REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rejestr podatników VAT 2019

Sejm pracuje nad nowelizacją dotyczącą podatku od towarów i usług. Rząd planuje utworzyć jedną bazę danych podatników VAT, co ma uszczelnić system wpływów, a także zminimalizować ryzyko nieświadomego udziału podatników w tzw. karuzelach VAT.

To tracisz wybierając freelancera zamiast biura tłumaczeń technicznych

Niesprawiedliwe i krzywdzące jest, gdy ktoś twierdzi, że tłumacze pracujący jako freelancerzy są gorsi od firm zajmujących się dostarczaniem usług tłumaczeniowych. Oczywiście różnice między tymi dwoma typami dostawców są znaczące, to, który wariant jest lepszy akurat dla Ciebie zależy od tego, czego potrzebujesz, wymagasz i oczekujesz. Przypomnij sobie słowa Napoleona Hilla „wygrywa tylko ten, kto ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć” czy Eurypidesa, który mawiał, że „sukces jest wynikiem właściwej decyzji”. Niemniej żaden wybór nie będzie dobry jeśli nie będzie świadomy. Zanim podejmiesz decyzję o tym, komu powierzysz tłumaczenia techniczne powinieneś mieć jasny obraz wszystkich minusów i strat związanych z współpracą z wolnym strzelcem. W tym wszystkim jedno jest pewne, najlepsza inwestycja to taka, która jest nastawiona na długotrwały związek zrodzony z obustronnej sympatii. Co tracisz wybierając freelancera zamiast biura tłumaczeń? Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć.

Nowe technologie zmieniają rynek pracy. Niezbędne są dodatkowe umiejętności

Wyniki badań pokazują, że co piąty Polak ma świadomość zmian technologicznych i wiążącego się z nimi ryzyka likwidacji stanowiska pracy. Pracownicy poddali się krytycznej ocenie i wskazali obszary, w których muszą zdobyć nowe umiejętności, aby rozwinąć się na rynku pracy.

Fundusze unijne na renowację zabytków

Unia Europejska inwestuje w polskie zabytki, czego przykładem są udane inwestycje na północy Polski.– Kto może dostać dofinansowanie i o jakich kwotach mowa?

REKLAMA

ROK od RODO. Jak w praktyce przetwarzać dane osobowe - warsztaty

4 maja 2019 r., prawie ROK po RODO, wchodzi tzw. duża nowelizacja, która zmieni 160 ustaw! Chcesz przygotować się do zmian? Prowadzisz swoją działalność lub organizacje? Myślisz w jaki sposób wdrożyć RODO lub czy zrobiłeś to prawidłowo? Chcesz dbać o bezpieczeństwo swoje i swoich klientów? Na te pytania odpowiedzą eksperci podczas warsztatów, które odbędą się 25 kwietnia 2019 r. w Gdańsku. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Faktury elektroniczne w zamówieniach publicznych

Od 18 kwietnia 2019 r. faktury elektroniczne będą obowiązkowym standardem w zamówieniach publicznych, koncesjach na usługi budowlane i partnerstwie publiczno-prawnym. Resort przedsiębiorczości i technologii uruchomił dla przedsiębiorców i podmiotów publicznych bezpłatną Platformę Elektronicznego Fakturowania.

Mity samozatrudnienia - badanie "Indeks Przedsiębiorczości" Tax Care

Jak przedstawia się zadowolenie z pracy osób samozatrudnionych oraz pracujących na etacie? Którą formę chętniej wybierają Polacy? Przedstawiamy wyniki drugiej edycji badania „Indeks Przedsiębiorczości Tax Care”.

Kontrole zwolnień lekarskich w firmach - ZUS przeszkoli przedsiębiorców

Ne tylko ZUS, ale także pracodawca jest uprawniony do kontroli zwolnień lekarskich pracowników. ZUS przeprowadzi dla nich szkolenia.

REKLAMA

Wniosek do KRS - 6 przypadków w których wymagany będzie dodatkowy podpis

Wnioski do Krajowego Rejestru Sądowego to codzienność każdej spółki kapitałowej w Polsce. KRS daje możliwość uzyskania informacji o każdym przedsiębiorcy podlegającemu obowiązkowi wpisu do tego rejestru. Do właściwego wydziału KRS składa się zarówno wniosek o rejestrację podmiotu jak i wnioski o zmianę danych. Na pozór podpisanie takich dokumentów wydaje się proste, ale w praktyce przysparza wiele problemów.

Profil Zaufany - zalety korzystania

Profil Zaufany to przydatne narzędzie dla przedsiębiorców. Dzięki niemu można m.in. zmienić dane w CEIDG nie wychodząc z domu.

Składki ZUS dla przedsiębiorców 2019

Ile wynoszą składki na ubezpieczenia społeczne dla przedsiębiorców w 2019 r.? Sprawdź ile zapłaci przedsiębiorca na zasadach ogólnych.

Nie trzeba taksometru i kasy fiskalnej - wystarczy aplikacja mobilna

2 kwietnia 2019 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra infrastruktury. Jedną z wielu proponowanych zmian jest wprowadzenie możliwości stosowania aplikacji mobilnej jako alternatywnego urządzenia służącego do naliczania opłaty wobec obecnie stosowanego taksometru i kasy fiskalnej. Ma to dotyczyć taksówkarzy oraz okazjonalnego przewozu osób pojazdem samochodowym (przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą). Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2020 r.

Zarządzanie projektami - metoda ścieżki krytycznej

Napięte terminy, wieloetapowe projekty, lista potencjalnych problemów i zespół do skoordynowania – a wszystko „na wczoraj”. Jak zorganizować pracę, żeby sprawnie wykonać nawet najbardziej skomplikowane zadanie? Które czynności mogą być zaplanowane równolegle i w jakiej kolejności je układać? Z pomocą przychodzi metoda ścieżki krytycznej, która przy pomocy prostych kroków pomaga uporządkować pracę tak, aby wyznaczyć najważniejsze zadania i stworzyć harmonogramy niezależnie od wielkości projektu.

Identyfikacja naruszeń ochrony danych osobowych w sektorze ubezpieczeń

Organizacje oswoiły się już z koniecznością stosowania nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych. Czas pokazał, z czym borykają się poszczególne branże. W przypadku sektora ubezpieczeń jednym z powracających tematów jest kwestia identyfikacji i obowiązku zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

CEIDG 2019 - zdublowane wpisy będą usunięte

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przypomina, że po 30 kwietnia 2019 r. z CEIDG wykreślone zostaną "zdublowane" wpisy przedsiębiorców, które nie zawierają takich danych, jak m.in. numer NIP, REGON, kod PKD działalności, adres do doręczeń. Działanie to ma celu poprawę przejrzystości obrotu gospodarczego i uniknięcie problemów w kontaktach z urzędami (Urząd Skarbowy, ZUS) lub kontrahentami. Problem dotyczy ok. 2 tys. przedsiębiorców, co stanowi poniżej 0,1% wszystkich zarejestrowanych w CEIDG.

Szkolenia bhp po zmianach przepisów od 1 stycznia 2019 r.

Pracodawcy zakwalifikowani do grupy zawodowej, dla której określono nie wyższą niż trzecia kategorię ryzyka, mają mniejsze obowiązki w zakresie bhp. Od 1 stycznia 2019 r. nie muszą już zapewniać szkolenia okresowego bhp pracownikom administracyjno-biurowym.

Przedsiębiorstwa korzystające z Internetu Rzeczy jako pierwsze staną się inteligentnymi firmami

W dzisiejszym cyfrowym świecie ludzie oraz systemy informatyczne współpracują ze sobą w coraz bardziej zintegrowany i inteligentny sposób. Przedsiębiorstwa, które chcą sprostać rosnącym wymaganiom klientów, powinny nieustannie wprowadzać innowacje do swojego biznesu. Nowe technologie pomagają usprawnić serie procesów oraz poprawić obsługę użytkowników, a także stale dostosowywać sposób wykorzystywania. Firmy, które nie doceniają znaczenia rozwiązań IT, muszą liczyć się z tym, że zostaną w tyle za konkurencją, a w najgorszych przypadkach w ogóle znikną z rynku.

Poradnik przedsiębiorcy: Na co zwrócić uwagę biorąc kredyt firmowy?

Kredyt firmowy często umożliwia firmom rozwój przedsiębiorstwa. Na co jednak należy zwrócić szczególną uwagę, decydując się na wzięcie kredytu?

Postęp technologiczny wymusił nowelizację przepisów dotyczących znaków towarowych

16 marca 2019 r. weszła w życie nowelizacja ustawy prawo własności przemysłowej. Zmiany dotyczą głównie znaków towarowych. Zdaniem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii nowe przepisy pozytywnie wpłyną na możliwość kreowania marki, zdobycia przez nią przewagi konkurencyjnej i konkurowania na rynkach zagranicznych, a także spowodują zmniejszenie biurokracji przed Urzędem Patentowym.

E-sprawozdania finansowe do 31 marca 2019 r.

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przypomina, że termin na sporządzenie e-sprawozdań finansowych za 2018 rok upływa 31 marca 2019 r.

Konferencja E-Administracja dla biznesu

15 maja 2019 w Warszawie odbędzie się konferencja E-Administracja dla biznesu. Elektroniczne fakturowanie w zamówieniach publicznych. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Kilka godzin czy kilka tygodni? Ile trwa „mapowanie” doświadczeń klienta?

Jednym z podstawowych narzędzi diagnozowania doświadczeń klienta jest mapa podróży. Jest to zapis drogi jaką klient przebył w relacji z firmą, by zrealizować swój cel. W mapie kluczowe są informacje o poszczególnych etapach drogi, momentach, w których klientowi było łatwo i takich, w których miał trudności. Ma ona tę przewagę nad innymi narzędziami, że informacjom stricte procesowym towarzyszą dane na temat emocji, jakie klient przeżywał w danym momencie. To dzięki nim firmy są w stanie lepiej „wchodzić w buty klienta”, czy też „empatyzować” jego problemy.

Kto ponosi odpowiedzialność za zobowiązania spółki? - uchwała SN

Sąd Najwyższy podjął ważną uchwałę dotyczącą odpowiedzialności członków zarządu spółki za jej długi, o której mowa w art. 299 k.s.h. Otóż SN rozstrzygnął, że odpowiedzialność ta spoczywa na osobach faktycznie sprawujących funkcje członków zarządu zgodnie z podjętymi uchwałami spółki, niezależnie od danych widniejących we wpisie w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Pakiet Przyjazne Prawo - kilkadziesiąt ułatwień dla biznesu

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowało Pakiet Przyjazne Prawo. Zawiera on ponad 70 punktowych ułatwień dla biznesu. Co się zmieni?

Spółka w Wielkiej Brytanii może złagodzić skutki bezumownego brexitu

Otwarcie spółki w Wielkiej Brytanii może ułatwić polskim firmom dostęp do brytyjskiego rynku, jeśli Zjednoczone Królestwo wyjdzie z Unii bez porozumienia. Na złagodzenie negatywnych konsekwencji rozwodu bez umowy mogą liczyć zwłaszcza Ci przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na ekspansję biznesową przed datą brexitu.

Sprawozdania finansowe za pomocą aplikacji 2019

E-Sprawozdania Finansowe to jedno z działań Ministerstwa Finansów, które ma celu ułatwienie przedsiębiorcom wykonywania obowiązków sprawozdawczych. Ministerstwo pracuje również nad wprowadzeniem nowych rozwiązań dotyczących składania zeznań podatkowych przez najmniejszych podatników CIT.

Prosta Spółka Akcyjna od 1 marca 2020 r.

Sejm pracuje nad projektem ustawy o Prostej Spółce Akcyjnej (PSA). Rząd planuje wejście w życie nowej spółki na 1 marca 2020 r.

Branża IT wytycza nowe standardy na rynku pracy

Obecnie ponad połowa aktywnych zawodowo programistów jest zdania, że samozatrudnienie daje najlepsze możliwości na zarobek i rozwój zawodowy. Na B2B pracuje już 30 proc. przedstawicieli branży IT, a odsetek ten stale rośnie.

Strona internetowa kancelarii prawnej - jak powinna wyglądać?

Stworzenie strony www kancelarii prawnej może mieć kluczowe znaczenie w pozyskiwaniu klientów. Jak powinna wyglądać strona internetowa kancelarii prawnej?

Szkolenie "Dyrektywa NIS i ustawa o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa"

Zapraszamy na szkolenie „DYREKTYWA NIS I USTAWA O KRAJOWYM SYSTEMIE CYBERBEZPIECZEŃSTWA. Nowe obowiązki dla podmiotów w sektorze energetyki, ciepła, paliw i gazu”, które odbędzie się w dniu 27 marca 2019 roku w Warszawie. Patronat nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Bezpłatna Konferencja BPM TRENDS już 25 KWIETNIA 2019 w Warszawie!

Zapraszamy na bezpłatną konferencję BPM Trends, która odbędzie się 25 kwietnia w Warszawie. Konferencja przedstawi aktualne trendy oraz innowacje w obszarze modelowania procesów biznesowych, a liderzy technologii poruszą aspekty merytoryczne oraz aplikacyjne, w zakresie tworzenia i rozwijania środowiska BPM w firmie. Patronat medialny nad Konferencją objął portal Infor.pl.

Open Source Day 2019

Open Source Day 2019 – największe w regionie CEE wydarzenie dedykowane otwartym technologiom już w maju w Warszawie. Właśnie ruszyła rejestracja na 12. edycję konferencji. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Jak zabezpieczać dane swoich klientów?

Jako przedsiębiorca przechowujesz dane klientów i chcesz, żeby były bezpieczne? Prezentujemy dobre praktyki proponowane przez Amazon, w celu zmaksymalizowania bezpieczeństwa poufnych informacji.

VI edycja Europejskiego Kongresu Mobilności Pracy w Krakowie

Już 14-15 marca w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie odbędzie się VI Europejski Kongres Mobilności Pracy. EKMP to największe wydarzenie na temat delegowania pracowników i swobody świadczenia usług w Unii Europejskiej.

Praca w budżetówce - czy się opłaca?

Praca w administracji państwowej może być dobrym wstępem do biznesu i większych pieniędzy. O ścieżkach kariery w sferze budżetowej mówi Jakub Gontarek, ekspert Konfederacji Lewiatan.

Rząd stawia na innowacyjnych przedsiębiorców

Ministerstwo Nauki współpracuje z Narodowym Centrum Rozwoju. Stanowi to szansę dla innowacyjnych przedsiębiorców.

Leasing po nowemu 2019

Od początku nowego roku obowiązują zmienione przepisy dotyczące sposobu rozliczania przez firmy kosztów podatkowych samochodów osobowych. Zmiany obejmują zarówno kwestie zakupu, używania jak i leasingu. Nowe przepisy budziły wiele kontrowersji, dlatego poniżej przedstawiam najważniejsze zmiany oraz konkretne wyliczenia.

Budowanie marki osobistej

Budowanie marki osobistej stało się w ostatnim czasie jednym z ważniejszych elementów prowadzenia własnego biznesu i nie tylko. Jest to jeden ze sposobów na efektywny marketing oraz ciekawą formę reklamy siebie oraz swoich towarów czy usług.

Nowe prawo własności przemysłowej 2019

Szykują się zmiany w prawie własności przemysłowej. Nowe prawo zmienia m.in. definicję znaku towarowego.

VIII Konferencja IIA Polska dla Sektora Finansowego

27 marca 2019 r., w Centrum Giełdowym S.A. w Warszawie, Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska organizuje ósmą już Konferencję Finansową, której tematem będzie "Rola audytu wewnętrznego w aspekcie zmieniającego się prawa regulującego działalność instytucji finansowych".

Odroczona płatność dla firm w e-commerce

Polski fintech oferuje już nie tylko leasing i raty dla firm, ale także odroczoną płatność. Można kupić produkt teraz a zapłacić później.

Dofinansowanie spółki z o.o.

Zdarza się, że w trakcie funkcjonowania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością zachodzi konieczność jej dofinansowania, tj. pozyskania przez spółkę środków finansowych na bieżącą działalność lub inwestycje. Wówczas wspólnicy stają przed koniecznością wyboru najkorzystniejszej zarówno z ich punktu widzenia, jak i spółki formy jej dofinansowania. Chodzi o przede wszystkim o kwestie podatkowe.

Czy na potrzeby przyznania świadczeń z zfśs trzeba pozyskiwać zgodę na przetwarzanie danych osobowych osób uprawnionych i członków ich rodzin

Pracodawca domaga się od pracowników i innych osób uprawnionych, którzy wnioskują o przyznanie im świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (zfśs), zgody na przetwarzanie ich danych. Żąda też dostarczenia dokumentów potwierdzających wysokość zarobków współmałżonków w postaci odpowiednich zaświadczeń lub zeznań podatkowych. Ponadto w przypadku niektórych świadczeń z funduszu chce przedstawienia zaświadczeń potwierdzających np. stan zdrowia dziecka. Czy pracodawca ma prawo przetwarzać takie dane osób będących członkami rodzin jego pracowników i czy potrzebna jest na to zgoda pracownika?

Jak przeprowadzać kontrolę bhp telepracownika

Pracodawca ma prawo przeprowadzić kontrolę w zakresie bhp w przypadku telepracy wykonywanej w domu pracownika. Czy obowiązkiem pracodawcy jest również przeprowadzenie u telepracownika odrębnej oceny warunków pracy, o której mowa w przepisach w sprawie bhp na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe? Czy wystarczy przeprowadzenie jednej z tych kontroli?

Rozliczenia międzyokresowe a rozliczenie zakupu

Jakie są zasady księgowania na koncie "Roz­li­czenie zakupu" oraz na koncie "Rozliczenia międzyokresowe kosztów"? Czym różnią się te dwie pozycje? Proszę o podanie przykładowych księgowań w przypadku ewidencji kosztów na kontach zespołu 4 oraz na kontach zespołu 4 i 5 ZPK.

Jak ustalić kwotę potrącenia komorniczego z wynagrodzenia i zasiłku

Pracownik ma niealimentacyjne zajęcie komornicze. Jego wynagrodzenie za pracę wynosi 2800 zł, a dodatek stażowy - 308 zł, który jest niepomniejszany za dni choroby i opieki nad chorym członkiem rodziny. W lutym 2019 r. pracownik otrzymał wynagrodzenie za przepracowaną część miesiąca w wysokości 2333,35 zł oraz dodatek 308 zł oraz zasiłek opiekuńczy za 5 dni sprawowania opieki nad chorym dzieckiem - 322,15 zł. Pracownik ma prawo do podstawowych kosztów uzyskania przychodów oraz złożył pracodawcy PIT-2. Jak w lutym przeprowadzić prawidłowo potrąceń?

CEIDG: zdublowane wpisy firm mają być wykreślone

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przypomina, że przedsiębiorcy, którzy mają więcej niż jeden aktywny lub zawieszony wpis powinni to skorygować. Wpisy takie po 30 kwietnia 2019 r. będą wykreślane z ewidencji.

W tym roku zupełnie nowa Akademia Audytora!

Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska wspólnie z partnerem, firmą AuditSolutions rozbudowali program edukacyjny "Akademia Audytora.

Zakup usług IT w modelu Agile. Zupełnie nowy trend!

Współpraca z dostawcami usług IT to jeden z kluczowych obszarów dla każdej organizacji. Jest to proces o tyle skomplikowany, że bardzo często osoba decydująca o zakupach, czy negocjująca je, nie jest biegła w języku IT i specyfikacjach niezbędnych do tego procesu. Co więcej, sama umowa i dokumentacja zamówienia musi podążać za specyfiką wdrożeń IT wynikających z tych właśnie umów.

DATA CENTER TRENDS- Nadchodzące wyzwania centrów danych!

Zapraszamy do udziału w bezpłatnej konferencji "Data Center Trends", która odbędzie się 28 marca 2019 r. w Warszawie. Liderzy technologii będą rozmawiać o najnowszych trendach w zakresie udoskonalania technologii gwarantujących bezpieczną infrastrukturę Data Center. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl.

REKLAMA