REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaliczyć do kosztów podatkowych firmy zakup drukarki?

REKLAMA

REKLAMA

Koszty zakupu zdecydowanej większości modeli drukarek dostępnych obecnie na rynku mogą być zaliczone bezpośrednio i jednorazowo do kosztów podatkowych w podatkach dochodowych (tj. podatku dochodowym od osób fizycznych – PIT i podatku dochodowym od osób prawnych – CIT). Jedynie drukarki kosztujące ponad 10 tys. zł (tu już raczej trzeba mówić o dużych sieciowych urządzeniach wielofunkcyjnych, czy specjalistycznych drukarkach) mogą być zaliczone do kosztów podatkowych w formie odpisów amortyzacyjnych.

Optymalizacja kosztów funkcjonowania firmy

W celu optymalizacji efektywności funkcjonowania firmy warto, oprócz dokonania prawidłowych rozliczeń podatkowych, zadbać o właściwy wybór profesjonalnej i nowoczesnej drukarki. Doskonały wybór stanowią urządzenia serii HP Neverstop Laser, które gwarantują niezawodność i wysoką jakość druku monochromatycznego.

REKLAMA

REKLAMA

Są to pierwsze na świecie drukarki laserowe bez kartridżów. Rezygnacja z kartridzów jest możliwa dzięki innowacyjnej technologii, w której toner w drukarce uzupełnia się poprzez wstrzykiwanie za pomocą łatwej w obsłudze strzykawki. To nowoczesne rozwiązanie znacząco wpływa na wzrost efektywności pracy zespołu. Pracownicy nie marnują czasu na  problematyczną wymianę kartridżów, a poza tym nie generują zbędnego bałaganu. Dzięki temu mogą całą swoją uwagę poświęcić zawodowym obowiązkom.

Bezproblemowość, szybkość i prostota formuły strzykawek z tonerem pozwala nie tylko na drukowanie bez przerwy, ale też optymalizuje efektywność kosztów urządzeń biurowych. Drukarki laserowe HP Neverstop Laser oferują najniższy koszt uzupełniania tonerów w porównaniu do wszystkich innych drukarek laserowych obecnych aktualnie na rynku. Strzykawka z tonerem kosztuje tylko 49 zł i wystarcza na druk do 2500 stron. W zależności od modelu urządzenia kosztują ok. 1000 zł. Co więcej zestaw startowy drukarki pozwala na druk do 5000 stron bez konieczności uzupełniania tonera

Urządzenia serii HP Neverstop Laser to doskonałe rozwiązanie dla prężnie rozwijających się przedsiębiorstw. Zastosowane rozwiązania zostały dostosowane do nowoczesnego modelu pracy. Dzięki wykorzystaniu intuicyjnej aplikacji HP Smart drukarką można zarządzać z urządzeń mobilnych z dowolnego miejsca. Takie rozwiązanie znacząco usprawnia i ułatwia pracę zespołów, w których część pracowników pracuje zdalnie. HP Smart umożliwia zarządzanie dokumentami firmy z każdego miejsca, wpływając tym samym na wzrost efektywności pracowników.  

REKLAMA

Oprócz nowoczesnej technologii druku, HP Neverstop Laser zapewnia zminimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko. 75% materiałów wykorzystywanych do produkcji zestawu służącego do uzupełnienia tonera stanowią tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zakup HP Neverstop Laser stanowi inwestycję w wysokiej klasy sprzęt biurowy, który optymalizuje czas wykonywania zadań przez pracowników oraz znacząco obniża koszty eksploatacyjne urządzeń biurowych.

Drukarka środkiem trwałym

Drukarki są środkami trwałymi niemal każdej firmy albo same (jeżeli pełnią funkcję drukarki sieciowej dla więcej niż jednego komputera), albo stanowią część peryferyjną środka trwałego jakim jest tzw. zespół komputerowy.

Zgodnie bowiem z definicją prezentowaną w art. 22 ustawy o PIT (w ustawie o CIT przepisy w tym zakresie są analogiczne) środkami trwałymi są stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania:

1) budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością,

2) maszyny, urządzenia i środki transportu,

3) inne przedmioty

o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub leasingu.

