Leasing operacyjny a planowanie budżetu firmy
REKLAMA
REKLAMA
Dalsze koszty uzależnione są od tego, czy klient zdecyduje się na Full Service Leasing, czy na leasing operacyjny oparty na wyłącznym finansowaniu.
REKLAMA
Budżet a Full Service Leasing
W przypadku wyboru Full Service Leasingu, do wyliczonej kwoty należy dodać 5 proc. na tzw. koszty rezerwowe, takie jak nieumyślne zniszczenia, dewastacje, rzeczy nieobjęte umową. Kolejne koszty stanowi paliwo, liczone jako jego średnie zużycie, pomnożone przez liczbę przejechanych miesięcznie kilometrów. Dodatkowo doliczyć należy pracę zarządzającego flotą Fleet Managera, odpowiadającego za relacje między dostawcą usługi a swoją firmą.
Polecamy: Niezapłacona rata leasingowa i co dalej
Leasing operacyjny oparty na finansowaniu
REKLAMA
Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku leasingu operacyjnego opartego na samym finansowaniu. Tu plany budżetowe powinny być powiększone o serwis, ubezpieczenia, wymianę opon, samochody zastępcze, assistance i – podobnie jak przy FSL – paliwo. Koszty te, oprócz paliwa, stanowić będą mniej więcej równowartość miesięcznych opłat leasingowych.
Kolejnym elementem jest tu określenie zakresu pracy ludzi, który rozwiązać można dwojako: odpowiednią liczbą pracowników w wewnętrznym dziale obsługi samochodów lub zatrudnieniem Fleet Managera i przerzuceniem zadań obsługowo-serwisowych na kierowców.
Polecamy: Umowa leasingu - porada
Rozwiązanie takie uniemożliwia właściwą kontrolę kosztów i może okazać się znacznie droższe.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP)
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.