REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, Unia Europejska

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Pomoc publiczna na ratowanie lub restrukturyzację przedsiębiorców

28 maja 2020 r. Sejm uchwalił ustawę o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców. Według autorów ustawy, pomoc ta ma polegać na zapewnieniu przedsiębiorcy płynności na czas potrzebny do opracowania planu restrukturyzacji lub przeprowadzenia sprawnej likwidacji.

Małe i średnie firmy w dobie epidemii COVID-19 - kto zyskał, kto stracił

Linia podziału między przedsiębiorstwami z sektora MŚP, które ucierpiały z powodu koronawirusa, a tymi dla których nie miał on wpływu albo wręcz polepszył ich sytuację ekonomiczną przebiega mniej więcej w połowie. 49% badanych przedsiębiorców z sektora mikro, małych i średnich firm przyznaje, że ich aktualna sytuacja ekonomiczna jest zła. Z drugiej strony, prawie ¼ właścicieli firm z sektora MŚP ocenia, że ich aktualna sytuacja ekonomiczna jest dobra lub bardzo dobra. Drugie tyle mówi, że ich sytuacja nie jest ani dobra, ani zła. Choć aktualną sytuację najlepiej oceniają przedstawiciele średnich firm, to bardziej optymistycznie w przyszłość patrzą najmniejsi przedsiębiorcy. To wnioski płynące z najnowszego ogólnopolskiego, przekrojowego badania Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP”.

Jakich zmian oczekują firmy?

Z badania Konfederacji Lewiatan wynika, że polskie firmy radzą sobie całkiem dobrze. Podejmują odpowiedzialne działania, chronią zatrudnienie, oszczędzają i korzystają z rozwiązań Tarczy Antykryzysowej. Jakich zmian oczekują?

Zakłady przemysłowe w czasie epidemii - rekomendacje GIS

Główny Inspektorat Sanitarny wydał rekomendacje, jak w trakcie epidemii COVID-19 powinny funkcjonować zakłady przemysłowe. Rekomendowane przez GIS procedury mają m.in. zapewnić bezpieczeństwo pracownikom oraz kontrahentom, a także utrzymać możliwości funkcjonowania zakładów. GIS wskazał, że w czasie epidemii zalecane jest stosowanie określonych procedur. Są to: procedury zapobiegawcze; procedury ograniczające rozpowszechnienie się wirusa oraz procedury w przypadku zdiagnozowania wirusa u jednego z pracowników. W każdym z powyższych wariantów wskazano procedury obowiązkowe oraz rekomendowane procedury.

REKLAMA

Pomiar temperatury pracowników i gości firmy - wyjaśnienia UODO

Zdaniem Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przepisy o ochronie danych osobowych nie sprzeciwiają się przetwarzaniu danych pracowników i gości w zakresie np. mierzenia temperatury czy wdrażania kwestionariusza z objawami chorobowymi. Jednak tego typu działania podejmowane przez przedsiębiorców, pracodawców i inne podmioty będą legalne, jedynie w sytuacji, jeżeli administrator będzie realizował je na podstawie przepisów prawa – zgodnie z zasadą legalności określoną w art. 5 ust. 1 RODO. W przedmiotowej sprawie podstaw prawnych należy niewątpliwie doszukiwać się w rozwiązaniach wyznaczanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego.

Mniej zawieszeń i likwidacji firm w Polsce

Ministerstwo Rozwoju poinformowało, że w kwietniu 2020 r. odnotowano łącznie o ok. 49% mniej zawieszeń i likwidacji działalności gospodarczych niż w marcu, kiedy wybuchła epidemia koronawirusa - wynika z najnowszych danych z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). To dobry sygnał, który może świadczyć o tym, że Tarcza Antykryzysowa działa.

Co łączy green HR, zrównoważony rozwój i COVID-19

Do czasu pandemii najbardziej dyskutowanym w obszarze ochrony środowiska problemem świata było globalne ocieplenie. Mieliśmy też świadomość zanieczyszczenia planety, ale nowa sytuacja związana z epidemią sprawiła, że zmiany zachodzą szybciej i wymagają równie szybkiej reakcji. Dlaczego teraz, jeszcze bardziej niż dotychczas, ważne jest, aby firmy i ich pracownicy wdrażali zasady zrównoważonego rozwoju? Dlaczego pracownik, który traktuje środowisko odpowiedzialnie, będzie miał przewagę na rynku pracy i będzie bardziej wartościowy dla pracodawcy?

Jak zadbać o ciągłość biznesu w trakcie i po COVID-19

W obliczu kryzysu ekonomicznego, priorytetem dla przedsiębiorców jest zapewnienie bezpieczeństwa własnej firmie i jej pracownikom. W biznesie nie działa się jednak w pojedynkę. Według raportu McKinsey, w perspektywie długoterminowej dla stabilności biznesu kluczowa będzie odporność łańcucha dostaw, a osiągnąć ją można m.in. poprzez zapewnienie wsparcia finansowego małym i średnim dostawcom. To właśnie zatroszczenie się o swoje otoczenie rynkowe ma pomóc firmom minimalizować negatywny wpływ pandemii na gospodarkę, rynek pracy oraz własną organizację.

REKLAMA

Ceny ropy na giełdach spadły poniżej zera

Ceny baryłki kanadyjskiej i amerykańskiej ropy spadły 20 kwietnia 2020 r. poniżej zera. Analitycy mówią, że wielu producentów dopłaci, byle tylko ktoś odebrał od nich ropę, a ceny mogą pozostać na tym poziomie przez trudny do określenia czas. Cena ropy naftowej przez pewien czas pozostanie niska, ponieważ podaż przewyższa popyt, a obecna sytuacja na światowych rynkach ropy przypomina nadmiar tego surowca z lat 80. - powiedział we wtorek BBC były szef koncernu BP John Browne.

Trzeba najpierw "odmrozić" konsumentów, a potem gospodarkę

Musimy namówić klientów, aby powrócili do kupowania, ale robili to odpowiedzialnie, bo nie wiadomo, kiedy poradzimy sobie z epidemią. To jest czas odmarzania konsumentów. Kolejnym etapem może być dopiero odmrażanie gospodarki - mówi PAP ekonomista z Szkoły Głównej Handlowej, dr Artur Bartoszewicz.

Firmy zawieszają działalność w czasie epidemii koronawirusa

W marcu 2020 r. działalność gospodarczą zawiesiło ponad 48 tys. firm. W pierwszych 10 dniach kwietnia kolejne 20 tys. – wynika z danych Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Za zdecydowaną większość przypadków odpowiada pandemia koronawirusa. Na taki krok decydują się przede wszystkim samozatrudnieni i mikrofirmy. – Tarcza antykryzysowa może zatrzymać falę zawieszeń, jeśli jednak restrykcje zostaną przedłużone, części firm może być trudno wrócić na rynek – ocenia Mariusz Rutke z Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie.

Tarcza Antykryzysowa. Potrzebny spójny program powrotu do pracy

Zdaniem przedsiębiorców rząd musi natychmiast rozbudować tarczę antykryzysową o spójny program powrotu do pracy. Bez tego zaprzepaścimy nie tylko pieniądze przeznaczone na pomoc, ale też dorobek całego pokolenia Polaków - podkreślają. Za wzór może nam posłużyć duński program antykryzysowy.

Komisja Europejska zatwierdziła program gwarancji dla firm - wsparcie na 22 mld euro

Komisja Europejska zatwierdziła opiewający na 22 miliardy euro program polskiego rządu, który ma pomóc firmom mającym problemy z dostępem do kapitału w związku kryzysem wywołanym przez pandemię koronawirusa.

Praca zdalna w czasach pandemii koronawirusa

Aż 67% działających w Polsce firm, które dotąd nie oferowały możliwości pracy zdalnej, zdecydowało się na taki krok po wybuchu pandemii COVID-19. Jednocześnie ponad jedna trzecia przedsiębiorców natrafiła na bariery, które to uniemożliwiły. Tak wynika z najnowszego raportu podsumowującego sytuację na polskim rynku pracy od rozpoczęcia okresu kwarantanny.

Wniosek o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności mikroprzedsiębiorcy (PSZ-PKDG)

Mikroprzedsiębiorcy mogą skorzystać z pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności do kwoty 5 tys. zł. Stałe oprocentowanie pożyczki wynosi w skali roku 0,05 stopy redyskonta weksli przyjmowanych przez NBP. W tym celu koniczne jest złożenie wniosku o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy (PSZ-PKDG). W jaki sposób złożyć wniosek i jakie dokumenty są niezbędne do jego złożenia?

Świadczenie postojowe w czasie koronawirusa – komu przysługuje i na jakich warunkach?

Świadczenie postojowe (specjalny zasiłek postojowy) to jedno z rozwiązań przewidzianych w tzw. tarczy antykryzysowej. Świadczenie to zostało wprowadzone w celu złagodzenia skutków ekonomicznych epidemii koronawirusa. Jego maksymalna wysokość to 2080 zł. Kto i na jakich warunkach może skorzystać z tej pomocy?

Koronawirus unieruchomił 30 proc. firm - 3 proc. przeżywa boom

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 unieruchomiła niemal jedną trzecią mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, a trzy firmy na100 przeżywają boom - wynika z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Przedsiębiorcy obawiają się, że kryzys potrwa co najmniej do lipca.

Czy Pakiet Mobilności będzie wstrzymany?

30 marca 2020 r. z inicjatywy ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, ministrowie ds. transportu Polski, Węgier, Litwy, Łotwy, Bułgarii, Rumunii, Malty i Cypru wystosowali do Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego, Przewodniczącej Komisji Europejskiej i Prezydencji Chorwackiej w Radzie UE list z apelem o zawieszenie prac nad częścią socjalną i rynkową Pakietu Mobilności do czasu zakończenia pandemii COVID-19.

Koronawirus. Mechanizmy wsparcia z których mogą skorzystać przedsiębiorstwa

Mając na uwadze trwający proces legislacyjny pakietu ustaw antykryzysowych, których celem jest wsparcie przedsiębiorców w utrzymaniu płynności finansowej, utrzymaniu miejsc pracy oraz minimalizacji innych negatywnych skutków epidemii, przedstawiamy najważniejsze mechanizmy wsparcia z których mogą skorzystać przedsiębiorstwa.

Zarządzanie firmą w czasie epidemii koronawirusa

Trwająca od kilkudziesięciu dni pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 destrukcyjnie wpływa na całe społeczeństwa i poszczególne jednostki. Destabilizuje rynki kapitałowe, prowadzenie działalności, ogranicza możliwość podróżowania oraz ma negatywne skutki dla wielu osób. Firmy stają przed koniecznością sprawnego zarządzania pracą zdalną pracowników i zapewnienia realizacji założonych celów. Istotnym elementem sprawnego działania firmy w kryzysowej sytuacji jest odpowiedni plan komunikacji i współpraca pomiędzy wszystkimi działami. Zmiany zachodzące w firmach w wyniku obecnych wyzwań, stwarzają możliwość udoskonalenia i wzmocnienia procesów zarządzania ryzykiem w celu lepszej ochrony organizacji. W tym kluczowym momencie pracownicy audytu wewnętrznego mogą wnieść istotną wartość dodaną do sposobu zarządzania organizacją.

Jak postępować gdy pracownik firmy zachoruje na koronawirusa

Jak prawidłowo należy postępować w przypadku stwierdzenia zachorowania pracownika firmy na koronawirusa?

Zmiany w prawie upadłościowym od 24 marca 2020 r.

Niemożliwe lub trudne do spłacenia długi nie powinny spychać człowieka na margines społeczny i z dnia na dzień pozbawiać go wszystkiego. Dlatego Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało przełomowe rozwiązania, które pozwolą takim osobom bezpiecznie wyjść z zadłużenia i odbudować normalne życie, bez wiecznego strachu przed komornikiem. Nowe przepisy, zawarte w uchwalonej przez Sejm nowelizacji ustawy – Prawo upadłościowe weszły w życie 24 marca 2020 r.

PARP w związku z pandemią zmieniła terminy przyjmowania wniosków od firm ws. dofinansowania

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w związku z pandemią koronawirusa wdrożyła działania, które mają pomóc przedsiębiorcom w realizacji zaplanowanych projektów - poinformowała 24 marca 2020 r. Agencja. Zmieniła np. terminy przyjmowania wniosków od firm ws. dofinansowania.

Menedżer na starcie - zainwestuj czas we wspieranie swoich podwładnych

Najcenniejsze zasoby, jakie posiadasz, to twój własny czas i energia. Kiedy wydatkujesz je na potrzeby swojego zespołu, dokładasz bardzo ważną cegiełkę do zbudowania w nim zdrowych relacji. Właśnie dlatego spotkania w cztery oczy (nazywane w skrócie 1:1) są tak istotną częścią zarządzania. Przynajmniej jedno trzydziestominutowe (lub dłuższe, jeśli jest taka potrzeba) 1:1 w tygodniu z każdym z podwładnych to absolutne minimum.

Pomoc publiczna w czasie pandemii na podstawie obecnych rozwiązań prawnych

Wiele rozwiązań w zakresie pomocy publicznej dla firm jest dostępnych już dziś. Podpowiadamy, komu przysługuje wsparcie i jak się o nie ubiegać.

Zmiany w przepisach w związku z koronawirusem i ich konsekwencje dla firm

8 marca 2020 roku weszła w życie specustawa dotycząca walki z koronawirusem. Ustawa ta rozszerza lub nadaje nowe obowiązki organom administracji publicznej. Generuje ona także nowe obowiązki i prawa w sferze prawa pracy, tak dla pracodawców jak i pracowników.

Jak dbać o ochronę know-how firmy?

O odpowiednią ochronę know-how firmy należy zadbać na bardzo wczesnym etapie. W razie wystąpienia problemów pozwoli to na sprawniejsze rozwiązanie potencjalnego kryzysu. Wartości niematerialne są zasadniczą wartością przedsiębiorstwa.

Umowa o zachowaniu poufności – co powinna zawierać i dlaczego warto ją podpisać?

Przedsiębiorcy dysponują informacjami poufnymi, które chcą chronić. Kiedy warto zabezpieczyć je za pomocą umowy o zachowaniu poufności? Co taka umowa powinna zawierać?

Biała księga sztucznej inteligencji (AI) w Unii Europejskiej

19 lutego 2020 r. Komisja Europejska przedstawiła białą księgę w sprawie sztucznej inteligencji i europejską strategię w zakresie danych. Konsultacje publiczne dotyczące białej księgi w sprawie sztucznej inteligencji potrwają do 19 maja 2020 r. Komisja chce, by rozsądnie stosowane technologie cyfrowe przynosiły korzyści obywatelom i przedsiębiorstwom. W ciągu najbliższych pięciu lat Komisja ma skupić się na trzech głównych celach w dziedzinie technologii cyfrowych. Są to technologia przynosząca korzyści ludziom, sprawiedliwa i konkurencyjna gospodarka; oraz otwarte, demokratyczne i zrównoważone społeczeństwo.

Relacje UE-Wielka Brytania po Brexicie - warunki umowy o wolnym handlu

12 lutego 2020 r. Parlament Europejski przyjął rezolucję, która stanowi wstępny wkład posłów w zbliżające się negocjacje z rządem brytyjskim w sprawie nowego partnerstwa UE - Wielka Brytania po okresie przejściowym w wyniku Brexitu. Zdaniem PE aby utrzymać bezkontyngentowe i bezcłowe stosunki handlowe, rząd brytyjski powinien zobowiązać się do uaktualnienia przepisów dotyczących np. konkurencji, standardów pracy i ochrony środowiska, w celu zapewnienia „dynamicznego dostosowania” prawa UE i Wielkiej Brytanii.

Niezbędnik Eksportera: Jak uzyskać Karnet ATA? Co daje Karnet ATA? Dokąd z karnetem ATA?

Jedną z podstawowych zasad funkcjonowania Unii Europejskiej jest prawo do swobodnego przepływu towarów w jej ramach. Wywóz towarów poza obszar Unii Europejskiej wymaga jednak dopełnienia stosownych formalności celnych właściwych dla danego celu wywozu. Jak zatem czasowo wywieźć towary poza obszar Wspólnoty? Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z karnetu ATA.

Niezbędnik Eksportera: Targi i wystawy – czasowa odprawa towarów wywożonych poza Unię Europejską na karnetach ATA

Przedsiębiorcy pragnący zaprezentować swoje wyroby poprzez uczestnictwo w targach i wystawach poza granicami Unii Europejskiej mogą skorzystać z ułatwień celnych stosując odprawę celną czasową na podstawie karnetu ATA.

Nadwyżka w handlu między państwami członkowskimi UE

UE notuje nadwyżkę w handlu wewnętrznym, choć wewnętrzny eksport między państwami Wspólnoty powinien równać się importowi - informuje Polski Instytut Ekonomiczny (PIE). Liderem w rankingu niezgodności w bilansach handlowych są m.in. Szwecja i Cypr, w tym para Cypr-Polska. Główną przyczyną tych niezgodności są wyłudzenia podatków, w szczególności VAT.

Umowny brexit do końca 2020 r.

31 stycznia 2020 r. Wielka Brytania opuściła Unię Europejską. Do końca 2020 r. trwać będzie jednak okres przejściowy. Co to oznacza?

Kilka zagadnień z budowy biznesu z majątkiem w tle

Świadomość użytkowników związana z zarządzaniem składnikami majątku przedsiębiorstwa jest dziedziną, która historycznie rzecz ujmując rozwija się z dwóch kierunków, określających potrzeby użytkowników.

170 mld euro luki podatkowej w UE

Unikanie płacenia podatków przez najbogatszych obywateli oraz międzynarodowe koncerny działające na terenie Unii Europejskiej generuje co roku straty w dochodach państw członkowskich w wysokości 170 mld euro. „Poczucie nieuczciwego traktowania małych i dużych to paliwo dla populizmu w całej Europie, dlatego musimy się zmierzyć z tym tematem” - apelował w Domu Polskim w Davos francuski minister finansów, Bruno Le Maire.

Polityka ochrony danych osobowych - czy można ją aktualizować?

Wielu administratorów boi się dokonywania aktualizacji polityki ochrony danych osobowych. Czy słusznie? Czy przepisy RODO dają konkretne wytyczne dotyczące tworzenia i aktualizowania dokumentacji ochrony danych osobowych?

IP Box - wyższy zwrot podatku w 2020 r.

Ulga IP BOX po raz pierwszy będzie rozliczana w zeznaniu podatkowym za 2019 rok. Jakie warunki należy spełnić, aby w 2020 r. otrzymać wyższy zwrot podatku? Komu przysługuje ulga IP Box?

Niezbędnik Eksportera: Świadectwa pochodzenia potwierdzające niepreferencyjne pochodzenie towarów

Ważne informacje dla eksporterów. Opisujemy krok po kroku, jak pozyskać świadectwa pochodzenia potwierdzające niepreferencyjne pochodzenie towarów wystawiane przez Krajową Izbę Gospodarczą.

Spółka komandytowa w 444 praktycznych pytaniach i odpowiedziach

Książka "Komandytowa w pytaniach i odpowiedziach" to 444 praktycznych porad na temat spółki komandytowej. Dlaczego warto założyć ten rodzaj spółki? Poznaj zagadnienia z zakresu prawa spółek handlowych, prawa podatkowego i rachunkowości.

Współpraca z mediami w sytuacjach kryzysowych – warsztat Krajowej Izby Gospodarczej

Firma z kryzysu może wyjść obronną ręką, jednak warto, aby opracowała strategię współpracy z mediami zanim znajdzie się w podbramkowej sytuacji. Jak poradzić sobie z kryzysem, jak pracować z dziennikarzami i jak reagować w mediach społecznościowych? Jakie mamy prawa i jak możemy z nich skorzystać? Już 23 stycznia 2020 r. w Centrum Kreatywności Targowa odbędzie się warsztat przygotowany przez Kancelarię WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr. Wstęp wolny. Obowiązuje rezerwacja miejsc.

PPK - koszty firm

Od 1 stycznia 2020 r. do programu Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) muszą przystąpić średnie przedsiębiorstwa, tj. takie, które zatrudniają między 50-249 osób (według stanu na dzień 30 czerwca 2019 r.). Kolejny krok wprowadzania Polaków do PPK nastąpi 1 lipca 2020 r., gdy do programu dołączy blisko 51,7 tys. małych przedsiębiorstw. Ostatnimi, które wprowadzą nowy system oszczędzania będą mikroprzedsiębiorstwa (zatrudniające do 9 osób) od 1 stycznia 2021 r. Eksperci szacują, że z tytułu PPK koszt funduszu wynagrodzeń wzrośnie w 2020 roku w średnich firmach nawet o 3 proc.

Symbol marihuany nie może być zarejestrowany jako unijny znak towarowy

Sąd Unii Europejskiej orzekł w wyroku z 12 grudnia 2019 r. (sygn. T-683/18), że oznaczenie graficzne przywołujące marihuanę nie może, zgodnie z aktualnym stanem prawa, zostać zarejestrowane jako unijny znak towarowy. Oznaczenie takie jest sprzeczne z porządkiem publicznym.

Kompromis dot. pakietu mobilności to śmiertelna pułapka dla polskiego transportu

12 grudnia 2019 r. przedstawiciele Rady Europy i Parlamentu Europejskiego uzgodnili przepisy, które od 2021 roku będą obowiązywać przewoźników w UE. Nie ma zgody na pakiet mobilności w takim kształcie. Jego akceptacja byłaby nieuczciwością wobec wszystkich firm, którym z dnia na dzień coraz trudniej jest funkcjonować na europejskim rynku - uważa Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska", członek Konfederacji Lewiatan. Założenia kompromisu, to wciąż nadal śmiertelna pułapka dla polskiego transportu, ale i transportu z Litwy, Rumunii, Chorwacji, Węgier i Bułgarii.

Jak wygląda współpraca z agencją SEO?

Prowadzisz firmę i szukasz pomysłów na to, jak sprawić żeby się rozwijała? Z pomocą przychodzą agencje SEO, których na polskim rynku z roku na rok jest coraz więcej. Działania podejmowane przez pozycjonerów mają na celu zwiększenie sprzedaży w Twoim biznesie poprzez poprawę widoczności strony www w wyszukiwarce Google. Zobacz, jak wygląda współpraca z agencją SEO i od czego zależy efektywność prowadzonych działań.

Nowe przepisy dla izb rozliczeniowych - stanowisko Rady UE

Państwa członkowskie UE uzgodniły 4 grudnia 2019 r. podejście do reagowania na ryzyka systemowe wynikające z niektórych kluczowych infrastruktur rynku finansowego. Unijni ambasadorowie zatwierdzili tego dnia stanowisko Rady w sprawie proponowanych ram prawnych dla izb rozliczeniowych i ich organów. Ramy te mają pozwolić im przygotować się na trudności finansowe i poradzić sobie z nimi. Ambasadorowie poprosili prezydencję o jak najszybsze rozpoczęcie negocjacji z Parlamentem Europejskim.

Start-upy mogą korzystać z IP BOX

IP Box skierowany jest zarówno do podatników działających od wielu lat, jak i do firm sprzedających nowe lub zmodyfikowane prawa własności intelektualnej, czyli do startup'ów. W jaki sposób skorzystać z ulgi?

Firmom brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa

Niedobór ekspertów odpowiedzialnych za cyberbezpieczeństwo to jedno z najpoważniejszych wyzwań związanych z zapewnieniem ochrony środowisk IT w firmach. Zatrudnienie ich staje się coraz trudniejsze z uwagi na stale rosnącą lukę kwalifikacyjną na rynku pracy.

W których branżach to pracownicy dyktują warunki

Jak szacują eksperci, na polskim rynku w najbliższych latach będzie brakowało nawet 3-4 milionów pracowników. Do roku 2050 luka ta może osiągnąć nawet 10 milionów. Firmy walczą już nie tylko o programistów, księgowych, finansistów i prawników, ale także szeregowych pracowników fizycznych. Dla kandydatów oznacza to okazję na lepsze warunki i wyższe wynagrodzenia.

Nowe prawo UE. Czy naprawianie rzeczy uratuje świat?

Nowa dyrektywa unijna nakładająca na producentów sprzętu RTV i AGD obowiązek produkowania elementów urządzeń w sposób pozwalający na ich naprawę i wymianę to krok w kierunku wdrażania zasad gospodarki obiegu zamkniętego. Jest to jedna z realnych możliwości ograniczenia ilości odpadów.

REKLAMA