Problemy firmy outsourcingowej w codziennej pracy

Wówczas od obsługującego specjalisty wymaga się nie tylko wysokich kwalifikacji zawodowych, kilkuletniego doświadczenia, ale także doskonałej znajomość języków obcych (głównie j.angielskiego), dyspozycyjności (firmy zagraniczne często mają swoje oddziały w różnych strefach czasowych) oraz komunikatywności.
W codziennej aktywności, szczególnie przy obsłudze firm zagranicznych, problem stwarzać może często pojawiający się specyficzny sposób raportowania (najczęściej bardzo szczegółowy, zgodny z wewnętrznymi procedurami klienta).
Często termin raportowania jest znacznie krótszy - drugi dzień każdego miesiąca, niż w przypadku firm z polskim kapitałem. Warto także zaznaczyć, że często w sporządzonej dla zagranicznego klienta sprawozdawczości nie można wprowadzać poprawek. Dla porównania - w przypadku firm polskich istnieje możliwość doksięgowywania danych nieujętych w poprzednim okresie rozliczeniowym i wprowadzania korekt.
Na co zwrócić uwagę wybierając firmę outsourcingową?
Często także księgowi borykają się z problemem złego opisu dokumentacji przekazywanej przez klienta. Opisywane skrótami faktury utrudniają kwalifikację dokumentów, a w efekcie ich księgowanie.
Kłopotliwa bywa również mnogość interpretacji obowiązujących przypisów. W efekcie specjalista traci swój cenny czas (i nerwy), aby znaleźć konsensus pośród wielu istniejących wersji.
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
Komentarze(0)
Pokaż: