REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego pracownicy wolą model hybrydowy?

Subskrybuj nas na Youtube
Konsekwencją źle przeprowadzonego procesu wdrażania hybrydy może być spadek zaangażowania pracowników.
Konsekwencją źle przeprowadzonego procesu wdrażania hybrydy może być spadek zaangażowania pracowników.
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Aż 61 proc. pracowników chce pracować w modelu hybrydowym, pracę wyłącznie z domu chciałoby świadczyć zaledwie 15 proc. Jak ten trend wpływa na rynek nieruchomości biurowych?

Jak praca hybrydowa wpływa na rynek nieruchomości?

Pandemiczne obostrzenia mocno obniżyły frekwencję w biurach i mogły zachęcić firmy do weryfikacji dotychczasowych potrzeb w zakresie organizacji pracy i dostępnej powierzchni. Jednak zdecydowana większość organizacji nie zmieniła drastycznie swoich wcześniejszych decyzji związanych z wynajmem powierzchni biurowych. Sporo mówiło się o trendzie przedłużania istniejących kontraktów, ale de facto renegocjacje stanowiły 37 % wszystkich transakcji na warszawskim rynku powierzchni biurowych, co w porównaniu do 34 % w 2019 roku nie jest znaczącym wzrostem. Na pewno zmianie uległa struktura najmu, z zauważalnym wzrostem ilości umów elastycznych.

REKLAMA

REKLAMA

Modele pracy hybrydowej

Wdrożenie modelu hybrydowego należy poprzedzić wnikliwą analizą specyfiki biznesowej i kultury organizacji. W proces ten powinni być zaangażowani nie tylko menedżerowie, ale i pracownicy różnych szczebli i działów.

Jak przekonuje Katarzyna Kozieł, Kierownik Zespołu ds. Administracji w LINK4 implementacji systemu hybrydowego powinny towarzyszyć wszystkie aspekty zarządzania zmianą – od utworzenia zespołu projektowego, po wewnętrzne audyty, czy nawet powołanie tzw. ambasadorów zmiany. Kluczowe jest bowiem zbudowanie zrozumienia i akceptacji dla proponowanych rozwiązań. Tym bardziej, że według analiz przedstawionych przez Wiktorię Bożek z Devire, ponad 30 proc. badanych przyznaje, że powrót do pracy budzi ich niepokój, który wynika przede wszystkim z chaosu informacyjnego. Organizacja musi zatem określić zasady funkcjonowania modelu pracy hybrydowej, wzmocnić poczucie celu i wspólnoty, edukować w zakresie pracy i zarządzania zespołami rozproszonymi. Konsekwencją źle przeprowadzonego procesu wdrażania hybrydy może być spadek zaangażowania pracowników lub nawet utrata tych najbardziej wartościowych.

Azymut proponowanych rozwiązań i dobór modelu hybrydowego zależny jest zatem w dużej mierze od oczekiwań samych pracowników. Według Marty Pryczkowskiej–Gbiorczyk, Business Development Manager w Kinnarps, powroty do biur powinna determinować reguła 3W, czyli wygoda, współpraca i współuczestnictwo. Wygoda rozumiana jako możliwość pracy w odpowiednich warunkach, sprzyjających pracy w skupieniu z wykorzystaniem ergonomicznych stanowisk pracy. Aspekt współpracy i współuczestnictwa odnosi się zaś do realizowanych zespołowo zadań, wspiera budowanie i zacieśnianie relacji, integrację zespołów, umacnianie tożsamości i kultury organizacji.

REKLAMA

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA