Samochód wzięty w leasing daje specyficzne możliwości jeśli chodzi o odliczanie VAT. Bierze się to głównie z faktu, że zamiast raty kredytu (bez VAT) przedsiębiorca spłaca w związku z samochodem ratę leasingową, która zawiera w sobie VAT. Oprócz tego ponosi koszty samochodu, takie jak wydatki na paliwo, serwis i części, które także zawierają w sobie podatek. W jaki sposób można go odliczać?
Konferencja dla młodych przedsiębiorców, którą po raz siódmy organizuje Fundacja „Twoja Inicjatywa!”, zawita 26 czerwca do Gdańska do Centrum Konferencyjno-Szkoleniowego STARTER. Specjalnie dla przedsiębiorczych osób z trójmiasta powtórnie przyjadą prelegenci i praktycy z całej Polski. Będą opowiadać o tym, jak mądrze prowadzić swój biznes. Posłużą radą, pokażą przykłady. Poprzednie edycje, które miały miejsce w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu zgromadziły łącznie ponad tysiąc osób. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl
Leasing czy zakup firmowego samochodu? Używanie samochodu osobowego w działalności gospodarczej to obecnie pewien standard, gdyż to nie tylko ułatwia dojazd do klientów, ale także usprawnia załatwianie bieżących spraw oraz pozwala zaoszczędzić czas - oczywiście jeżeli nie utkniemy w korkach. Przedsiębiorcy, nabywając nowy środek transportu, często zastanawiają się, czy korzystniejszy będzie zakup na fakturę, czy może jednak użytkowanie pojazdu na podstawie umowy leasingu. Odpowiedź rzecz jasna zależy głównie od indywidualnych warunków danej osoby, jednakże przy podejmowaniu decyzji warto znać możliwości, jakie dają obie z dostępnych form zakupu.
Zmian wartości przedsiębiorstw polskich w ciągu ostatniego roku wzrosła o około 17,3%. Wyższą dynamikę na rynku papierów wartościowych wykazują firmy z grupy WIG ( krajowe, międzynarodowe, oparte o finansowanie akcyjne). Obroty tych firm szacuje się na 693,2 mln zł (355 firm) w ciągu dnia. Firmy z grupy WIG20 (20 najmocniejszych firm notowanych na giełdzie) w ciągu roku uzyskały 5,17% wzrostu wartości. Obroty dzienne szacuje się na 552,7 mln zł.
Przedsiębiorcy mają problem z rozliczaniem zagranicznych usług online. Dropbox, Google Apps, Google AdWords, GitHub, Basecamp – większość przedsiębiorców na pewno zna te nazwy, bo trudno dziś prowadzić biznes nie korzystając z usług online. Nie wymagają instalacji, działają szybko i niezawodnie. Ze względu na fakt, iż udostępniające je firmy mają jednak siedziby za granicą, pewnym problemem może się wydawać wrzucenie tych usług w koszty. Nic bardziej mylnego!