REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaliczyć do kosztów podatkowych firmy zakup drukarki?

REKLAMA

REKLAMA

Koszty zakupu zdecydowanej większości modeli drukarek dostępnych obecnie na rynku mogą być zaliczone bezpośrednio i jednorazowo do kosztów podatkowych w podatkach dochodowych (tj. podatku dochodowym od osób fizycznych – PIT i podatku dochodowym od osób prawnych – CIT). Jedynie drukarki kosztujące ponad 10 tys. zł (tu już raczej trzeba mówić o dużych sieciowych urządzeniach wielofunkcyjnych, czy specjalistycznych drukarkach) mogą być zaliczone do kosztów podatkowych w formie odpisów amortyzacyjnych.

Optymalizacja kosztów funkcjonowania firmy

W celu optymalizacji efektywności funkcjonowania firmy warto, oprócz dokonania prawidłowych rozliczeń podatkowych, zadbać o właściwy wybór profesjonalnej i nowoczesnej drukarki. Doskonały wybór stanowią urządzenia serii HP Neverstop Laser, które gwarantują niezawodność i wysoką jakość druku monochromatycznego.

REKLAMA

REKLAMA

Są to pierwsze na świecie drukarki laserowe bez kartridżów. Rezygnacja z kartridzów jest możliwa dzięki innowacyjnej technologii, w której toner w drukarce uzupełnia się poprzez wstrzykiwanie za pomocą łatwej w obsłudze strzykawki. To nowoczesne rozwiązanie znacząco wpływa na wzrost efektywności pracy zespołu. Pracownicy nie marnują czasu na  problematyczną wymianę kartridżów, a poza tym nie generują zbędnego bałaganu. Dzięki temu mogą całą swoją uwagę poświęcić zawodowym obowiązkom.

Bezproblemowość, szybkość i prostota formuły strzykawek z tonerem pozwala nie tylko na drukowanie bez przerwy, ale też optymalizuje efektywność kosztów urządzeń biurowych. Drukarki laserowe HP Neverstop Laser oferują najniższy koszt uzupełniania tonerów w porównaniu do wszystkich innych drukarek laserowych obecnych aktualnie na rynku. Strzykawka z tonerem kosztuje tylko 49 zł i wystarcza na druk do 2500 stron. W zależności od modelu urządzenia kosztują ok. 1000 zł. Co więcej zestaw startowy drukarki pozwala na druk do 5000 stron bez konieczności uzupełniania tonera

Urządzenia serii HP Neverstop Laser to doskonałe rozwiązanie dla prężnie rozwijających się przedsiębiorstw. Zastosowane rozwiązania zostały dostosowane do nowoczesnego modelu pracy. Dzięki wykorzystaniu intuicyjnej aplikacji HP Smart drukarką można zarządzać z urządzeń mobilnych z dowolnego miejsca. Takie rozwiązanie znacząco usprawnia i ułatwia pracę zespołów, w których część pracowników pracuje zdalnie. HP Smart umożliwia zarządzanie dokumentami firmy z każdego miejsca, wpływając tym samym na wzrost efektywności pracowników.  

REKLAMA

Oprócz nowoczesnej technologii druku, HP Neverstop Laser zapewnia zminimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko. 75% materiałów wykorzystywanych do produkcji zestawu służącego do uzupełnienia tonera stanowią tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zakup HP Neverstop Laser stanowi inwestycję w wysokiej klasy sprzęt biurowy, który optymalizuje czas wykonywania zadań przez pracowników oraz znacząco obniża koszty eksploatacyjne urządzeń biurowych.

Drukarka środkiem trwałym

Drukarki są środkami trwałymi niemal każdej firmy albo same (jeżeli pełnią funkcję drukarki sieciowej dla więcej niż jednego komputera), albo stanowią część peryferyjną środka trwałego jakim jest tzw. zespół komputerowy.

Zgodnie bowiem z definicją prezentowaną w art. 22 ustawy o PIT (w ustawie o CIT przepisy w tym zakresie są analogiczne) środkami trwałymi są stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania:

1) budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością,

2) maszyny, urządzenia i środki transportu,

3) inne przedmioty

o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub leasingu.

Drukarki to urządzenia kupowane przez przedsiębiorców do używania w okresie znacznie dłuższym niż rok. Warto zauważyć, że w Klasyfikacji Środków Trwałych drukarki nie zostały wymienione jako odrębny rodzaj środków trwałych. Drukarki wspomniane zostały wyłącznie w definicji zespołu komputerowego (numer rodzajowy 487 Klasyfikacji Środków Trwałych – patrz ramka).

Czy to oznacza, że drukarki nie mogą być samodzielnymi środkami trwałymi? Taka wykładnia wyżej wskazanych przepisów byłaby niesłuszna. Zgodnie z interpretacją Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 2 lutego 2016 r. (sygn. IBPB-1-3/4510-754/15/TS) drukarki biurowe mogą być uznane za odrębne środki trwałe, jeżeli są użytkowane są przez więcej niż jednego użytkownika i obsługiwane przez więcej niż jeden komputer.

Rodzaj 487 „Zespoły komputerowe” aktualnej Klasyfikacji Środków Trwałych obejmuje maszyny  i  urządzenia  do  wprowadzania,  przetwarzania,  przechowywania i wyprowadzania informacji cyfrowych lub analogowych, w szczególności:
− jednostki centralne, 
− jednostki pamięci, 
− jednostki zasilające,
− urządzenia wejścia, w tym rejestratory, skanery,
− urządzenia wyjścia,
− urządzenia wejścia-wyjścia, konsole operatorskie, monitory ekranowe, 
− urządzenia transmisji i ochrony danych,
− urządzenia wielofunkcyjne mogące pełnić rolę kopiarki, drukarki, a także skanera i faksu 

W tym przypadku obiekt (czyli środek trwały)  stanowi  cały  zespół  służący  do  przetwarzania  informacji  złożony  z  jednostki  centralnej i podłączonych do niej fizycznie jednostek zewnętrznych względnie poszczególna maszyna i urządzenie wydzielone w osobne jednostki
Rodzaj ten nie obejmuje:
 − urządzeń służących do badań technicznych, sklasyfikowanych w rodzaju 664,
 − specjalistycznych urządzeń i maszyn służących wyłącznie do programowego nauczania lub samo instruktażu, sklasyfikowanych w grupie 8,
− komputerów sterujących procesem produkcyjnym samodzielnej maszyny, agregatu, linii obróbczej, stanowiących  integralną  część  maszyny  oraz  przemysłowych  rejestratorów  danych  i  aparatury liczącej,  przystosowanej  wyłącznie  do  pracy  w  procesach  technologicznych,  pomiarowych i kontrolnych przemysłowych, sklasyfikowanych w innych rodzajach KŚT.

Amortyzacja środków trwałych lub zaliczenie do kosztów bez amortyzacji

Co do zasady wydatki na nabycie środków trwałych można zaliczać do kosztów uzyskania przychodów jedynie poprzez tzw. odpisy amortyzacyjne. Zgodnie bowiem z art. 22 ust. 8 ustawy o PIT kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane wyłącznie zgodnie z art. 22a–22o, z uwzględnieniem art. 23 tej ustawy. Comiesięczne odpisy amortyzacyjne pozwalają na stopniowe zaliczanie do kosztów podatkowych wydatków na nabycie środka trwałego.


Jednak zgodnie z art. 22d ustawy o PIT (analogiczne brzmienie ma art. 16d ustawy o CIT) podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych, których wartość początkowa (czyli np. cena nabycia) nie przekracza 10 000 zł. Zatem w przypadku środków trwałych, które kosztowały mniej niż 10 tys. zł, pełne wydatki poniesione na ich nabycie stają się od razu kosztami podatkowymi w miesiącu oddania tych środków trwałych do używania w firmie. Takich środków trwałych nie trzeba też ujmować w ewidencji środków trwałych.

Jest to z pewnością korzystna regulacja dla podatników, którym zależy na wykazaniu w danym roku podatkowym wysokich kosztów uzyskania przychodów. 

Jednak warto wiedzieć, że podatnicy, którzy akurat nie chcą wysokich kosztów podatkowych (bo np. chcą wykazać dużą zyskowność swojej firmy) mogą także w przypadku środka trwałego nabytego za cenę niższą niż 10 tys. zł dokonywać odpisów amortyzacyjnych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA