REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Outsourcing

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Outsourcing działu prawnego. Na czym polega i jakie może przynieść korzyści?

Dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe, wzrost inflacji, czy wpływ pandemii wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność zapewnienia optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników. Poniżej, prezentujemy odpowiedzi na kilka często zadawanych pytań w tym zakresie. 

Trendy outsourcingu – warto łączyć outsourcowane usługi

Outsourcingu podlega stałej ewolucji. Wyprowadzanie części działalności przedsiębiorstwa na zewnątrz nikogo już nie dziwi, ale na Zachodzie powoli daje zauważyć się nowy trend - łączenie outsourcowanych usług. - Taki zabieg pozwala nie tylko na oszczędności, ale także pozyskanie wartości dodanej. Pierwsi polscy przedsiębiorcy, którzy się na to zdecydują, mają szansę zdystansować konkurencję - zauważa ekspert z firmy dostarczającej usługi dla biznesu.

Dlaczego warto korzystać z usług outsourcingowych?

Rozpoczęcie działalności wiąże się ze sporym nakładem pracy, dobrą organizacją i wytrwałością w dążeniu do zaistnienia na rynku. W takich sytuacjach warto skorzystać z usług firm outsourcingowych, które proponują kompleksowe usługi wspomagające rozwój nowych firm. Dlaczego warto skorzystać z takich usług?

Polska liderem outsourcingu

Polska jest liderem outsourcingu w Europie Środkowo-Wschodniej. I pomimo, że outsourcing wywodzi się z Indii, to właśnie Polska staje się jednym z najważniejszych centrów outsourcingowych na świecie. Trzymamy się w ścisłej czołówce obok, wspomnianych już Indii oraz Brazylii, Chin i Filipin.

REKLAMA

Problemy firmy outsourcingowej w codziennej pracy

Największym problemem, z jakim borykają się firmy świadczące zewnętrzne usługi finansowo – księgowe jest wysoka fluktuacja kadr oraz znalezienie wysokowykwalifikowanych specjalistów. Jest to szczególnie trudne w sytuacji, gdy w portfolio firmy outsourcingowej znajdują się zagraniczni klienci.

Innowacyjny outsourcing a informatyczne systemy zarządzania

Efektywna współpraca z firmą outsourcingową to między innymi dobrze zorganizowany obieg dokumentów i przepływ informacji. Tradycyjny model wykorzystywany w takiej współpracy najczęściej sprowadzał się do cyklicznego przesyłania dokumentacji księgowej lub kadrowej do firmy outsourcingowej w formie papierowej lub równolegle skanowanych dokumentów za pośrednictwem e-mail.

Jak wdrożyć outsourcing druku w firmie?

W ciągu ostatnich kilku lat outsourcing stał się niezwykle przydatnym narzędziem w funkcjonowaniu firmy. Dotyczy to również procesów wewnętrznych na przykład drukowania. Odpowiedni dobór rozwiązań outsourcingowych w tym zakresie może przynieść wiele korzyści.

Jak wdrażać outsourcing i nie popełnić błędów w zarządzaniu zmianą?

Outsourcing ze wszystkimi korzyściami jakie niesie dla przedsiębiorstwa dynamicznie rozwija się na Świecie i w Polsce ze względu na ewidentne oszczędności i zwiększenie jakości usług. Outsourcing w dobie profesjonalnych dostawców specjalizowanych usług jest już wyraźnym trendem rynkowym i sposobem nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem. Wdrażając outsourcing należy pamiętać o kilku zasadach dobrego zarządzania zmianą.

REKLAMA

Jakie są strategie wyboru odpowiedniej formy outsourcingu?

Patrząc na rynek firm, które prowadzą działalność szkoleniową dla swoich pracowników, łatwo jest odnieść wrażenie, że można go podzielić na dwie części : te firmy, które korzystają z outsourcingu i te, które nie korzystają. Powody zastosowania jednego i drugiego modelu działania są bardzo różne, począwszy od negatywnych (lub bardzo pozytywnych) doświadczeń z zewnętrznymi dostawcami, poprzez skalę działania przedsiębiorstwa, aż po aspekty czysto finansowe oczywiście. Kluczowe pytanie związane z outsourcingiem szkoleń nie powinno jednak brzmieć : „korzystać czy nie z outsourcingu?

Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej? część III

Elastyczność działania klienta to jeden z elementów, które wpływają na decyzję o outsourcingu. Innym z ważnych punktów jest również elastyczność rozwiązań, które mogą być zaproponowane i wprowadzone przez zewnętrznego dostawcę. Dzięki temu przedsiębiorstwo, w szybko zmieniającej się sytuacji rynkowej, nie jest przypisane do jednego, sztywnego, schematu działania, a może korzystać z elastycznych i dopasowanych do niego rozwiązań, jak również może w każdej chwili zmienić ustalony schemat działania na nowy.

Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej część II

Redukcja kosztów operacyjnych jest najczęściej wysuwanym argumentem i korzyścią z outsourcingu. Niższe koszty działania zewnętrznego działu uzyskujemy przede wszystkim dzięki wąskiej, ale głębokiej, specjalizacji dostawcy, ekonomii skali oraz zapewnieniu kompleksowej obsługi, obejmującej zarówno ludzi, procesy jak i technologie je wspierające.

Jakie są korzyści z outsourcingu funkcji szkoleniowej? część I

Po raz kolejny konkurencyjność …Argument, który pojawia się w przypadku praktycznie każdego nowego narzędzia zarządzania wprowadzanego do przedsiębiorstwa. Stąd prawdopodobnie już nieco wyeksploatowany. Jednakże biorąc pod uwagę bardzo młody rynek outsourcingu funkcji szkoleniowej na świecie (w Stanach Zjednoczonych pierwsze wyspecjalizowane firmy w tej dziedzinie rozpoczęły działalność w połowie lat 2000) i raptem pierwsze kroki w Polsce, samo założenie budowania konkurencyjności w oparciu o zewnętrzny dział szkoleń jest jak najbardziej zasadne. Jeżeli większość firm jeszcze nie korzysta z takiego rozwiązania, te, które jako pierwsze się na nie zdecydują, mogą bardzo szybko zaobserwować jego pozytywne efekty.

Relacje klient – dostawca w przypadku outsourcingu funkcji szkoleniowej

Bardzo popularnym modelem rozwoju pracowników jest oparcie się na jednym lub kilku dostawcach usług szkoleniowych i doradztwa personalnego, za sprawą czego całość zadań związanych z tzw. miękkim HR jest delegowana na zewnętrzne firmy. Sytuacja ta ma miejsce szczególnie w przypadku niedużych firm, które posiadają jedynie działa kadr i płac, lub które w ogólne nie posiadają wewnętrznej funkcji personalnej.

Jakie procesy szkoleniowe możemy outsourcować?

W niewielu organizacjach dział szkoleń postrzegany jest jako źródło dochodów, a raczej jako funkcja administracyjna. Praktycy szkoleń i rozwoju na pewno nie zgodzą się z tym stwierdzeniem i będą mieć na pewno dużo racji, jednakże z drugiej strony niewielu z nich posiada rzeczywiste mierniki pokazujące bezpośrednie przełożenie nabytej wiedzy na wskaźniki finansowe.

Powody dla których wybieramy outsourcing

Kierownictwo firmy ma wciąż wrażenie, że konkurencja jest o 3 kroki do przodu, pomimo czynionych przez nie ciągłych wysiłków. Ciągła presja związana z redukcją kosztów … innymi słowy rzeczywistość, w której rozpoznaje się zapewne wiele firm z różnych sektorów.

Jakie są zadania controllingu w sektorze MSP?

Controlling to narzędzie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania firmy. Przekonuje się o tym coraz więcej firm z sektora MSP.

Outsourcing księgowości w grupach kapitałowych: dokumentacja podatkowa dla transakcji z podmiotami powiązanymi

Coraz częściej spotykamy się z centralizacją księgowości grup kapitałowych w formie outsourcingu. Istotnym zagadnieniem z jakim musi zmierzyć się firma outsourcingowa w przypadku obsługi tego typu podmiotów jest uwzględnienie w zakresie swoich działań właściwej dokumentacji transakcji z podmiotami powiązanymi. Poniższy artykuł opisuje meandry podatkowe transakcji z podmiotami powiązanymi.

Wdrożenie elektronicznego archiwum

Elektroniczna archiwizacja dokumentacji nie jest usługą całkowicie nową. Już od dłuższego czasu działają na runku firmy, które oferują zakładanie i prowadzenie elektronicznych archiwów przy wykorzystaniu specjalistycznego oprogramowania, dzięki któremu klient może w prosty sposób, bez konieczności przeszukiwania zakurzonych woluminów, dotrzeć do archiwalnych dokumentów.

Outsourcing uslug w branzy CFM

Wszyscy zadają sobie pytanie: kiedy skończy się kryzys? Ekonomiści starają się na nie odpowiedzieć. Jednak firmy nie mogą czekać na lepsze czasy z założonymi rękami – aby nie dać się pokonać silnej konkurencji, muszą zacisnąć pasa i skupić się na core biznesie. Jak być skutecznym i jednocześnie oszczędnym?

Jak wygląda współpraca przy outsourcingu usług księgowych?

Przejście na outsourcing księgowy dla wielu firm wiąże się ze zmianą organizacji pracy, przepływu dokumentów i sposobów komunikacji z księgowym. Dlatego też bardzo ważna rzeczą jest aby na samym początku współpracy ustalić dokładne reguły współpracy które pozwolą w przyszłości uniknąć tak zwanych „niedomówień” i aby Pracownicy firmy oddającej księgi rachunkowe nie odczuli zmiany.

Outsourcing branżowy – kadry i płace na wyższej uczelni

Wymagania stawiane aktualnie przed firmami outsourcingowymi przez klientów to przede wszystkim dopasowanie poziomu i zakresu usług do konkretnej specyfiki branży, przedsiębiorstwa i doskonała znajomość procesów klienta. Coraz mniej firm może i chce sobie pozwolić na koszt i ryzyko „uczenia się ich organizacji” przez firmę outsourcingową w początkowym okresie współpracy.

Rynek outsourcingu samochodów służbowych

Mijający 2009 r. był jednym z najgorszych okresów w branży outsourcingu aut firmowych w Polsce. Rynek ten wzrósł tylko o 5,3 procent rok do roku. W efekcie na koniec 2009 roku w outsourcowanych flotach służbowych jeździło 130,5 tysiąca aut. W sumie prawie 14 tysięcy firm w Polsce korzystało z outsourcingu, czyli z full service leasingu i usług pokrewnych.

Trendy w outsourcingu finansów

Outsourcing księgowości, finansów, płac i kadr to pojęcia w Polsce powszechnie znane. Zdecydowana większość małych i średnich firm optymalizuje koszty działania zlecając te procesy właśnie firmom zewnętrznym. Dynamicznie rozwija się także rynek dostawców usług outsourcingu w zakresie finansów oraz tzw payroll i hr. To rynek firm księgowych, doradczych, w tym zarówno grono kilku tysięcy polskich firm księgowych, jak i coraz liczniejsza grupa zagranicznych firm doradczych i centrów księgowych znajdujących swoje miejsce na polskim rynku.

Outsourcing - czy się opłaca

W ostatnich latach dynamicznie rośnie popularność outsourcingu na świecie i w Polsce ze względu na ewidentne oszczędności i zwiększenie jakości usług. Outsourcing w dobie profesjonalnych dostawców specjalizowanych usług oraz coraz powszechniejszemu dostępowi do szybkiego Internetu jest już wyraźnym trendem rynkowym i sposobem nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem.

Poznaj swojego konsultanta

Zapada decyzja o outsourcingu. Przeprowadzony zostaje research firm świadczących tego typu usługi. W końcu zostaje wyłoniona short lista firm – potencjalnych kandydatów do współpracy. Właśnie w tym momencie warto spróbować lepiej poznać firmę, z którą zamierzamy się związać.

Outsourcing IT

Outsourcing informatyczny.

Zarządzanie aplikacjami

Utrzymanie aplikacji IT dla przedsiębiorstwa.

Umowa outsourcingu

Umowa outsourcingu to specyficzny rodzaj umowy o świadczenie usług. Polega ogólnie rzecz ujmując na zleceniu przez daną firmę na zewnątrz wykonywania określonych zadań.

Payroll

Outsourcing kadr i płac.

Outsourcing logistyczny

Oddanie w outsourcing funkcji związanych z logistyką.

Offshoring

Outsourcing prowadzony za granicą kraju.

Outsourcing

Outsourcing - przekazanie wyodrębnionej całości - funkcji, zadania, procesu, do realizacji przez dostawcę zewnętrznego.

Netsourcing

To rodzaj outsourcingu, który polega na korzystaniu z aplikacji internetowych umieszczonych na zewnętrznym, wynajętym serwerze WWW.

Konsultanci i doradcy

Osoby fizyczne albo firmy, które uczestniczą w procesach outsourcingu jako niezależne podmioty wykorzystywane w celu minimalizacji asymetrii wiedzy.

Wdrożenie – proces, przez który można przejść

W momencie, gdy w firmie zapadła decyzja o konieczności lub zasadności powierzenia części zadań specjalistom z zewnątrz, warto dokładnie zaplanować sobie najpierw samo wdrożenie, a następnie monitorowanie usług outsourcingowych.

Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi – błędy przy pracy, jak ich unikać i jak rozwiązywać?

W każdej umowie zapisy dotyczące odpowiedzialności są jednym z najważniejszych punktów umowy a zwłaszcza w umowie outsourcingowej. W dokumencie powinien znaleźć się zapis dotyczący ponoszenia pełnej odpowiedzialności (w tym również materialnej) przez dostawcę, za wszystkie szkody wynikające z niewłaściwego świadczenia usługi.

Procedury zawierania umów outsourcingowych

Zawierając umowę outsourcingową, warto wiedzieć jakie elementy umowy należy zweryfikować aby zagwarantować sobie poziom wykonania usługi. Prawidłowo skonstruowana umowa powinna chronić interesy Klienta i stanowić podstawę egzekwowania od dostawcy wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie przeprowadzania procesu sprzedaży.

Oferta – pierwszy poziom wyboru kontrahenta

Podczas wybierania firmy outsourcingowej a następnie przygotowywania i negocjowania umowy należy kierować się regułami benchmarkingu (porównanie). Dzięki porównaniu ofert kilku dostawców zyskamy najpełniejszy obraz rynku i możliwości jego wykorzystania.

Standard a usługi dodatkowe – na co zwracać uwagę w ofercie outsourcingu

Polityka cenowa firm outsourcingowych opiera się na niskiej cenie podstawowej za standardowy pakiet usług. Wszelkie usługi dodatkowe są natomiast kalkulowane
w oparciu o wyższe stawki godzinowe.Wybierając outsourcera należy zwrócić uwagę co oferuje nam "w pakiecie", a za co dodatkowo zapłacimy.

Opinie na forach jako źródło informacji o potencjalnym partnerze

Każdy, kto w codziennej pracy korzysta z Internetu zdaje sobie doskonale sprawę, że nie wszystkie informacje tam zawarte można uznać za 100% wiarygodne. Jednak przy wyborze partnera outsourcingowego, którego najczęściej nie wybiera się do współpracy na miesiąc czy dwa, a na lata warto posiłkować się wieloma źródłami informacji, które pomogą nam wybrać optymalnego dostawcę.

Na co zwrócić uwagę wybierając firmę outsourcingową?

Weryfikację firmy outsourcingowej, z którą zamierzamy nawiązać współpracę można podjąć już na etapie przygotowywania zapytania ofertowego. Kiedy spływają do nas pierwsze oferty firm, które pytaliśmy o pakiety świadczonych usług oraz ich ceny.

Referencje Twój dobry doradca

Referencje pomagają w uwiarygodnieniu kompetencji i doświadczenia. Firma, która popiera swoje działania referencjami, a dodatkowo upublicznia je w Internecie- zawsze będzie na wygranej pozycji. Dlaczego - klient nie chce "kota w worku", a referencje to wizytówka firmy.

Gdzie szukać informacji o firmach outsourcingu księgowego?

Gdy decyzja o wdrożeniu w firmie outsourcingu już zapadła, kolejnym etapem jest znalezienie właściwego outsourcera. Gdzie szukać? Czy się kierować przy wyborze?

Inter-sourcing

Dotyczy outsourcingu w sektorze publicznym, w jednostkach typu non-profit, świadczących publiczne usługi społeczne, a także w odniesieniu do outsourcingu procesów wymagających bardzo wysokich kwalifikacji i specjalistycznej wiedzy.

Insourcing

Przeciwieństwo do outsourcingu.

Hosting aplikacji

Hosting dedykowanych aplikacji na serwerach dostawcy usług.

ERP

Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa.

E-outsourcing

Outsourcing wirtualny.

Dostawcy outsourcingu

Firmy świadczące usługi outsourcingowe.

Audyt w outsourcingu

Ocena i kontrola prawidłowości działania danego systemu.

REKLAMA