REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Faktura VAT, Koszty podatkowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak oszczędzać, jeśli nie na lokatach?

Komisja Nadzoru Finansowego od dłuższego czasu miała kłopot z lokatami antypodatkowymi. Teraz, kiedy w końcu udało jej się uporać z tym problemem, a po lokacie z dzienną kapitalizacją nie został nawet ślad, mamy do wyboru niżej oprocentowane tradycyjne lokaty, polisolokaty i obligacje oraz mniej bezpieczne formy oszczędzania.

Ranking funduszy parasolowych

Zastanawiając się nad odpowiednim dla siebie funduszem parasolowym, powinniśmy uwzględnić szereg czynników, nie tylko liczbę subfunduszy, wchodzących w skład funduszu. Porównując ze sobą fundusze parasolowe, należy wziąć pod uwagę również koszty czy dotychczasowe wyniki inwestycyjne. Przyjrzyjmy się poszczególnym funduszom parasolowym.

Kto musi zapłacić podatek od nieruchomości?

Kwota podatków od nieruchomości jest ustalana przez daną gminę. Jednak podatki od nieruchomości płacimy tylko wówczas, gdy gmina wyda decyzję o wysokości opłat. Przyjrzyjmy się podatkowi od nieruchomości i ustalmy, ile może on wynieść.

Produkty strukturyzowane na życzenie

Jeżeli nie odpowiada nam oferta produktów strukturyzowanych, dostępnych na rynku, możemy poprosić bank, aby stworzył nową strukturę specjalnie dla nas. To rozwiązanie może jednak sprawić, że produktem strukturyzowanym zainteresują się również inni klienci. Przyjrzyjmy się produktom strukturyzowanym w private bankingu.

REKLAMA

Gdzie założyć lokatę, by nie płacić podatku?

Lokaty, które dobiegną końca po 31 marca, zostaną opodatkowane. Niektóre banki przygotowały jednak przejściowe oferty, pozwalające zarobić odsetki z lokat bez opodatkowania. Na której lokacie bardziej się wzbogacimy, mimo nowej Ordynacji podatkowej?

Rodzaje lokat – którą wybrać?

Która lokata może przynieść największy zysk i jakie ryzyko się z tym wiąże? Pamiętajmy, że oprocentowanie na zwykłych lokatach bankowych z reguły jest najmniejsze. Przyglądając się poszczególnym lokatom, przeanalizujmy potencjalne korzyści.

E-faktura - jak ją przechowywać?

E-faktury podlegają zasadom archiwizacji. O przetrzymywaniu elektronicznych faktur musi pamiętać nie tylko wystawca, ale też odbiorca, i to w niezmienionej formie. Jak przechowywać e-faktury?

Czy zakup biletów dla pracowników w celu wykonywania obowiązków służbowych stanowi koszt podatkowy?

Niektórzy pracownicy otrzymują imienne miesięczne bilety komunikacji miejskiej w celu wykonywania swoich obowiązków służbowych poza siedzibą firmy. Czy imienne bilety wydawane każdorazowo przed wyjściem w teren, a po powrocie oddawane do depozytu stanowią nieodpłatne świadczenie podlegające opodatkowaniu?

REKLAMA

Które banki oferują dostęp do konta przez telefon?

Konkurencja między bankami jest duża, toteż instytucje finansowe wprowadzają nietypowe udogodnienia dla swoich klientów. W pięciu bankach dostępne są aplikacje na smartfony. Inne rozwiązania, które może zaproponować bank, to płatność za rachunek przy pomocy aparatu fotograficznego lub przelew bez konieczności wpisywania numeru konta.

Dlaczego brak porozumienia w USA zaszkodzi rynkom?

Rynki akcji zareagowały na wiadomość o braku porozumienia między amerykańskimi politykami. Trudności, związane z redukcją budżetu i zmianą ordynacji podatkowej, będą odczuwalne dla rynków jeszcze przez kilkanaście miesięcy. Czy silna zależność między sytuacją rynkową a areną polityczną w USA utrzyma się w przyszłym roku?

Najlepsze lokaty terminowe – ranking z listopada 2011

Wybrane banki, których oferty lokat terminowych należą do czołówki najlepszych w Polsce, podniosły oprocentowanie depozytów. Ile można było zarobić w listopadzie na lokacie terminowej? W którym banku nasza lokata będzie miała jeszcze wyższe oprocentowanie niż miesiąc temu?

Jakie koszty przy zakładaniu spółki z o.o.? – cz. 2

Założenie spółki z o.o. to koszty wynagrodzenia notariusza. Niezależnie od tego trzeba pamiętać o opłatach podatkowych, a także kosztach rejestracji spółki. Ile kosztuje założenie spółki z.o.o.?

Jakie koszty przy zakładaniu spółki z o.o.?

Założenie spółki z o.o. wymaga wypełnienia wielu formularzy. Nie obejdzie się też bez wizyty u notariusza. Ile może kosztować samo założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością?

Czy firma może wystawić fakturę przed wykonaniem usługi?

Podatnicy VAT sa zobowiązani do wystawienia faktury stwierdzającej dokonanie sprzedaży. Czy przedsiębiorca może wystawić fakturę przed wykonaniem usługi?

Gdzie opłaca się oszczędzać na emeryturę?

Z oszczędzaniem na emeryturę wiążą się różne obostrzenia, takie jak płacenie podatku od zysków kapitałowych. Od 2012 r. będziemy mieli do dyspozycji nowy instrument, umożliwiający oszczędzanie – IKZE. Są to indywidualne konta zabezpieczenia emerytalnego, którymi można posłużyć się w oszczędzaniu, bez konieczności płacenia podatku przed wypłatą.

Co da nam zakup nieruchomości za granicą?

Dzięki kupionym za pół miliona dolarów nieruchomościom można otrzymać wizę rezydencką na trzy lata do USA. Niestety zarządzanie taką nieruchomością nie upoważnia do legalnej pracy w Stanach Zjednoczonych. Z kolei Hiszpanie usiłują zainteresować potencjalnych nabywców nowymi nieruchomościami, okresowo obniżając na nie stawkę podatku VAT.

Elektroniczne faktury do kosza?

Jedynie 45 proc. Polaków korzystających z Internetu twierdzi, że skorzystałoby z e-faktury. Firmy wolą dostarczać rachunki w formie elektronicznej ze względu na niższe koszty.

Jak anulować fakturę?

Anulowanie faktury powoduje, że faktura ta nie wywołuje skutków prawno-podatkowych. Brak jest jednak w obowiązujących przepisach podatkowych bezpośrednich regulacji dotyczących tej czynności.

Umowy najmu mieszkania – jaki podatek wybrać?

Jeżeli wynajmujesz mieszkanie i posiadasz umowę najmu lokalu, masz coraz mniej czasu na decyzję, jaki podatek będziesz płacić. Zgłoś się niezwłocznie z umową najmu do Urzędu Skarbowego, żeby odprowadzić podatek w wysokości 8,5% od przychodów z najmu.

Gdy faktura zawiera błędy - porada

Przedsiębiorcy sporządzając faktury często popełniają błędy. Faktury stanowią dowody w rozliczeniu z organami podatkowymi, więc wymagają korekty. Co zrobić, gdy faktura zawiera błędy?

Czy VAT należny może być kosztem uzyskania przychodu?

Jakie przesłanki musi spełniać dany wydatek, aby zostać zakwalifikowanym do kosztów uzyskania przychodu?

Kosztowe następstwa ugody - porada

W praktyce często występują sytuacje, gdy kontynuowanie określonej umowy jest dla jednej ze stron gospodarczo nieuzasadnione. Strony mogą się wtedy porozumieć, iż umowa zostanie rozwiązana przedwcześnie, za zapłatą określonej kwoty odszkodowania przez jedną ze stron.

Czy wydatki na remont w firmie to koszt podatkowy?

Ustawodawca nie wyklucza możliwości rozliczenia w kosztach firmy wydatków na remont. Natomiast ulepszenie środka trwałego powoduje zwiększenie jego wartości początkowej. Jako koszt wystąpi więc w postaci odpisów amortyzacyjnych.

Ulga na internet a ekofaktura - porada

Czy z ulgi internetowej mogą korzystać podatnicy, którzy od operatora otrzymują elektroniczne obrazy faktur? Urząd Komunikacji Elektronicznej i ministerstwo Finansów twierdzą, że nie. Praktyka sądowa jest inna. Kto ma rację? Przeczytaj poradę eksperta.

Czy fakturowanie on-line jest opłacalne?

Bezpieczeństwo, wygoda, niskie koszty. Z fakturowaniem on-line łączą się zarówno zalety, ale również wady. Przeczytaj co radzi ekspert na temat e-fakturowania.

Jakie dokumenty są również uznawane za faktury?

Istnieje szereg dokumentów nie będących fakturami, jednak w świetle prawa traktowane są jako faktury. Lista tych dokumentów oraz dane jakie muszą zawierać aby mogły być traktowane jako faktury zawiera Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Co składa się na koszty kredytu hipotecznego i koszty transakcji?

Jeżeli bank uznał, że stać Ciebie na zakup własnego mieszkania, powinieneś przygotować się na rozmaite wydatki, związane nie tylko z kosztem kredytu. Eksperci zwracają uwagę na to, że będziesz musiał ponieść również koszty transakcji. Dowiedz się, w co tak naprawdę trzeba zainwestować.

