Czy stosuje się ograniczenie odprawy emerytalnej dla pracownika samorządowego
REKLAMA
PYTANIE
Czy pracodawca (zakład budżetowy) powinien lub czy może ograniczyć wysokość odprawy emerytalnej, która zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych przysługuje w wysokości 6-miesięcznego wynagrodzenia pracownikowi w związku z przejściem na emeryturę? Jeśli może, to w jakim trybie takie ograniczenie powinno być wprowadzone w jednostce? Zarządzeniem dyrektora? Zmianą regulaminu? Czy wymagałoby konsultacji z pracownikami? Czy wątpliwości interpretacyjne przepisów (pracodawca wystąpił o interpretacje do PIP i Ministerstwa Rozwoju dopiero w dniu wypłaty odprawy w ograniczonej wysokości) o ograniczeniu wysokości odpraw wprowadzonych w Tarczy 4 mogą być powodem wypłaty zaniżonej odprawy? Pracownik nie dostał żadnej decyzji czy nawet informacji od pracodawcy.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA