REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biuro, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nie szata zdobi człowieka – a jednak …

Kilka dni temu byłam u mówiona na spotkanie z doradcą finansowym. Spotkanie miało się odbyć z samego rana. Byłam kilka minut przed czasem i musiałam zaczekać na otwarcie biura. Czekając zobaczyłam młodego mężczyznę ubranego w bluzę i dżinsy – patrząc na niego pozazdrościłam mu studenckiego luzu. Jakie było moje zdziwienie, gdy wchodząc do biura zobaczyłam właśnie tego mężczyznę siedzącego za biurkiem. Teraz był ubrany w dobrze skrojony garnitur, jasną koszulę i krawat. Nawet jeśli to chwyt marketingowy to zadziałał – wchodząc na spotkanie zobaczyłam profesjonalistę, któremu nie zawahałam się powierzyć swoich finansów.

Drzwi pokoi służbowych

Drzwi prowadzące do pokoju służbowego często są zamknięte. Niekiedy pozostaje to w sprzeczności z ideą przepływu informacji w biurze czy koniecznością obsługi interesantów.

Kiedy szefem jest kobieta

Pisałam już o trudnościach jakie mogą się pojawić w relacjach damsko – męskich na płaszczyźnie zawodowej związanych z kulturalnym zachowaniem się obu płci wobec siebie. Szczególnie problematyczne jest to zagadnienie w odniesieniu do kobiet w roli przełożonych.

Szef jest szefem bez względu na wiek

Wiek to ważny czynnik, który determinuje twój stosunek do innych osób i określa twoją pozycję w kontaktach towarzyskich i zawodowych. Jest to cecha, której nie można ukryć, ani zatuszować.

REKLAMA

Czy znasz elementy mailowej etykiety?

Jeśli zapoznałeś się z naszymi poradami na temat formułowania służbowych wiadomości lub chcesz sprawdzić swoją wiedze na ten temat, przeczytaj poniższe zdania. Zdecyduj, czy zgadzasz się z nim, czy też nie. Powodzenia!

Od dziś Pan Dyrektor

Znacie się do wielu lat. Pracujecie razem, ale też lubicie się prywatnie. Nawet dwa razy wyjechaliście wspólnie na wakacje zabierając całe rodziny. Wszystko się zmieniło, kiedy jeden z was awansował.

Mentor pilnie poszukiwany

Słyszałeś o programie mentoringowym i miałeś nadzieję, że zostaniesz nim objęty w nowej firmie. Tak się jednak nie stało. Musisz radzić sobie sam, jednak niełatwo jest poruszać się w gąszczu układów personalnych starając się zrobić na wszystkich dobre wrażenie i jednocześnie bez zarzuty wykonywać nowe zadania.

Program mentoringu

Zgodnie ze starogrecką mitologią Mentor był mieszkańcem Itaki, przyjacielem Odysa. Jemu król Itaki powierzył opiekę nad synem i żoną. Dlatego dziś o opiekunie, nauczycielu mówimy „mentor”.

REKLAMA

Jak się zachować wobec nowego pracownika?

Z Tomkiem znaliście się od dawna, był niezastąpionym ogniwem całego waszego zespołu. Zawsze życzliwy i uśmiechnięty, a przede wszystkim przygotowany do pracy zyskał sobie sympatię i uznanie wszystkich współpracowników. Niestety odszedł z pracy, a jego miejsce ma zająć ten „nowy”.

Kiedy jesteś tym „nowym”

Najpierw rozsyłałeś CV, potem entuzjastycznie reagowałeś za każdym razem, gdy słyszałeś dźwięk telefonu, z podnieceniem szedłeś na rozmowę kwalifikacyjną. I pewnego dnia telefon zadzwonił inaczej – „Czy może pan podjąć pracę w naszej firmie z dniem pierwszym …”

Awans zawodowy – dlaczego mnie ominął?

Zastanawiasz się dlaczego po raz kolejny propozycję awansu otrzymał kolega a nie ty? Może masz bogate doświadczenie, a może świetne kwalifikacje, a mimo to zostałeś pominięty. Teraz rozmyślasz, dlaczego tak się stało?

Budowanie sieci kontaktów biznesowych

Człowiek nie jest samotną wyspą, chętnie nawiązuje kontakty towarzyskie, dąży do rozmów z drugą osobą, wymiany informacji. Spotkania w gronie bliższych i dalszych znajomych to nie tylko źródło przyjemności, mogą one mieć przynieść wymierne korzyści w życiu zawodowym.

Etykieta służbowych kontaktów damsko – męskich

W życiu codziennym stosujemy się do ogólnie przyjętych zasad postępowania względem innych osób. Wiele z tych zachowań podyktowanych jest troską mężczyzny o kobietę. Czy w kontaktach biznesowych jest podobnie?

Myląca treść wypowiedzi

Poprawność językowa w kontaktach międzyludzkich, a szczególnie biznesowych jest bardzo ważna. Od szybkości i trafności ripost słownych może zależeć twój awans zawodowy lub decyzja o powierzeniu ci nowego projektu

Telepraca – wizerunek pracownika

Pracujesz w domu, więc masz poczucie, że jesteś bardziej anonimową osobą niż koledzy i koleżanki z pracy, którzy spotykają się osobiście z klientami. Jeśli tak myślisz to jesteś w błędzie.

Niefortunne gesty

Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów służbowych jest nieodłącznym elementem pracy każdego człowieka biznesu. Kontakty te są zawierane nie tylko w kraju, ale i poza jego granicami.

CV – pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Przed wyjściem na spotkanie w sprawie pracy długo się do niego przygotowujesz, ale czy nie zastanawiałeś się nad tym, że może twoja przyszłość w danej firmie została już przesądzona?

Romans w pracy

Spora część życia prawie każdego człowieka kręci się wokół jego pracy. Nic więc dziwnego, że wielu ludzi właśnie w miejscu pracy szuka również swojej drugiej połówki, ale czy faktycznie romanse w pracy opłacają się?

Jak wyrażać krytykę i jak ją przyjmować?

Zarówno przyjmowanie słów krytyki z odpowiednią klasą jak i taktowne jej wypowiadanie jest nie lada wyzwaniem. Jak mu sprostać?

Gość w biurze

Zdobywanie nowych kontrahentów, utrzymywanie kontaktów z nimi, to życie codzienne w świecie biznesu. Zastanówmy się jak przyjąć naszego potencjalnego klienta, tak aby zaowocowało to kolejnymi spotkaniami i dalszą współpracą.

Firmowe kartki świąteczne

W epoce Internetu wiele firm rezygnuje ze zwyczaju wysyłania tradycyjnych kartek świątecznych z ręcznie wypisanymi życzeniami. Coraz częściej wybierają kartki elektroniczne, albo kartki z wydrukowanymi już życzeniami. Czy to jednak dobre posunięcie?

Czym jest savoir-vivre w biznesie?

Codzienne relacje międzyludzkie odbywają się w formie, która kształtowana jest przez kulturę i preferencję ludzi – uczestników interakcji. Region pochodzenia, rodzaj wychowania, wykształcenie, a nawet płeć warunkują zachowania jednostek w kontaktach ze sobą. Istnieją jednak sytuacje, gdzie te „naturalne” sposoby zachowania powinny być podporządkowane pewnym ogólnie przyjętym zasadom.

Naucz się pracy w zespole

Uczestnicząc w projektach zbiorowych pamiętaj, że jesteś jednym z ogniwek łańcuszka, który w razie Twojej zawodności zerwie się. Konsekwencje Twoich błędów i niedociągnięć poniesie cała grupa. Empatia, odpowiedzialność, zorganizowanie, terminowość, szczerość i uczynność – to cechy, które powinieneś pielęgnować, aby dobrze poradzić sobie z zadaniami zespołowymi.

Poprawne relacje ze współpracownikami

Wzorowe wypełnianie obowiązków służbowych to nie jedyna umiejętność ceniona przez pracodawcę. Bardzo ważna, choć często niedoceniana staje się sztuka bezkonfliktowej współpracy z kolegami i koleżankami. Umiejętność tę można w sobie wyrobić – wystarczą tylko dobre chęci.

Relacje między szefem a podwładnym

Jak powinna wyglądać nienaganna współpraca z szefem? Co zrobić by była ona dla obu stron zadowalająca? Jak postępować z kobietą-szefem? Co zrobić gdy szefem jest ktoś od nas młodszy? Jakie cechy powinien posiadać dobry szef? O tym wszystkim poniżej.

Jedzenie w biurze

Jedzenie w miejscu pracy jest tematem dość delikatnym. Jedząc w pracy łatwo popełnić mnóstwo niewybaczalnych gaf.

Praca w boksach

Praca w dużych biurach wymaga od nas umiejętnego układania stosunków z innymi ludźmi, szanowania ich prywatności i potrzeby spokoju. Jak zachowywać się, aby nie przeszkadzać kolegom w wykonywaniu czynności służbowych? Co na ten temat mówi biznesowy savoir vivre?

Stanowiska po polsku, czy po angielsku

Kiedyś był Dyrektor ds. Sprzedaży – dziś mamy Sales Managera, zamiast wyrazu księgowy niektóre firmy wybierają nazwę Chief Accountant. Czy jednak dobrze się dzieje, że obce nazewnictwo tak ekspansywnie wkracza do naszej polskiej rzeczywistości? Jak nie zagubić się w gąszczu tych wszystkich angielskich nazw?

Rozmowy telefoniczne z klientem

Odbieranie telefonów i wykonywanie rozmów telefonicznych należy do naszych obowiązków służbowych. W czynności tej musimy wykazać się swobodą zwięzłego formułowania myśli, umiejętnością wnikliwego słuchania, taktem, wyczuciem sytuacji, umiejętnością dochodzenia do kompromisów oraz uprzejmością.

Komórka może stać się Twoim wrogiem

Telefon komórkowy niezwykle ułatwia życie nam i osobom, które chcą się z nami skontaktować, jednak nieumiejętne z niego korzystanie może przysporzyć nam wielu problemów. Jak używać tego cudu techniki zgodnie z zasadami savoir vivre’u?

Niech czas będzie Twoim sprzymierzeńcem

W świecie biznesu czas to pieniądz, dlatego nic dziwnego, że umiejętność zarządzania czasem jest jednym z kluczowych założeń biznesowego savoir vivre’u.

Zrób dobre pierwsze wrażenie

W kontaktach służbowych podobnie jak i w prywatnych ważne jest pierwsze wrażenie. Jak oczarować swoją osobą przyszłego szefa, klientów, konkurencję, kolegów i koleżanki z pracy?

Uścisk dłoni oznaką profesjonalizmu

Jest tylko niewielkim szczegółem w gąszczu różnych biznesowych zachowań, niepozorny i wielokrotnie niedoceniany, ale potrafiący zdziałać prawdziwe cuda. Uścisk dłoni - bo o nim mowa -pomoże Ci zbudować dobre relacje zawodowe.

Wstawanie przy powitaniu

Czy zawsze powinienem wstawać, kiedy witam się z kimś? Co mówią o tym zasady savoir-vivru?

Mail do przełożonego

Jak powinno redagować się maile do swojego przełożonego? Czy mogą mieć one formę mniej formalną?

Gdy nie masz ochoty na alkohol?

Podczas służbowych spotkań często pojawia się alkohol. Jest dodatkiem do jedzenia, rozluźnia atmosferę, sprawia przyjemność. Jeśli nie należysz do miłośników mocniejszych trunków lub nie lubisz ich w nadmiarze – nie musisz się do tego zmuszać.

REKLAMA