REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Nieruchomości, Firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przedsiębiorcy z sektora MŚP są efektywniejsi

Czy lepsze jest wrogiem dobrego? Okazuje się, że przyzwyczajenia i nawyki w zarządzaniu potrafią ograniczać rozwój firmy. – Nie chodzi o to, żeby być zajętym, lecz żeby wytwarzać wartość – podkreśla Aneta Lech, ekspert Staufen Polska.

Czy pracownik może posługiwać się podpisem elektronicznym pracodawcy?

Podpisem elektronicznym są dane w postaci elektronicznej, które wraz z innymi danymi, do których zostały dołączone lub z którymi są logicznie powiązane, służą do identyfikacji osoby składającej podpis elektroniczny. Ponadto złożenie bezpiecznego podpisu elektronicznego wiąże strony treścią podpisanego dokumentu.

Obowiązki właściciela nieruchomości w trakcie zimy

Właściciele nieruchomości, szczególnie w trakcie śnieżnej zimy, muszą pamiętać o nałożonych na nich obowiązkach, związanych z utrzymaniem czystości chodników przylegających bezpośrednio do ich posesji. Obowiązki te wynikają przede wszystkim z uregulowań ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach .

Utrzymuje się wysoki poziom zatrudnienia w firmach

Z danych przedstawionych przez GUS wynika, że zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw wciąż rośnie, a w listopadzie wzrosło o 0,1 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.

REKLAMA

Krótszy okres oczekiwania na rozpoczęcie działalności

Nowelizacja ustawy o KRS i niektórych innych ustaw przewiduje skrócenie okresu oczekiwania na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Dodatkowo uproszczone zostaną zasady „jednego okienka”.

Jak rozliczyć świąteczne prezenty dla kontrahentów?

W ramach wiążącej współpracy, firmy często decydują się na przekazanie świątecznych prezentów dla swoich kontrahentów. Prezenty będą jednak kosztem firmowym jedynie wtedy, gdy będą zawierały logo firmy. Możliwe jest również obniżenie rocznego podatku poprzez zorganizowanie świątecznego przyjęcia, jeżeli będzie miało ono charakter spotkania biznesowego.

Komunikacja w przedsiębiorstwie – wąskie gardła

Osoby prowadzące działalność gospodarczą skupiają się zwykle, co całkiem zrozumiałe, na twardych danych, liczbach i wskaźnikach. Jednak źródła sukcesów firm, a także przyczyny ich porażek tkwią na głębszym, aczkolwiek niedocenianym poziomie. Chodzi o proces komunikowania. Nieprawidłowy obieg informacji w organizacji jest jak ciężka choroba tocząca ją od środka – tym groźniejsza, że często niezdiagnozowana. Wypracowanie efektywnego modelu komunikacji wymaga przede wszystkim identyfikacji i eliminacji tzw. wąskich gardeł. Jak wygląda to w praktyce?

Sukcesja rodzinnej firmy - jednoosobowa działalność a spółka

Firmy rodzinne to firmy z tradycją, prowadzone przez długie lata wedle utrwalonej koncepcji, najczęściej otwierane w dobrym okresie rozwoju gospodarczego. W obecnej sytuacji gospodarczej ciężko jest utrzymać pozycję na rynku i należy spojrzeć w przyszłość, stawiając na rozwój i przekazując firmę dalszym pokoleniom. Czy warto prowadzić jednoosobową działalność, czy jednak postawić na spółkę?

REKLAMA

Jak zorganizować świąteczne przyjęcie w firmie?

Okres świąteczny to nie tylko czas zakupów, ale również czas organizowania spotkań i przyjęć firmowych dla pracowników. Jest to czas spędzany w miłej atmosferze, w gronie współpracowników. Dlatego też pracodawca aranżując świąteczne przyjęcie powinien zadbać o kilka szczegółów. Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy urządzaniu świątecznych spotkań?

Majątek firmowy wycofany na cele prywatne

Prowadząc działalność gospodarczą nie sposób w niej nie wykorzystywać różnego rodzaju sprzętów, maszyn, samochodów czy zwykłych narzędzi codziennego użytku. Wszystkie te przedmioty stanowią majątek przedsiębiorstwa, które służy podczas wykonywania czynności związanych z działalnością. Jedne przyczyniają się do powstania przychodu bezpośrednio, a inne pośrednio stanowiąc koszt podatkowy działalności. Jednak, jak powinien postąpić podatnik, gdy dany składnik majątku jest już niepotrzebny w firmie? Sprzedać go lub wycofać na cele prywatne.

Wysoki poziom zatrudnienia w firmach

W listopadzie odnotowano wysoki poziom zatrudnienia. Firmy przekazały 68 tys. ofert pracy i aktywizacji zawodowej do urzędów pracy. Stopa bezrobocia wciąż spada.

Nowelizacja ustawy o SSE przyjęta bez poprawek

Senat przyjął nowelizację ustawy o Specjalnych Strefach Ekonomicznych bez poprawek. Nowa ustawa zakłada m.in., że firma, której cofnięto zezwolenie na prowadzenie działalności w strefie, będzie musiała zwrócić otrzymaną pomoc publiczną.

Bonifikata od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego

Osobom fizycznym spełniającym określone w ustawie przesłanki przysługuje bonifikata w wysokości 50 % wymiaru opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu, na którym znajduje się nieruchomość wykorzystywana na cele mieszkaniowe. Chcąc skorzystać z przysługującej ulgi należy wypełnić odpowiedni wniosek i złożyć go w Wydziale Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy bądź w Zarządzie Mienia Skarbu Państwa.

Sprawdź, czy jesteś gotowy na założenie własnej firmy

Założenie własnej firmy wymaga zaangażowania, odwagi, zdyscyplinowania, zabezpieczenia finansowego, doświadczenia i pomysłu. Sprawdź, czy jesteś gotowy na założenie własnego biznesu.

Prowadzenie firmy w formie holdingu

Obecnie rynek pozwala na podejmowanie działalności w różnych formach, które są mniej lub bardziej korzystne. W Polsce wciąż stosunkowo nowe pozostaje pojęcie holdingu, które przez to budzi wiele wątpliwości i wzbudza nieufność wśród nowych przedsiębiorców. Wręcz przeciwnie, holding jest szansą na rozwój średnich firm. Co decyduje o jego przewadze?

Jak usprawnić strategię marketingową firmy?

Media społecznościowe to nadal młoda i relatywnie nowa forma komunikacji. Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby podejmować ostateczne wnioski. Wszyscy eksperymentujemy, testujemy nowe taktyki i uczymy się od innych. Niekiedy social media pomagają w rozwoju firmy. Jak usprawnić swój marketing?

Wpływ działalności małych przedsiębiorstw na rozwój gospodarczy

Wzrost wskaźnika PKB wskazuje na ciągły rozwój gospodarczy. W III kwartale wzrósł do 3,3 proc. Na lepsze wyniki w gospodarce największy wpływ mają małe przedsiębiorstwa, które informowały o pozytywnej ocenie własnej sytuacji i perspektyw rozwoju oraz o wysokiej jak na tę grupę skłonności do inwestowania.

Jak usprawnić swoją firmę?

Obecnie powszechną formą prowadzenia działalności są małe i średnie przedsiębiorstwa, zatrudniające mniej niż 50 bądź 250 pracowników. Często są to firmy rodzinne, zarządzane od pokoleń w ten sam sposób. Przedsiębiorcy mogą częściej liczyć na pomoc finansową ze strony państwa oraz Unii. Warto jednak usprawnić swoją firmę. Jak tego dokonać?

Toyota Way - dlaczego tu tak trudno o sukces?

System wypracowany przez koncern Toyoty, określany jako Toyota Way, jest szczególną kulturą zarządzania. Dlaczego "szczególną"? Przecież nie jest ani ukrywana w tajemnicy, ani nie jest skomplikowana, co do zasady. Jest możliwa do wykorzystywania w przedsiębiorstwach dużych i małych; produkcyjnych i usługowych. Można ją z powodzeniem stosować poza biznesem np. w strukturach militarnych; w służbie zdrowia; urzędach municypalnych i w innych, dowolnych organizacjach.

Aneks – w jaki sposób aneksować umowę?

Aneks umożliwia zmianę zawartej już umowy. W aneksie mogą być zmienione postanowienia, które nie stanowią elementów istotnych danego stosunku, tzw. essentiala negotii. W jaki sposób aneksować umowę?

Zmiana regulaminu loterii promocyjnej i promocji o charakterze ciągłym

Akcje promocyjne o charakterze ciągłym charakteryzują się tym, że nie jest znana data ich zakończenia. Zmiana regulaminu w takim wypadku jest skomplikowana i nie zawsze możliwa. Zmiany dokonuje się najczęściej w formie aneksu do regulaminu. Jak to wygląda w przypadku loterii promocyjnej i audiotekstowej?

Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców będzie zmienione

Rozszerzenie katalogu podmiotów zobowiązanych do przesyłania MSW dokumentów o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców - zakłada projekt zmian w ustawie, przygotowany przez resort. Ma on zrealizować uwagi NIK po kontroli dot. sprzedaży nieruchomości rolnych Skarbu Państwa.

Opodatkowanie dojazdów do pracy służbowym autem

Obecnie dość kontrowersyjna kwestia związana z opodatkowaniem dojazdów do pracy pracownika służbowym autem, została poruszona w Sejmie podczas drugiego czytania. Zgodnie z projektem, prywatny użytek służbowego auta miałby być opodatkowany ryczałtem. Ciężko jednak jednoznacznie stwierdzić czy prywatnym użytkiem są dojazdy pracownika do pracy. Interpretacje podatkowe w tej kwestii są rozbieżne.

Uproszczenia podatkowe pomogą w rozwoju firm rodzinnych

Firmy rodzinne w Polsce szybko się rozwijają. Ponad 70 proc. z nich planuje nowe inwestycje, przede wszystkim w podstawową działalność firmy. Częściej decydują się na ekspansję krajową niż zagraniczną. Zdaniem ekspertów uproszczenie systemu podatkowego, zmniejszenie przeszkód administracyjnych i lepszy dostęp do źródeł finansowania mogłyby zwiększyć konkurencyjność polskich firm rodzinnych na globalnym rynku.

Uproszczone sprawozdania finansowe małych firm od 2015 r.

Ministerstwo Finansów planuje wprowadzić uproszczone sprawozdania finansowe dla małych firm. Regulacje miałyby wejść w życie do 20 lipca 2015 r. Projekt zmian w ustawie o rachunkowości trafił do konsultacji społecznych.

Jak zatrzymać pracownika w firmie?

Z raportów firm HR wynika, że realnym problemem staje się rotacja pracowników w firmie. Coraz częściej pracownicy decydują się na rezygnację z pracy i rozważają konkurencyjne oferty. Firmy powinny zatem już dziś zastanowić się nad strategiami budującymi lojalność pracowników. W jaki sposób zatrzymać pracownika w firmie?

Pierwsze kroki w biznesie? Sprawdź na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę!

Polacy, pod względem liczby funkcjonujących przedsiębiorstw – 3,8 mln w sektorze MSP – należą do najbardziej przedsiębiorczych narodów w Europie. Biorąc pod uwagę te statystyki, można by dojść do wniosku, że założenie firmy, która z powodzeniem rozwinie swoją działalność to nic trudnego. Ale czy faktycznie tak jest? Z jakimi wyzwaniami muszą poradzić sobie „młodzi przedsiębiorcy”, aby firma faktycznie okazała się sukcesem?

Webinarium "Biuro bez papieru! Proces obiegu dokumentów i archiwizacji" - 26 września

Zapraszamy na webinarium "Biuro bez papieru! Proces obiegu dokumentów i archiwizacji", które odbędzie się w dniu 26 września 2014 r. Patronat medialny nad szkoleniem objął portal Infor.pl

Międzynarodowe standardy sprawozdań finansowych

Firmy, a przede wszystkim spółki zobowiązane są do sporządzania sprawozdań finansowych z prowadzonych przez siebie działalności. Dopełnienie wskazanego obowiązku poprzez bieżącą ewidencję działań finansowych pozwala w pełni monitorować kondycję finansową firmy.

Korzystne zmiany w prowadzeniu firm

Naczelny Sąd Administracyjny w orzeczeniu z 17 lipca 2014 roku wskazał, że wydatki poniesione na wkłady niepieniężne wnoszone do spółek jako aport, uznaje się za koszt podatkowy. Moment podatkowy powstanie w chwili realizacji praw wynikających z instrumentów finansowych, na zakup których poniesiono wydatki. Takie zmiany wpłyną korzystnie na prowadzenie firm.

Odbiór mieszkania od dewelopera

Odbiór własnego mieszkania od dewelopera to ważna chwila dla każdego, kto starał się o swoje cztery kąty. Przeniesienie własności nieruchomości na nabywcę wiąże się ze spełnieniem kilku obowiązków przez dewelopera. Z procedury odbioru sporządzany jest protokół, do którego nabywca może zgłaszać wady nieruchomości. Jaką odpowiedzialność za wady ponosi deweloper?

Zmiany w odpisach zwykłych i wyciągach z ksiąg wieczystych

Ministerstwo Sprawiedliwości wprowadziło znaczne ułatwienia w dostępie do ksiąg wieczystych przez Internet. Od 6 sierpnia 2014 r. Centralna Ewidencja Ksiąg Wieczystych udostępnia odpisy zwykłe i wyciągi z księgi wieczystej w zmienionej postaci.

Niewielki wzrost zatrudnienia w firmach

W lipcu przeciętne wynagrodzenie było o 3,5 proc. wyższe niż rok wcześniej. GUS odnotował również niewielki wzrost zatrudnienia w firmach w ciągu roku – o 0,8 proc.

Jak właściwie zarządzać firmą rodzinną?

Firmy rodzinne prowadzone z pokolenia na pokolenie nie przynoszą już obecnie tak wysokich zysków. Jest to związane z gorszym zarządzaniem biznesem. Z wyników przeprowadzonych ankiet wynika, że jedynie 6,3 proc. deklaruje przejęcie rodzinnego interesu.

Księgi wieczyste dostępne przez Internet

Ministerstwo Sprawiedliwości wprowadza nową e-usługę, polegającą na łatwiejszym dostępnie do ksiąg wieczystych przez Internet. Teraz dostęp jest znacznie szybszy i łatwiejszy, dodatkowo można od razu uzyskać z nich wyciąg.

Jak ustanowić hipotekę na nieruchomości?

Hipoteka jest wygodnym zabezpieczeniem wierzytelności, ponieważ pozwala właścicielowi korzystać z obciążonej nieruchomości. Wierzyciel natomiast, w przypadku zwłoki lub niewypłacalności dłużnika, może nawet domagać się licytacji nieruchomości i zaspokojenia z pieniędzy uzyskanych ze sprzedaży. Jakie przesłanki muszą zostać spełnione, by ustanowienie hipoteki było skuteczne?

Jak prowadzić własną kwiaciarnię?

Własny biznes zawsze stanowi poważne wyzwanie, niezależnie od charakteru działalności. Kwiaciarnia to dobry pomysł na własną firmę, jeżeli odpowiednio przygotujemy się do jej założenia, a przede wszystkim wybierzemy strategiczną lokalizację. Jak właściwie podjąć się prowadzenia własnej kwiaciarni?

Przeznaczenie działki a plan zagospodarowania przestrzennego

Możliwości zabudowy i gospodarowania nieruchomościami w gminie zależą w dużej mierze od uchwalanego przez radę gminy planu zagospodarowania przestrzennego. Jeśli założenia planu są niezgodne z naszymi oczekiwaniami, nie oznacza to, że jesteśmy skazani na porażkę w walce o naszą własność.

Jak firma może udzielić pożyczki pracownikom?

Firma może udzielić swoim pracownikom pożyczki z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, ze środków obrotowych czy innych funduszy przeznaczonych do tych celów. Pożyczka udzielona przez pracodawcę jest znacznie korzystniejsza od udzielanej przez instytucje finansowe. Strony pożyczki zobowiązane są zawrzeć umowę cywilnoprawną.

Jak rozliczyć z ZUS-em osobę współpracującą?

Przedsiębiorca prowadzący firmę wraz z osobą współpracującą, np. żoną bądź matką, z którymi pozostaje we wspólnym gospodarstwie będzie rozliczał się z ZUS-em na innych zasadach. Osoby współpracujące będą określane w ZUS jako współpracownicy.

Kiedy pracodawca opłaci wczasy pracownika?

Pracodawca zobowiązany jest opłacić wczasy pracownika w przypadku, gdy zaistnieje wyjątkowa i niespodziewana sytuacja w firmie, która zobowiąże pracownika do przesunięcia urlopu pomimo ustaleń w harmonogramie. Jakie obowiązki spoczywają wówczas na pracodawcy?

Czy zakup soczewek kontaktowych dla pracownika jest opodatkowany?

Pracodawca, który zwróci pracownikowi koszty zakupu soczewek kontaktowych nie potrąci składek do ZUS i nie zapłaci zaliczki na podatek dochodowy, jeżeli ich noszenie zostało zalecone przez lekarza medycyny pracy po przeprowadzeniu badań.

Więcej funduszy dla firm na ochronę środowiska

Od 10 lipca 2014r. obowiązuje rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych warunków udzielania horyzontalnej pomocy publicznej na niektóre cele z zakresu ochrony środowiska.

Nowa bezpłatna aplikacja dla przedsiębiorców

Aplikacja „Warszawa dla Biznesu” ma za zadanie ułatwić przedsiębiorcom dostęp do informacji o aktualnych usługach wsparcia oferowanych przez instytucje otoczenia biznesu działające na terenie Warszawy.

Czy grzywnę i mandat przedsiębiorca zalicza w koszty?

Przedsiębiorca, który zostanie obciążony jakąś sankcją finansową, w tym mandatem bądź grzywną za spóźnienie w zapłacie podatku, nie będzie mógł zaliczyć tych wydatków w koszty. W efekcie nie będzie mógł obniżyć należnego podatku.

Polski eksport w pierwszej połowie 2014 r. – podsumowanie

Dynamika eksportu w dwóch pierwszych kwartałach 2014 r. rosła na poziomie 15%. Rozbudziło to bardzo pozytywne nastroje w gospodarce. Niestety, tempo wzrostu polskiego eksportu od połowy roku najprawdopodobniej zacznie hamować.

Korzyści z zatrudnienia na praktykę absolwencką

Przedsiębiorcy coraz chętniej szukają osób do pracy z jednoczesnym zmniejszeniem kosztów zatrudnienia. Najczęściej poszukują praktykantów bądź absolwentów. Umowa absolwencka pozwana zdobyć pracownika, bez konieczności wypłacania mu wynagrodzenia, a absolwentowi pozwala znaleźć niezbędne doświadczenie. Dla obu stron umowa ta jest korzystna.

Czy osoba niepełnoletnia może być przedsiębiorcą?

Przedsiębiorcą może być osoba fizyczna, osoba prawa bądź jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przyznana jest zdolność prawna. Czy zatem osoba niepełnoletnia może prowadzić własną działalność? Jak rozwiązać tę kwestię w przypadku odziedziczenia firmy?

Będą ułatwienia w prowadzeniu działalności gospodarczej

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o ułatwieniu prowadzenia działalności gospodarczej. Nowe rozwiązania mają pomóc w funkcjonowaniu małych i średnich przedsiębiorstw.

Zarządca jako reprezentant wspólnoty mieszkaniowej w sądzie

Wspólnoty mieszkaniowe w przeważającej większości przypadków korzystają z usług tzw. zarządców. Są nimi podmioty zewnętrzne, zwykle działające w formie spółek kapitałowych, dla których zarządzanie nieruchomościami jest podstawowym przedmiotem działalności. Na gruncie postępowań sądowych rodzi się w związku z tym pytanie o podstawę prawną reprezentacji wspólnot mieszkaniowych przez takich zarządców.

REKLAMA