Czym kieruje się menedżer przy wyborze auta
REKLAMA
REKLAMA
Wewnętrzna polityka flotowa firm wyraźnie określa, samochodami jakiej klasy jeżdżą menadżerowie poszczególnych szczebli zarządzania (lista akceptowanych marek, wyposażenie, dopuszczalna cena zakupu samochodu i/lub wysokość miesięcznej raty).
REKLAMA
W wielu wypadkach jednak o wyborze marki, modelu i wyposażeniu auta decydują jedynie miesięczne limity kosztów, określone w wewnętrznych procedurach dotyczących samochodów firmowych, lub sama cena nowego samochodu. Wówczas w zakresie standardu wyposażenia samochodów dla menadżerów pojawia się prosta reguła, zgodnie z którą… brak jest ścisłych reguł.
Wyposażenie każdego samochodu jest bowiem określane bardzo indywidualnie przez jego użytkownika i podyktowane jego stylem życia, stylem jazdy, trybem pracy i częstotliwością odbywania podróży służbowych.
Są osoby preferujące samochody jak najwyższej klasy (podkreślające status kierowcy), często kosztem ich wyposażenia (stąd pojazdy klasy premium, z minimalnym możliwym wyposażeniem, często odbijającym się na komforcie użytkowania). Są też kierowcy wybierający bogactwo wyposażenia, w zamian za akceptację samochodu niższej rangi.
Polecamy: Kim jest fleet manager
REKLAMA
Moim zdaniem, bardziej trafna jest polityka ograniczająca swobodę wyboru – samochody z obu wymienionych wyżej grup (słabo wyposażony – wysokiej klasy, bardzo bogato wyposażony – niższej) są – jako nietypowe – wstrzemięźliwie wyceniane przez rynek (mogą pojawić się kłopoty ze znalezieniem nabywców po okresie kontraktu) i stąd ich niższe wartości rezydualne, skutkujące wyższymi ratami finansowymi w trakcie umowy.
W samochodach „z najwyższej półki” automatyczna skrzynia biegów, skórzana tapicerka, czujniki parkowania, podgrzewane fotele czy system nawigacji satelitarnej to w tej chwili powszechnie spotykane wyposażenie. Coraz częściej w autach dla kadry zarządzającej pojawiają się również systemy ISOFIX, odtwarzacze DVD, panoramiczny szklany dach, czujniki deszczu, worki na narty czy kamery cofania.
Najpopularniejsze marki premium, wynajmowane dla menedżerów to Audi, Volvo, Mercedes i BMW. Wśród marek tych coraz częściej pojawiają się modele typu SUV łączące cechy luksusowego samochodu osobowego i terenowego., które doskonale radzą sobie zarówno w mieście, jak i w terenie.
Polecamy: Czym jest wynajem średnioterminowy
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.