Drukarki to urządzenia kupowane przez przedsiębiorców do używania w okresie znacznie dłuższym niż rok. Warto zauważyć, że w Klasyfikacji Środków Trwałych drukarki nie zostały wymienione jako odrębny rodzaj środków trwałych. Drukarki wspomniane zostały wyłącznie w definicji zespołu komputerowego (numer rodzajowy 487 Klasyfikacji Środków Trwałych – patrz ramka).

Czy to oznacza, że drukarki nie mogą być samodzielnymi środkami trwałymi? Taka wykładnia wyżej wskazanych przepisów byłaby niesłuszna. Zgodnie z interpretacją Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 2 lutego 2016 r. (sygn. IBPB-1-3/4510-754/15/TS) drukarki biurowe mogą być uznane za odrębne środki trwałe, jeżeli są użytkowane są przez więcej niż jednego użytkownika i obsługiwane przez więcej niż jeden komputer.

Rodzaj 487 „Zespoły komputerowe” aktualnej Klasyfikacji Środków Trwałych obejmuje maszyny  i  urządzenia  do  wprowadzania,  przetwarzania,  przechowywania i wyprowadzania informacji cyfrowych lub analogowych, w szczególności:
− jednostki centralne, 
− jednostki pamięci, 
− jednostki zasilające,
− urządzenia wejścia, w tym rejestratory, skanery,
− urządzenia wyjścia,
− urządzenia wejścia-wyjścia, konsole operatorskie, monitory ekranowe, 
− urządzenia transmisji i ochrony danych,
− urządzenia wielofunkcyjne mogące pełnić rolę kopiarki, drukarki, a także skanera i faksu 

W tym przypadku obiekt (czyli środek trwały)  stanowi  cały  zespół  służący  do  przetwarzania  informacji  złożony  z  jednostki  centralnej i podłączonych do niej fizycznie jednostek zewnętrznych względnie poszczególna maszyna i urządzenie wydzielone w osobne jednostki
Rodzaj ten nie obejmuje:
 − urządzeń służących do badań technicznych, sklasyfikowanych w rodzaju 664,
 − specjalistycznych urządzeń i maszyn służących wyłącznie do programowego nauczania lub samo instruktażu, sklasyfikowanych w grupie 8,
− komputerów sterujących procesem produkcyjnym samodzielnej maszyny, agregatu, linii obróbczej, stanowiących  integralną  część  maszyny  oraz  przemysłowych  rejestratorów  danych  i  aparatury liczącej,  przystosowanej  wyłącznie  do  pracy  w  procesach  technologicznych,  pomiarowych i kontrolnych przemysłowych, sklasyfikowanych w innych rodzajach KŚT.

Amortyzacja środków trwałych lub zaliczenie do kosztów bez amortyzacji

Co do zasady wydatki na nabycie środków trwałych można zaliczać do kosztów uzyskania przychodów jedynie poprzez tzw. odpisy amortyzacyjne. Zgodnie bowiem z art. 22 ust. 8 ustawy o PIT kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane wyłącznie zgodnie z art. 22a–22o, z uwzględnieniem art. 23 tej ustawy. Comiesięczne odpisy amortyzacyjne pozwalają na stopniowe zaliczanie do kosztów podatkowych wydatków na nabycie środka trwałego.


Jednak zgodnie z art. 22d ustawy o PIT (analogiczne brzmienie ma art. 16d ustawy o CIT) podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych, których wartość początkowa (czyli np. cena nabycia) nie przekracza 10 000 zł. Zatem w przypadku środków trwałych, które kosztowały mniej niż 10 tys. zł, pełne wydatki poniesione na ich nabycie stają się od razu kosztami podatkowymi w miesiącu oddania tych środków trwałych do używania w firmie. Takich środków trwałych nie trzeba też ujmować w ewidencji środków trwałych.

Jest to z pewnością korzystna regulacja dla podatników, którym zależy na wykazaniu w danym roku podatkowym wysokich kosztów uzyskania przychodów. 

Jednak warto wiedzieć, że podatnicy, którzy akurat nie chcą wysokich kosztów podatkowych (bo np. chcą wykazać dużą zyskowność swojej firmy) mogą także w przypadku środka trwałego nabytego za cenę niższą niż 10 tys. zł dokonywać odpisów amortyzacyjnych.

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

REKLAMA

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA