REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy powrót do biura to stres dla pracowników?

Subskrybuj nas na Youtube
65% pracowników spodziewa się upominku od pracodawcy z okazji powrotu do biura
65% pracowników spodziewa się upominku od pracodawcy z okazji powrotu do biura
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ponad 70% firm przewiduje powrót do pracy stacjonarnej w 2021 roku. Co czwarta firma spodziewa się powrotu do biura w okresie wakacji lub nawet wcześniej. Czy to będzie powrót do modelu pracy hybrydowej?

Powrót do biura po wakacjach - co na to pracownicy?

Powrót do biur będzie nas głównie stresował i nie do końca jesteśmy na to gotowi. Wynika to zarówno z niepewności jak i przyzwyczajenia do pacy zdalnej. Najszybszym rozwiązaniem na jakie zdecydują się firmy jest forma pracy hybrydowej jednak i do niej pracodawcy powinni się przygotować. Ankietowani wręcz oczekują wsparcia w tym zakresie.

REKLAMA

REKLAMA

Raport „Powrót firm do biura a pandemia Covid-19” zrealizowany przez Dailyfruits prezentuje podsumowanie kompleksowego badania na temat przyszłości pracy biurowej po pandemii Covid-19 zarówno z perspektywy pracodawców jak i pracowników. W co trzeciej firmie, uczestniczącej w badaniu Dailyfruits została już podjęta decyzja dotycząca terminu powrotu do pracy stacjonarnej.

Ponad 70% firm przewiduje powrót do pracy stacjonarnej w 2021 roku. Co czwarta firma spodziewa się powrotu do biura w okresie wakacji lub nawet wcześniej. Pozostałe myślą o powrocie w 2022 roku. Jak pokazały wyniki badania Dailyfruits, szybciej wrócą firmy pracujące hybrydowo – w tym gronie aż 91% spodziewa się całkowitego powrotu do biur w 2021 roku.

Powrót w okresie wakacji letnich wydaje się atrakcyjną opcją, ponieważ w okresie urlopowym pracowników w biurach będzie mniej, co może ułatwić organizację pracy biurowej w pierwszym etapie.

REKLAMA

Powrót do biura i stres dla pracownika

Aż 44% Polaków pracujących zdalnie, uczestniczących w badaniu Dailyfruits deklaruje, że na wieść o planowanym powrocie do biura będzie odczuwać stres. To zdecydowanie najczęściej wskazywana postawa. 18% przyjmie taką informację obojętnie, tyle samo pracowników wskazuje, że będzie to radosna wiadomość, tylko 16% poczuje ulgę słysząc o końcu home office.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

7 na 10 ankietowanych uważa, że nie jest gotowa na powrót do biura. Wśród największych barier wymieniają uciążliwe dojazdy do pracy, a także fakt, że przyzwyczaili się do pracy zdalnej. Dodatkowym czynnikiem powodującym niechęć do powrotu do biura wśród pracowników jest na pewno niepewność co do opieki nad dziećmi. Rodzice nie mają wiedzy co do tego, na jakich zasadach będą funkcjonować żłobki, przedszkola i szkoły. W perspektywie czasu może się to zmieniać, co może oznaczać problem z zapewnieniem opieki nad dzieckiem czy drastyczne zmiany w organizacji, rutynie dnia wypracowanej przez wiele miesięcy.

Praca w modelu hybrydowym

45% wszystkich ankietowanych pracowników bierze pod uwagę możliwość pracy w modelu hybrydowym. 14% już w ten sposób pracuje. Tylko 21% jest przeciwna tej formie pracy, a 20% nie ma wyrobionej opinii. Nastawienie do pracy hybrydowej jest wśród wszystkich ankietowanych zdecydowanie bardziej pozytywne niż do pracy w biurze.

- Przewidujemy, że największa skala powrotów do biur nastąpi zaraz po wakacjach, kiedy dzieci pójdą do szkół, a pracownicy wykorzystają zaległe urlopy. Z rozmów, które prowadzimy z działami HR wynika, że ponad 90% firm chce wrócić do benefitów sprzed pandemii, a wiele z nich nawet myśli o ich rozszerzeniu. Widać, że pracodawcy będą chcieli zadbać jeszcze bardziej o zdrowie i odporność pracowników, bo ostatnie miesiące pokazały, że to istotnie wpływa na biznes i ciągłość działania organizacji.- mówi Jacek Kwiecień CEO z firmy Dailyfruits.

65% pracowników spodziewa się upominku od pracodawcy z okazji powrotu do biura 59% pracowników chce, aby organizacja pracy w biurze po powrocie była taka sama jak przed pandemią. Ci, którzy sugerują potrzebę zmiany wśród nowych rozwiązań wymieniają najczęściej: zamianę spotkań na żywo na spotkania online, reorganizację przestrzeni wspólnych oraz rotacyjne stanowiska pracy. Tylko 13% ankietowanych jest za zachowaniem ścisłego reżimu sanitarnego po powrocie do biura.

- Pakiety powitalne, tzw. welcome pack dla pracowników biurowych, to rozwiązanie znane od lat, ale przede wszystkim w kontekście onboardingu, czyli powitania nowych pracowników w organizacji,  rzadziej w przypadku powrotów po dłuższej nieobecności z powodu pandemii. W tym i kolejnym roku jednak tego typu upominki ze względu na masowe powroty do pracy stacjonarnej po okresie pandemii, mogą mieć trochę inny charakter. W wielu przypadkach skład będzie podobny do pakietów wysyłanych do pracowników na home office. W pudełku znajdą się na przykład zdrowe przekąski do pracy wzmacniające odporność jak bakalie, batony zbożowe czy herbata, polski miód, sok malinowy. Część pracodawców decyduje się, aby zestawach uwzględnić także środki ochrony osobistej – płyny do dezynfekcji czy maseczki. – mówi Jacek Kwiecień.

Wnioski z przeprowadzonych badań sondażowych pokazują jak istotne znaczenie ma przygotowanie się do powrotu do pracy biurowej, zapewnienie pracownikom optymalnych i bezpiecznych warunków do efektywnego funkcjonowania w organizacji oraz wsparcie ich potrzeb w zakresie zdrowia fizycznego i psychicznego.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA