Problemy firmy outsourcingowej w codziennej pracy
REKLAMA
REKLAMA
Wówczas od obsługującego specjalisty wymaga się nie tylko wysokich kwalifikacji zawodowych, kilkuletniego doświadczenia, ale także doskonałej znajomość języków obcych (głównie j.angielskiego), dyspozycyjności (firmy zagraniczne często mają swoje oddziały w różnych strefach czasowych) oraz komunikatywności.
REKLAMA
W codziennej aktywności, szczególnie przy obsłudze firm zagranicznych, problem stwarzać może często pojawiający się specyficzny sposób raportowania (najczęściej bardzo szczegółowy, zgodny z wewnętrznymi procedurami klienta).
Często termin raportowania jest znacznie krótszy - drugi dzień każdego miesiąca, niż w przypadku firm z polskim kapitałem. Warto także zaznaczyć, że często w sporządzonej dla zagranicznego klienta sprawozdawczości nie można wprowadzać poprawek. Dla porównania - w przypadku firm polskich istnieje możliwość doksięgowywania danych nieujętych w poprzednim okresie rozliczeniowym i wprowadzania korekt.
Na co zwrócić uwagę wybierając firmę outsourcingową?
Często także księgowi borykają się z problemem złego opisu dokumentacji przekazywanej przez klienta. Opisywane skrótami faktury utrudniają kwalifikację dokumentów, a w efekcie ich księgowanie.
Kłopotliwa bywa również mnogość interpretacji obowiązujących przypisów. W efekcie specjalista traci swój cenny czas (i nerwy), aby znaleźć konsensus pośród wielu istniejących wersji.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.