REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy fakturowanie on-line jest opłacalne?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
NetArt
Fakturowanie on-line oferuje przedsiębiorcom możliwość wygodnego zarządzania firmową księgowością
Fakturowanie on-line oferuje przedsiębiorcom możliwość wygodnego zarządzania firmową księgowością

REKLAMA

REKLAMA

Bezpieczeństwo, wygoda, niskie koszty. Z fakturowaniem on-line łączą się zarówno zalety, ale również wady. Przeczytaj co radzi ekspert na temat e-fakturowania.

Fakturowanie on-line oferuje przedsiębiorcom możliwość wygodnego zarządzania firmową księgowością, jednocześnie gwarantując bezpieczeństwo istotnych dla firmy dokumentów. Ze względu na te atuty coraz częściej użytkownicy wybierają aplikacje on-line. Niemałe znaczenie ma także zmniejszenie wydatków związanych z prowadzeniem firmy, szczególnie istotne dla małych i średnich firm. Jak w szerszym świetle prezentują się atuty fakturowania poprzez Internet?

REKLAMA

Wygoda

REKLAMA

Dostęp poprzez Internet sprawia, że przedsiębiorstwo wszędzie i zawsze, gdy jest w zasięgu Sieci, ma możliwość sporządzenia nowego dokumentu lub dotarcia do zewidencjonowanych faktur. Ułatwia to bieżące śledzenie prowadzonej działalności, np. przy sporządzaniu okresowych raportów.

Programy do fakturowania on-line umożliwiają również, tworzenie list kontrahentów i produktów lub usług. Ułatwiają wystawianie faktur (wystarczy skopiować dane z bazy do dokumentu), ale mogą też być wykorzystane w szerszy sposób. Przedsiębiorstwo może traktować np. listę kontrahentów jako bazę kontaktów, która umożliwia szybki dostęp do danych teleadresowych poszczególnych partnerów biznesowych.

Korzystając z oprogramowania dostępnego przez stronę WWW firma nie musi się również martwić o aktualność używanego narzędzia. Usługodawcy dokonują wszelkich zmian we własnym zakresie, czyli za każdym razem, gdy użytkownik loguje się do programu, korzysta z jego najnowszej wersji. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bezpieczeństwo

REKLAMA

Kolejny argument, przemawiający za decyzją na korzyść oprogramowania dostępnego on-line, to ochrona wartościowych danych. Łatwa dostępność aplikacji (za sprawą jej mobilnego charakteru), wcale nie oznacza, że ma do niej dostęp każdy. Informacje przechowywane przez przedsiębiorstwo, takie jak dane kontrahentów, wystawione dokumenty i zestawienia finansowe są zabezpieczone przed osobami nieuprawnionymi. Korzystanie z aplikacji możliwe jest dopiero po podaniu loginu i hasła. Dlatego też użytkownik nie powinien go udostępnić osobom trzecim oraz regularnie i często je zmieniać. Aby stosowanie procedur bezpieczeństwa nie stwarzało problemu, narzędzie powinno umożliwiać łatwą zmianę hasła.

Wyższy poziom bezpieczeństwo wynika również ze sposobu, w jaki przechowywane są dane. W przypadku programu udostępnianego w trybie on-line, wszystkie dokumenty gromadzone są na powierzchni dyskowej hostingu. Aby zapewnić ich należytą ochronę profesjonalni usługodawcy wykonują regularne kopie bezpieczeństwa, czyli archiwizują zawartość serwera. W takim przypadku, jeżeli zdarzyłoby się, że przedsiębiorstwo wprowadzi niepożądane zmiany, możliwe jest przywrócenie stanu sprzed ingerencji. Kopia, czyli tzw. backup, gwarantuje również większe bezpieczeństwo niż przechowywanie danych na firmowym komputerze, który może zostać skradziony lub ulec uszkodzeniu. W takim przypadku firma bezpowrotnie traci wszystkie dokumenty zapisane na nim. Gdyby przedsiębiorstwo chciało zapewnić podobny standard ochrony danych, należałoby każdorazowo przed zakończeniem pracy, zapisywać dane na niezależnym nośniku (pendrive, płyta cd, dysk zewnętrzny) przechowywanym z dala od sprzętu komputerowego.

Koszty

Poza bezpieczeństwem i wygodą, na korzyść fakturowania on-line przemawia również niższy koszt związany z jego użytkowaniem. W przypadku wyboru tradycyjnego narzędzia koszty zależne są od liczby stanowisk i mogą sięgać od kilkuset złotych wzwyż. Standardowa licencja dostępna wraz z zakupem oprogramowania umożliwia korzystanie z niego na jednym do trzech stanowisk.

Za każdy kolejny komputer należy wnieść odpowiednią opłatę. Kolejny wydatek przedsiębiorstwo będzie musiało ponieść, gdy wydawca programu udostępni nową wersję. Firma ma wtedy do wyboru, albo zostać przy dotychczasowym (możliwe, że już przestarzałym) narzędziu lub zakupić nowy produkt, ponosząc kolejny wydatek.

Mobilny charakter aplikacji dostępnej on-line powoduje brak limitów stanowiskowych. Jest ona dostępna dla nieograniczonej liczby użytkowników, którzy zalogują się do programu. Wszystkim korzystającym z oprogramowania udostępniane są również aktualizacje, co nie pociąga za sobą ani konieczności ich samodzielnego instalowania, ani wnoszenia dodatkowych opłat.

Przetestuj program

Aby wybór narzędzia nie był zbyt pochopny warto sprawdzić jego możliwości. Usługodawcy hostingowi umożliwiają korzystanie z oprogramowania, które zwiększa możliwości oferowanych usług, a jednocześnie ułatwia prowadzenie przedsiębiorstwa.

Testując program należy sprawdzić, czy korzystanie z niego nie sprawia trudności. Czytelny i intuicyjny interfejs to podstawa wyboru. Proces wystawiania faktury nie może być skomplikowany, gdyż zwiększa to prawdopodobieństwo popełnienia błędu i niepotrzebnie wydłuża czas tworzenia dokumentu. Należy również zwrócić uwagę na udostępniane funkcjonalności np. możliwość tworzenia okresowych raportów i zarządzania listami kontaktów. Samo generowanie dokumentu to zdecydowanie za mało, jak na możliwości nowoczesnych programów.
Fakturowanie jest czynnością, bez której żadna firma nie może funkcjonować.

Polecamy: Jak założyć własna firmę?

Łatwa dostępność narzędzi, pozwalających ułatwić ten aspekt prowadzenia przedsiębiorstwa, ma duże znaczenie. Wybór zapewniający wygodę i bezpieczeństwo, a jednocześnie korzystny dla firmowego budżetu to najlepszy wybór, o czym z pewnością przyjdzie się wielokrotnie przekonać.

Autor: Natalia Niebielska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA