| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > BHP

Temat: pracownik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracownik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracownik.

Czy można obniżyć wynagrodzenie pracownikowi służby bhp

Aktualizacja: 10.05.2019

Zatrudniamy dwóch pracowników służby bhp w pełnym wymiarze czasu pracy. Stan zatrudnienia pracowników w naszej spółce wynosi ok. 800 osób. Ponieważ pracownicy służby bhp wywiązują się ze swoich obowiązków w czasie krótszym niż 8 godzin dziennie, rozważamy przydzielenie im dodatkowych obowiązków związanych z prowadzeniem spraw kadrowo-płacowych. Pracownicy służby bhp odmawiają jednak wykonywania tych zadań, argumentując, że nie należą one do zakresu obowiązków służby bhp. Czy w takim przypadku możemy wręczyć tym pracownikom wypowiedzenia zmieniające obniżające ich etat i wysokość wynagrodzenia? »

Czy osobą wyznaczoną do wykonywania zadań służby bhp może być pracownik zatrudniony w formie telepracy

Aktualizacja: 26.06.2018

W naszej firmie nie ma służby bhp. W związku z tym chcemy powołać do wykonywania zadań tej służby pracownika zatrudnionego przy innej pracy. Jeden z telepracowników posiada odpowiednie kwalifikacje w zakresie bhp. Czy fakt świadczenia przez niego pracy regularnie poza zakładem może być okolicznością dyskwalifikującą do wykonywania obowiązków służby bhp na terenie zakładu pracy? »

Jakie sankcje grożą pracownikom za nieobecność na posiedzeniach komisji bhp

Aktualizacja: 14.12.2016

Wraz ze wzrostem zatrudnienia powyżej 250 pracowników powołaliśmy w zakładzie pracy komisję bhp. W jej skład weszli również przedstawiciele pracowników. Posiedzenia komisji odbywają się raz na kwartał w godzinach pracy. Część pracowników powołanych do zasiadania w komisji regularnie nie przychodzi na posiedzenia. Co w takim przypadku powinien zrobić pracodawca, skoro przepisy nie przewidują żadnych sankcji z tytułu nieuczestniczenia pracowników w pracach komisji? »

Napoje dla pracowników w czasie upałów

Aktualizacja: 12.06.2014

Letnia pora roku i związany z tym wzrost temperatury powoduje konieczność zapewnienia zimnych napojów pracownikom wykonującym pracę w wysokiej temperaturze związanej z czynnikami atmosferycznymi. Pracownikom przysługują takie napoje, jeżeli temperatura w pomieszczeniach pracy przekracza 28 stopni. Natomiast pracownicy pracujący na otwartej przestrzeni muszą otrzymywać napoje, gdy temperatura jest wyższa niż 25 stopni Celsjusza. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Euro-Tax.pl Zwrot Podatku S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »