REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Oferta, Komunikacja z klientem

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy voiceboty będą rekrutować pracowników?

Voiceboty coraz częściej sprawdzają się już nie tylko w prostych systemach IVR związanych z podstawową obsługą klienta. Mogą być wykorzystywane m.in. w kampaniach angażujących odbiorców do konkretnych działań czy na początkowych etapach rekrutacji nowych pracowników. Do końca dekady światowy rynek usług realizowanych przez boty wzrośnie niemal piętnastokrotnie. Choć zastosowanie voicebotów jest coraz szersze, to twórcy takich rozwiązań uspokajają, że nie stanowią one zagrożenia dla ludzi na rynku pracy. Trudniejsze sprawy i tak będzie rozwiązywał człowiek.

Oczekiwania dotyczące obsługi klienta – szybkość obsługi to priorytet

W kontaktach z działami obsługi klienta Polacy przede wszystkim oczekują szybkości i efektywności działania. W tym kontekście trudno się dziwić, że kiedy kontaktujemy się z działem obsługi najbardziej irytują nas rzeczy, które wydłużają czas załatwienia naszej sprawy, jak długie oczekiwanie na kontakt z konsultantem, liczne przełączanie pomiędzy różnymi osobami oraz łączenie z automatem.

Komunikacja w epoce "ekonomii uwagi". Nowa era walki o zainteresowanie

Elon Musk niedawno wydał na zakup Twittera 44 mld dol. Pokazuje to, ile warta jest nasza uwaga i okazane zainteresowanie. Jeszcze dekadę temu, jeśli chciałeś zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowe leady, rozwiązanie było proste — publikuj więcej treści. Dziś nie jest to już takie oczywiste. W świecie przeładowanym nadmiarem bodźców widać coraz większy niedobór tego, co potrzebuje każda informacja, czyli uwagi odbiorców. W epoce Attention Economy zapewne najszybciej odnajdą się firmy, które mają ambicje, potrzeby i kompetencje, aby stać się liderem swojego obszaru.

Co zrobić, gdy klient prosi o dłuższy termin płatności?

Co zrobić, gdy klient chce zapłacić później? Jakie środki stosują polskie przedsiębiorstwa, by chronić się przed opóźnionymi płatnościami?

REKLAMA

Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?

Lojalny klient to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorcy. Kupuje więcej, wybiera droższe produkty, poleca firmę swoim znajomym i rodzinie. Dzięki zbudowaniu zaufania wśród klientów, firmy rozwijają sprzedaż i zarabiają więcej. Lojalni klienci zwiększają zyski od 25 do nawet 95%. Warto zadbać o odpowiednie relacje, żeby otworzyć swojej marce furtkę do większych zarobków. Jak zbudować zaufanie? Jednym ze sposobów jest rejestracja znaku towarowego. ® to niewątpliwy symbol prestiżu.

Komunikacja w sprzedaży

Komunikacja w sprzedaży, jak i w każdej innej dziedzinie jest jednym z ważniejszych elementów. Odpowiadając na pytanie co jest decydujące w sprzedaży? Odpowiedź brzmi: to, w jaki sposób komunikujesz się ze swoim rynkiem, z klientami. To, co sprzedajesz, jest wtórne. Biznes jest w gruncie rzeczy umiejętnością nawiązywania kontaktu z obcymi osobami. Zarówno w sposób bezpośredni, jak i pośredni. Niezależnie, czy mamy na myśli działania Public Relations, komunikację marketingową, copywriting czy bezpośrednią rozmowę z drugim człowiekiem, twarzą w twarz, telefonicznie lub elektronicznie. Jak mówić, aby nas rozumiano? Co wpływa na skuteczną komunikację w sprzedaży? Dlaczego umiejętność komunikowania się może być przewagą konkurencyjną?

Firmy szukają nowych pracowników

Firmy szukają coraz więcej nowych pracowników. Liczba ofert pracy w urzędach pracy rośnie. Jakie są przyczyny?

Firmy inwestują w technologie zorientowane na klienta [RAPORT]

Pomimo negatywnego wpływu pandemii Covid-19 na światową gospodarkę, rynek ubezpieczeń pozostał jednym z największych inwestorów w technologie optymalizacji procesów biznesowych. Ile firmy zainwestują w nowe technologie?

REKLAMA

Problemy ze składaniem ofert przez Internet

Przedsiębiorca, któremu nie udało się przesłać oferty, musi dowieść, że wynikało to z błędów w działaniu platformy. Problem w tym, że nie bardzo ma jak.

Kilka godzin czy kilka tygodni? Ile trwa „mapowanie” doświadczeń klienta?

Jednym z podstawowych narzędzi diagnozowania doświadczeń klienta jest mapa podróży. Jest to zapis drogi jaką klient przebył w relacji z firmą, by zrealizować swój cel. W mapie kluczowe są informacje o poszczególnych etapach drogi, momentach, w których klientowi było łatwo i takich, w których miał trudności. Ma ona tę przewagę nad innymi narzędziami, że informacjom stricte procesowym towarzyszą dane na temat emocji, jakie klient przeżywał w danym momencie. To dzięki nim firmy są w stanie lepiej „wchodzić w buty klienta”, czy też „empatyzować” jego problemy.

Konferencja "Ubezpieczenia – nowoczesne kanały komunikacji i ich efektywność w sprzedaży" już 19 września 2018 r.

Zapraszamy do debaty z ekspertami podczas konferencji "Ubezpieczenia – nowoczesne kanały komunikacji i ich efektywność w sprzedaży". Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Konferencja "Ubezpieczenia – nowoczesne kanały komunikacji i ich efektywność w sprzedaży"

Różnorodność produktów ubezpieczeniowych dostępnych na rynku sprawia, że firmy muszą konkurować zarówno na płaszczyźnie pozyskania nowego klienta, jak i utrzymania dotychczasowych kontrahentów zapewniając im kompleksowy i wysoki standard usług. Dobra oferta musi być wielokanałowa. Ponadto, komunikacja we wszystkich kanałach powinna być treściowo spójna, inaczej momentalnie straci wiarygodność. Musi charakteryzować się ciągłością, czyli procesy zapoczątkowane w jednym kanale powinny być płynnie kontynuowane we wszystkich innych, gdziekolwiek podejmie je klient

Handlowiec vs. klient – jak poradzić sobie z każdym typem kupującego?

Jeśli uważnie słuchasz rozmówcy, możesz się o nim sporo dowiedzieć – np. tego, w jaki sposób podejmuje decyzje czy też motywuje się do działania. Mogłoby się wydawać, że w biznesie taka „identyfikacja” pomocna jest tylko handlowcom, tymczasem przyda się także na innych stanowiskach. Jeśli na co dzień kontaktujesz się z klientami lub jesteś odpowiedzialny za przekazywanie innym informacji i chcesz robić to skuteczniej, naucz się rozpoznawać pewne wzorce patrzenia na świat.

Jak wykorzystać gry do promocji marki czy produktu?

Jeszcze do niedawna gry komputerowe uznawane były za niezbyt wyrafinowaną rozrywkę. Obecnie jednak stały się nieodłącznym elementem życia, a odpowiednio wykorzystane, mogą być dobrym sposobem na promocję marki czy produktu firmy. Gamification, czyli grywalizacja, nie jest już jedynie elementem wirtualnego świata – od kilku lat obecny jest w marketingu. Jak z niego skorzystać?

Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego - warsztaty

22 sierpnia 2017 r. w Warszawie odbędą się warsztaty "Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego". Warsztaty organizuje Centrum Promocji Informatyki. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Prawne aspekty profilowania osób - szkolenie

30 sierpnia 2017 r. w Warszawie odbędzie się szkolenie "Prawne aspekty profilowania osób". Szkolenie organizuje Centrum Promocji Informatyki. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Jak budować i utrzymywać dobre relacje z kontrahentami i klientami

Z badań przedsiębiorczości wynika, że koszty pozyskania nowego klienta są kilkakrotnie wyższe niż koszty utrzymania dotychczasowego portfela firm, z którymi współpracujemy. Niemniej, budowanie udanych relacji biznesowych nie jest łatwym zadaniem - nieprzypadkowo jest to też jedna z najbardziej pożądanych kompetencji na współczesnym rynku pracy. Jak rozwijać i dbać o kontakty biznesowe? O czym pamiętać, by budować długotrwałe, partnerskie relacje z naszymi klientami? Oto kilka wskazówek.

Tryb zapytania o cenę

Tryb zapytania o cenę, w świetle przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, jest powszechnie uznawany za najkorzystniejszy sposób wyboru wykonawców, którzy będą brali potencjalny udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Prostota jego stosowania, umożliwiająca współpracę z wybranym gronem wykonawców, jest jednak obwarowana szczegółowymi wymogami, które należy spełnić, aby stosować wskazany sposób udzielania zamówień publicznych.

Ukryty język międzynarodowy

Od zarania dziejów człowiek jako homo symbolicus nadawał elementom otaczającej go rzeczywistości znaczenia, tworzył symbole, znaki, ikony. Starożytne pismo piktograficzne, ideogramy, pismo fonetyczne i alfabetyczne, a nawet istniejące obecnie symbole, takie jak znaki drogowe, znaki informacyjne (np. zakazu palenia czy znaki ewakuacyjne) – wszystko to miało służyć jak najszybszej komunikacji. Obecnie nawet owe symbole nie funkcjonują już tylko w świecie realnym. Pojawiły się także w cyfrowej rzeczywistości pod postacią emoji i na dobre zagościły w naszym codziennym języku. Potwierdza to ich stale zwiększająca się liczba w międzynarodowym systemie Unikod.

Cztery zasady, które mogą pomóc twojej firmie

Historia Owena, bohatera książki Diany Kander "Startup. Postaw wszystko na jedną firmę", przekazuje cztery proste, lecz przy tym głębokie prawdy, które każdy może zastosować, by znacząco zwiększyć swoje szanse na sukces w biznesie.

Co branża PR ma do zaoferowania dziennikarzom?

Relacje z mediami – pod takim szyldem upłynęła kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie. Merytoryczne rozmowy toczyły się podczas prelekcji, ale również w trakcie przerw. To najlepszy dowód na to, że wzajemne relacje obu środowisk są tematem aktualnym i wymagają stałej atencji.

Do tłumaczenia nie wystarczy znajomość języka

W dzisiejszych czasach poziom znajomości języków jest dużo wyższy niż jeszcze pięć lat temu. Nasza codzienna komunikacja biznesowa czy prywatna wykracza poza granice kraju, a nawet kontynentu. Językami obcymi posługujemy się swobodniej, częściej, płynniej – ale czy to oznacza, że pracownik znający dany język na poziomie komunikatywnym jest w stanie poprawnie przetłumaczyć menu restauracji lub ulotkę firmy? A co dopiero jeśli mowa o profesjonalnej dokumentacji?

Dlaczego nie publikują?

Brak newsów, słaba jakość materiałów, częste telefony, wreszcie wysyłanie informacji na oślep – to główne grzechy polskich piarowców w kontaktach z mediami. Zamiast budować relacje wielu z nich nie tylko traci wiarygodność, ale osłabia wizerunek całego środowiska PR. I chociaż dziennikarze wprost wytykają najczęściej popełniane błędy, to nasuwa się pytanie, czy branża reaguje na te sygnały?

Przesłanie zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty za pomocą faksu

Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. W przypadku faksu, jest to moment uzyskania raportu z jego transmisji. Zamawiający przesyłając zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty za pomocą faksu otrzymuje wydruk kontrolny, z którego wynika, że zawiadomienie zostało wysłane z jego aparatu nadawczego oraz odebrane przez aparat wykonawcy.

Kryteria oceny ofert według nowych przepisów PzP

Nowelizacja przepisów prawa zamówień publicznych wprowadziła nowe kryteria oceny ofert, z których mogą korzystać zamawiający. Należą do nich oczywiście cena, ale również termin realizacji zamówienia czy też warunki gwarancji. Z których kryteriów najczęściej korzystają zamawiający?

Rażąco tanie oferty w zamówieniach publicznych

Nowe regulacje prawne, zawarte w art. 55 dyrektywy 2004/18/WE i w dyrektywie 2014/24/UE162 nakładają na zamawiającego obowiązek uzyskania od wykonawców informacji dotyczących lub kosztów proponowanych w ofercie, jeżeli oferta może zawierać rażąco niską cenę.

Dobre praktyki w zamówieniach publicznych

Konfederacja Lewiatan proponuje wprowadzenie zmian w zamówieniach publicznych, a dokładniej o wprowadzenie tzw. dobrych praktyk. Nowelizacja ustawy o PZP nie określa już ceny jako wyłącznego kryterium rozstrzygania przetargów. Konieczne jest również odpowiednie podejście i wprowadzenie właściwych procedur.

Dialog konkurencyjny w prawie zamówień publicznych

Dialog konkurencyjny jest stosowany w prawie zamówień publicznych w sytuacji, gdy zamawiający jest w stanie określić swoje potrzeby i wymagania, jednakże nie zna sposobu na ich spełnienie. Dodatkowo ciężko jest im ustalić jakich metod i rozwiązań powinni użyć. Dla rozwiązania tych niejasności przydatny jest właśnie dialog konkurencyjny.

Procedura konkurencyjna z negocjacjami – udzielanie zamówień

W procedurze konkurencyjnej z negocjacjami zamawiający ma obowiązek określić w dokumentach zamówienia kryteria oraz minimalne wymogi udzielenia zamówienia. Ma to na celu zagwarantowanie równego traktowania wszystkich wykonawców.

W przetargach nie może decydować tylko cena

Po raz kolejny okazuje się, że stosowanie kryterium najniższej ceny, kosztem innych, istotnych elementów wymogów wobec oferenta, prowadzi do poważnych problemów – tym razem o znaczeniu państwowym. Rozstrzygając przetarg na system operacyjny obsługujący wybory samorządowe, PKW wyłoniła wykonawcę w oparciu o kryterium cenowe, z pominięciem kryteriów jakościowych w stosunku do wymagań zamawiającego. Stało się tak mimo istnienia odpowiednich mechanizmów prawnych umożliwiających stosowanie także innych kryteriów aniżeli tylko najniższa cena

Ogłoszenie o zamówienia publiczne i terminy składania ofert

Ogłoszenie o zamówieniu publicznym jest niczym innym jak zaproszeniem do ubiegania się o zamówienie wedle wszystkich procedur. Ogłoszenie przesyła zamawiający w terminie nie później niż w terminie 30 dni od zawarcia umowy. Nowa dyrektywa unijna skraca minimalne terminy składania ofert i wniosków o udzielenie zamówienia.

Zatrzymanie wadium po nowelizacji PZP

Po nowelizacji PZP, zgodnie z art. 46 ust. 4a, zamawiający będzie obowiązany zatrzymać wadium wraz z odsetkami w określonych sytuacjach. W artykule przedstawione zostały 4 przypadki, w których możliwe jest zatrzymanie wadium.

Rażąco niska cena oferty po nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych

Zgodnie z art. 90 ust. 1 Pzp po nowelizacji, jeżeli cena oferty będzie wydawać się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzić wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, w szczególności będzie niższa o 30% od wartości zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, zamawiający będzie obowiązany zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.

Wybór oferty po uchyleniu się wykonawcy

Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 Pzp.

Procedury udzielania zamówień publicznych – otwarta i ograniczona

Nowa dyrektywa unijna wprowadza wiele istotnych zmian w procedurach udzielania zamówień publicznych. Zmiany dotyczą przede wszystkim katalogu procedur oraz możliwości zastosowania ich w praktyce. Do najważniejszych należy procedura otwarta i ograniczona. Na czym polega udzielanie zamówienia w tych trybach?

Składanie oświadczeń dotyczących okoliczności wyłączających udział w Pzp

Zgodnie z przepisami prawa zamówień publicznych, osoby ubiegające się o udzielenie zamówienia zobowiązane są złożyć pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, które wyłączają możliwość występowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

Ograniczenia w stosowaniu ceny, jako jedynego kryterium po zmianach

Nowelizacja ustawy - Prawo zamówień publicznych wprowadza zasadę, zgodnie z którą zamawiający może stosować cenę, jako jedyne kryterium oceny ofert, wyłącznie w sytuacji, gdy przedmiot zamówienia jest powszechnie dostępnym o ustalonych standardach jakościowych, natomiast jednostki sektora finansów publicznych, a także państwowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, inne niż jednostki sektora finansów publicznych, jeżeli dodatkowo wykażą w załączniku do protokołu postępowania, w jaki sposób zostały uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty ponoszone w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia. Wyjątkiem jest tryb licytacji elektronicznej, w którym zamawiający dopuszcza do udziału w licytacji elektronicznej i zaprasza do składania ofert wszystkich wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu, określając w zaproszeniu termin związania ofertą wykonawcy, który zaoferuje najniższą cenę.

Rażąco niska cena oferty

Pojęcie „rażąco niskiej ceny” nie zostało zdefiniowane w Pzp, jak również w dyrektywach unijnych. Ponieważ przepisy Pzp nie zawierają legalnej definicji rażąco niskiej ceny, o tym, czy cena oferty jest rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia, decyduje zamawiający, który powinien mieć wiedzę pozwalającą zweryfikować zaoferowane przez wykonawców ceny oraz wyjaśnienia złożone na podstawie art. 90 ust. 1 Pzp.

Naruszenie przepisów prawa zamówień publicznych – cena w ofercie

Jeżeli oferta zawiera rażąco niską cenę w odniesieniu do przedmiotu zamówienia, wówczas zamawiający zwraca się do wykonawcy o udzielenie wyjaśnień. Wezwanie do złożenia wyjaśnień wiąże się każdorazowo z decyzją o odrzuceniu oferty.

Rozszerzenie zakresu zamówienia w odniesieniu do umowy ramowej

Zgodnie z art. 2 pkt 9a prawa zamówień publicznych umową ramową jest umowę zawartą pomiędzy zamawiającym a jednym lub większą liczbą wykonawców, której celem jest ustalenie warunków dotyczących zamówień publicznych, jakie mogą zostać udzielone w danym okresie. Zamawiający może zawrzeć umowę ramową po przeprowadzeniu postępowania, stosując odpowiednio przepisy dotyczące udzielania zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem.

Jak liczyć termin związania ofertą?

Wedle regulacji prawa cywilnego oświadczenie woli zawarcia umowy stanowi ofertę , jeżeli zawiera istotne postanowienia umowy. Termin związania ofertą powinien zostać określony w jej treści. W prawie zamówień publicznych określenie terminu leży po stronie zamawiającego. W jaki sposób liczyć termin związania ofertą?

Przesłanki wykluczenia oferenta z postępowania u udzielenie zamówienia

Regulacje unijne zawierają wyczerpującą listę przesłanek, na podstawie których można wykluczyć oferenta z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W jakich sytuacjach dochodzi do wykluczenia?

Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy?

Oferta pracy, podobnie jak inne oferty powinna przede wszystkim przyciągać wzrok tak, aby trafić do konkretnej grupy docelowej. W treści powinna zawierać wymagania wobec kandydatów czy opis stanowiska. Idealna oferta pracy to taka, która przy okazji zaoszczędzi czas i pieniądze pracodawcy przy jej tworzeniu.

Przedłużenia terminu związania ofertą - dorozumiane oświadczenie woli

Nierzadkim problemem w czasie trwania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego jest kończący się termin związania ofertą. W przypadkach, gdy postępowanie zabezpieczone jest wadium, wiąże się to zazwyczaj z upływającym okresem ważności wadium. Pytanie jednak brzmi, czy w świetle ustawy Prawo zamówień publicznych jest możliwe, aby wykonawca nie został wykluczony, jeśli nie złoży oświadczenia o przedłużeniu terminu związania ofertą, a jedynie przedłuży okres zabezpieczenia oferty wadium ?

Rażąco niska cena w prawie zamówień publicznych

Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Prawo zamówień publicznych nie zawiera jednakże definicji pojęcia rażąco niskiej ceny, toteż jej ocena powinna odbywać się w odniesieniu do sytuacji zamawiającego i wszystkich okoliczności towarzyszących udzielaniu zamówienia publicznego.

Powołanie biegłego w prawie zamówień publicznych

Zamówieniem publicznym jest odpłatna umowa zawierana pomiędzy zamawiającym, a wykonawcą, której przedmiotem są dostawy, usługi bądź roboty budowlane. Organ administracji publicznej może w każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia zwrócić się do biegłego o wydanie opinii.

Zmiany w sprzedaży internetowej

Sprzedaż internetowa to obecnie niewielki udział w całej sprzedaży detalicznej w Polsce. Jednakże prognozy wskazują, że handel przez Internet będzie wzrastał. W połowie czerwca zmienią się regulacje dotyczące zawierania umów poza lokalem przedsiębiorstwa. Zmiany będą korzystne dla konsumentów. Czy przedsiębiorcy zyskają na zmianach?

Dobra osobiste przedsiębiorcy

Osoby prawne tak jak i osoby fizyczne posiadają chronione prawem dobra osobiste, do których jako jedno z najbardziej istotnych wliczamy dobre imię przedsiębiorcy. Dzieje się tak ze względu na to, iż ma ono wielki wpływ na działalność przedsiębiorcy na rynku.

Kryteria i sposoby oceny ofert zamówienia

Zastosowanie innych niż cena kryteriów oceny ofert oznacza konieczność nazwania tych kryteriów i określenia ich znaczenia (wagi kryteriów). Informacja taka, stosownie do treści art. 41 pkt. 9 oraz art. 48 ust. 2 pkt. 10 ustawy Pzp, powinna znaleźć się w ogłoszeniu o zamówieniu, gdy obowiązek publikacji ogłoszenia jest przewidziany ustawą, lub w zaproszeniu do negocjacji oraz w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Gospodarowanie kredytem handlowym w firmie cz. II.

Wypracowanie procedur weryfikacji wiarygodności, to często proces na lata. Co więcej, to proces ciągły. To znaczy, że jak już dopracujemy się właściwego systemu, to i tak należy na bieżąco sprawdzać i weryfikować jego przydatność w danym czasie. Procedurą najprostszą i chyba najbardziej rozpowszechnioną (kto wie czy nie słusznie, pomimo jej licznych wad) jest zapewne warunek kilku zakupów gotówkowych i przejście na odroczone terminy płatności. Jeżeli się ta procedura sprawdza, to nie ma powodu jej negowania. Często jednak się nie sprawdza i trzeba sięgać po narzędzia bardziej złożone.

REKLAMA