REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Tarcza Antykryzysowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Firma w kryzysie - poradnik antykryzysowy

Firma w kryzysie wywołanym COVID-19 może skorzystać z wielu form wsparcia. Tarcza antykryzysowa i Tarcza finansowa PFR pozwalają skorzystać ze zwolnienia z ZUS, postojowego czy subwencji. Przed złożeniem wniosku warto jednak zastanowić się, co będzie dla firmy najlepsze.

Dotacja 5 tyś. zł dla firm. Jak złożyć wniosek?

Dotacja 5 tyś. zł dla przedsiębiorców to jeden z elementów wsparcia w ramach tarczy branżowej. Kto może złożyć wniosek? Jakie warunki należy spełnić? Wyjaśniamy w poniższym tekście.

Nie każdy przedsiębiorca otrzyma pomoc z tarczy 2.0

35 mld zł – na taką pomoc w styczniu będą mogły liczyć przedsiębiorstwa poszkodowane podczas drugiej fali pandemii COVID-19. Choć pomoc trafi do firm prowadzących działalność w ramach 38 kodów PKD, nie wszyscy przedsiębiorcy otrzymają wsparcie.

Kto dostanie pomoc z Tarczy 2.0?

Premier Mateusz Morawiecki ogłosił dalszą pomoc dla gospodarki w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0 oraz wyjaśnił dlaczego rząd nie planuje wycofać się z zapowiadanych z początkiem 2021 r. podwyżek podatków w szczycie pandemii COVID-19.

REKLAMA

5 tyś. dotacji dla firmy i zwolnienie z ZUS - rusza tarcza branżowa

Tarcza branżowa to nowe rozwiązanie przygotowane przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii. Pakiet ma pomóc firmom z branż najbardziej dotkniętych skutkami II fali pandemii.

Nowa tarcza antykryzysowa okiem prawnika

Czy rozwiązania proponowane w nowej tarczy antykryzysowej są korzystne dla sektora MŚP? Jakie wątpliwości mogą wzbudzać niektóre z instrumentów walki z negatywnymi konsekwencjami COVID-19? Rozwiązania z kolejnej tarczy antykryzysowej komentuje apl. adw. Adam Ziębicki z kancelarii Chałas i Wspólnicy.

Świadczenia przysługujące osobom ubezpieczonym podczas kwarantanny lub izolacji z powodu COVID-19

Osoby ubezpieczone będące m.in. pracownikami czy zleceniobiorcami odbywające obowiązkową kwarantannę mogą za zgodą podmiotów je zatrudniających wykonywać w tym okresie pracę w trybie zdalnym. Wówczas za ten czas mają prawo do wynagrodzenia za pracę. W przeciwnym wypadku, jeżeli objęte są ubezpieczeniem chorobowym, otrzymają świadczenie chorobowe. Pracy nie mogą świadczyć, nawet za zgodą zatrudniającego, osoby objęte izolacją, w tym w warunkach domowych. Dotychczasowe przepisy nie regulowały wprost możliwości wykonywania pracy zdalnej podczas kwarantanny. Została ona wprowadzona ustawą z 28 października 2020 r. zmieniającą ustawę covidową, która obecnie na publikację w Dzienniku Ustaw. Zmiany w tym zakresie wejdą w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia nowelizacji.

Adam Abramowicz: apeluję o rozmowy z zamkniętymi branżami

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Adam Abramowicz w stanowisku skierowanym do Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego zaapelował o bezzwłoczny przegląd wprowadzonych ograniczeń wobec przedsiębiorców i nawiązanie rozmów z zamkniętymi branżami w celu ustalenia zaostrzonych warunków sanitarnych, umożliwiających ponowne otwarcie przedsiębiorstw.

REKLAMA

"Dziesiątka Morawieckiego" czyli nowa Tarcza Antykryzysowa

Premier Mateusz Morawiecki przedstawił nową odsłonę tarczy antykryzysowej dla polskich przedsiębiorców. W dużej mierze zawiera ona rozwiązania z wiosennego lockdownu oraz te, wypracowane w konsultacjach z przedsiębiorcami.

10 form wsparcia dla 25 branż - najważniejsze informacje

Poznaj 10 działań antykryzysowych dla firm dotkniętych drugim lockdownem. Nowe instrumenty wsparcia mają być wdrażane natychmiast.

Pracownik chory lub podejrzany o chorobę COVID-19 - procedura postępowania pracodawcy

Artykuł zawiera zasady postępowania pracodawcy w przypadku stwierdzenia lub podejrzenia zakażenia COVID-19 u zatrudnionych ujęte w tabeli.

Pracownicy, którym obniżono etat z powodu COVID-19 w okresie wcześniej pobieranego zasiłku, otrzymają jego wyrównanie

Jeżeli w okresie wcześniej pobieranego zasiłku np. chorobowego pracownikowi obniżono wymiar czasu pracy z powodu COVID-19 oraz między okresami pobierania wcześniejszego i kolejnego zasiłku nie było przerwy albo była ona krótsza niż 3 miesiące kalendarzowe, ma on prawo do wyrównania zasiłku. Przed zmianą przepisów w takich przypadkach pracownicy otrzymywali zasiłki ustalone od nowego wymiaru czasu pracy, czyli od niższego wynagrodzenia. Zmiany w tym zakresie wprowadziła nowelizacja ustawy o COVID-19, która weszła w życie 9 października 2020 r.

Kontrole pracodawców związane z epidemią COVID-19 - o czym trzeba pamiętać

Po okresie ograniczenia działalności kontrolnej ze względu na pandemię koronawirusa przez PIP, ZUS i urzędy pracy obecnie kontrole odbywają się praktycznie w pełnym zakresie. Są one jednak prowadzone z zastosowaniem procedur ograniczających ryzyko zakażenia wirusem COVID-19. Podczas kontroli PIP, ZUS i urząd pracy sprawdzą m.in. przestrzeganie przez pracodawców przepisów antykryzysowych.

Od 15 października 2020 r. można składać wnioski o wsparcie z branżowej Tarczy Antykryzysowej 5.0

Tarcza Antykryzysowa 5.0 dla branży turystycznej wejdzie w życie 15 października 2020 r. Od tego dnia będzie można wnioskować do ZUS o ulgi i świadczenia przewidziane w ramach tej ustawy. Otrzymanie wsparcia ponownie będzie możliwe po złożeniu wniosku drogą elektroniczną, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Optymalizacja kosztów zatrudnienia – jak przetrwać w kryzysie

Działania skoncentrowane na obniżeniu wydatków związanych z powierzeniem pracy są uznawane za optymalizację kosztów zatrudnienia. Ma to szczególne znaczenie w czasie kryzysu, kiedy podmioty zatrudniające poszukują rozwiązań, które pozwolą im przetrwać w trudniejszej biznesowo rzeczywistości. Towarzyszy temu przede wszystkim wybór najkorzystniejszej formy współpracy lub jej zmiana, ale też możliwość czasowego ograniczenia uprawnień osób już zatrudnionych (m.in. przez zawieszenie przepisów wewnątrzzakładowych) czy korzystania z pracowników obcych (najczęściej w ramach pracy tymczasowej lub outsourcingu).

Czy nauczycielowi, któremu powierzono pełnienie obowiązków dyrektora przedszkola na podstawie przepisów związanych ze zwalczaniem COVID- 19 przysługuje dodatek funkcyjny

Czy nauczycielowi, któremu z dniem 5 czerwca 2020 r. zostało powierzone pełnienie obowiązków dyrektora przedszkola na podstawie par. 11h ust. 1a pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 przysługuje dodatek funkcyjny? I czy jeśliby organ przyznał dopiero teraz dodatek funkcyjny, to można przyznać z wyrównaniem za miesiąc lipiec i sierpień? Od kiedy można przyznać ten dodatek funkcyjny? Przed dniem 5 czerwca ten nauczyciel, który pełni obowiązki dyrektora zastępował dyrektora, który był na urlopie dla poratowania zdrowia. 4 czerwca dyrektor przedszkola zrezygnował z etatu i od 5 czerwca w placówce obowiązki dyrektora pełni nauczyciel.

Jak ustalić spadek obrotów gospodarczych w następstwie COVID-19, aby ubiegać się o dofinansowanie wynagrodzeń

Przepisy ustawy o COVID-19 wprowadziły własną definicję spadku obrotów gospodarczych, którego ustalenie jest niezbędne przy ubieganiu się o wypłatę świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy z FGŚP albo na podstawie umowy ze starostą. Przez spadek obrotów gospodarczych należy rozumieć przychody ze sprzedaży towarów lub usług, w ujęciu ilościowym lub wartościowym. Nie należy do nich wliczać innych przychodów, m.in. ze sprzedaży środków trwałych.

Jak stosować ograniczenie odprawy, odszkodowania lub innego świadczenia pieniężnego na podstawie ustawy o COVID-19

Nasi pracownicy w związku z rozwiązaniem umów o pracę we wrześniu 2020 r. uzyskają prawo do odprawy emerytalnej z Kodeksu pracy, odprawy z ustawy o zwolnieniach grupowych i odprawy dodatkowej z postanowień wewnątrzzakładowych. Czy ograniczenie wysokości odpraw (art. 15gd ustawy o COVID-19) dotyczy każdej z nich odrębnie czy wszystkich łącznie wypłaconych w tym samym terminie płatności?

Czy można ubiegać się o zasiłek opiekuńczy po 26 lipca 2020 r.

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy po 26 lipca br. nie przysługuje? Czy jeśli pracownik nadal ma problem z opieką, bo przedszkole jest zamknięte, może skorzystać z tego zasiłku w ramach przysługujących 60 dni?

Czy wydłużenie terminów obowiązywania szkoleń okresowych w dziedzinie bhp dotyczy również osób kierujących pracownikami

Szkolenia okresowe bhp dla pracowników na podstawie art. 12e Tarczy antykryzysowej zostały zawieszone. A co w przypadku szkoleń okresowych bhp dla pracodawców i innych osób kierujących pracownikami? Czy te szkolenia odbywają się normalnie?

Czy stosuje się ograniczenie odprawy emerytalnej dla pracownika samorządowego

Czy pracodawca (zakład budżetowy) powinien lub czy może ograniczyć wysokość odprawy emerytalnej, która zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych przysługuje w wysokości 6-miesięcznego wynagrodzenia pracownikowi w związku z przejściem na emeryturę? Jeśli może, to w jakim trybie takie ograniczenie powinno być wprowadzone w jednostce? Zarządzeniem dyrektora? Zmianą regulaminu? Czy wymagałoby konsultacji z pracownikami? Czy wątpliwości interpretacyjne przepisów (pracodawca wystąpił o interpretacje do PIP i Ministerstwa Rozwoju dopiero w dniu wypłaty odprawy w ograniczonej wysokości) o ograniczeniu wysokości odpraw wprowadzonych w Tarczy 4 mogą być powodem wypłaty zaniżonej odprawy? Pracownik nie dostał żadnej decyzji czy nawet informacji od pracodawcy.

Kalendarz terminów podatkowych i pracowniczych przesuniętych z powodu COVID-19

Pobierz kalendarz ważnych terminów podatkowych i pracowniczych przesuniętych w czasie ze względu na COVID-19.

Tarcza antykryzysowa od 1.0 do 4.0 - zestawienie rodzajów wsparcia finansowego dla firm

Tarcza antykryzysowa 4.0. Częściowa wypłata dla wykonawców zamówień publicznych i wysokość zabezpieczeń

Ustawa nowelizująca z 19 czerwca 2020 r. wprowadza obowiązek wypłaty wynagrodzenia w częściach, po wykonaniu części umowy, lub udzielenia zaliczki, w przypadku umów zawieranych na okres dłuższy niż 12 miesięcy. Obowiązek ten dotyczy wszystkich kategorii umów zawartych na okres dłuższy niż 12 miesięcy, a nie tylko umów na roboty budowlane. Rozwiązanie takie powinno poprawić płynność finansową wykonawców. Wykonawcy nie będą musieli korzystać z zewnętrznego finansowania, by ukończyć zamówienie.

ZUS skontroluje dane przekazane przez przedsiębiorców we wnioskach o pomoc w ramach Tarczy antykryzysowej

ZUS we współpracy z Krajową Administracją Skarbową będzie weryfikował prawdziwość danych przekazanych we wnioskach o przyznanie świadczenia postojowego oraz o zwolnienie z obowiązku opłacania składek w ramach Tarczy antykryzysowej.

Obniżenie wymiaru czasu pracy z ustawy o COVID-19 a wysokość zasiłku macierzyńskiego

W razie zmiany wymiaru czasu pracy podstawę wymiaru zasiłku chorobowego stanowi wynagrodzenie ustalone dla nowego wymiaru czasu pracy. Warunkiem ustalenia nowej podstawy jest, aby zmiana etatu nastąpiła w miesiącu, w którym powstała niezdolność do pracy, lub w okresie maksymalnie 12 miesięcy poprzedzających tę niezdolność. Zasada ta dotyczy również m.in. zasiłku macierzyńskiego i opiekuńczego.

Czy Tarcza antykryzysowa przesunęła termin opłaty za użytkowanie wieczyste

Mam pytanie dotyczące ustawy Covid-19 4.0 Chodzi mi o art. 15j, dotyczący zmiany terminu opłaty za użytkowanie wieczyste za rok 2020 do 31 stycznia 2021 r. Czy zmiana terminu dotyczy również opłaty przekształceniowej?

Rozliczenie dofinansowania na ochronę miejsc pracy z FGŚP

Podmiot, który otrzymał wsparcie na ochronę miejsc pracy z FGŚP, musi rozliczyć pobrane na ten cel środki w wojewódzkim urzędzie pracy, w którym składał wniosek o ten rodzaj dofinansowania. Rozliczenia należy dokonać w terminie 30 dni od dnia, w którym zakończono udzielanie wsparcia, korzystając z elektronicznego formularza, który należy złożyć przez konto na praca.gov.pl.

Jak odzyskać z ZUS nadpłatę z tytułu składek

Nadpłata składek ZUS jest z urzędu zaliczana na poczet zaległych, bieżących lub przyszłych należności. W niektórych okolicznościach składki mogą zostać zwrócone płatnikowi w formie pieniężnej - taki zwrot następuje jednak zawsze wyłącznie na wniosek płatnika. ZUS ma bezwzględny obowiązek zawiadomienia płatnika o kwocie nadpłaty na jego koncie - z wyjątkiem nadpłaconych należności nieprzekraczających 11,60 zł.

Jak jednostka budżetowa ma traktować umorzenie składek ZUS

Zwolnienie bądź umorzenie składek ZUS stanowi przychód dla jednostki budżetowej czy zmniejszenie wydatków?

Tarcza antykryzysowa 4.0. Kredyty lub pożyczki objęte gwarancjami Skarbu Państwa

W ramach tarczy 4.0 wprowadzono zmiany w ustawie o poręczeniach i gwarancjach udzielanych przez Skarb Państwa oraz niektóre osoby prawne.

Tarcza antykryzysowa 4.0. Dofinansowanie kosztów prowadzenia działalności dla samozatrudnionych

Dotychczasowe brzmienie przepisów o pomocy dla samozatrudnionych powodowało, że spadek obrotów (jako przesłanka decydująca o możliwości skorzystania z rozwiązania) nie mógł być liczony od 1 stycznia 2020 r. Przedsiębiorca powinien był określać go od 2 stycznia 2020 r, co było kłopotliwe. Dlatego w przepisie art. 15zzc ust. 2 zmieniono datę 1 stycznia 2020 r. na 31 grudnia 2019 r. Tym samym porównanie obrotów między poszczególnymi okresami stało się łatwiejsze do przygotowania i analizy. Obecnie porównanie obejmuje bowiem pełne miesiące, tj. od 1 dnia miesiąca (od 1 stycznia). Dodatkowo zrezygnowano z 14-dniowego terminu na składanie wniosków o dofinansowanie do powiatowego urzędu pracy od ogłoszenia naboru wniosków.

Tarcza antykryzysowa 4.0. Dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych

Ustawa nowelizująca z 19 czerwca 2020 r. wprowadza możliwość ubiegania się o dopłaty do kredytów obrotowych odnawialnych i nieodnawialnych, udzielanych w złotych. Dopłaty dotyczą kredytów udzielanych w celu zapewnienia płynności finansowej, w szczególności krótkoterminowej i średnioterminowej, utraconej lub zagrożonej utratą w związku z konsekwencjami rozprzestrzeniania się COVID-19.

Bezpieczeństwo i higiena pracy w czasie epidemii koronawirusa

Pandemia COVID-19 spowodowała konieczność zmian w zakresie bhp w zakładach pracy. Pracodawcy obecnie mają obowiązek zapewnienia pracownikom dodatkowych środków ochrony osobistej, np. rękawiczek, maseczek, przyłbic oraz środków higieny, np. środków do dezynfekcji, mydła. Konieczne jest także zorganizowanie pracy w sposób pozwalający na zachowanie dystansu społecznego i minimalizowanie ryzyka zakażeń pracowników.

Przesunięcie terminu informowania o schematach transgranicznych

Od 30 czerwca 2020 r. obowiązuje rozporządzenie przesuwające terminy wykonania obowiązków w zakresie informowania o podatkowych schematach transgranicznych (MDR), terminy informowania o rachunkach raportowanych (CRS) oraz amerykańskich rachunkach raportowanych (FATCA).

Czy Tarcza 4.0 ogranicza wysokość odpraw pracowników samorządu terytorialnego

Czy w związku z wejściem w życie tzw. tarczy 4.0 ulegają zmianie uprawnienia pracowników jednostki organizacyjnej samorządu terytorialnego (jednostka budżetowa)? Chodzi głównie o odprawy emerytalno-rentowe, obniżenie wynagrodzenia, zmniejszenie wymiaru czasu itp.

Czy można odstąpić od umowy o dzieło w związku z epidemią

Zatrudniam 4 osoby na umowę o dzieło. Każda z nich musi pozyskać dane, by stworzyć jeden raport. W związku z wprowadzonym stanem epidemii osoby przyjmujące zamówienie nie mają możliwości by pozyskać te dane. W jaki sposób rozwiązać taką umowę nie płacąc wynagrodzenia? Czy znajdują w takim przypadku zastosowanie jakieś nowe rozwiązania w związku z wprowadzonym stanem epidemii? Czy można powołać się na siłę wyższą? Czy osoba przyjmująca zamówienie może zrezygnować z wykonania dzieła, jeżeli tak to w jaki sposób?

Jak doprecyzowano przepisy o pracy zdalnej w czasie epidemii koronawirusa

Praca zdalna pracowników urzędów wywołuje wiele problemów praktycznych w zakresie form jej zlecania, ewidencji czasu pracy, użytego sprzętu czy form komunikacji. Przepisy tarczy antykryzysowej 4.0 doprecyzowują przepisy dotyczące warunków wykonywania pracy zdalnej, rozwiewając niektóre z tych wątpliwości.

Przeniesienie pracownika samorządowego do innej jednostki w czasie epidemii

W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii kierownicy urzędów gminy, czyli wójtowie, burmistrzowie i prezydenci miast, otrzymali dodatkowe uprawnienie dotyczące możliwości przenoszenia pracowników samorządowych do innych jednostek organizacyjnych. Takie przesunięcie będzie możliwe nawet do innej miejscowości. I co ważne, nie będzie konieczne uzyskanie na to zgody pracownika.

Jak samorządy mogą zmniejszyć obciążenia przedsiębiorców wynikające z zawartych umów użytkowania wieczystego

Tarcza antykryzysowa 4.0 przewiduje ulgi dla przedsiębiorców, które może przyjąć rada gminy lub sejmik. Co więcej, tarcza ponownie przesuwa termin uiszczenia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego za 2020 rok.

Wpływ obniżenia wymiaru etatu w ramach tzw. tarczy antykryzysowej na wymiar urlopu wypoczynkowego

Nasza spółka zajmująca się sprzedażą mebli w związku z istotnym ograniczeniem działalności oraz wyraźnym spadkiem sprzedaży w kwietniu i maju 2020 r. spowodowanym wprowadzeniem stanu epidemii COVID-19 podpisała z przedstawicielami załogi porozumienie o obniżeniu wymiaru etatu i wynagrodzenia przez 3 miesiące o 20%. Czy w związku z obniżeniem wymiaru etatu na podstawie przepisów tzw. tarczy antykryzysowej zmniejsza się wymiar urlopu wypoczynkowego pracownika w 2020 r.? Jeśli tak, to jak go wyliczyć?

Jak udowodnić, że środki otrzymane z PFR zostały prawidłowo wykorzystane

Nasza firma Sp.z o.o. chce wystąpić o subwencję z tarczy finansowej. Czy otrzymanie subwencji ma jakiś wpływ na przyszłe wypłaty dywidend z zysku (jeśli oczywiście zysk będzie) za rok 2020? Z przepisów wynika, że subwencja nie może być wykorzystania na wypłaty dywidend. W związku z tym moje pytanie: jak udowodnić, że pieniądze otrzymane z subwencji nie były wykorzystane na ten cel?

Oświadczenie o braku obowiązku sporządzenia i złożenia sprawozdania finansowego do 30 czerwca 2020 r.

Tarcza antykryzysowa przesunęła wiele terminów dotyczących obowiązków sprawozdawczych. Nie przesunęła jednak terminu obowiązkowego złożenia oświadczenia o braku obowiązku sporządzenia i złożenia rocznego sprawozdania finansowego. Podobnie jak w latach poprzednich należy złożyć je najpóźniej 30 czerwca. Sprawdź kto musi złożyć takie oświadczenie i jak to zrobić.

Czy w świadectwie pracy trzeba odrębnie zaznaczyć liczbę dni zasiłku opiekuńczego COVID-19

Czy w świadectwie pracy trzeba odrębnie zaznaczyć liczbę dni zasiłku opiekuńczego przysługującego w związku z zamknięciem przedszkoli po wprowadzeniu w Polsce stanu epidemii?

Czy za dni niewskazane we wniosku o zasiłek opiekuńczy należy wypłacić pracownikowi wynagrodzenie

Pracownik złożył wniosek o zasiłek opiekuńczy przysługujący na dziecko do lat 8. We wniosku zaznaczył opiekę od poniedziałku do piątku - tak jak zamknięte jest przedszkole. Czy pracodawca powinien za pozostałe dni naliczyć wynagrodzenie czy uznać że pracownik był nieobecny cały miesiąc? Pracodawca zatrudnia do 10 osób. Działalność prowadzona jest tylko od poniedziałku do piątku.

Mikropożyczki udzielane mikroprzedsiębiorcom

Mikroprzedsiębiorcom, którzy nie zatrudniają pracowników, umożliwiono w ramach Tarczy II składanie wniosków o udzielenie mikropożyczki.

W myśl ustawy - Prawo przedsiębiorców mikroprzedsiębiorca to przedsiębiorca, który co najmniej w jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:

a)   zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz

b)  osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro.

Odpowiedzi MF na kolejne pytania rachunkowe dotyczące pandemii

Ministerstwo Finansów na swojej stronie internetowej (www.mf.gov.pl) opublikowało kolejne odpowiedzi na pytania firm dotyczące sporządzania sprawozdania finansowego w czasie trwania epidemii i ewidencji w księgach rachunkowych zdarzeń gospodarczych, które wynikają ze skorzystania przez jednostki z rozwiązań przewidzianych w pakiecie tarczy antykryzysowej i finansowej.

Tarcza Finansowa PFR - podstawowe informacje

Czy w ramach tarczy antykryzysowej można obniżyć minimalne wynagrodzenie proporcjonalnie do obniżonego czasu pracy

Ubiegając się o dofinansowanie do wynagrodzeń z WUP w ramach tarczy antykryzysowej 1.0. w porozumieniu ze Z.Z. był zapis mówiący o obniżeniu wynagrodzeniu i wymiaru etatu o 20%. Zapis ten obejmował wszystkie grupy zawodowe w firmie, w tym pracowników otrzymujących minimalne wynagrodzenia. Pracownicy ci, po obniżeniu wymiaru etatu do 0,80% otrzymują wynagrodzenie 2080 zł. Uwzględniliśmy tych pracowników także w załączniku do wniosku o dofinansowanie. Teraz pojawiają się komentarze, że minimalna krajowa powinna być zachowana. Art 15g ust. 6 mówi :"Pracownikowi objętemu przestojem ekonomicznym pracodawca wypłaca wynagrodzenie obniżone nie więcej niż o 50%, nie niższe jednak niż w wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, z uwzględnieniem wymiaru czasu pracy". Czy postąpiliśmy prawidłowo?

Czy można ubiegać się o dofinansowanie wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w czasie epidemii

Czy dofinansowanie wynagrodzeń pracowników z tarczy antykryzysowej dotyczy też aktualnie przyjmowanych, np. w maju 2020 r. nowych pracowników do firmy?

REKLAMA