REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, Nieruchomości

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nie każdy, kto dużo pracuje - jest idealnym pracownikiem

Jak rozpoznać sytuację, kiedy z pracownika zmieniamy się w pracoholika? Dlaczego to nam nie służy i jak sobie z tym radzić?

Praca zdalna na stałe w Kodeksie Pracy? To możliwe

W czasach pandemii praca zdalna pozwoliła na utrzymanie działalności firm w wielu branżach. I choć początkowo podchodzono do tego modelu z lekka obawą, szybko okazało się, że jest on korzystny zarówno dla pracodawców jak i pracowników. Teraz jest szansa, że pojawi się w Kodeksie Pracy.

Jeszcze można składać wnioski o dodatek solidarnościowy

Wsparcie przysługuje osobom, które straciły pracę po 15 marca lub kiedy umowy na czas określony wygasły po tym terminie.

Delegujesz pracowników za granicę? Obowiązują już nowe unijne przepisy

Nowe zasady dotyczą delegowania pracowników do innych państw członkowskich. Firmy będą miały trudność z ustaleniem do jakich zasad mają się stosować, gdzie wysyłać dokumenty czy w jakim miejscu uzyskać informacje o lokalnych regulacjach dotyczących wymaganych warunków pracy.

REKLAMA

Jak rekrutować do pracy nie łamiąc RODO?

Przy rekrutacji pracowników np. w urzędach należy pamiętać, że można pozyskiwać tylko określone dane osobowe; nie ma obowiązku dostarczania np. zdjęcia, informacji o stanie cywilnym, czy toczących się postępowaniach karnych.

Stabilniej na rynku pracy. Lipiec porównywalny do czerwca

Przez 2 tygodnie lipca przybyło około 3 tysiące osób bezrobotnych. Wiele wskazuje na to, że ten miesiąc będzie podobny do minionego.

Hulajnogą, rowerem czy autobusem? Pomysły pracodawców na bezpieczny powrót do pracy

Pracodawcy – poza standardowymi środkami ochrony osobistej – proponują oryginalne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa pracowników, jak dojazdy do pracy hulajnogami. Czy to się sprawdzi?

Czy pracownik powinien wiedzieć o tym, że pracodawca otrzymał dofinansowanie do jego miejsca pracy?

Pracodawca nie ma obowiązku informowania pracowników o otrzymanej pomocy do ich wynagrodzeń w ramach Tarczy Antykryzysowej. Jednak lepiej poinformować o tym zespół, niż tłumaczyć się w trakcie kontroli PIP.

REKLAMA

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy jednak przedłużony - do 26 lipca

Mimo wcześniejszych zapowiedzi, że przesłużenia zasiłku nie będzie - o kolejne dwa tygodnie zostało wydłużone świadczenie opiekuńcze. Zasiłek przysługuje m.in. w razie niemożności zapewnienia opieki przez żłobek lub przedszkole z powodu COVID-19.

Praca zdalna wspiera branżę fashion

Pandemia koronawirusa wzmocniła branżę odzieżową. Zdecydowana większość firm spodziewa się, że popyt w sieci utrzyma się większy niż przed lockdown. To zasługa modelu pracy zdalnej.

Polak na urlopie ciągle w pracy

Rozpoczyna się sezon urlopowy i choć z urlopów korzystamy chętnie, to jednak część z nas wciąż myślami pozostaje w pracy. Aż 59% Polaków deklaruje, że jest w ciągłym kontakcie ze wszystkimi pracownikami lub przełożonym.

Ulga termomodernizacyjna 2020 nie dla wszystkich. Kto może z niej skorzystać?

Z ulgi termomodernizacyjnej mogą skorzystać właściciele domów jednorodzinnych. Składając PIT za 2019 r. odzyskać można nawet 53 tys. zł.i budynków mieszkalnych jednorodzinnych. Czy niewykorzystana kwota ulgi termomodernizacyjnej przepada?

Sprzedawcę pilnie zatrudnię. Rekordowe wzrosty obrotów w sprzedaży bezpośredniej

Od początku marca do końca maja branża sprzedaży bezpośredniej notuje sprzedaż średnio o 30 % wyższą niż w analogicznym okresie 2019 roku. Dla niektórych firm okres lockdownu okazał się najlepszy w historii i zanotowały nawet o 85% wyższą sprzedaż niż przed rokiem.

Stabilizacja na rynku pracy. Pracodawcy zatrudniają i tworzą nowe miejsca pracy

Tylko w czerwcu pracodawcy zgłosili do urzędów 91 tys. wakatów. To o ponad 20% więcej miejsc pracy niż w maju.

PIP wyjaśnia: telepraca czy praca zdalna?

W dobie pandemii COVID-19 praca zdalna stała się standardem. Należy jednak pamiętać, że telepraca nie oznacza tego samego, co praca zdalna.

Telepraca coraz bardziej popularna. Czym różni się od pracy zdalnej?

Na czym polega telepraca, kto może ją wykonywać, jaka jest jej specyfikacja? Koronawirus zmienił rynek pracy i ta forma zatrudnienia stała się dominującą wśród pracowników. Niechętni początkowo pracodawcy również przekonali się do takiego świadczenia pracy.

Jakie są obowiązki pracownika wykunującego prace w upale?

Podczas pracy w wysokich temperaturach na pracowniku spoczywają obowiązki, które musi wypełnić, aby praca była komfortowa i bezpieczna dla niego samego.

Praca w upale. Jakie obowiązki ma pracodawca?

Wysokie temperatury to konkretne obowiązki po stronie pracodawcy związane z zapewnieniem odpowiednich warunków do pracy.

Jak doprecyzowano przepisy o pracy zdalnej w czasie epidemii koronawirusa

Praca zdalna pracowników urzędów wywołuje wiele problemów praktycznych w zakresie form jej zlecania, ewidencji czasu pracy, użytego sprzętu czy form komunikacji. Przepisy tarczy antykryzysowej 4.0 doprecyzowują przepisy dotyczące warunków wykonywania pracy zdalnej, rozwiewając niektóre z tych wątpliwości.

Nie zwalniają, a nawet chcą zatrudniać

Pomimo pandemii koronawirusa zmniejszyła się liczba firm, które planują zwolnienia w najbliższym czasie. Pod koniec kwietnia - co czwarta firma z sektora MŚP wskazywała, że w najbliższych trzech miesiącach będzie musiała zmniejszyć zatrudnienie. Teraz tendencja się odwraca i firmy planują zatrudniać nowych pracowników.

Koronawirus zmienia rynek pracy. W których branżach pracownicy szukają nowego zajęcia?

Okazuje się, że nawet dwie trzecie polskich pracowników jest gotowych do przekwalifikowania się do zupełnie nowego zawodu. Przyczyna? Zmiana sytuacji na rynku pracy wywołana wybuchem pandemii koronawirusa. Kto dziś szuka zatrudnienia w innej branży i jakie zawody cieszą się największym zainteresowaniem wśród potencjalnych kandydatów?

Zwolnienie lekarskie od psychiatry - co musisz wiedzieć

Ile czasu maksymalnie może trwać zwolnienie lekarskie od psychiatry oraz jak jest płatne? Przedstawiamy najważniejsze informacje na temat regulacji prawnych dotyczących przebywania pracownika na zwolnieniu lekarskim ze względu na problemy psychiczne.

Jak wypełnić i złożyć wniosek o dofinansowanie wynagrodzeń z FGŚP

Przedsiębiorca, organizacja pozarządowa, a także podmiot prowadzący działalność w zakresie pożytku publicznego mogą wystąpić o dofinansowanie wynagrodzeń i składek ZUS z FGŚP. Warunkiem wystąpienia o ten rodzaj wsparcia jest pogorszenie sytuacji ekonomicznej podmiotu ubiegającego się o pomoc wskutek zagrożenia epidemicznego, ograniczenie zatrudnienia oraz złożenie wniosku o dofinansowanie do dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy.

Ustalanie podstawy wymiaru zasiłku po obniżeniu wymiaru czasu pracy na podstawie tzw. tarczy antykryzysowej

Klient mojego biura rachunkowego zawarł 6 maja 2020 r. z przedstawicielami pracowników porozumienie o obniżeniu ich wymiaru etatu o 20% i jednocześnie wynagrodzenia (na podstawie tzw. tarczy antykryzysowej). Porozumienie obowiązuje od 1 maja 2020 r. do 31 lipca 2020 r. Jedna z pracownic objęta porozumieniem przebywa od 1 maja 2020 r. na zasiłku chorobowym. Klient nie jest płatnikiem zasiłków, więc 4 maja 2020 r. wysłaliśmy do ZUS zaświadczenie płatnika składek (Z-3), podając wynagrodzenie pracownicy stanowiące podstawę wymiaru zasiłku za okres 12 miesięcy poprzedzających maj oraz wskazując pełny wymiar czasu pracy. Czy w tej sytuacji powinniśmy skorygować Z-3? Czy jeżeli inny pracownik przebywa nieprzerwanie na zwolnieniu lekarskim, to również przesyłamy do ZUS nowe zaświadczenie Z-3, wskazując zmiany w jego wynagrodzeniu i etacie od 1 maja 2020 r.? Czy przerwa w pobieraniu zasiłku od 1 maja 2020 r. powoduje konieczność przeliczenia podstawy wymiaru zasiłku?

Małe i średnie firmy w dobie epidemii COVID-19 - kto zyskał, kto stracił

Linia podziału między przedsiębiorstwami z sektora MŚP, które ucierpiały z powodu koronawirusa, a tymi dla których nie miał on wpływu albo wręcz polepszył ich sytuację ekonomiczną przebiega mniej więcej w połowie. 49% badanych przedsiębiorców z sektora mikro, małych i średnich firm przyznaje, że ich aktualna sytuacja ekonomiczna jest zła. Z drugiej strony, prawie ¼ właścicieli firm z sektora MŚP ocenia, że ich aktualna sytuacja ekonomiczna jest dobra lub bardzo dobra. Drugie tyle mówi, że ich sytuacja nie jest ani dobra, ani zła. Choć aktualną sytuację najlepiej oceniają przedstawiciele średnich firm, to bardziej optymistycznie w przyszłość patrzą najmniejsi przedsiębiorcy. To wnioski płynące z najnowszego ogólnopolskiego, przekrojowego badania Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP”.

Pomiar temperatury pracowników i gości firmy - wyjaśnienia UODO

Zdaniem Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przepisy o ochronie danych osobowych nie sprzeciwiają się przetwarzaniu danych pracowników i gości w zakresie np. mierzenia temperatury czy wdrażania kwestionariusza z objawami chorobowymi. Jednak tego typu działania podejmowane przez przedsiębiorców, pracodawców i inne podmioty będą legalne, jedynie w sytuacji, jeżeli administrator będzie realizował je na podstawie przepisów prawa – zgodnie z zasadą legalności określoną w art. 5 ust. 1 RODO. W przedmiotowej sprawie podstaw prawnych należy niewątpliwie doszukiwać się w rozwiązaniach wyznaczanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego.

Jakie świadczenia przysługują za czas kwarantanny, izolacji i nadzoru epidemiologicznego z powodu COVID-19

Zasiłek chorobowy przysługuje osobom ubezpieczonym nie tylko za czas niezdolności do pracy z powodu choroby. Prawo do tego świadczenia mają też osoby, które nie mogą wykonywać pracy wskutek poddania się obowiązkowi kwarantanny lub izolacji, a także nadzorowi epidemiologicznemu z powodu COVID-19. Natomiast ubezpieczeni, pod których opieką znajdują się osoby na kwarantannie lub w izolacji, mogą wnioskować o zasiłek opiekuńczy.

Wynajem lokali na kwarantannę – status prawny

Epidemia koronawirusa mocno zaszkodziła rynkowi wynajmu krótkoterminowego. Dlatego pojawiły się oferty najmu mieszkania na czas kwarantanny. Wyjaśniamy, czy są one legalne.

Koronawirus obnażył słabości krótkich najmów. Co powinni zrobić inwestorzy?

Przed wybuchem epidemii COVID-19 inwestorzy zarabiający na nieruchomościach dzielili się na zwolenników wynajmu tradycyjnego oraz krótkoterminowego. Koronawirus zmienił jednak wszystko – przynajmniej tymczasowo. Ruch turystyczny całkowicie zanikł, a kwatery przeznaczone na krótkie najmy przestały przynosić zyski. Co powinni zrobić inwestorzy, którzy znaleźli się w takiej sytuacji?

Przekazanie upominków w celu uhonorowania pracowników nie podlega opodatkowaniu PIT

Prezenty uzyskane przez pracowników nie podlegają opodatkowaniu PIT w sytuacji, gdy przyznawane są w celu uhonorowania pracownika czy przekazania mu gratulacji. Tak wynika z interpretacji indywidualnej prawa podatkowego wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 9 września 2019 r. (sygn. 0115-KDIT2-2.4011.266.2019.1.BK).

Jak postępować gdy pracownik firmy zachoruje na koronawirusa

Jak prawidłowo należy postępować w przypadku stwierdzenia zachorowania pracownika firmy na koronawirusa?

Kiedy przedsiębiorca dopłaci do gruntowego przekształcenia?

Przekształcenie gruntów pod budynkami mieszkalnymi bywa dość kłopotliwe w przypadku części przedsiębiorców. Warto dowiedzieć się na czym konkretnie polegają problemy.

Wpływ koronawirusa na polski rynek nieruchomości. Czego się spodziewać?

Ktoś, kto w biznesie stosuje się do zasady „spodziewaj się niespodziewanego”, być może jest w jakimś stopniu przygotowany na to, co dzieje się w gospodarce w związku z pandemią koronawirusa. Wszyscy pozostali mają pewnie powody do zmartwień. Jak będą wyglądały rynki po przejściu pandemii? Którzy gracze się obronią, a po których nie będzie śladu? Dziś jest jeszcze za wcześnie na takie prognozy, lecz warto przyjrzeć się aktualnej sytuacji. Jakie są perspektywy dla branży nieruchomości?

Rekrutacja - dlaczego firmy nie dają feedbacku?

Wydawałoby się, że udzielanie informacji zwrotnej wszystkim kandydatom zaangażowanym w proces rekrutacji to standard w pracy rekrutera czy specjalisty ds. HR. O ile jednak chętnie dajemy pozytywny feedback, o tyle nie śpieszy nam się do kontaktu z odrzuconymi kandydatami. Jak mówią eksperci, to poważny błąd w rekrutacji.

Jakie nagrody rzeczowe i prezenty dla pracowników i klientów

Prezenty, czy nagrody zwiększają lojalność klientów, są również skuteczną formą motywowania pracowników. Doceniać można jednak nie tylko za pomocą gratyfikacji finansowych, czy też typowych nagród rzeczowych. Skuteczna nagroda to taka, która wywołuje emocje.

Najlepsze sposoby zarabiania na nieruchomościach. Poznaj je wszystkie!

W Polsce inwestowanie w nieruchomości to wciąż najpopularniejszy pomysł na lokowanie oszczędności. Rynek ten gwarantuje stabilne i względnie wysokie zyski. Ryzyko strat wydaje się przy tym bardzo nikłe. Nic więc dziwnego, że Polacy coraz częściej zastanawiają się nad tym, jaką aktywność na rynku nieruchomości wybrać. Z odpowiedzią przychodzą eksperci biura Nowodworski Estates, którzy w swoim artykule prezentują najpopularniejsze sposoby zarabiania na mieszkaniach.

Impreza firmowa - jak zorganizować i ile kosztuje

Zdaniem 47% pracowników, popularność imprez (wyjazdów) firmowych w ciągu ostatnich 2 lat wzrosła. W polskich firmach najczęściej organizowane są 2-3 wydarzenia rocznie, a przeciętny budżet na osobę wynosi 235 zł. Jak przygotować imprezę firmową? O czym warto pamiętać?

PPK - koszty firm

Od 1 stycznia 2020 r. do programu Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) muszą przystąpić średnie przedsiębiorstwa, tj. takie, które zatrudniają między 50-249 osób (według stanu na dzień 30 czerwca 2019 r.). Kolejny krok wprowadzania Polaków do PPK nastąpi 1 lipca 2020 r., gdy do programu dołączy blisko 51,7 tys. małych przedsiębiorstw. Ostatnimi, które wprowadzą nowy system oszczędzania będą mikroprzedsiębiorstwa (zatrudniające do 9 osób) od 1 stycznia 2021 r. Eksperci szacują, że z tytułu PPK koszt funduszu wynagrodzeń wzrośnie w 2020 roku w średnich firmach nawet o 3 proc.

Sprzedaż środków trwałych pracownikom a kasa fiskalna

Powszechną praktyką jest, że przedsiębiorcy sprzedają zużyte już środki trwałe swoim pracownikom. Jak w takim razie zaewidencjonować taką transakcję pod kątem podatku od towarów i usług?

Dlaczego warto inwestować w Trójmieście?

Inwestowanie w nieruchomości jest bardzo opłacalne. Atrakcyjna nieruchomość położona w atrakcyjnej lokalizacji zwiększa potencjał inwestycyjny. Jak Polska długa i szeroka można szukać takich perełek inwestycyjnych. Nie dziwi więc fakt, że trójmiejskie lokalizacje cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród inwestorów. Nikodem Mazurkiewicz, Specjalista ds. Sprzedaży i Wynajmu Nieruchomości z biura nieruchomości Nowodworski Estates podpowie dlaczego warto inwestować w Trójmieście.

Praca w IT nie tylko dla programistów. Jakie zawody z gwarancją zatrudnienia?

W branży IT pracuje ponad 450 tys. specjalistów. Nie wszyscy to programiści z dyplomem wyższej uczelni. Sprawdź pozostałe TOP 3 najbardziej pożądanych zawodów, które gwarantują dobrą pensję i do których można przekwalifikować się nawet wtedy, gdy wcześniej z branżą IT nie miało się nic wspólnego.

Pracownicze Plany Kapitałowe w 10 pytaniach i odpowiedziach

Najpóźniej do 25 października 2019 r. największe firmy są zobowiązane podpisać umowę o zarządzanie PPK, a do 12 listopada – zawrzeć umowę o prowadzenie PPK w imieniu pracowników. Czasu pozostało zatem niewiele, natomiast wątpliwości co do zasad działania programu wciąż jest dużo.

Jak rozliczyć nabycie lokalu mieszkalnego w celu udostępniania go pracownikom z Ukrainy

Porada dotyczy inwestycji w lokal mieszkalny i jego skutkami w podatku VAT.

Nadchodzi czas finansów pracowniczych

Pracodawcy coraz intensywniej walczą o pracowników, próbując wyróżnić się na rynku ofertą dodatkowych benefitów pracowniczych. Jednym z nich jest rządowy projekt PPK, mający jednak tyle samo zwolenników, co przeciwników. Tymczasem Symmetrical godzi wszystkich – pracodawców i pracowników – udostępniając platformę do obsługi tzw. finansów pracowniczych.

Firmowe urządzenia mobilne ofiarą cyberataków

Z przeprowadzonych badań wynika, że 74 proc. firm doświadczyło naruszenia ochrony danych w wyniku niewłaściwie zabezpieczonych urządzeń mobilnych. Liczba jest o tyle niepokojąca, że pomimo odgórnego zakazu nadal osoby zarządzające oraz pracownicy używają służbowych telefonów do celów prywatnych.

Wizerunek firmy i pozyskiwanie talentów

Jak budować własną firmę krok po kroku? Jak zadbać o wizerunek firmy jako pracodawcy? Jak pozyskać do współpracy utalentowanych pracowników?

Praca w czasie urlopów i po godzinach - w jakich branżach jest najgorzej, a w jakich najlepiej?

Polacy są jednym z najbardziej zapracowanych narodów na świecie. Do pracy po godzinach, a także odbierania służbowych telefonów i maili w trakcie urlopu przyznaje się blisko połowa z nas. Wyjątkiem jest branża IT. Programiści jako jedni z nielicznych wiedzą, jak naprawdę wypocząć.

Zmiana celu użytkowania wieczystego w 2019 r. – zielone światło dla inwestorów

15 sierpnia 2019 r. wejdzie w życie ustawa z 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości oraz niektórych innych ustaw („Ustawa”). Wprowadza ona zmiany m.in. w ustawie z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, dzięki którym inwestorzy będą mogli łatwiej doprowadzić do zmiany celu użytkowania wieczystego nieruchomości.

Proptech, czyli nowoczesna technologia w służbie branży nieruchomości

Jeszcze dwa lata temu niewiele osób słyszało o proptech-u. Tylko nieliczne firmy z branży nieruchomości rezerwowały miejsce w swoich planach na wdrożenie nowoczesnych technologii. Obecnie coraz więcej firm w sektorze real estate wykorzystuje “proptech”. Nastąpiła moda na nowe technologie. Są one coraz łatwiej dostępne. Korzystanie z usług firm proptechowych daje nam cały wachlarz korzyści m. in. oszczędność czasu i zużycia energii, obniżenie kosztów eksploatacji nieruchomości, poprawę jakości życia i warunków pracy.

Kodeks Ochrony Danych Osobowych w Rekrutacji - co oznacza dla pracodawców?

Zakończyły się konsultacje branżowe pierwszej części Kodeksu Ochrony Danych Osobowych w Rekrutacji. Dokument ma pomóc pracodawcom w stosowaniu regulacji prawnych dotyczących przetwarzania oraz ochrony danych osobowych. Głównym celem projektu jest zebranie i popularyzacja dobrych praktyk związanych ze stosowaniem w rekrutacji przepisów wynikających z RODO. Inicjatywa powstania Kodeksu spotkała się z pochlebną opinią branżowych ekspertów, którzy chętnie zaangażowali się w opracowanie dokumentu.

REKLAMA