Zakupy w sklepie internetowym są formą zawarcia umowy na odległość, która może ułatwić konsumentom wybór towaru i uzyskanie odpowiedniej ceny, lecz także potrafi nieść za sobą sporą dozę ryzyka. Zazwyczaj to kupujący jest bardziej chroniony przez prawo, jednak istnieją sytuacje, gdy e-sklep może nie zrealizować umowy, powołując się na błąd.
Dość powszechnie twierdzi się, że pracownik, wnosząc sprawę do sądu, nie ponosi kosztów. Jest to oczywiście duże uproszczenie, gdyż ustawa, zwalniając go z opłaty od pozwu, nakłada obowiązek uiszczenia wprawdzie dość symbolicznej, ale jednak opłaty w wysokości 30 zł m.in. od apelacji i skargi kasacyjnej, a jeśli żądanie pracownika przekracza 50 000 zł wówczas ponosi on wszystkie opłaty sądowe w pełnej wysokości.
Przedsiębiorcy nie zdają sobie sprawy, że prawo nakłada na nich obowiązek złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości, gdy są oni niewypłacalni (tzn. gdy nie wykonują oni swoich wymagalnych zobowiązać pieniężnych, czyli krótko mówiąc zalegają z zapłatą rachunków, faktur, podatków, itp.). Co powinien zawierać wniosek o ogłoszenie upadłości likwidacyjnej firmy?