REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy leasingiem można sfinansować rozpoczęcie działalności?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kioskprawny.pl
Kancelaria prawnicza
Czy leasingiem może sfinansować rozpoczęcie działalności?
Czy leasingiem może sfinansować rozpoczęcie działalności?

REKLAMA

REKLAMA

Właściciele nowo powstałych firm do niedawna nie mogli korzystać z dobrodziejstw leasingu. Obecnie w ofercie kilku działających w Polsce firm leasingowych można znaleźć propozycję dla osób rozpoczynających działalność.

Brak leasingu dla początkujących biznesmenów w ofercie większości firm leasingowych wynika nie tylko z podwyższonego ryzyka, jakie się z tym wiąże dla leasingodawcy. Po prostu firmy w pierwszych miesiącach działalności mają zazwyczaj duże koszty w stosunku do przychodów, natomiast największe korzyści z leasingu są wówczas, kiedy firma wykazuje dochód. Wynika to z tego, że przy leasingu operacyjnym cała rata leasingu jest zaliczana na poczet kosztów uzyskania przychodów.

REKLAMA

REKLAMA

Powiększone o ratę leasingu koszty są odejmowane od przychodu, dzięki czemu wykazywany jest mniejszy dochód, który podlega opodatkowaniu. Korzyści z leasingu są więc dwojakiego rodzaju. Z jednej strony można wejść w posiadanie sprzętu, użytecznego także poza godzinami pracy, jak np. samochód czy komputer, z drugiej zaś obniżyć płacony podatek.

Po zakończeniu umowy leasingu sprzęt można odkupić od firmy leasingowej, zazwyczaj za ułamek jego wartości. Biorąc kredyt lub pożyczkę, w poczet kosztów uzyskania przychodów zaliczyć możemy jedynie odsetki.

Polecamy: Jakie skutki wywołuje rezygnacja z umowy leasingu?

REKLAMA

W przypadku firm leasingowych, podobnie jak w przypadku pożyczek, należy bardzo ostrożnie podchodzić do ofert "leasingu bez BIK" itd. Wynika to z tego, że takie instytucje w zamian za droższą usługę akceptują większe ryzyko. Należy pamiętać, że leasing jest odmianą dzierżawy. Biorąc w leasing samochód nie stajemy się jego właścicielami, ale korzystamy z niego na podstawie umowy leasingu. Bardzo ważne jest więc, aby leasingodawcą była instytucja godna zaufania. W jednej z dostępnych na rynku ofert leasingu dla nowych firm finansowane są samochody osobowe, również z homologacją, o masie do 3.5 tony. Okres finansowania wynosi od 24 do 60 miesięcy, a maksymalna wartość to 250 tys. zł netto. Wkład własny leasingobiorcy wynosi minimum 5% wartości pojazdu. Można więc, dysponując stosunkowo niewielkim kapitałem, pozyskać sprzęt użyteczny pod kątem prowadzenia biznesu. Jednak decydując się na ten rodzaj finansowania, trzeba pamiętać, że koszty leasingu to nie tylko co miesięczna rata.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy leasingowe wymagają ubezpieczenia, które prawie zawsze obciąża korzystającego. Ponadto znaczne koszty wiążą się z koniecznością dokonywania przeglądów i napraw w autoryzowanych punktach serwisowych. Nie można więc szukać oszczędności korzystając z przydomowego warsztatu, instalując zamienniki zamiast oryginalnych części itd. Wskazane przeze mnie koszty mogą być ogromnym obciążeniem dla nowej firmy, zwłaszcza takiej, która dopiero musi zabiegać o zlecenia, inwestować w marketing.

Polecamy: Co zrobić, gdy kończy się umowa leasingu?

Ważny jest także dobry kontakt z firmą leasingową już po zawarciu umowy. Dobrym pomysłem jest zatelefonowanie przed zawarciem umowy na numer, pod którym zgłasza się ewentualne problemy. Jeżeli linia jest ciągle zajęta, to sygnał, że firma koncentruje się na sprzedaży i nie należy spodziewać się wsparcia w razie kłopotów po zawarciu umowy. Znane są przypadki, kiedy to ze względu na przeciągające się formalności przy rozwiązywaniu pozornie błahych problemów, przedsiębiorca nie mógł w pełni korzystać z dobrodzejstw podatkowych leasingu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA