warszawie.

Nowa ustawa o prawach konsumenta, przyniesie ogromne zmiany w przepisach odnośnie obowiązków przedsiębiorcy względem konsumenta. Nowe prawo będzie odczuwalne dla przedsiębiorstw, zarówno tych zaangażowanych w sprzedaż tradycyjną, jak i sprzedających usługi i sprzęt on-line. Warto z wyprzedzeniem przygotować swoje przedsiębiorstwo na nadchodzące zmiany oraz w pełni zrozumieć ich konsekwencje.

REKLAMA

Jak należy się przygotować:

  • dostosować umowy i regulaminy do nowych przepisów
  • wprowadzić nowe reguły w handlu elektronicznym, w tym nowe wymagane prawem „przyciski”
  • wprowadzić kodeks dobrych praktyk oraz udostępnić go w sposób trwały
  • dopełnić obowiązku informacyjnego
  • skoordynować procesy reklamacyjne

Dlaczego warto wziąć udział:

  • poznaj konsekwencje nowego prawa konsumenckiego dla firm
  • przygotuj swoje przedsiębiorstwo na nowe obowiązki, które należy spełnić od czerwca 2014
  • przeanalizuj na praktycznych przykładach, jakie zmiany są niezbędne w Twojej firmie

Kto powinien wziąć udział:

Spotkanie skierowane jest przede wszystkim do kadry zarządzającej oraz osób zajmujących kierownicze stanowiska w departamentach:

  • Obsługi Reklamacji
  • Obsługi Klienta
  • Kontroli Jakości i Produkcji
  • Sprzedaży
  • Zakupów
  • Prawnych

W PROGRAMIE:

1.       KONSEKWENCJE PRAWNE NOWEJ USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA - WPROWADZENIE

  • Nowe definicje prawa konsumenckiego.
  • Treści cyfrowe jako nowy rodzaj dobra.
  • Wyłączenia spod zakresu ustawy.

2.       NOWE OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORCÓW W PROCESIE SPRZEDAŻY

  • Nowe rozszerzone obowiązki przedsiębiorcy w umowach z konsumentami. Konsekwencje ich niedopełnienia.
  • Obowiązek informacyjny.
  • Ustawowe prawo odstąpienia przez konsumenta od umowy.
  • Zgoda na płatność za świadczenia.
  • Wskazanie treści usług posprzedażowych, jeżeli są oferowane
  • Specyficzne obowiązki związane ze sprzedażą sprzętu teleinformatycznego lub oprogramowania.
  • Problematyka zawierania umów zakupowych sprzętu, wyposażenia, itd. Kwestia dowodowa, skuteczność zawarcia umowy, forma. Wykorzystanie profesjonalnych systemów EDI. Zakupy drogą elektroniczną.

3.       ZMIANY W SPRZEDAŻY ON-LINE

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Obowiązki informacyjne w umowach zawieranych na odległość.
  • Przedłużone prawo odstąpienia od umowy. Zmienione przesłanki uprawniające do odstąpienia. Nowe formy dla oświadczenia o odstąpieniu.
  • Nowe zasady płatności oraz zwrotu należności i kosztów w przypadku odstąpienia od umowy.
  • Nowe obowiązki informacyjne na stronach internetowych sprzedawcy i konsekwencje ich niedopełnienia.
  • Udostępnianie informacji na trwałym nośniku lub on-line.

4.       RĘKOJMIA – ZMIANY I NOWE PRZEPISY

  • Nowe zasady dotyczące rękojmi.
  • Uchylenie przepisów dotyczących niezgodności towaru z umową.

5.       GWARANCJA – NOWE UJĘCIE

  • Konsekwencje likwidacji gwarancji z ustawy o sprzedaży konsumenckiej.
  • Zmiana przepisów dotyczących roszczenia sprzedawcy odnośnie producenta, hurtownika itd. w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej.

WIĘCEJ INFORMACJI ORAZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY >>>

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA