REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Leasing finansowy, Zakładanie działalności

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak ustalana jest wartość początkowa mieszkania? - porada

Działalność gospodarcza prowadzona w domu to nie tylko bieżące wydatki, ale także stopniowe zużycie lokalu. Co to oznacza? Otóż lokal mieszkalny może zostać zaliczony do środków trwałych firmy, a w rezultacie także amortyzowany.

Czy firmy czują potrzebę korzystania z usług prawnika?

Rynek usług prawnych w sektorze przedsiębiorstw i urzędów publicznych jest jednym z filarów polskiego doradztwa prawnego. Jak przedstawia się współpraca przedsiębiorców z prawnikami i co stanie się z rynkiem usług prawniczych w sektorze przedsiębiorstw w najbliższym czasie?

Jak przygotować się na zmiany w odliczaniu VAT od samochodów z kratką

Wraz z początkiem nowego roku planowane są ograniczenia w odliczaniu VAT przy leasingu aut. Kolejne czekają nas w latach 2012 i 2013. Jak przedsiębiorcy mogą się do nich przygotować?

Jak obliczyć koszty i zyski - krok po kroku

Pomysł na własny biznes to nie wszystko. Konieczne jest również jego wykonanie i przeprowadzenie skrupulatnej analizy pozwalającej na ocenę kosztów i zysków.

REKLAMA

Jak obliczyć opłacalność firmy?

Policzyliśmy jak dużo musimy pracować, aby zrównoważyć koszty stałe naszej działalności, ale w dalszym ciągu nie wiemy jak dużo musimy sprzedać, by osiągnąć satysfakcjonujący nas zysk. Jak już wiemy na potrzeby rozwoju firmy oraz własną konsumpcję możemy przeznaczyć tylko zysk netto.

Jak przeprowadzić analizę finansową firmy?

Masz już pomysł na swoją firmę. Dokonałeś analizy marketingowej planowanego przedsięwzięcia. Oszacowałeś cenę sprzedaży produktu, ale uważaj. Do myśli, że Twój pomysł jest dobry łatwo się przyzwyczaić. Powinieneś przeliczyć, czy Twój pomysł jest opłacalny.

Kiedy firma zapłaci podatek od świątecznych paczek?

Przedsiębiorca może przekazać pracownikom paczki świąteczne bez podatku, jeżeli w ciągu roku ich wartość nie przekroczyła 380zł. Od nadwyżki zostanie pobrany podatek.

Czy przedsiębiorca może współpracować z wolontariuszem

Podmioty prawne, wśród których przodują stowarzyszenia i fundacje, mogą korzystać z darmowej pomocy jaką jest współpraca z wolontariuszami, czyli osobami fizycznymi ochotniczo i bez wynagrodzenia wykonującymi świadczenia (art. 2 pkt. 3 ustawy z 23 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego o wolontariacie). Jest to sposób na obniżenie kosztów funkcjonowania. Czy przedsiębiorca również może skorzystać z darmowej pracy takich osób?

REKLAMA

Czym się charakteryzuje niepełny wynajem

Przez lata przyjęło się, że wynajem długoterminowy to usługa stworzona dla dużych korporacji, których floty samochodowe liczą dziesiątki czy setki aut. Tymczasem w ostatnim czasie w portfelu leasingodawców pojawiają się coraz częściej mniejsze floty, które finansowane są dla firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Jak zwiększyć bezpieczeństwo flot?

Flota samochodowa to w większości przedsiębiorstw jedno z kluczowych narzędzi pracy. Intensywność eksploatacji samochodu w firmie jest 3-4 razy większa niż przeciętnego pojazdu prywatnego. Takie auta przejeżdżają rocznie od 30 do nawet 90 - 100 tys. kilometrów rocznie. Kierujący samochodami służbowymi, stanowią ok. 8% wszystkich użytkowników dróg, ale… powodują ponad 30% wypadków.

Jakie dokumenty potrzebne są do zawarcia umowy leasingowej

Jednym z kluczowych atutów leasingu – szczególnie w porównaniu z kredytem bankowym – jest ograniczenie formalności do jedynie niezbędnych. W praktyce oznacza to minimalną wymaganą liczbę dokumentów potrzebną do rozpatrzenia wniosku i podpisania umowy.

Jak kontrolowane są koszty przy wynajmie długoterminowy

Korzystając z outsourcingu usług zarządzania flotą, firmy otrzymują pełną informację o kosztach, które są usystematyzowane według z góry uzgodnionych zestawień i raportów. Ich przejrzystość ma ogromne znaczenie praktyczne.

Czym kieruje się menedżer przy wyborze auta

Zakup samochodu dla menedżera często odbywa się według innych zasad, niż kupno kolejnego samochodu firmowego dla szeregowego pracownika.

Dlaczego firmy obdarowują pracowników przed świętami?

Nadchodzący okres świąt Bożego Narodzenia to z punktu widzenie zwykłego człowieka czas do refleksji, możliwości spotkania z najbliższymi i odetchnięcia od szarej codzienności. Patrząc jednak z perspektywy pracodawcy jest to świetny moment do zacieśnienia więzi pomiędzy firmą, a pracownikiem i tym samym przywiązanie go do siebie na kolejny rok.

Czy można prowadzić sprzedaż wysyłkową bez kasy fiskalnej?

Jeżeli firma zajmuje się sprzedażą wysyłkową na rzecz osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej, to powinna ewidencjonować ją za pomocą kasy fiskalnej. Od zasady są jednak wyjątki. Jakie? Przeczytaj.

Jak działają biura dla freelancerów?

Freelancing na stałe wpisał się w życie mniejszych i większych miejscowości. Nie trudno zobaczyć dziś fotografa-pasjonata robiącego młodej parze zdjęcia w jednym z okolicznych parków, czy też realizującego zlecenia artystę. Prowadzenie działalności gospodarczej w formie jednoosobowej fimy wymaga jednak załatwiania wielu formalności. Czy wolni strzelcy pracują cały czas w terenie? Otóż nie, wielu z nich korzysta z biur coworkingowych.

Kim jest fleet manager

Fleet manager, czy administrator/opiekun floty firmowych samochodów to osoba, która powinna efektywnie zarządzać parkiem samochodów, co jest możliwe przy głębokim poznaniu potrzeb firmy i realiów rynku.

Jak tworzone są spółki w raju podatkowym

Utworzenie spółki w raju podatkowym nie jest skomplikowane. Pojawia się jednak pytanie o opłacalność podejmowania takiego przedsięwzięcia przez małe firmy. Przeczytaj, jak powstaje przykładowa panamska spółka.

Jak działa wirtualne biuro?

Wirtualne biuro jest w Polsce rozwiązaniem przeznaczonym dla nowo powstałych oraz już działających firm, które chciałyby zmniejszyć miesięczne koszty utrzymania swojej działalności gospodarczej. Dlaczego biuro takie nazywane jest wirtualnym?

Jak poszukiwać polskich obywateli do pracy w Danii

Poszukiwanie pracowników w Danii należy do wspieranych przez instytucje czynności niezbędnych podczas zakładania firmy. Rekrutację polskich pracowników w Danii można przeprowadzić za pośrednictwem internetu.  Jednym z portali wspomagających pracodawców jest serwis organizacji EURES.

Jakie są formy prawne działalności gospodarczej w Danii


Zakładanie firmy w Danii wymaga uzyskania pozwolenia, jednakże polskim przedsiębiorcom przysługuje swoboda wyboru formy. Jakie są dostępne?

Jak zarejestrować spółkę akcyjną w Danii

Podjęcie decyzji o prowadzeniu firmy w Danii wiąże się z koniecznością określenia formy prawnej przyszłej działalności. Czy warto decydować się na spółkę akcyjną?

Ile kosztuje założenie firmy w Danii

Dania jest krajem, w którym założenie działalności nie należy do najtańszych. W szczególności, z uwagi na różnice w zarobkach, może okazać się dotkliwe dla polskich przedsiębiorców. Ile kosztuje rozpoczęcie własnej działalności?

Jak funkcjonują zamówienia publiczne w Danii

Dania, jako pierwszy kraj w UE, zaadoptowała unijne regulacje prawne dotyczące zamówień publicznych i przetargów. Nad procedurami związanymi z przetargami czuwa organ rządowy.

Jaki podatek zapłaci polski przedsiębiorca w Danii

Obywatele państw obcych posiadający stałe miejsce pobytu w Danii podlegają tym samym regulacjom podatkowym co obywatele duńscy. Duński system podatku od dochodów osób fizycznych rozróżnia całkowite i ograniczone zobowiązania podatkowe.

Jak polska firma w Danii powinna rozliczyć VAT

Od dnia 1 stycznia 2009 r. dla zagranicznych firm świadczących usługi w Danii obowiązuje odwrócony obowiązek podatkowy. Oznacza to, że firma Polska sprzedająca na terenie Danii usługi duńskim firmom zleceniodawcom, nie nalicza na wystawianych przez siebie fakturach podatku VAT. Duński zleceniodawca jest zobowiązany naliczyć, na podstawie otrzymanej faktury, i zapłacić Urzędowi Skarbowemu 25 % VAT wartości netto zrealizowanej usługi.

Jak prowadzić czasową działalności w Danii - polskie firmy usługowe

Czasowe delegowanie pracowników w celu realizacji umowy z duńską firmą lub osobą prywatną jest zdecydowanie najprostszą formą funkcjonowania polskich przedsiębiorstw w Danii. Główną zaletą tego typu rozwiązania jest zminimalizowanie formalności związanych z funkcjonowaniem firmy na rynku oraz rozliczaniem podatku dochodowego przedsiębiorstwa w Polsce.

Jak rozwiązywane są problemy firm w Danii – system SOLVIT

SOLVIT jest systemem nieformalnego rozwiązywania problemów zatrudnienia na jakie napotykają osoby fizyczne i firmy na rynku wewnętrznym UE, a wynikających z nieprawidłowego stosowania prawa wspólnotowego przez organy administracji publicznej w państwach członkowskich (jak również w Islandii, Lichtensteinie i Norwegii).

Jak zarejestrować spółkę z o.o. w Danii

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (ApS) jest jedną z najczęściej stosowanych form prawnych w działalności gospodarczej firm w Danii. Jest ona stosowana najczęściej przez tych przedsiębiorców, którzy chcą sprawować ścisły, osobisty nadzór nad działalnością spółki (np. w przypadku firm rodzinnych).

Jak rozliczyć PIT w Danii

Prowadząc działalność gospodarczą w Danii nie można zapominać o przyjętych w tym państwie zasadach podatkowych. Jak poradzić sobie z PIT-em w praktyce?

Jak funkcjonuje system bankowy w Danii

Jak funkcjonuje system podatkowy w Danii

Interpretacja ustaw podatkowych opiera się na rozporządzeniach wykonawczych i werdyktach sądowych. Orzeczenia podatkowe posiadające moc wiążącą wydawane są przez duńską Radę Orzecznictwa Podatkowego (National Assessment Council), do której wnioski o wydanie orzeczenia należy składać przed powstaniem zobowiązania podatkowego.

Jak założyć firmę w Danii – spółka jawna i komandytowa

Zakładanie firmy w Danii wiążę się z możliwością wyboru przez polskich przedsiębiorców dowolnej formy prawnej spośród przewidzianych przez duńskie ustawodawstwo. Czy warto zakładać spółkę jawną lub komandytową?

Jak założyć firmę w Danii - samozatrudnienie

Samozatrudnienie jest w Danii najbardziej popularną formą prowadzenia działalności gospodarczej. Jest ona prowadzona przez osobę fizyczną na własny rachunek. Działalność prowadzona jest pod własnym nazwiskiem lub nazwą przyjętą dla firmy przez jej założyciela. Firma może, oprócz założyciela (właściciela), zatrudniać także inne osoby.

Jakie rodzaje podatków występują w Danii

Dania jest krajem, w którym obciążenia podatkowe są jednymi z najwyższych w Europie. System podatkowy w Danii jest progresywny, bardzo rozbudowany i obejmuje zarówno podatki bezpośrednie (m.in. podatki dochodowe od osób fizycznych i prawnych), jak i podatki pośrednie (VAT, akcyza).

Jak organizowane są przetargi w Danii

Prowadzenie działalności gospodarczej w Danii przez Polaków nie wyklucza możliwości przystąpienia ich firmy do przetargów w ramach zamówień publicznych. Jak organizowane są przetargi publiczne? Przeczytaj.

Jak założyć firmę w Danii – VAT i akcyza

W Danii obowiązuje jednolita stawka VAT (duński moms) w wysokości 25%. Obejmuje ona import oraz dostawy towarów i większość usług. Nie ma stawek obniżonych, preferencyjnych czy specjalnych dla wybranych grup towarów. Istnieje natomiast lista towarów i usług zwolnionych z VAT (m.in. opieka zdrowotna i społeczna, edukacja, itp.).

Jak założyć firmę w Danii – autoryzacja i kompetencje pracowników

Polski pracownik, chcący wykonywać czasowo zawód hydraulika lub elektryka w Danii powinien, przed rozpoczęciem wykonywania zawodu, złożyć pisemne zgłoszenie w Duńskim Urzędzie Bezpieczeństwa Technicznego (Sikkerhedsstyrelsen).

Jak założyć firmę w Danii - CIT

Wpływy z podatków od osób prawnych stanowią średnio 8% całości wpływów podatkowych w Danii. Ze względu na rosnącą międzynarodową konkurencję w zakresie pozyskiwania inwestycji zagranicznych, Dania na przełomie lat sukcesywnie obniżała wysokość stawek podatkowych od dochodów osób prawnych z 50% do 25% obowiązujących w 2010 roku.

Jak funkcjonuje zasada odwróconego VAT-u

Firma delegująca pracowników do Danii w ramach świadczenia usług musi zarejestrować się jako płatnik podatku VAT na terenie Danii w duńskim Urzędzie Skarbowym, ale tylko jeżeli zamierza świadczyć usługi dla osób fizycznych.

Skąd czerpać informacje o rynku

Analizowanie to jeden z nieodłącznych elementów prowadzenia działalności gospodarczej. Gdzie szukać informacji o tym co dzieje się na interesującym naszą branżę rynku?

Czy założenie i prowadzenie firmy jest uciążliwe?

Często można się spotkać z opinią, iż osoby prowadzące własną działalność gospodarczą mają znacznie łatwiejsze życie niż zwykli pracownicy etatowi. Powodów tego przekonania jest wiele np. brak osoby pełniącej nadzór nad nami, stosunkowo elastyczne godziny pracy, czy znacznie większe zarobki z racji bycia szefem. Jednak , dla tych, którzy prowadzą własną firmę, bądź mieli okazję tego doświadczyć rzeczywistość niejednokrotnie bywa całkowicie odmienna, a powyższe hasła stają się jedynie zwykłymi mitami.

Czym jest opłata leasingowa

Leasing jest jedną z wygodniejszych form pożyczki, ale jak każda pożyczka nieodzownie wiąże się z kosztami. Dlatego przed podpisaniem umowy leasingowej, przedsiębiorca powinien zapoznać się z opłatami jej towarzyszącymi. Czym zatem jest opłata leasingowa, a właściwie czym są opłaty leasingowe? Bo jak się okazuje w praktyce koszty leasingu składają się z kilku części.

Jak wykorzystać Internet do rozwoju małej firmy? - sklep

Z ust przedsiębiorców i ich klientów możemy coraz częściej usłyszeć, że firma nieobecna w sieci to firma, która nie istnieje. Z publikowanych danych statystycznych wynika, że z internetu korzysta nieco więcej niż połowa Polaków, czyli około 16 mln osób. 85% z nich kupuje za jego pośrednictwem. Czy małe przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na utratę szansy na dotarcie do tak licznej rzeszy potencjalnych klientów? Oczywiście nie.

Jak wykorzystać internet do rozwoju małej firmy?

Z ust przedsiębiorców i ich klientów możemy coraz częściej usłyszeć, że firma nieobecna w sieci to firma, która nie istnieje. Z publikowanych danych statystycznych wynika, że z internetu korzysta nieco więcej niż połowa Polaków, czyli około 16 mln osób. 85% z nich kupuje za jego pośrednictwem. Czy małe przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na utratę szansy na dotarcie do tak licznej rzeszy potencjalnych klientów? Oczywiście nie.

Na czym polega badanie rynku?

Prowadzenie małej firmy wymaga od właścicieli dobrej znajomości otaczających ich realiów i potrzeb potencjalnych klientów. Na czym polegają badania rynkowe i jak analizować kondycję lokalnej gospodarki? Przeczytaj.

Czy małym firmom opłaca się przeprowadzanie badań rynkowych?

Korzystanie z badań rynkowych jest znanym od lat sposobem ułatwiającym biznesmenom podejmowanie decyzji opartych na rzeczywistych trendach lub zmianach. Czy małe firmy również powinny korzystać z takich rozwiązań? Czy jest to dla nich opłacalne?

Koszty i wydatki w księgowości polskiej, unijnej i amerykańskiej

Koszty i wydatki w dużym stopniu wpływają na finanse firmy, ponieważ zmniejszają kwotę od której oblicza się należy podatek dochodowy.

Przychody i wpływy w księgowości polskiej, unijnej i amerykańskiej

Polskie prawo bilansowe zawarło definicję przychodów w ustawie o rachunkowości. Artykuł 3 ust. 1 pkt 30 tegoż aktu stanowi, iż przychody i zyski to uprawdopodobnione powstanie w okresie sprawozdawczym korzyści ekonomicznych, o wiarygodnie określonej wartości, w formie zwiększenia wartości aktywów, albo zmniejszenia jego niedoboru w inny sposób niż wniesienie środków przez udziałowców lub właścicieli.

Jak założyc firmę transportową - opłaty za licencje

Decydując się na rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej w postaci firmy transportowej trzeba się liczyć z kosztami związanymi z pozyskaniem licencji. Udzielenie licencji podlega opłacie. Jak wysokiej?

REKLAMA