REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czym kieruje się menedżer przy wyborze auta

Grzegorz Czarnecki
Dyrektor Ds. Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease Polska
Masterlease
Czym kieruje się menedżer przy wyborze auta
Czym kieruje się menedżer przy wyborze auta

REKLAMA

REKLAMA

Zakup samochodu dla menedżera często odbywa się według innych zasad, niż kupno kolejnego samochodu firmowego dla szeregowego pracownika.

Wewnętrzna polityka flotowa firm wyraźnie określa, samochodami jakiej klasy jeżdżą menadżerowie poszczególnych szczebli zarządzania (lista akceptowanych marek, wyposażenie, dopuszczalna cena zakupu samochodu i/lub wysokość miesięcznej raty).

REKLAMA

W wielu wypadkach jednak o wyborze marki, modelu i wyposażeniu auta decydują jedynie miesięczne limity kosztów, określone w wewnętrznych procedurach dotyczących samochodów firmowych, lub sama cena nowego samochodu. Wówczas w zakresie standardu wyposażenia samochodów dla menadżerów pojawia się prosta reguła, zgodnie z którą… brak jest ścisłych reguł.

Wyposażenie każdego samochodu jest bowiem określane bardzo indywidualnie przez jego użytkownika i podyktowane jego stylem życia, stylem jazdy, trybem pracy i częstotliwością odbywania podróży służbowych.

Są osoby preferujące samochody jak najwyższej klasy (podkreślające status kierowcy), często kosztem ich wyposażenia (stąd pojazdy klasy premium, z minimalnym możliwym wyposażeniem, często odbijającym się na komforcie użytkowania). Są też kierowcy wybierający bogactwo wyposażenia, w zamian za akceptację samochodu niższej rangi.

Polecamy: Kim jest fleet manager

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Moim zdaniem, bardziej trafna jest polityka ograniczająca swobodę wyboru – samochody z obu wymienionych wyżej grup (słabo wyposażony – wysokiej klasy, bardzo bogato wyposażony – niższej) są – jako nietypowe – wstrzemięźliwie wyceniane przez rynek (mogą pojawić się kłopoty ze znalezieniem nabywców po okresie kontraktu) i stąd ich niższe wartości rezydualne, skutkujące wyższymi ratami finansowymi w trakcie umowy.

samochodach „z najwyższej półki” automatyczna skrzynia biegów, skórzana tapicerka, czujniki parkowania, podgrzewane fotele czy system nawigacji satelitarnej to w tej chwili powszechnie spotykane wyposażenie. Coraz częściej w autach dla kadry zarządzającej pojawiają się również systemy ISOFIX, odtwarzacze DVD, panoramiczny szklany dach, czujniki deszczu, worki na narty czy kamery cofania.

Najpopularniejsze marki premium, wynajmowane dla menedżerów to Audi, Volvo, Mercedes i BMW. Wśród marek tych coraz częściej pojawiają się modele typu SUV łączące cechy luksusowego samochodu osobowego i terenowego., które doskonale radzą sobie zarówno w mieście, jak i w terenie.

Polecamy: Czym jest wynajem średnioterminowy

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA