REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaliczyć do kosztów podatkowych firmy zakup drukarki?

REKLAMA

REKLAMA

Koszty zakupu zdecydowanej większości modeli drukarek dostępnych obecnie na rynku mogą być zaliczone bezpośrednio i jednorazowo do kosztów podatkowych w podatkach dochodowych (tj. podatku dochodowym od osób fizycznych – PIT i podatku dochodowym od osób prawnych – CIT). Jedynie drukarki kosztujące ponad 10 tys. zł (tu już raczej trzeba mówić o dużych sieciowych urządzeniach wielofunkcyjnych, czy specjalistycznych drukarkach) mogą być zaliczone do kosztów podatkowych w formie odpisów amortyzacyjnych.

Optymalizacja kosztów funkcjonowania firmy

W celu optymalizacji efektywności funkcjonowania firmy warto, oprócz dokonania prawidłowych rozliczeń podatkowych, zadbać o właściwy wybór profesjonalnej i nowoczesnej drukarki. Doskonały wybór stanowią urządzenia serii HP Neverstop Laser, które gwarantują niezawodność i wysoką jakość druku monochromatycznego.

REKLAMA

REKLAMA

Są to pierwsze na świecie drukarki laserowe bez kartridżów. Rezygnacja z kartridzów jest możliwa dzięki innowacyjnej technologii, w której toner w drukarce uzupełnia się poprzez wstrzykiwanie za pomocą łatwej w obsłudze strzykawki. To nowoczesne rozwiązanie znacząco wpływa na wzrost efektywności pracy zespołu. Pracownicy nie marnują czasu na  problematyczną wymianę kartridżów, a poza tym nie generują zbędnego bałaganu. Dzięki temu mogą całą swoją uwagę poświęcić zawodowym obowiązkom.

Bezproblemowość, szybkość i prostota formuły strzykawek z tonerem pozwala nie tylko na drukowanie bez przerwy, ale też optymalizuje efektywność kosztów urządzeń biurowych. Drukarki laserowe HP Neverstop Laser oferują najniższy koszt uzupełniania tonerów w porównaniu do wszystkich innych drukarek laserowych obecnych aktualnie na rynku. Strzykawka z tonerem kosztuje tylko 49 zł i wystarcza na druk do 2500 stron. W zależności od modelu urządzenia kosztują ok. 1000 zł. Co więcej zestaw startowy drukarki pozwala na druk do 5000 stron bez konieczności uzupełniania tonera

Urządzenia serii HP Neverstop Laser to doskonałe rozwiązanie dla prężnie rozwijających się przedsiębiorstw. Zastosowane rozwiązania zostały dostosowane do nowoczesnego modelu pracy. Dzięki wykorzystaniu intuicyjnej aplikacji HP Smart drukarką można zarządzać z urządzeń mobilnych z dowolnego miejsca. Takie rozwiązanie znacząco usprawnia i ułatwia pracę zespołów, w których część pracowników pracuje zdalnie. HP Smart umożliwia zarządzanie dokumentami firmy z każdego miejsca, wpływając tym samym na wzrost efektywności pracowników.  

REKLAMA

Oprócz nowoczesnej technologii druku, HP Neverstop Laser zapewnia zminimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko. 75% materiałów wykorzystywanych do produkcji zestawu służącego do uzupełnienia tonera stanowią tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zakup HP Neverstop Laser stanowi inwestycję w wysokiej klasy sprzęt biurowy, który optymalizuje czas wykonywania zadań przez pracowników oraz znacząco obniża koszty eksploatacyjne urządzeń biurowych.

Drukarka środkiem trwałym

Drukarki są środkami trwałymi niemal każdej firmy albo same (jeżeli pełnią funkcję drukarki sieciowej dla więcej niż jednego komputera), albo stanowią część peryferyjną środka trwałego jakim jest tzw. zespół komputerowy.

Zgodnie bowiem z definicją prezentowaną w art. 22 ustawy o PIT (w ustawie o CIT przepisy w tym zakresie są analogiczne) środkami trwałymi są stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania:

1) budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością,

2) maszyny, urządzenia i środki transportu,

3) inne przedmioty

o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub leasingu.

Drukarki to urządzenia kupowane przez przedsiębiorców do używania w okresie znacznie dłuższym niż rok. Warto zauważyć, że w Klasyfikacji Środków Trwałych drukarki nie zostały wymienione jako odrębny rodzaj środków trwałych. Drukarki wspomniane zostały wyłącznie w definicji zespołu komputerowego (numer rodzajowy 487 Klasyfikacji Środków Trwałych – patrz ramka).

Czy to oznacza, że drukarki nie mogą być samodzielnymi środkami trwałymi? Taka wykładnia wyżej wskazanych przepisów byłaby niesłuszna. Zgodnie z interpretacją Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 2 lutego 2016 r. (sygn. IBPB-1-3/4510-754/15/TS) drukarki biurowe mogą być uznane za odrębne środki trwałe, jeżeli są użytkowane są przez więcej niż jednego użytkownika i obsługiwane przez więcej niż jeden komputer.

Rodzaj 487 „Zespoły komputerowe” aktualnej Klasyfikacji Środków Trwałych obejmuje maszyny  i  urządzenia  do  wprowadzania,  przetwarzania,  przechowywania i wyprowadzania informacji cyfrowych lub analogowych, w szczególności:
− jednostki centralne, 
− jednostki pamięci, 
− jednostki zasilające,
− urządzenia wejścia, w tym rejestratory, skanery,
− urządzenia wyjścia,
− urządzenia wejścia-wyjścia, konsole operatorskie, monitory ekranowe, 
− urządzenia transmisji i ochrony danych,
− urządzenia wielofunkcyjne mogące pełnić rolę kopiarki, drukarki, a także skanera i faksu 

W tym przypadku obiekt (czyli środek trwały)  stanowi  cały  zespół  służący  do  przetwarzania  informacji  złożony  z  jednostki  centralnej i podłączonych do niej fizycznie jednostek zewnętrznych względnie poszczególna maszyna i urządzenie wydzielone w osobne jednostki
Rodzaj ten nie obejmuje:
 − urządzeń służących do badań technicznych, sklasyfikowanych w rodzaju 664,
 − specjalistycznych urządzeń i maszyn służących wyłącznie do programowego nauczania lub samo instruktażu, sklasyfikowanych w grupie 8,
− komputerów sterujących procesem produkcyjnym samodzielnej maszyny, agregatu, linii obróbczej, stanowiących  integralną  część  maszyny  oraz  przemysłowych  rejestratorów  danych  i  aparatury liczącej,  przystosowanej  wyłącznie  do  pracy  w  procesach  technologicznych,  pomiarowych i kontrolnych przemysłowych, sklasyfikowanych w innych rodzajach KŚT.

Amortyzacja środków trwałych lub zaliczenie do kosztów bez amortyzacji

Co do zasady wydatki na nabycie środków trwałych można zaliczać do kosztów uzyskania przychodów jedynie poprzez tzw. odpisy amortyzacyjne. Zgodnie bowiem z art. 22 ust. 8 ustawy o PIT kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane wyłącznie zgodnie z art. 22a–22o, z uwzględnieniem art. 23 tej ustawy. Comiesięczne odpisy amortyzacyjne pozwalają na stopniowe zaliczanie do kosztów podatkowych wydatków na nabycie środka trwałego.


Jednak zgodnie z art. 22d ustawy o PIT (analogiczne brzmienie ma art. 16d ustawy o CIT) podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych, których wartość początkowa (czyli np. cena nabycia) nie przekracza 10 000 zł. Zatem w przypadku środków trwałych, które kosztowały mniej niż 10 tys. zł, pełne wydatki poniesione na ich nabycie stają się od razu kosztami podatkowymi w miesiącu oddania tych środków trwałych do używania w firmie. Takich środków trwałych nie trzeba też ujmować w ewidencji środków trwałych.

Jest to z pewnością korzystna regulacja dla podatników, którym zależy na wykazaniu w danym roku podatkowym wysokich kosztów uzyskania przychodów. 

Jednak warto wiedzieć, że podatnicy, którzy akurat nie chcą wysokich kosztów podatkowych (bo np. chcą wykazać dużą zyskowność swojej firmy) mogą także w przypadku środka trwałego nabytego za cenę niższą niż 10 tys. zł dokonywać odpisów amortyzacyjnych.

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA