REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czym jest wynajem średnioterminowy

Grzegorz Czarnecki
Dyrektor Ds. Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease Polska
Masterlease
Czym jest wynajem średnioterminowy
Czym jest wynajem średnioterminowy

REKLAMA

REKLAMA

Wynajem średnioterminowy samochodów (Medium Term Rental) to produkt pośredni między klasycznym wynajmem długoterminowym (FSL), a wypożyczeniem samochodu z firmy świadczącej usługi typu Rent a Car (wynajem krótkoterminowy). Czym się wyróżnia?

REKLAMA

Wiele cech wynajmu średnioterminowego jest zbieżnych z zaletami typowego wynajmu długoterminowego. Oba produkty charakteryzuje kompleksowość obsługi samochodów (serwis, opony, mechanika, pojazdy zastępcze, assistance) oraz większa niż w leasingu elastyczność menedżerska. W wynajmie średnioterminowym, podobnie jak w usługach FSL, cena najmu jest indywidualnie kalkulowana i ustalana z Klientem, stosownie do zakresu i poziomu (np. możliwe są różne standardy samochodów zastępczych) obsługi samochodów i kierowców.

REKLAMA

Istotnym wyróżnikiem wynajmu średnioterminowego jest to, jak jest on traktowany podatkowo. Ponieważ umowy MTR zawierane są na okres poniżej dwóch lat, kontrakty takie nie spełniają definicji leasingu w rozumieniu ustawy CIT i PIT, więc podatkowo są o wiele mniej atrakcyjne dla klienta. W celu zaliczenia wydatków związanych z tymi usługami do kosztów uzyskania przychodów – użytkownik powinien prowadzić ewidencję przebiegu pojazdów (popularnie zwaną „kilometrówką”), co bywa uciążliwe (rodzi dodatkowe obowiązki administracyjne) oraz często prowadzi do jedynie częściowego odliczenia kosztów. Szczególnie przy droższych samochodach klasy premium, często wykonujących niewielkie przebiegi miesięczne – czasem nawet ponad 50% wydatków związanych z eksploatacją pojazdu nie może być uznane za koszt, zmniejszający podstawę opodatkowania (podatek dochodowy).

Zaletą MTR jest z kolei duża elastyczność produktu. Ponieważ i tak umowa ta nie może być zdefiniowana jako leasing – nie ma sensu trzymanie się ustawowych ograniczeń i strony umowy mogą ją zdefiniować w sposób praktycznie dowolny. Okres umowy, tryb rozwiązania, itp. zależą tylko od ustaleń klienta i dostawcy.

Polecamy: Rodzaje leasingu a amortyzacja

REKLAMA

Dzięki temu MTR jest bardzo elastycznym rozwiązaniem, przydatnym w szczególnych sytuacjach. Doskonale sprawdza się w firmach, które realizują krótkoterminowe projekty czy kontrakty lub zatrudniają pracowników ze względu na sezonowość swojej działalności i wówczas potrzebują parku samochodów na kilka miesięcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jest także wygodny jako sposób organizacji dostaw samochodów przedkontraktowych – gdy powstaje potrzeba zaspokojenia popytu na nie w firmie, a przetarg na dostawy samochodów w docelowym wynajmie długoterminowym (oraz często okres niezbędny do ich produkcji) kolidują z potrzebą szybkiej dostawy.

Wynajem średnioterminowy jest wykorzystywany również w chwili, kiedy klient na przykład rozpoczyna działalność w Polsce i jest dopiero na etapie opracowywanie polityki flotowej lub oczekuje na dostawę nowych zamówionych już samochodów. Jest rozwiązaniem komplementarnym wobec typowego full service leasingu, często poprzedzającym właśnie docelową długoterminową umowę współpracy z firmą specjalizującą się w outsourcingu zarządzania flotami. 

Polecamy: Czym jest opłata leasingowa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

REKLAMA

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

REKLAMA