REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Produkty strukturyzowane na życzenie

Marcin Krasoń
Na indywidualnych produktach strukturyzowanych zarabiają najbogatsi. Fot. fotolia
Na indywidualnych produktach strukturyzowanych zarabiają najbogatsi. Fot. fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli nie odpowiada nam oferta produktów strukturyzowanych, dostępnych na rynku, możemy poprosić bank, aby stworzył nową strukturę specjalnie dla nas. To rozwiązanie może jednak sprawić, że produktem strukturyzowanym zainteresują się również inni klienci. Przyjrzyjmy się produktom strukturyzowanym w private bankingu.

Instrument bazowy, czas trwania, forma prawna, poziom ochrony kapitału czy wbudowana opcja – o większości parametrów produktu strukturyzowanego możemy decydować sami. Możemy, jeśli mamy ochotę zainwestować w niego kilka milionów złotych lub weźmiemy udział w tzw. transakcji klubowej – czyli znajdziemy się w gronie maksymalnie 99 klientów, inwestujących w produkt, przygotowany specjalnie dla nich.

REKLAMA

Każdego roku na polskim rynku pojawia się kilkaset produktów strukturyzowanych. Spora część jest dostępna tylko dla klientów danego banku, na dodatek scenariusz zakładany przez poszczególne instytucje niekoniecznie musi odpowiadać wizji przyszłości rynków, preferowanej przez inwestora.

Nie ma jednak przeciwwskazań, aby w banku przygotowano klientowi strukturę na życzenie. Ze względu na niższe koszty dla banku (brak potrzeby promocji inwestycji czy dystrybucji ulotek) istnieje duża szansa, że parametry takiego produktu będą lepsze niż standardowo.

Przeczytaj także: Co wolą Polacy: kredyt czy oszczędzanie?

REKLAMA

Minimalna kwota takiej inwestycji zależy nie tylko od banku – decyduje też o niej np. instrument bazowy. Bo na przykład złożenie jakiejkolwiek struktury, powiązanej z kursami najpopularniejszych walut (CHF/PLN, EUR/PLN czy USD/PLN) możliwe jest już przy kwocie 500 tys. zł –deklaruje np. Raiffeisen Bank Polska, który dla klientów swojej bankowości prywatnej (Friedrich Wilhelm Raiffeisen) często przygotowuje tego typu rozwiązania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Trochę inaczej działa to w Aliorze, gdzie już posiadacz 100 tys. zł może liczyć na przygotowanie produktu wg jego wytycznych, ale jednocześnie doradcy private banking poinformują innych zamożnych klientów o możliwości inwestycji w taki produkt. Wówczas subskrypcja trwa kilka dni, a nie kilka tygodni, jak przy produktach strukturyzowanych dla klientów masowych.

Średnio na rynku wymagana jest równowartość 1 mln dolarów lub euro. Takie minimum stawiają m.in. BNP Paribas Bank Polska, Citi Handlowy i ING Bank Śląski oraz butik inwestycyjny Wealth Solutions. Bank BPH, Getin Noble Bank i Kredyt Bank są w stanie złożyć strukturę dla osób, posiadających 2 mln zł.

Na drugim biegunie znajduje się Bank Pekao, jedna z największych instytucji finansowych w Polsce, gdzie w private bankingu trzeba mieć 9-10 mln, by produkt strukturyzowany uszyto nam na miarę. Podobnie wygląda minimalny poziom inwestycji w BNP Paribas Investment Partners. Tu jednak dodatkową zaletą jest forma prawna inwestycji – dywidendowy fundusz luksemburski. Wykorzystanie go umożliwia zwiększenie zysku klienta, bo nie musi on płacić podatku od zysków kapitałowych.

Polecamy serwis: Kredyty

REKLAMA

Szycie struktur na miarę umożliwia szybkie reagowanie na sytuację rynkową, bo przygotowanie takiego produktu zajmuje kilka dni i nie wymaga kilkutygodniowej subskrypcji. Dzięki temu na przykład w portfelach klientów Noble Banku są struktury, zakładające spadek kursu franka z wartością początkową na poziomie 3,78 zł, a w Citi Handlowym i Wealth Solutions inwestowano w struktury bez ochrony kapitału.

Najpopularniejszymi instrumentami, wybieranymi przez klientów, są kursy walut, surowce i indeksy giełdowe. W Banku BPH pojawiał się też produkt strukturyzowany, powiązany ze stopami procentowymi.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA