REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Nieruchomości, Biuro

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Powrót do pracy w biurze? Tak, pod warunkiem, że są atrakcje

Jakimi sposobami firmy próbują ściągnąć pracowników z powrotem do biur? Jak zmieniają się same biura? Czy pracownicy chętni są do powrotu z home office, jeśli na miejscu czekają rozmaite kulturalne i edukacyjne eventy? 

Jak przyciągnąć pracowników z home office z powrotem do biur?

Czym jest biuro przyjazne dla pracownika? Jak ważna jest lokalizacja, wielofunkcyjne otoczenie, dobry dojazd? Jak zachęcić pracowników do powrotu do pracy stacjonarnej? 

W 2023 roku branżę budowlaną hamowały wysokie koszty finansowe, ale to nie koniec: teraz trzeba zapłacić cenę transformacji

Chodzi nie tylko o transformację energetyczną, która wymaga projektów z dodatkowymi funkcjami budynków, ale ogólnie o koszt przestawienia branży na procedury działające według reguł zrównoważonego rozwoju.

Na rynku mieszkań ciągle słabnie budownictwo spółdzielcze, królują deweloperzy

Budownictwo spółdzielcze i komunalne ma coraz mniejszy udział w pierwotnym rynku nieruchomości. Na rynku dominują deweloperzy i inwestorzy indywidualni.

REKLAMA

Które branże najbardziej poszkodowane przez inflacje

Największe straty inflacyjne: energochłonne firmy produkcyjne – małe i średnie przedsiębiorstwa z tej kategorii zwiększyły w III kw. faktury średnio o 16,9%, a nośniki energii podrożały o ponad 40%.

Deloitte: przychody 15 największych spółek budowlanych w Polsce wzrosły w ub. r. do ok. 37 mld zł

Spółki budowlane: Przychody 15 największych spółek budowlanych w Polsce wzrosły o 17,4 proc. wobec roku ubiegłego do prawie 37,2 mld zł - wskazano w raporcie firmy doradczej Deloitte. Głównymi inwestorami na naszym rynku budowlanym były podmioty publiczne, realizujące inwestycje drogowe i kolejowe.

Przekształcanie budynków biurowo-handlowych na cele mieszkalne - Rząd pracuje nad ułatwieniami

Przekształcanie budynków biurowo-handlowych na cele mieszkalne ma zostać ułatwione. W ciągu 2 lat od wprowadzenia przepisów obowiązywać będą preferencyjne warunki przebudowy - brak pozwolenia na budowę i zgłoszenia odbioru dla prac nienaruszających konstrukcji.

Nabycie nieruchomości upadłej firmy a PCC

Przedsiębiorca, czynny podatnik VAT, wyraził chęć nabycia nieruchomości od syndyka z masy upadłościowej upadającego przedsiębiorstwa. Czy będzie zobowiązany do zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC)?

REKLAMA

Polski Ład a amortyzacja w spółkach nieruchomościowych

Polski Ład dokonał istotnej zmiany w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, od środków trwałych zaliczonych do grupy 1 Klasyfikacji Środków Trwałych (budynki i lokale oraz spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego i spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego). Zmiana dotyczy jedynie spółek nieruchomościowych, jednak może mieć znaczący wpływ na zobowiązanie podatkowe w 2022 r. i kolejnych latach.

Biura zapasowe — pomocna dłoń w potrzebie

Nie zawsze jest tak, jakbyśmy chcieli. Kiedy w firmie zdarzy się pożar, powódź lub inne zdarzenie losowe, na które nie mamy wpływu, musimy reagować natychmiast. Ciągłość pracy powinna być zachowana. Jak dalej pracować? Czy mamy zapasową lokalizację? Czy wszystkie systemy będą działać prawidłowo? Odpowiedzi na te pytania spoczywają na właścicielach, dyrektorach zarządzających i menadżerach. Kiedy są potrzebne biura zapasowe? Jakie korzyści daje emergency office? Czy elastyczność ma znaczenie?

Niemcy: Duże spadki czynszów w obiektach handlowych, w biurach prawie bez zmian

Pandemia i trend do zakupów online spowodowały widoczny spadek czynszów w niemieckim handlu detalicznym. Po latach boomu szczególnie duże spadki widoczne są w drogich lokalizacjach, przykładem są obiekty handlowe w Monachium, gdzie czynsze spadły prawie o 27 proc. - wynika z badania stowarzyszenia nieruchomości IVD, przedstawionego przez „Spiegel”.

Biura serwisowane vs. coworking. Jakich usług jeszcze nie ma w Polsce?

Biura serwisowane projektowane i budowane są z myślą o elastyczności dla klienta. Modyfikacja przestrzeni biurowych możliwa jest dzięki dobremu projektowi architektonicznemu. W jednej chwili może stać się przestrzenią do pracy dla wielu osób. Wszystko z zachowaniem norm oraz standardów zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Czy różnią się biura serwisowane od przestrzeni coworkingowej? Na czym polega elastyczność biura? Jakich usług jeszcze nie ma w Polsce? Na te i inne pytania odpowiadają eksperci chillispaces.com

BADANIE: Biuro czy home office

Firma Dailyfruits zrealizowała badanie „Biuro czy home office – jakie środowisko pracy preferują polscy pracownicy?”, aby sprawdzić jak zmienia się nastawienie Polaków do różnych modeli wykonywania obowiązków służbowych. Co trzeci zapytany pracownik zadeklarował, że woli pracować w biurze niż na home office. Trzy największe zalety tej formy pracy według respondentów to: atmosfera, którą we wspólnej przestrzeni tworzą ludzie, dostęp do infrastruktury biura w zakresie sprzętu i ergonomicznego miejsca pracy oraz benefity biurowe.

Wracać czy nie wracać? Projekt regulacji nie rozwiązuje wyzwań firm

Pracownicy oczekują przynajmniej częściowego utrzymania pracy zdalnej, z kolei Zarządy skłaniają się ku powrotowi do biur powołując się m.in. na spadek efektywności i innowacyjności. Jak będą wyglądały powroty do biur?

Powrót do biura. Jak przygotować na to pracowników?

W czasie pandemii Covid-19 w domach zaczęło pracować 36,5 proc. pracowników. Co zrobić, by powrót do firmowych biurek odbył się sprawnie i nie spowodował niepotrzebnych napięć na linii pracodawca – pracownik?

Czym jest model hub & spoke?

Hub & spoke nie tylko wpływa na obniżenie kosztów operacyjnych firm, ale także silnie stymuluje rozwój miast regionalnych, napędzając lokalną gospodarkę oraz rynek pracy. Ile firm funkcjonuje już w modelu hub & spoke?

Czy to koniec home office? Na powrót do biur liczą nie tylko prezesi

Czy home office zostanie z nami na dłużej? Badania KPMG sugerują, że największe firmy spodziewają się, że większość pracowników wróci do pracy stacjonarnej, gdy tylko rządy zduszą pandemię koronawirusa. Prognozy mówiące o tym jakoby praca biurowa miała odejść wraz z dawną normalnością, okazały się zbyt pochopne.

Komu zalega branża papierniczo-biurowa? [AUDIO]

Home office nie sprzyja producentom papieru, artykułów biurowych i firmom zajmującym się administracyjną obsługą biur. Zadłużenie podmiotów z tej branży od początku marca ubiegłego roku wzrosło o ponad 1/5 i dziś wynosi 23,6 mln zł .

Do pracy w biurze już nie wrócimy. Biuro przeniesie się do sieci

Biuro jako miejsce spotkań towarzyskich i pracy zespołowej przenosi się do przestrzeni wirtualnych. Firmy dostosowują swoją kulturę organizacyjną do nowej rzeczywistości. Czym są rozwiązania typu flex? Gdzie można je zastosować?

Rynek biurowy i praca zdalna - czy wrócimy do pracy w biurach?

Już od początku pandemii jednym z najczęściej dyskutowanych tematów jest przyszłość rynku biurowego. Jakich zmian możemy spodziewać się w zakresie nieruchomości biurowych po ustaniu pandemii?

Czy biuro to must have każdej firmy?

Czy biuro jest konieczne do funkcjonowania naszej firmy? Jeżeli tak to, jakiej powierzchni będziemy potrzebować? Jaką wartość dla biznesu niesie za sobą przestrzeń fizyczna oraz jakie proporcje pracy z domu i biura zachować?

Praca zdalna zwieksza ilość pustych biur na rynku

Praca zdalna spowodowała, że rośnie liczba pustostanów na rynku, bo niepewność związana z COVID-19 i przeniesienie się części pracowników na pracę zdalną spowodowały wstrzymanie decyzji firm o zmianie siedziby lub dalszej ekspansji.

Czy po pandemii wrócimy do pracy w biurach?

Czy Polacy po pandemii wrócą do mniejszych biur? Doświadczenia pandemii będą miały długotrwały wpływ na sposób, w jaki pracujemy oraz na to, jak funkcjonują miejsca pracy. Pracownicy zamiast codziennie przychodzić do biura, będą woleli pojawiać się tam raz na jakiś czas.

Przedsiębiorcy mogą wynając biurko na godziny

Wynajęcie biurka na godziny to propozycja dla osób, które np. prowadzą firmę w domu i chciałyby umówić spotkanie z klientem w prestiżowym miejscu.

Elastyczne biura znów wracają do łask

Coraz bardziej popularny elastyczny model pracy sprawił, że biura pozostaną niezbędnym elementem dla funkcjonowania firm. Transformacja oczekiwań pracowników, co do sposobu wykonywania pracy, wpłynie jedynie na zmianę ich funkcji .

Biura dla pokolenia Z. O czym warto pamiętać?

Nowe pokolenie, które wchodzi na rynek pracy, ukształtowane jest pod wpływem innych uwarunkowań środowiskowych, charakteryzuje się odmiennymi oczekiwaniami. Czy obecnie funkcjonujące powierzchnie biurowe zapewnią pokoleniu Z komfort pracy? Jak zaprojektować ponadczasowe biuro, odpowiadające na potrzeby obecnych i przyszłych pracowników?

Za głośna praca w biurze. Sprawdź co zrobic

Światowy raport Leesman jako jedną z głównych przyczyn dyskomfortu w pracy wskazuje hałas. W nowych biurach tylko 33% pracowników jest zadowolonych z poziomu dźwięków otoczenia, podczas gdy dla 74 % ten aspekt ma kluczowe znaczenie. Pomóc może akustyczna adaptacja przestrzeni.

Ponad 40% pracowników obawia się powrotu do biura

W trakcie trwania pandemii COVID-19 65% polskich firm przeszła na pracę zdalną . Obecnie dziewięć na dziesięć z nich przygotowuje się na choćby częściowy powrót do biura jesienią . Aby zapewnić bezpieczne wznowienie normalnego trybu działania pracodawcy musieli znacznie przearanżować przestrzeń biurową i wdrożyć stosowne środki ochrony. Wciąż jednak ponad 40% Polaków obawia się powrotu do biura. Jak zminimalizować te obawy i czuć się bezpiecznie w miejscu pracy?

Podatek od nieruchomości – o ile wzrosną stawki w 2021 roku?

Od przyszłego roku podatek od nieruchomości może wzrosnąć maksymalnie o 3,9%. Bedzie drożej, bo wraz ze wzrostem cen rosną nie tylko podatki, ale również opłaty uzdrowiskowe, miejscowe i targowe. Nowe stawki podatku od nieruchomości od 2021 roku uchwalą rady gmin.

Ulga termomodernizacyjna 2020 nie dla wszystkich. Kto może z niej skorzystać?

Z ulgi termomodernizacyjnej mogą skorzystać właściciele domów jednorodzinnych. Składając PIT za 2019 r. odzyskać można nawet 53 tys. zł.i budynków mieszkalnych jednorodzinnych. Czy niewykorzystana kwota ulgi termomodernizacyjnej przepada?

Wynajem lokali na kwarantannę – status prawny

Epidemia koronawirusa mocno zaszkodziła rynkowi wynajmu krótkoterminowego. Dlatego pojawiły się oferty najmu mieszkania na czas kwarantanny. Wyjaśniamy, czy są one legalne.

Koronawirus obnażył słabości krótkich najmów. Co powinni zrobić inwestorzy?

Przed wybuchem epidemii COVID-19 inwestorzy zarabiający na nieruchomościach dzielili się na zwolenników wynajmu tradycyjnego oraz krótkoterminowego. Koronawirus zmienił jednak wszystko – przynajmniej tymczasowo. Ruch turystyczny całkowicie zanikł, a kwatery przeznaczone na krótkie najmy przestały przynosić zyski. Co powinni zrobić inwestorzy, którzy znaleźli się w takiej sytuacji?

Kiedy przedsiębiorca dopłaci do gruntowego przekształcenia?

Przekształcenie gruntów pod budynkami mieszkalnymi bywa dość kłopotliwe w przypadku części przedsiębiorców. Warto dowiedzieć się na czym konkretnie polegają problemy.

Wpływ koronawirusa na polski rynek nieruchomości. Czego się spodziewać?

Ktoś, kto w biznesie stosuje się do zasady „spodziewaj się niespodziewanego”, być może jest w jakimś stopniu przygotowany na to, co dzieje się w gospodarce w związku z pandemią koronawirusa. Wszyscy pozostali mają pewnie powody do zmartwień. Jak będą wyglądały rynki po przejściu pandemii? Którzy gracze się obronią, a po których nie będzie śladu? Dziś jest jeszcze za wcześnie na takie prognozy, lecz warto przyjrzeć się aktualnej sytuacji. Jakie są perspektywy dla branży nieruchomości?

Najlepsze sposoby zarabiania na nieruchomościach. Poznaj je wszystkie!

W Polsce inwestowanie w nieruchomości to wciąż najpopularniejszy pomysł na lokowanie oszczędności. Rynek ten gwarantuje stabilne i względnie wysokie zyski. Ryzyko strat wydaje się przy tym bardzo nikłe. Nic więc dziwnego, że Polacy coraz częściej zastanawiają się nad tym, jaką aktywność na rynku nieruchomości wybrać. Z odpowiedzią przychodzą eksperci biura Nowodworski Estates, którzy w swoim artykule prezentują najpopularniejsze sposoby zarabiania na mieszkaniach.

Dlaczego warto inwestować w Trójmieście?

Inwestowanie w nieruchomości jest bardzo opłacalne. Atrakcyjna nieruchomość położona w atrakcyjnej lokalizacji zwiększa potencjał inwestycyjny. Jak Polska długa i szeroka można szukać takich perełek inwestycyjnych. Nie dziwi więc fakt, że trójmiejskie lokalizacje cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród inwestorów. Nikodem Mazurkiewicz, Specjalista ds. Sprzedaży i Wynajmu Nieruchomości z biura nieruchomości Nowodworski Estates podpowie dlaczego warto inwestować w Trójmieście.

Zmiana celu użytkowania wieczystego w 2019 r. – zielone światło dla inwestorów

15 sierpnia 2019 r. wejdzie w życie ustawa z 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości oraz niektórych innych ustaw („Ustawa”). Wprowadza ona zmiany m.in. w ustawie z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, dzięki którym inwestorzy będą mogli łatwiej doprowadzić do zmiany celu użytkowania wieczystego nieruchomości.

Proptech, czyli nowoczesna technologia w służbie branży nieruchomości

Jeszcze dwa lata temu niewiele osób słyszało o proptech-u. Tylko nieliczne firmy z branży nieruchomości rezerwowały miejsce w swoich planach na wdrożenie nowoczesnych technologii. Obecnie coraz więcej firm w sektorze real estate wykorzystuje “proptech”. Nastąpiła moda na nowe technologie. Są one coraz łatwiej dostępne. Korzystanie z usług firm proptechowych daje nam cały wachlarz korzyści m. in. oszczędność czasu i zużycia energii, obniżenie kosztów eksploatacji nieruchomości, poprawę jakości życia i warunków pracy.

Ogólnopolski kongres zarządców nieruchomości i spółdzielni mieszkaniowych

23 listopada 2019 w Hotelu Novotel Warszawa Airport w Warszawie odbędzie się Ogólnopolski kongres zarządców nieruchomości i spółdzielni mieszkaniowych. Patronat nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Pozabankowe pożyczki dla firm zabezpieczone hipotecznie urosły o 195 proc.

Restrykcyjna polityka banków i łatwy dostęp do alternatywnych źródeł finansowania napędzają polski rynek pozabankowych pożyczek dla firm zabezpieczonych na nieruchomościach. W 2018 roku przedsiębiorcy pożyczali średnio 703 tys. zł, a pozyskane środki najchętniej inwestowali w rynek nieruchomości. Obecnie średnia wartość pożyczki zbliża się do 1 mln zł i coraz częściej poszukiwane jest dofinansowanie przekraczające 5 mln zł.

Jak rozliczyć VAT przy najmie nieruchomości dla pracowników firmy

Nieodpłatne udostępnienie pracownikom nieruchomości mieszkalnych nie podlega VAT. Ich odpłatne udostępnienie podlega zwolnieniu od podatku. W przypadku udostępniania pracownikom cudzej (wynajmowanej) nieruchomości mieszkalnej kwestią problematyczną jest stawka na fakturze. Pojawia się pytanie, czy faktura otrzymana przez pracodawcę (najemcę) powinna zawierać VAT według stawki 23% czy zwolnienie od podatku. Organy podatkowe przychylają się do możliwości zastosowania zwolnienia. Sądy administracyjne wręcz przeciwnie.

Niż demograficzny szansą dla gospodarki

Prognozy GUS wskazują, że do 2050 r. populacja Polaków spadnie do 34 mln. Pociągnie to za sobą wiele zmian w funkcjonowaniu gospodarki, w tym także rynku nieruchomości.

Sprzedający nieruchomość sam zadecyduje o zwolnieniu transakcji z podatku VAT

Istotnym zagadnieniem związanym z transakcjami zbycia nieruchomości jest kwestia prawidłowego zastosowania zwolnienia wynikającego z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, zgodnie z którym zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim. Dotyczy to również sytuacji, gdy pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Jakie są skutki nieodpłatnego przekazania nieruchomości wykorzystywanych w działalności opodatkowanej VAT

Aktywny podatnik VAT - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą - chce w 2018 r. podarować swojemu synowi budynek warsztatu wraz z wybrukowanym placem i ogrodzeniem. Podatnik nabył budynek także w formie darowizny (nie przysługiwało mu odliczenie VAT). Osiem lat temu (2010 r.) dokonywał modernizacji budynku i odliczał od tych wydatków VAT. Od wydatków na utwardzenie placu VAT był odliczany - ostatnie ulepszenie miało miejsce 3 lata temu (2015 r.). Ogrodzenie zostało wykonane 18 lat temu - VAT był odliczany. Czy transakcja ta podlega VAT? Jaka będzie stawka VAT?

Nowa stawka podatku CIT dla firm inwestujących w najem nieruchomości

W nowej wersji ustawy o reitach MF zaproponuje preferencyjną stawkę CIT. Ile będzie wynosić?

Nowa szansa przed właścicielami wywłaszczonymi umową cywilnoprawną

Trybunał Konstytucyjny umożliwił odzyskanie nieruchomości niewykorzystanej na cel publiczny właścicielom, którzy zostali wywłaszczeni na podstawie umowy cywilnoprawnej.

Krajowy Zasób Nieruchomości już od 2018 r.

W 2018 r. planuje się zwiększenie zasobów mieszkaniowych oraz poprawę stanu technicznego tych już istniejących. Co się zmieni?

Sprzedaż nieruchomości a działalność gospodarcza – podatek VAT

Jak wygląda sprzedaż nieruchomości znajdujących się w majątku prywatnym, jako prowadzenie działalności gospodarczej i obowiązek zapłaty podatku VAT z tego tytułu w kontekście wyroku NSA z dnia 26.05.2017 r., sygn. akt I FSK 1728/15?

Kiedy sprzedaż prawa wieczystego użytkowania niezabudowanego gruntu jest opodatkowana VAT

W 2002 r. ustanowione zostało na rzecz spółki prawo wieczystego użytkowania gruntu niezabudowanego. VAT z tego tytułu nie wystąpił. Planowana przez spółkę inwestycja nie została zrealizowana i obecnie spółka zamierza sprzedać prawo wieczystego użytkowania gruntu (cały czas jest on niezabudowany). Czy transakcja ta będzie podlegać opodatkowaniu VAT, a jeżeli tak – według jakiej stawki?

Czy ekwiwalent za używanie przez pracownika własnych materiałów biurowych jest zwolniony z podatku

Pracownicy wodociągów zużywają przy pracy „w terenie” własne materiały eksploatacyjne i narzędzia (papier do drukarek, toner, tusz do pieczątek, drukarka, skaner, długopisy). Czy ekwiwalent wypłacany pracownikowi z tego tytułu może być zwolniony z opodatkowania?

REKLAMA