W jakich przypadkach faktura nie będzie ważna?


Wszystkie czynności, które wykonuje podatnik w ramach prowadzonej działalności gospodarczej muszą zostać właściwie udokumentowane. Właściwie udokumentowana czynność opodatkowana podatkiem od towarów i usług to taka czynność, która została potwierdzona wystawieniem faktury VAT. Jakie warunki powinna spełnić, aby była ważna? Przeczytaj poradę eksperta.

Jak oszczędzić na podatku? - nieodpłatna pożyczka


Jeżeli planujesz rozpocząć działalność gospodarczą i nie masz wystarczających środków na zakup niezbędnych sprzętów i urządzeń postaraj się o nieodpłatną pożyczkę. Jeśli udzieliłaby Ci jej osoba z rodziny, jest szansa, że od takiego przychodu nie zapłacisz podatku. Poniesione wydatki będziesz mógł natomiast potraktować jako koszty.

Na czym polega strategia w zakresie zarządzania kosztami podatkowymi?

Osoby prawne za koszty podatkowe mogą uznawać wszystkie koszty bezpośrednio lub pośrednio związane z prowadzoną działalnością. W celu minimalizacji zobowiązania podatkowego mogą dokonywać przenoszenia kosztów osobistych na koszty działalności przedsiębiorstwa. Proces podatkowego zarządzania kosztami jest jednak o wiele bardziej złożony.

Czy można skanować i przechowywać kopie faktur w formacie PDF?

W przypadku, podatników, którzy wystawiają dużą ilość faktur pojawia się problem z przechowywaniem ich w postaci materialnej (papierowej). Wiąże się to z magazynowaniem ogromnych ilości dokumentów i dodatkowymi kosztami. Czy można skanować i przechowywać kopie faktur w formie elektronicznej? Przeczytaj poradę eksperta.

Czy Fundusz Świadczeń Socjalnych jest kosztem firmy?

Jeśli zatrudniasz na dzień 1 stycznia co najmniej 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty musisz utworzyć Zakładowego funduszu Świadczeń Socjalnych. Gdy zatrudniasz mniej niż 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty, masz dwie możliwości. Jakie? Czytaj w poniższym artykule.

Kiedy wydatki na mieszkanie są kosztem firmy?

Prowadząc firmę wydatki związane z bieżącą eksploatacją mieszkania, w którym prowadzisz działalność gospodarczą zalicza się do kosztów uzyskania przychodów. Jakie konkretnie wydatki zalicza się do kosztów bieżących? A co w sytuacji, kiedy w mieszkaniu w którym prowadzisz działalność jednocześnie mieszkasz?

Czy członkowskie składki są kosztem firmowym?

Decyzja o uczestniczeniu w organizacjach zrzeszających przedsiębiorców łączy się z koniecznością opłacania składek. Z uwagi na to, że przynależność do nich nie jest obowiązkowa,  to wydatki na nie uznawane są za koszty jedynie w części.

Koszty i wydatki w księgowości polskiej, unijnej i amerykańskiej

Koszty i wydatki w dużym stopniu wpływają na finanse firmy, ponieważ zmniejszają kwotę od której oblicza się należy podatek dochodowy.

W jaki sposób aktualizować dane firmy?

Instytucja „jednego okienka”, która w założeniu miała maksymalnie uprościć procedury związane z założeniem działalności gospodarczej, nie do końca spełniła swoją rolę. Przyszły przedsiębiorca ciągle musi dopełnić formalności w kilku urzędach. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku aktualizacji danych firmy.

Jakie są zalety posiadania CB radia przez firmę transportową?

Posiadanie CB radia nie wymaga uzyskania specjalnego pozwolenia, a jego posiadanie przy prowadzeniu niektórych rodzajów działalności gospodarczej może okazać się uzasadnionym kosztem. Taka sytuacja oznacza, że CB radio może zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.

Czy można wrzucić w koszt opłatę wstępną w leasingu

Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego nie wpłynął na urzędy skarbowe, które w dalszym ciągu utrzymują, że opłaty wstępnej w umowie leasingu nie można wrzucić w koszty firmy jednorazowo. Jest jednak sposób na pogodzenie interesów przedsiębiorców i fiskusa.

Czy wydatki na catering są kosztem uzyskania przychodu?

Spotkania prezentujące produkty, czy usługi danej firmy, jak również organizowane przez firmę szkolenia wymagają niejednokrotnie skorzystania z usług cateringowych. Przy spełnieniu kilku warunków istnieje możliwość zaliczenia tego rodzaju wydatków do kosztów uzyskania przychodów firmy.

Dla odliczenia VAT nie ma znaczenia posiadanie potwierdzenia odbioru faktury korygującej

Warunek dotyczący wymogu posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej wynikający z art. 29 ust. 4a ustawy o VAT jest niezgodny z regulacjami wspólnotowego systemu podatku od wartości dodanej zawartego w Dyrektywie 112. Dotyczy to przede wszystkim zasady neutralności podatku od wartości dodanej oraz zasady proporcjonalności.

Kontrola skarbowa tropi wystawców fikcyjnych faktur

Pod koniec lipca 2010 r. kilkudziesięciu inspektorów z Urzędu Kontroli Skarbowej w Bydgoszczy przy wsparciu umundurowanej grupy realizacyjnej kontroli skarbowej oraz funkcjonariuszy Policji z Komendy Powiatowej w Inowrocławiu, przeprowadziło na terenie Inowrocławia i okolic skoordynowane działania wymierzone w oszustów podatkowych wystawiających fikcyjne faktury.

Wystawienie faktury korygującej a prawo do obniżenia VAT

W trakcie dokonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT, zdarza się, że zachodzi potrzeba wystawienia faktury korygującej, zmniejszającej wielkość sprzedaży. Prowadzący działalność gospodarczą przedsiębiorcy znają sytuacje, kiedy trzeba obniżyć cenę towaru, przyjąć zwrot towaru, zmniejszyć zakres wykonanej usługi.

Czy polisa OC jest kosztem uzyskania przychodu

Niemal każdy przedsiębiorca wykorzystuje do celów prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej samochód – czy to będący środkiem trwałym stanowiącym majątek firmy, czy też na podstawie różnych umów dzierżawy lub najmu – oraz opłaca przynajmniej polisę odpowiedzialności cywilnej. Czy wobec tego polisa OC jest kosztem uzyskania przychodu?

Wydatki na rzecz udziałowca jako koszty uzyskania przychodów

Wspólnik był członkiem zarządu spółki, natomiast z chwilą nabycia uprawnień emerytalnych zakończył pracę w spółce. Spółka powierzyła mu jednak pewne zadania (m.in. koordynacja inwestycji oraz programu rozwoju spółki, nadzór nad pracami, organizowanie współpracy z zagranicznymi inwestorami), ściśle związane z prowadzoną przez spółkę działalnością. W zamian za wykonanie tych zadań, wspólnikowi zostaną zwrócone wydatki (udokumentowane) poniesione na eksploatację samochodu służbowego, telefonu komórkowego, delegacje – czy wydatki te będą stanowiły koszty uzyskania przychodu dla Spółki?

Czy prowadząc działalność wszystko wliczymy w koszty

Często  spotykamy się ze stwierdzeniem, że prowadząc własną działalność gospodarczą praktycznie wszystko możemy „wrzucić w koszty”. Ale czy w tym przypadku mamy do czynienia z faktem, a może raczej kolejnym mitem towarzyszącym zakładaniu własnej firmy?

Czy można sprzedawać towary poniżej kosztów ich wytworzenia?

W systemie gospodarki wolnorynkowej, przedsiębiorcy rozpoczynający własną działalność często starają się przyciągnąć klientów przez obniżanie cen. Czasami stworzenie polityki cenowej korzystniejszej niż konkurencja niesie za sobą konieczność sprzedaży poniżej kosztów wytworzenia danego produktu lub świadczenia usługi. Czy takie działanie jest dopuszczalne?

Co z fakturami przesyłanymi e-mailem?

Faktury sporządzane i wysyłane elektronicznie oraz drukowane przez strony transakcji przyspieszają obrót gospodarczy i dają spore oszczędności. Ich legalność jest jednak podważana. Dlaczego?

Minister Finansów zapowiada rozporządzenie w sprawie faktur VAT przesyłanych mailem

Wiceminister Finansów Maciej Grabowski zapowiedział 23 lipca 2010 r. na spotkaniu z przedstawicielami Rady Podatkowej PKPP Lewiatan, że wyda rozporządzenie w sprawie e-faktur zgodnie z postulatami Lewiatana. Integralność oraz źródło pochodzenia mają być zapewnione przez podatnika, bez wskazywania żadnej określonej formy dla e-faktury.

Jak poświadczać dokumenty za zgodność z oryginałem?

Nie zawsze możemy pozwolić sobie na wydanie oryginałów dokumentów do akt sądowych (np. faktur czy umów). Warto wtedy załączyć dokument poświadczony za zgodność z oryginałem przez uprawniony podmiot.

Ewidencja wydatków poniesionych na samochód

W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić prowadzenie działalności gospodarczej bez wykorzystywania samochodu osobowego. W firmach jednoosobowych najczęściej używany jest prywatny samochód dla celów służbowych, z kolei w większych podmiotach samochód może stanowić majątek firmy albo może być leasingowany lub użytkowany na podstawie innych umów cywilnoprawnych.

REKLAMA