REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, Podatki

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dodatkowe 60 mln zł na stworzenie własnej firmy

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przekazało do Banku Gospodarstwa Krajowego dodatkowe 60 mln zł dla osób planujących założenie własnej działalności gospodarczej oraz przedsiębiorców planujących stworzenie miejsc pracy dla osób bezrobotnych. Na realizację Programu „Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie” przekazano w sumie ponad 264 mln zł.

5 sposobów na obniżenie kosztów kredytu dla firm

Zdobywanie nowych rynków, wprowadzanie atrakcyjnych produktów czy otwarcie nowej siedziby – to tylko kilka inwestycji niezbędnych do rozwoju każdego biznesu. Jeżeli przeszkodą w realizacji celów jest brak kapitału, właściciele firm często korzystają z produktów bankowych. Jak zadbać o bezpieczeństwo firmy i obniżyć koszty obsługi takiego zadłużenia? Poznajmy kilka sprawdzonych sposobów.

Jak rejestrować i aktualizować dane firmy?

Od 19 maja 2016 r. wchodzą w życie zmiany przepisów dotyczących rejestracji danych przedsiębiorców w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw z 25 września 2015 r. – Dz.U. z 2015 r., poz. 1893). Nowelizacja wprowadza kilka istotnych zmian, w tym m.in. obowiązek posiadania tytułu do nieruchomości przy rejestracji działalności gospodarczej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (dalej: CEIDG). Zmienia się też zakres formalny wniosku o rejestrację firmy w CEIDG oraz jego aktualizacji.

Leasing - kiedy można rozwiązać umowę?

Rozwiązanie umowy leasingu jest możliwe na mocy porozumienia stron. W jakich przypadkach finansujący i korzystający mogą wypowiedzieć umowę?

REKLAMA

Jak rejestrować i aktualizować dane firmy po zmianach w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej

Od 19 maja 2016 r. obowiązują zmiany przepisów dotyczących rejestracji danych przedsiębiorców w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw z 25 września 2015 r. – Dz.U. z 2015 r., poz. 1893).

E-maile przypominające o rejestracji strony www - co robić?

Co należy zrobić w sytuacji, gdy otrzymamy wiadomość z informacją, iż nasza strona www nie została zarejestrowana w rejestrze prowadzonym przez GIODO? Co mają na celu takie wezwania?

Konferencja „Bezpieczeństwo firmowych sieci” - 18 maja w Warszawie

Zapraszamy do zapoznania się z tematem zagrożeń, na które narażona jest firmowa sieć oraz sposobów wdrożenia pełnego systemu zabezpieczającego podczas konferencji: „Bezpieczeństwo firmowych sieci”, 18 maja w Warszawie. Podczas wykładów uczestnik będzie miał możliwość dowiedzieć się jak uniknąć włamań, awarii czy utraty cennych informacji w firmie. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl.

Jakie są najczęstsze błędy firmowych stron internetowych

Badania pokazują, że aż 82 proc. polskich stron internetowych zawiera elementy zniechęcające do konwersji, 19,7 proc. – treści egoistyczne, wykazujące nadmierne skupienie na firmie, 31 proc. - ładuje się zbyt wolno ze względu na „ciężkie” obrazy, a na 20 proc. nie stosuje się kompresji, która mogłaby przyspieszyć ładowanie i poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania w Google.

REKLAMA

Kradzież i oszustwo – skutki przestępstw na szkodę firmy w podatkach i ewidencji rachunkowej

Przestępstwa w postaci kradzieży i oszustwa dokonane na szkodę przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą niestety się zdarzają. Poszkodowany przedsiębiorca, który poniósł w ten sposób stratę, jest zainteresowany tym, aby od utraconego składnika majątku nie płacić jeszcze podatków i za pomocą przepisów podatkowych choć częściowo zrekompensować sobie szkodę. Wiele zależy od tego, czy dokładając należytej staranności, podejmował działania, które świadczą o tym, że zrobił wszystko, aby zapobiec powstaniu straty.

Klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania wymaga dopracowania

Tryb wprowadzenia klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania oraz niektóre jej zapisy mogą budzić wątpliwości konstytucyjne - twierdzą eksperci firmy doradczej Deloitte.

Społeczna odpowiedzialność biznesu - wolontariat kompetencji

Coraz więcej przedsiębiorców angażuje się zarówno w rozwiązywanie problemów społecznych, jak i wolontariat kompetencji. Obecnie blisko dwie trzecie dużych i średnich przedsiębiorstw zna koncepcję społecznie odpowiedzialnego biznesu, a więcej niż połowa wpisuje działania CSR w formalną strategię przedsiębiorstwa.

Duże rodziny szybciej otrzymają zwrot podatku

Maksymalny czas zwrotu nadpłaty podatku dla rodzin wielodzietnych rozliczających się elektronicznie z urzędem skarbowym będzie wynosił 30 dni.

Pełnomocnictwo w sprawach podatkowych po zmianach w 2016 r.

Od 1 stycznia 2016 r. można ustanowić pełnomocnika dla nieobecnej osoby lub niemogącej prawidłowo działać firmy (np. z uwagi na brak zarządu). Natomiast od 1 lipca 2016 r. płatnik będzie mógł wyznaczyć jako pełnomocnika ogólnego biuro rachunkowe lub doradcę podatkowego, którego upoważni do działania w swoim imieniu we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej.

Wyzwania przed jakimi muszą stanąć przedsiębiorcy w konfrontacji z rzeczywistością prawno-podatkową w biznesie w 2016 r. - konferencja

11 marca 2016 r. w Warszawie odbędzie się Konferencja „Wyzwania przed jakimi muszą stanąć przedsiębiorcy w konfrontacji z rzeczywistością prawno-podatkową w biznesie w 2016 r.” organizowana przez Instytut Studiów Podatkowych. INFOR PL SA jest jednym z partnerów tej Konferencji.

Postępowanie o zatwierdzenie układu i przyspieszone postępowanie układowe

W poprzednich częściach naszego cyklu opisaliśmy przesłanki postępowania restrukturyzacyjnego, o układzie, jego zatwierdzaniu, spisie wierzytelności. Najprawdopodobniej najczęstszymi postępowaniami będą postępowanie o zatwierdzenie układu oraz przyspieszone postępowanie układowe.

Korekta rozliczeń z tytułu sprzedaży energii elektrycznej

Specyfika obrotu energią elektryczną skutkuje tym, że faktyczna ilość sprzedanego prądu jest inna, niż wcześniej prognozowano i dokonywano wstępnych płatności. Pewne problemy pojawiają się u tych sprzedawców prądu, którzy są jednocześnie podatnikami podatku akcyzowego z tego tytułu i muszą dokonać korekt złożonych już deklaracji podatkowych.

Podniesienie kwoty wolnej od podatku oraz 15 proc. CIT

Klub Nowoczesna złożył projekty ustaw, które przewidują m.in. obniżenie stawki podatku dochodowego od osób prawnych do 15 procent, oraz podwyższenie kwoty wolnej od podatku.

Jak sporządzić PIT-11 i PIT-8C za 2015 r.?

Płatnicy podatku m.in. od przychodów ze stosunku pracy lub działalności wykonywanej osobiście i podmioty dokonujące wypłaty należności z innych źródeł, np. zasiłków chorobowych lub macierzyńskich zleceniobiorcom, są zobowiązani do sporządzenia i przekazania odpowiednio PIT-11 lub PIT-8C podatnikom i właściwym dla nich urzędom skarbowym. Mają na to czas do 29 lutego 2016 r. Od 1 stycznia 2016 r. do korekty tych formularzy nie jest wymagane uzasadnienie przyczyn jej dokonania.

Internet narzędziem wspierającym sprzedaż

Każde przedsiębiorstwo handlowo-usługowe korzysta z oprogramowania, które wspiera sprzedaż. Od czasów kiedy Internet nie był jeszcze tak powszechny, sporo się jednak zmieniło. Przeskok na programy okienkowe był dużym krokiem w przyszłość i przyniósł szereg korzyści, bez których dzisiaj nie wyobrażamy sobie pracy. Jednym z takich plusów jest możliwość zdalnego dostępu do bazy danych, z każdego miejsca na świecie. I to zarówno przez przedsiębiorcę oraz jego pracowników, jak i przez kontrahentów.

Czy "Firmy-Idee" są przyszłością biznesu? spotkanie z prof. Jerzym Hausnerem

Krajowa Izba Biegłych Rewidentów oraz ACCA mają przyjemność zaprosić na spotkanie z prof. Jerzym Hausnerem i Mateuszem Zmyślonym, na temat filozofii "Open Eyes Economy" i nowego podejścia do prowadzenia biznesu, pt. "Firma-Idea". Spotkanie odbędzie się 1 marca o 18:00 w hotelu Radisson Blu Sobieski w Warszawie. Wydarzenie otworzy wystąpienie Krzysztofa Burnosa, prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów.

UOKiK nałoży na firmy ponad 50 mln kar w 2016 r.

UOKiK przyjął, że w 2016 r. wpływy w budżecie z kar nakładanych na przedsiębiorców mogą wynieść ponad 50 mln złotych.

Podatek bankowy od lutego 2016 r.

Ustawa o podatku od niektórych instytucji finansowych została przyjęta 29 grudnia 2015 przez Sejm i choć Senat wprowadził do ustawy kilkanaście poprawek wszystko wskazuje na to, że od lutego br. zacznie obowiązywać. Banki, firmy ubezpieczeniowe, SKOKi i firmy pożyczkowe zostaną obłożone tzw. podatkiem bankowym, wynoszącym rocznie 0,44 procent wartości ich aktywów, ta nowa danina ma przynieść budżetowi państwa roczne wpływy na poziomie 55 mld zł potrzebne na sfinansowanie obiecanych przez rząd programów socjalnych.

Ustanawianie pełnomocników do spraw podatkowych po zmianach od 2016 r.

Dotychczasowe regulacje Ordynacji podatkowej dotyczące pełnomocnictw nie odpowiadały rosnącym zapotrzebowaniom podatników. Na czym polegają planowane zmiany w Ordynacji podatkowej?

Zmiany umów spółek komandytowo-akcyjnych są wyłączone z PCC

Do celów opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych, spółki komandytowo-akcyjne należy traktować tak samo jak spółki kapitałowe. Wymusza to dyrektywa 2008/7/WE.

Sprzedażowy Dream Team: od rekrutacji po motywację

Jak znaleźć gwiazdę sprzedaży w tłumie kandydatów? W jaki sposób ograniczyć rotację w zespole i zatrzymać najlepszych handlowców? Jak przełożyć organizację działu sprzedaży na realizację celów sprzedażowych? Co w praktyce motywuje handlowców? To pytania, na które próbowali odpowiedzieć prelegenci i uczestnicy II Forum Szefów Sprzedaży organizowanego przez redakcję magazynu „Szef Sprzedaży”, które w dniach 19-20 listopada odbyło się w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Wysokość kwoty wolnej od podatku

Podniesienie kwoty wolnej od podatku do 6529 zł, mogłoby być ratunkiem dla finansów publicznych.

Uszczelnienie systemu podatkowego

Zmiany w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, przewidują między innymi uszczelnienie systemu podatkowego poprzez utrudnienie wyprowadzania zysków za granicę za pomocą mechanizmu cen transferowych.

Zakaz wypłaty dywidendy za granicę w celu unikania opodatkowania – zmiany w podatkach dochodowych

Od 31 grudnia 2015 r. zwolnienie z podatku od dywidend nie obejmie przypadków, gdy zostaną one wypłacone w wyniku fikcyjnych uzgodnień, nieodzwierciedlających rzeczywistości gospodarczej. Jeżeli więc głównym celem wypłaty dywidendy będzie uzyskanie zwolnienia z podatku, organy podatkowe będą miały podstawę do opodatkowania takiej transakcji. Tym samym podatnikom trudniej będzie wykorzystać zwolnioną z podatku dywidendę do wyprowadzenia zysku spółki poza Polskę.

Prezenty dla pracowników z okazji jubileuszu firmy – rozliczenie podatkowe

Podatnik, który urządza uroczystość jubileuszową, podczas której wręcza swoim pracownikom upominki sfinansowane ze środków obrotowych, musi rozważyć kilka wątpliwości związanych z podatkowym i księgowym rozliczeniem skutków tego przekazania.

15-proc. CIT dla małych firm

Przygotowano projekt obniżający do 15-procent CIT dla najmniejszych firm. Obecnie CIT wynosi 19 procent.

OPP nie przekaże środków z 1 proc. innym organizacjom

Założenia nowelizacji ustawy przewidują, iż organizacje pożytku publicznego (OPP) nie będą mogły przekazywać środków zebranych w ramach 1 proc. organizacjom, które jako samoistne podmioty nie posiadają praw do ubiegania się o takie wsparcie.

Jak firmy mogą dołączyć do Karty Dużej Rodziny?

Od dziś 9 listopada 2015 r. firmy i instytucje, które chcą dołączyć do programu Karta Dużej Rodziny mogą zrobić to szybciej. Wystarczy, że wypełnią i wyślą deklarację online.

Firmy szybciej otrzymują pieniądze od swoich kontrahentów

W III kw. polscy przedsiębiorcy szybciej otrzymywali pieniądze od kontrahentów oraz lepiej oceniali swoją sytuację finansową - wynika z badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej oraz Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.

Interpretacje podatkowe od 1 stycznia 2016 r.

Od 1 stycznia 2016 r. wchodzi w życie duża nowelizacja Ordynacji podatkowej. Jednym z jej elementów jest usprawnienie systemu wydawania interpretacji podatkowych. Stanowią one ważny element ochrony podatników przed niejasnymi przepisami i sprzeczną wykładnią. Dlatego warto wiedzieć, co się w zakresie interpretacji podatkowych zmieni się od 1 stycznia 2016 r.

Kwota wolna od podatku niezgodna z konstytucją

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ustalające kwotę wolną od podatku w wysokości 3089 zł są niezgodne z konstytucją i tracą moc 30 listopada 2016 r. - uznał 28.10.2015 r. Trybunał Konstytucyjny. O zbadanie przepisów zwrócił się do TK Rzecznik Praw Obywatelskich.

Ulgi dla wspierających innowacje

Ulga podatkowa dla inwestujących w innowacje będzie obowiązywać dwa lata - zakłada m.in. podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę nowela ustawy dotycząca wspierania innowacyjności.

Wdrożenie ustawodawstwa FATCA

Prezydent Andrzej Duda podpisał w ostatni piątek ustawę, której celem jest wdrożenie ustawodawstwa FATCA - poinformowała kancelaria prezydenta. Ustawa ma uniemożliwić amerykańskim podatnikom ukrywanie dochodów zagranicą.

Uproszczenie procedur podatkowych

Uproszczenie i racjonalizacja procedur podatkowych to cele noweli Ordynacji podatkowej podpisanej przez prezydenta Andrzeja Dudę. Zdaniem Kancelarii Prezydenta RP dzięki zmianie łatwiejsze będą kontakty podatników z fiskusem, a pobór podatków efektywniejszy.

Raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”

Właśnie powstał raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”. Każdy może pobrać go bezpłatnie i dzięki niemu stworzyć wysoko produktywny zespół pracowników na open space lub samemu nauczyć się pracować w tego typu przestrzeniach tak, aby nie tracić czasu. Patronat medialny nad raportem objął portal Infor.pl

Kiedy przedsiębiorca może mieć przedłużony termin zwrotu VAT

Składana przez podatnika deklaracja dla podatku od towarów i usług korzysta z domniemania prawdziwości. W przypadku wykazania w deklaracji nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do zwrotu na rachunek bankowy urząd skarbowy powinien dokonać takiego zwrotu w ustawowo określonym terminie. Termin realizacji zwrotu może być przedłużony, jeżeli zasadność zwrotu wymaga dodatkowego zweryfikowania. Znajomość tej szczególnej procedury i obowiązków urzędu jest ważna, gdyż uznanie postanowienia za wydane bezskutecznie (np. po terminie) powoduje, że podatnik może żądać pełnych odsetek.

Inwentaryzacja metodą potwierdzenia sald

Ustalenie rzeczywistego stanu składników majątku, dokonywane w trakcie inwentaryzacji, powinno odbywać się w kilku odmiennych formach zależnych od rodzaju aktywów lub pasywów: spisu z natury, porównania stanów określonych w księgach rachunkowych z dokumentami źródłowymi oraz potwierdzenia sald. Składniki, które nie mogą być zweryfikowane drogą spisu z natury, należy inwentaryzować drogą potwierdzenia sald.

Inwentaryzacja za 2015 r. Jak się do niej przygotować?

Obowiązek przeprowadzania inwentaryzacji wynika z art. 26–27 ustawy o rachunkowości. Inwentaryzacja, tj. okresowe ustalanie lub sprawdzanie rzeczywistego stanu aktywów i pasywów, jest elementem rachunkowości jednostki, za którą odpowiedzialność ponosi kierownik jednostki. Odpowiedzialność za spis z natury ponosi osoba, której ta czynność została powierzona, ale tylko w tym zakresie.

Kradzież danych z systemów firmy, czyli ataki ukierunkowane

Występujące w przestrzeni teleinformatycznej ataki ukierunkowane polegają na potajemnej kradzieży danych z systemów firmy. Ocenia się, że w najbliższej przyszłości zagrożenia tego typu staną się częstsze i bardziej wyrafinowane, uderzając w małe, średnie i duże organizacje – dlatego tak ważna jest znajomość metod, które stosują cyberprzestępcy.

Kontrola w firmie przez instytucje państwowe – zakres, kompetencje i terminy

Każda firma prowadząca działalność gospodarczą może zostać skontrolowana przez uprawnione do tego instytucje państwowe (m.in. urząd skarbowy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Najwyższą Izbę Kontroli, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Państwową Inspekcję Pracy, Państwową Inspekcję Handlową). Średnie statystyczne z US pokazują, że w 80 kontrolowanych przedsiębiorstwach na 100 kontrola ujawnia zobowiązania podatkowe.

Wiarygodność płatnicza firm – badanie online

Zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu online „Wiarygodność płatnicza firm”. Celem badania jest ocena świadomości firm dotycząca wiarygodności płatniczej kontrahentów. Patronat medialny nad badaniem objął portal Infor.pl

Jednoosobowa działalność a kilka pojazdów

Prowadzenie działalności w formie jednoosobowej działalności nie oznacza, iż przedsiębiorca może posiadać tylko i wyłącznie jeden pojazd. Liczba posiadanych w firmie pojazdów jest uzależniona od kilku czynników, m.in. charakteru wykonywanej działalności, jej rozmiarów, obszaru, na którym jest prowadzona.

Ustawa o wspieraniu działalności innowacyjnej podpisana

Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej, dzięki której mikro, małe i średnie firmy będą mogły otrzymać specjalny kredyt na inwestycje w nowe technologie. Kredyt będzie częściowo spłacany przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

Podatek katastralny zastąpi podatek od nieruchomości

Podatek katastralny to podatek od wartości nieruchomości i w przyszłości ma zastąpić podatek od nieruchomości, który pobierany był od powierzchni nieruchomości. Oznacza to, że mogą wzrosnąć koszty nakładane na właścicieli nieruchomości, w szczególności dotknęłoby to właścicieli mieszkań w starych kamienicach w centrach miast - podkreśla ekspert.

Pracownicy tymczasowi w małych firmach

Małe firmy coraz częściej korzystają z pracowników tymczasowych. Dla firmy oznacza to, że nie musi prowadzić działu kadr oraz poświęcać czasy na wybór pracownika - uważa ekspert.

Nowelizacja Ordynacji podatkowej podpisana

5 sierpnia Prezydent podpisał nowelizację Ordynacji podatkowej, zgodnie z którą wprowadzona została zasada "in dubio pro tributario", czyli niedające się usunąć wątpliwości co do treści przepisów prawa podatkowego rozstrzyga się na korzyść podatnika. Zmiana ma wejść w życie 1 stycznia 2016 r.

REKLAMA